Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Eladta a lízing­részlegét az Uber

30 ezer autót béreltek olyanoknak, akiknek nem volt járműve mégis Uber-sofőrök akartak lenni. Mindez nagyon veszteséges ötlet volt.

A közösségi utazásmegosztó megszabadult az egyik veszteséges üzletágától. Az Uber Xchange nevű lízingrészlegét a Fair.com amerikai startup vásárolta meg - mindezt Georg Bauer, a Fair.com társalapítója is megerősítette. Az üzlet két részből tevődik össze: az eddig bérelt járművek a Fair.com tulajdonába kerülnek át, míg az új ügyfelekkel kapcsolatban az Uber és a vállalkozás exkluzív partneri megállapodást kötött egymással. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Fair.com mennyit fizetett az Xchange tulajdonjogáért.

Már tavaly decemberben volt olyan cikk, amely a Fair.com és az Uber közötti lehetséges üzletről szólt. Az akkor megjelent információk alapján az Xchange 30 000 gépkocsival rendelkezett. Az Uber a lízingrészlegét 2015-ben hívta életre és az autókat olyan sofőröknek adta bérbe, akiknek nem voltak saját járműveik, de így csatlakozhattak a szolgáltatáshoz. Az üzlet azonban nem futott olyan jól, mint ahogy a cég várta és az már korábban kiszivárgott, hogy az Uber megválna a veszteséges részlegétől.

A Fair.com-ot 2016-ban alapították és eddig egymilliárd dollárt kockázatitőkét tudott összegyűjteni. A két társalapító, Bauer és Scott Painter egyszerűbbé szeretné tenni a lízingüzletet, amelyet a jövőben teljesen digitálisan bonyolítanának le. Ezért kifejlesztettek egy alkalmazást, amelyen keresztül az ügyfelek 30 gyártó modelljei közül választhatják ki a leendő járművüket. A szerződés megkötéséhez általában elegendő csupán a jogosítványt beszkennelni, majd ujjlenyomattal hitelesíteni. Kérésre a szerződés részét képezi a biztosítás, a karbantartás és a szervizszolgáltatás is. Nincs meghatározott szerződési időtartam, hanem az ügyfelek addig használhatják a gépkocsit, amíg akarják, viszont a visszaadás várható dátuma előtt öt nappal előre kell jelezniük, hogy leadják az autót a Fair.com-nak.

Az Uber jelenleg 78 ország 600 városában érhető el. Barney Harford, a közösségi utazásmegosztó új ügyvezető igazgatója szeretné a szolgáltatás működését hatékonyabbá tenni. A cég a tavalyi esztendő második negyedévében 1,06 milliárd dollár, míg a harmadik negyedévében 1,46 milliárd dollár veszteséget könyvelhetett el. A veszteségek jelentős része a promócióknak, illetve az utasoknak adott kedvezményeknek köszönhető. Az új menedzser változtatni akar ezen a rendszeren.

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2018.02.08 12:22

Jó, ha tudod! Így változtak autópályamatrica-rendszer pótdíjszabályai

A hazai díjköteles úthálózat érintő alapvető változások léptek életbe 2018. január 1-jén. A díjrendelet felhasználóbarát módosításának következtében a jóhiszemű, a szolgáltatásért fizetni hajlandó autósok figyelmetlenségének vagy tájékozatlanságának szankcionálása jelentős mértékben enyhül. A jogszabályalkotó szándéka szerint a díjrendelet módosításait az e-matrica-rendszer több éves működési tapasztalatai, valamint az úthasználók és a szakmai szervezetek visszajelzéseivel összhangban fogalmazták meg. A legfontosabb változások a következők:

Az e-matrica megvásárlását megelőző 60 percben nem szabható ki pótdíj

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a díjköteles útra lépéstől számítva 60 perc áll rendelkezésedre, hogy az úthasználati jogosultságot megvásárold, amennyiben ezt korábban nem tetted meg. Ezáltal elkerülhetővé válik, hogy a díjköteles úthálózatra véletlenül felhajtók pótdíjat kapjanak, hiszen a 60 perces időablak elegendő a jogosultság beszerzésére, az https://e-autopalyamatrica.hu weboldalon például mindössze néhány percet vesz igénybe az online vásárlás.

Változik a pótdíj-maximalizálás is

A díjrendelet eddig is ismerte a pótdíj-maximalizálás lehetőségét, vagyis azt, hogy adott időszakban keletkezett kettőnél több pótdíjfizetési kötelezettségét az úthasználó egy maximalizált, két alappótdíjnak megfelelő összeggel egyenlítheti ki. Ezt eddig az első felszólító levél kézhezvételét követő 15 naptári napon belül kellett kérvényeznie. A rövid határidő miatt azonban sokan maradtak le erről a lehetőségről, ezért a módosított díjrendelet szerint a kérelem benyújtására mostantól 75 nap áll rendelkezésre. Ezzel párhuzamosan megszűnik az a korlátozás is, hogy a maximalizálási kérelmet egy rendszámra vonatkozóan évente csak egy alkalommal lehet benyújtani.

