Név Bodnár
Becenév MCCCXCII
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Ez a matematikai számítás nagyon logikusnak tűnik. Egy iskolai példában meg is állja a helyét, és most ezt nem kötözködésből mondom. De a valóságban hogyan történik. Hogy a példádnál maradjak: „[i][b]napi 50 000, azaz: ötvenezer taxifuvar naponta. Ezt az ötvenezer fuvart, 5 000, azaz: ötezer taxis viszi el, egy huszonnégy óra alatt. Tehát, mindegyiknek jut 10, azaz: tíz fuvar naponta.[/b][/i]” Ideális esetben ez a tíz fuvar nagyságrendi eloszlása azonos, és 2000 forint mindegyik fuvar, hogy ne legyünk teljesen telhetetlenek. Ez a számítás alapján napi 20 ezer forint „biztos” bevételt jelentene. De ez csak ideális esetben lenne így. És mi a valóság, a tíz fuvarban van 2-3 olyan ami 400-500 forint, van 2-3 fuvar, ami értéke meghaladja az 1000 forintot, de nem éri el a 2000 forintot. Itt most számoljunk egy kicsit: Van 2 fuvar ami 500 forint. Ez eddig 1000 forint bevétel. Az itt elmaradó 1 fuvart hozzácsapom a második részhez, és a következő 4 fuvar mindegyike legyen 1750 forint, ami egész jó átlag. Ez összesen 7 ezer forint. Az eddigi bevételem a nap folyamán 8 ezer forint. De hol tartunk. A 10 fuvarból már „eljátszottam” 6 fuvart. Maradt 4 fuvar a hátralévő időre, és még szükséges lenne 12 ezer forint bevétel, hogy ideális legyen a napom. Ha szerencsém van, akkor a most következő fuvarok mindegyike 3 ezer forint lesz. De eddig van 8 ezer forint bevételem. Reggel óta kint ücsörgök az utcán. Hogy ne legyek veszteséges minimum kell még 7 ezer forint. (Az előző napi veszteséget, vagy többletet most ne vegyük figyelembe.) Ha nagy szerencsém van akkor jön 2 fuvar, ami 3500 forint darabonként, és még van két fuvarom, amit teljesíthetek. Az ideális bevételhez még kell 5 ezer forint, mai 2500 forint fuvaronként. Nem lehetetlen, de mivel nincs nagy szerencsém, ezért beesik egy 1100 forintos fuvar, és ráadásnak, hogy jó legyen a napom jön egy 500 forintos. Megvolt a tíz fuvarom, és az ideális 20 ezer bevételtől elmaradtam 3400 forinttal. Ez nem átlag csak egy ideális elosztás a fuvarok terén. De mi a valóság. Mindenki kályházik. Előbb utóbb kitapasztalja hogy melyik címre érdemes nyomni. Nyilvánvaló, hogy a fenti példánál maradva akadnak olyan fuvarok, amelyek 2 és 3 ezer közé esnek, sőt akad olyan is, ami ennél több. Mit tesz az okos taxis? Rááll ezekre a címekre. Csak a tutira nyom. A fél ötös mentesítő combos fuvar előtt nem nyom semmire, hacsak nem tudja meg, hogy az a fuvar amire nem akar nyomni, az jobb fuvar, mint amire már két órája hegyezi magát. Na ez a kolléga dicsekedhet azzal, hogy napi bevétele 30 ezer vagy még több. Persze ennél a pontnál jön be egy másik tényező. Ott ahol tagdíjat fizet „marad” egy pár olyan „gagyi” fuvar, amit nem lehet teljesíteni. A fuvarszervező mit tehet? Felvesz még több embert, hogy ezek a fuvarok ne legyenek visszautasítva. Neki az az érdeke, hogy minél több fuvar legyen, mert akkor tud „munkát” biztosítani a taxisnak, aki a sokból persze válogat. De az új emberek is előbb-utóbb a combosra várnak, mert igaz az elején bátran belepacskol minden címbe. Azután ráébred, hogy mire érdemes nyomni, és mire nem. Az egy