Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2018.08.03 06:09
Jelezték, hogy más fészbúkos írását, nem illik az engedélye nélkül áthozni ...
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2018.08.02 20:26
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2018.07.26 21:27
Mindannyian tudtuk, hogy tuti lesz tagdíjemelés.
Mindenhol lesz.
A Főtaxi vezetése hibát követett el.
Komoly hibát.
Egy erős cég, nem kapkodik ... simán megvárhatta volna, hogy ne ő legyen az első, aki emel.
Ha türelmesebbek, máris jobban néz ki a leányzó fekvése.
Mondom, gyakorlatilag, szinte mindegy, hisz egyértelmű volt, hogy lesz emelés, csak éppen, hangulatilag cseszték el az egészet.
Itt a nyár, a reptereseken kívül, mindenki szenved az uborkaszezontól :-(
Ha lenne egyetlen ember, aki ért is hozzá, akkor pontosan tudták volna, hogy egy tagdíjemelés bejelentése, legkorábban, szeptember vége felé lett volna zúgolódásmentes. (jó, nem mentes, de akkor a felfelé ívelő fuvarszámok, higgasztottak volna a kedélyeken)
Tehát, ha igazán, korrektek akartak volna lenni, akkor a novemberi tagdíjat kellett volna felemelni. ... amit szeptember végén bejelentenek.
Végeredményben senkit nem zavart volna.
Így meg rajtuk ragadt, az "Éhes" jelző :-(
Kár.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2018.07.26 21:21
Reich Ádám
Kedves Kollégák!
Szeretnék pár gondolatot fűzni a tagdíj emelés margójára. Nem
magyarázkodni, hanem más megvilágításból is bemutatni néhány dolgot.
Főtaxi folyamatosan fejleszt (ezt egy picit később részletesen
kifejtem), annak érdekében, hogy felétek és az utasok felé is magasabb
szintű, hatékonyabb szolgáltatást nyújthasson. Ezek a fejlesztések
természetesen pénzbe kerülnek, de itt jogosan merül fel részetekről,
hogy ezért fizetitek a franchise díjat (továbbiakban tagdíj, melybe
beleértek minden elemet), ami jogos is. De vannak olyan fejlesztések,
amik túl mutatnak ezen, de stratégiailag fontos a bevetése, akkor is ha a
cég nyereségét csökkenti, a versenyképesség megtartása érdekében, ezt
így nevezhetjük egy befektetésnek. Ennek a befektetésnek a megtérülés
oldalán az általatok befizetett tagdíj van. Őszinte véleményem szerint
nem célra vezető az a magatartás, hogy abszolválunk egy fejlesztést és
2-3 havonta pár ezer fontos többlet költséget ragasztunk a tagdíjhoz,
különböző jogcímen. Az emelés akkor korrekt felétek, ha plusz
bevételetek keletkezik és mi ekkor emelünk, nem fejlesztésenként,
bővítésenként. A fejlesztések célja általában, hogy hatékonyabban
gurulóval dolgozzatok, de ezek nehezen fejezhetők ki felétek objektívan
felétek. Egy bővítés (pl.: plusz egy pénztár) nem feltétlenül okoz
bevétel növekedést, maximum olyan aspektusból, hogy a kevesebb
sorbaállással töltött idő, több szabadidőt eredményez (mely munkára is
akár munkára is fordítható). Egy szó mint száz, folyamatosan fejlődünk,
de ennek költségét jogosan, szerintem, ezt anyagilag bevétel
növekedéskor realizálhatjuk felétek.
Egy pár tény, hogy mire fordítja a Főtaxi miben fejlődött az elmúlt hónapokban (csak a fontosabbak kiemelve):
1. A diszpécserközpont létszáma az elmúlt 8 hónapban 50%-al (14 fővel)
nőtt, mely jobb kiszolgálást eredményez az Utasok felé, több fuvart
felétek.
2. 2 fővel növekedett az ügyfélszolgálat, mely gyorsabb kiszolgálást eredményez.
3. Új pénztári ablak kialakítása a hatékonyabb kiszolgálás érdekben, szintén a gyorsabb kiszolgálás érdekében.
4. Több jegyosztó egyidejű munkavégzése a reptéren, több Utas kiszolgálása érdekében.
5. 6 hónapja, új a piacon egyedülálló applikációt fejleszt a cég, melynek bevezetését 2018. év végére tervezzük.
6. 2018. májusa óta napi 16 órában üzemeltetünk plusz egy pultot a
repülőtéri tranzit területén, hogy több Utas válassza a Főtaxit.
7. 3 méter széles 2 méter magas ledpanel bérlése a reptéri tranzit területen.
8. Minden Kolléga számára új, modern POS terminál vásároltunk (Kiosztás 2018 év vége).
9. Időpontfoglalásra, digitális kérvényezésre épülő ügyfélszolgálati
program fejlesztése (2018. év végiéig kerül bevezetésre), hogy gyorsan
és kényelmesebben szolgáljunk ki Titeket.
