Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2018.02.09 07:29
Eladta a lízingrészlegét az Uber
30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.
A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com
amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com
társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az
eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új
ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri
megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a
Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.
Már tavaly decemberben volt olyan cikk,
amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor
megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival
rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az
autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik,
de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott
olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy
az Uber megválna a veszteséges részlegétől.
A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt
kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott
Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben
teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy
alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül
választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában
elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal
hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a
karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési
időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg
akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell
jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.
Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el.
Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója
szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi
esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik
negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A
veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott
kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a
rendszeren.
Téma: Hogy mik vannak...!?
Hozzáadva: 2018.02.08 12:22
Jó, ha tudod! Így változtak autópályamatrica-rendszer pótdíjszabályai
A hazai díjköteles úthálózat érintő alapvető változások léptek életbe 2018. január 1-jén. A díjrendelet felhasználóbarát módosításának következtében a jóhiszemű, a szolgáltatásért fizetni hajlandó autósok figyelmetlenségének vagy tájékozatlanságának szankcionálása jelentős mértékben enyhül. A jogszabályalkotó szándéka szerint a díjrendelet módosításait az e-matrica-rendszer több éves működési tapasztalatai, valamint az úthasználók és a szakmai szervezetek visszajelzéseivel összhangban fogalmazták meg. A legfontosabb változások a következők:
Az e-matrica megvásárlását megelőző 60 percben nem szabható ki pótdíj
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a díjköteles útra lépéstől számítva 60 perc áll rendelkezésedre, hogy az úthasználati jogosultságot megvásárold, amennyiben ezt korábban nem tetted meg. Ezáltal elkerülhetővé válik, hogy a díjköteles úthálózatra véletlenül felhajtók pótdíjat kapjanak, hiszen a 60 perces időablak elegendő a jogosultság beszerzésére, az https://e-autopalyamatrica.hu weboldalon például mindössze néhány percet vesz igénybe az online vásárlás.
Változik a pótdíj-maximalizálás is
A díjrendelet eddig is ismerte a pótdíj-maximalizálás lehetőségét, vagyis azt, hogy adott időszakban keletkezett kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettségét az úthasználó egy maximalizált, két alappótdíjnak megfelelő összeggel egyenlítheti ki. Ezt eddig az első felszólító levél kézhezvételét követő 15 naptári napon belül kellett kérvényeznie. A rövid határidő miatt azonban sokan maradtak le erről a lehetőségről, ezért a módosított díjrendelet szerint a kérelem benyújtására mostantól 75 nap áll rendelkezésre. Ezzel párhuzamosan megszűnik az a korlátozás is, hogy a maximalizálási kérelmet egy rendszámra vonatkozóan évente csak egy alkalommal lehet benyújtani.
Téma: RENAULT Mégane Grandtour. Tények, tapasztalatok. Vegyem? Ne vegyem?
Hozzáadva: 2018.02.08 11:47
Mi a különbség, a gyakorlatban? Van e valami, amit másképp kell csinálni, amire figyelni kell?
Téma: RENAULT Mégane Grandtour. Tények, tapasztalatok. Vegyem? Ne vegyem?
Hozzáadva: 2018.02.08 08:40
Sok mindent nem néztem rajta, mert nagyon mocskos idő volt :-(
Elméletileg a jövő héten ütődik nyélbe az üzlet.
Mentem vele egy kört. Teljesen rendben van, érzetre. Persze ezt az tudná megállapítani, aki sokat ment már ugyanilyennel.
Nekem a skoda után nagyon jó érzés volt.
Talán vele eljutok odáig, hogy nem sírom vissza a mercit ....
A mercivel mentem oda, és vele is mentem tovább ugye ... nem éreztem, hogy húú de sokkal jobb a merdzsó ... amit a skodánál mindig.
Mondjuk igaz, hogy a merci betöltötte a húszat, ez meg három és fél éves sincs.
Nna lehet véleményezni.
2014 augusztusi 90 000 Km automata Vagyis ECV 1.5 Dci Limited változat.
Jahhh ... és 2.900 000.- pézt kérnek érte.
Motor és sebességváltó
Üzemanyag | Dízel |
CO2-kibocsátás | 110 g/km |
Környezetvédelmi osztály | EURO 5 |
Hengerelrendezés | Soros |
Hengerek száma | 4 henger |
Sebességváltó | Szekvenciális (6 fokozatú) sebességváltó |
Hajtás | Első kerék |
Hengerűrtartalom | 1 461 cm³ |
Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok
Városi fogyasztás5,1 l/100km
Országúti fogyasztás3,7 l/100km
Vegyes fogyasztás4,2 l/100km
Végsebesség190 km/h
Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra12,1 s
Maximális forgatónyomaték240 Nm
Maximális teljesítmény81 kW, 110 LE
Gumiméret205/55 R16
Ha ez a fogyasztás valós ... jó ... ha hat körül tudom tartani, akkor azért szuper lenne.
Nekem a superb 1.9 pdtdi simán ette nappal a nyolcat, kilencet. :-(
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2018.02.08 06:28
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.02.07 12:19
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.02.07 11:44
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.02.07 09:41
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2018.02.07 09:39
Azért azt a könnyebb megoldani:-)
Téma: Okosautók, robottaxik: hogyan készül Budapest a nagy átalakulásra?
Hozzáadva: 2018.02.07 07:14
Jönnek a Mercedes önvezető taxijai: mit szólnak majd a taxisok?
Nnajó ... de ha nincs kormány, hol lesz a csillag??? :-P (tomajer)
A német vállalat szerint az önvezető technológiák a kezdeti időkben leginkább a taxikban lehetnek sikeresek.
A taxik lehetséges jövőjének egy meghatározó tényezőjévé válhat a Daimler és a Bosch által közösen indított úgynevezett robo-taxi projekt. Ennek keretein belül fejlett önvezető technológiákkal felvértezett taxik jelennek majd meg az utakon, és nem valamikor a távoli jövőben, hanem akár hónapokon belül. A robo-taxi közúti tesztelése ugyanis várhatóan még az idén meg fog kezdődni.
Erről maga Volkmar Denner, a Bosch első embere beszélt, ezenkívül Wilko Stark, a Daimler alelnöke is megszólalt az üggyel kapcsolatban. Utóbbi német szakember elárulta, hogy riválisaitól eltérően a Daimler nem egy már meglévő sorozatgyártású autót pakol tele az új önvezető technológiáival, hanem egy olyan új modellel rukkol elő, amit már a kezdetektől fogva robo-taxinak fejlesztenek.
Ola Källenius, a Mercedes kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője nemrégiben arról beszélt, hogy a legfejlettebb, Level 4-es és Level 5-ös autonóm technológiák olyan drágák lesznek, hogy első körben leginkább taxikban lesz értelme bevetni őket, ahol segítségükkel ki lehet váltani a drága emberi munkaerőt.
Mint ismeretes, az autonóm vezetésre képes autók tudását egy ötös skálán mérik, és a Level 5 lesz a legfejlettebb, kormány és pedálok nélküli szint. E tekintetben jelenleg a nemrégiben általunk is tesztelt Audi A8 a világ legfejlettebb autója, mely a világon elsőként vonultat fel Level 3-as tudást. A Mercedes várhatóan 2020-ban dobja piacra első Level 3 kompatibilis modelljét.