Végeredményben, még sose volt Euro 5-ös autóm.
Mi a különbség, a gyakorlatban?  Van e valami, amit másképp kell csinálni, amire figyelni kell?
Háát, ő lenne.
Sok mindent nem néztem rajta, mert nagyon mocskos idő volt :-(
Elméletileg a jövő héten ütődik nyélbe az üzlet.
Mentem vele egy kört.  Teljesen rendben van, érzetre.  Persze ezt az tudná megállapítani, aki sokat ment már ugyanilyennel.
Nekem a skoda után nagyon jó érzés volt.
Talán vele eljutok odáig, hogy nem sírom vissza a mercit ....
A mercivel mentem oda, és vele is mentem tovább ugye ...  nem éreztem, hogy húú de sokkal jobb a merdzsó ...  amit a skodánál mindig.
Mondjuk igaz, hogy a merci betöltötte a húszat, ez meg három és fél éves sincs.
Nna lehet véleményezni.

2014 augusztusi  90 000 Km  automata  Vagyis ECV  1.5 Dci Limited változat.

Jahhh ... és 2.900 000.- pézt kérnek érte.


Motor és sebességváltó

Üzemanyag Dízel
CO2-kibocsátás 110 g/km
Környezetvédelmi osztály EURO 5
Hengerelrendezés Soros
Hengerek száma 4 henger
Sebességváltó Szekvenciális (6 fokozatú) sebességváltó
Hajtás Első kerék
Hengerűrtartalom 1 461 cm³

Fogyasztás, gyorsulás- és sebességadatok

Városi fogyasztás5,1 l/100km

Országúti fogyasztás3,7 l/100km

Vegyes fogyasztás4,2 l/100km

Végsebesség190 km/h

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra12,1 s

Maximális forgatónyomaték240 Nm

Maximális teljesítmény81 kW, 110 LE

Gumiméret205/55 R16

Ha ez a fogyasztás valós ...  jó ...  ha hat körül tudom tartani, akkor azért szuper lenne.
Nekem a superb 1.9 pdtdi simán ette nappal a nyolcat, kilencet. :-(

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 12:19

Nnaugye ...  megvan a korrekt válasz :-)

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 11:44

Mindenkinek kedvezményes, nna! :-P

Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)

Hozzáadva: 2018.02.07 09:41

Mosatás előtt, lemosatsz, hogy minden rendben legyen ! :-P
Háát, ha taxi, akkor abban fizetni fog az utas.
Azért azt a könnyebb megoldani:-)

Jönnek a Mercedes önvezető taxijai: mit szólnak majd a taxisok?


Nnajó ...  de ha nincs kormány, hol lesz a csillag??? :-P (tomajer)

A német vállalat szerint az önvezető technológiák a kezdeti időkben leginkább a taxikban lehetnek sikeresek.

A taxik lehetséges jövőjének egy meghatározó tényezőjévé válhat a Daimler és a Bosch által közösen indított úgynevezett robo-taxi projekt. Ennek keretein belül fejlett önvezető technológiákkal felvértezett taxik jelennek majd meg az utakon, és nem valamikor a távoli jövőben, hanem akár hónapokon belül. A robo-taxi közúti tesztelése ugyanis várhatóan még az idén meg fog kezdődni.

Erről maga Volkmar Denner, a Bosch első embere beszélt, ezenkívül Wilko Stark, a Daimler alelnöke is megszólalt az üggyel kapcsolatban. Utóbbi német szakember elárulta, hogy riválisaitól eltérően a Daimler nem egy már meglévő sorozatgyártású autót pakol tele az új önvezető technológiáival, hanem egy olyan új modellel rukkol elő, amit már a kezdetektől fogva robo-taxinak fejlesztenek.

Ola Källenius, a Mercedes kutatási és fejlesztési részlegének a vezetője nemrégiben arról beszélt, hogy a legfejlettebb, Level 4-es és Level 5-ös autonóm technológiák olyan drágák lesznek, hogy első körben leginkább taxikban lesz értelme bevetni őket, ahol segítségükkel ki lehet váltani a drága emberi munkaerőt.

Mint ismeretes, az autonóm vezetésre képes autók tudását egy ötös skálán mérik, és a Level 5 lesz a legfejlettebb, kormány és pedálok nélküli szint. E tekintetben jelenleg a nemrégiben általunk is tesztelt Audi A8 a világ legfejlettebb autója, mely a világon elsőként vonultat fel Level 3-as tudást. A Mercedes várhatóan 2020-ban dobja piacra első Level 3 kompatibilis modelljét.