10. A reptéri beíró rendszer folyamatos fejlesztése.
11. Minőségellenőri státusz ismételt bevezetése.
12. SMS validáció bevetése az applikációban (ennek költsége kb.: 25M
forint volt), hogy kevesebb legyen a lemondott fuvarok száma.
Ezen felül az emelésben szerepet játszottak az alábbi tételek:
1. Megnövekedett marketing költségek: Ezeket részletesebben leírtam fent (hirdetések)
2. Megnövekedett fuvarszervezési költségek: A Főtaxi az egyetlen olyan
fuvarszervező ma Budapesten, aki nem fizetett leadót a partnereivel az
éjszakai utasfelvételi pontokon és ez így is marad!
3. Új POS terminálok vásárlása: részletesebben leírtam fent.
4. Beszállítói áremelkedések: átjátszó helyek bérleti díja, IT
szolgáltatások díja (diszpécser központ alap és telefonszolgáltatások,
külső és belső rendszerek felhasználási díjai), bérlemények díja.
5. Szoftverfejlesztések díja: részletesebben leírtam fent.
Az emelés mértékének meghatározásában szerepet játszott, hogy az új
tarifa által generált bevétel növekedésnél százalékosan alacsonyabb
mértékben abszolváljuk.
Tagdíj:
Azon alapadatok alapján, hogy
egy városi Kolléga, 1 hónap alatt, 180 fuvart teljesít (2 éve ennél
minden hónapban magasabb ez a szám), ahol egy fuvar hossza 8,9 km (vegy
fuvarra vetített várakozás 8,9 perc), akkor ez a taxis vállalkozás havi
84960 forinttal termel többet az áremelés után (10440 forinttal
emelkedett a legnépszerűbb normál tagdíj forma).
Leadó:
A leadó
emelést a Főtaxi felé a BUD már jelzett 2018.08.08-i emelés előtt
bevezette. Úgy kalkuláltunk, hogy egy 15 km-es fuvar (15 perc várakozási
díjjal számolva) 625 forinttal több bevételt hoz (leadó emelkedés 108
forint és 138 forint tagdíj modelltől függően). 23 km-es fuvar esetén ez
az érték 825 forint, 115 és 145 forintos leadói emelkedéssel.
Ezekkel együttvéve, természetesen egyet értek azzal, hogy a más
költségeitek is nőni fognak az emelés hatására, de ezekre teljes
befolyással nem tudunk lenni (A BKIK kezdeményezte a biztosítási díjak
kordában tartását a buszos érdek képviseletekkel egyidejűleg).
Fontos kiemelni, hogy Főtaxi minden dolgozója értetek és az Utasokért dolgozik, nem pedig ellenetek.
Köszönöm szépen Minden Kollégának ki elolvasta!
Tisztelettel,
Reich Ádám
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2018.07.26 06:17
Téma: Nézzünk nagy melleket
Hozzáadva: 2018.07.25 06:34
Téma: Balatonátúszás hosszában!
Hozzáadva: 2018.07.24 21:38
Balaton-átúszás – hosszában!
Üdvözöllek az ötvenen túli sportbarátok közt!
Nekem a szikra 2015-ben pattant ki a
fejemből, amikor egy "őrült" férfiről, Martin Strelről olvastam, hogy
53 évesen végig úszta az Amazonast. "A pofám leszakad" -gondoltam. Én
taxisként az autómban aszalódok napi 13 órát, elmegy az egészségem és az
életem, miközben ő itt olyan teljesítményeket és élményeket mutat fel,
amit józan ember még kitalálni sem képes! De hát nekem is volt valaha
egy álmom! Én a Balatont akartam végig úszni, de a
Révfülöp-Balatonboglári átúszásnál tovább nem jutottam! Közben pedig
ötven lettem, ez rengeteg! De... ez a Martin Strel nálam jóval
idősebb... Akkor most mi van? Tényleg öreg vagyok már ehhez? A Munka
Hőseként talán igen. Amúgy pedig...
...frászt!
Megcsinálom!
*Na jó... még csak hosszútávúszni akaró... De olyan jól hangzik, nem?
Sportéleti múltam? Gyakorlatilag elhanyagolható. Tájfutás és az a néhány hagyományos Balaton-átúszás még az ezredforduló éveiben. Majd 2005-től zsírréteg és vérnyomásnövelés a napi 13-14 órás autóban ülés, stressz és túlzott kalória bevitel módszerével. Orvosi figyelmeztetés is szerepet játszott abban, hogy életmódot váltsak. 2015 májusa óta úszom annak bizonyításáért is, hogy 50 év felett is lehetséges komoly fejlődés.
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.07.24 15:16
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.07.23 20:56
Téma: Észt mundérban... (taxifájos élmények)
Hozzáadva: 2018.07.22 20:22
Merhogy feltételezném, hogy a kutya elment hugyozni, és szart visszagyönni.
Merkülönben miért hagyta vóna nyitva? :-P