combos fuvarra is egyre többen várnak, és a többi cím nem kell. Megint lesznek eladatlan címek. Megint lesz tagfelvétel, hiszen van egy csomó cím, amit nem lehet eladni. Végül bevételnek sem rossz, hiszen mindenki egyformán fizet tagdíjat akármilyen, és akármennyi fuvart visz el. Ezek után látható, hogy minden növekszik, a taglétszám, a tagdíjbevétel. Növekszik szép lassan a muszáj kint eltölteni ennyi időt, hogy megélhessek. Csak a bevétel nincs ezzel egyenes arányban. Lassan átalakulsz munkagéppé, hogy magad sem veszed észre. Ha neked rosszul megy, akkor elkezded keresni a hibát. Azt látod, hogy az a másik előled viszi el a fuvart, ami igaz is. Először csak zsörtölődsz. Azután társakra lelsz, akik hasonló gondokkal küzdenek. Kialakul egy kicsi, de annál hangosabb csapat, akik hasonló érdekeket képviselnek. Logikus, hogy csak az ő érdekeiket akarják keresztül vinni. A többséggel nem törődnek. Persze, hogy kitalálnak olyan dolgokat, hogy a nappalosok elviszik előlük a fuvart, és ezt megakadályozva csak 12 órát dolgozhassanak. Az egészben az a pikantéria, hogy pont az, aki ezt hangoztatja, valamelyik KFT-ben 4 órás munkaidővel van alkalmazásban, és ott bérli az autót is. Na most 4 óra alatt a hideg vízre valót sem tudja megkeresni, és ezért kint van az utcán 12-14 órát. Fura módon ez őt nem zavarja, csak az, hogy én maximum 12 órát lehessek kint, de mivel aggódik az egészségemért ajánlja a 8 órás munkaidőt. Na tovább nem ragozgatom, mert már így is olyan hosszú vagyok, mint a vonatfütty. Végezetül annyit. Persze azért ez így nagyon jól van, mert amíg egymást csesztetjük, addig nincs időnk azzal foglalkozni, amivel valójában kéne. Az egymás cseszegetése elvesz minden energiánkat, és soha nem fogunk tudni egységesen fellépni egy közös ügy érdekében. Egy dörzsöltebb kívül álló, majd megint kitalál nekünk valami nagyon jó dolgot (szándékosan nem írok példát), amiből neki biztosan haszna lesz, mi meg egyel több dolgon marakodhatunk majd.
Ne bántsd szegényeket. Úgy be lettek idomítva az ingyen kiállásra és várakozásra, hogy az ingyen fuvarozást előbb elhinnék.:)))
"Reggel beköszönsz, gép jegyzi hogy mikortól dolgozol, x idő után, nem vehetsz fel címet, mert lejárt a napi penzumod." Most pillantnyilag minden hónap elsejétől a hónap utolsó napjáig szól napi 24 órára a tagdíjam. Ha a gép jegyzi, hogy mikortól dolgozom, és egy idő után nem dolgozhatom, pl.: 8 óra naponta, akkor a gép azt is figyelembe fogja venni, hogy egyharmad tagdíjat kell majd fizetnem? (:o)
Egyetértek veled. Sőt megtoldanám azzal, hogy a címre induláskor kell az órát indítani, hiszen már "foglalt" vagy. Foglalt kocsi meg nem lehet szabad. Az állapotot pedig a taxióra mutatja. Azt meg, hogy miért igérnek 10-15 percet az utasnak? Egyszerűen azért, mert a központ sose tudja, hogy a cím "kapós" lesz-e, vagy sem. Te meg old meg problémádat, ha olyan meggondolatlanul belenyúltál 2-3 perccel.:)))
Pedig én még mindig a "tarifaollót" látom. Emelni az utcain, azután a kedves csak továbbra is rendel, és nem integet. Sőt ha hűséges "hozzánk", akkor kedvezményeket kap. Sántít ez az emelés is egy kicsit. De nekünk így is jó. Az álmomról azért nem nyilatkozol, mert nem mersz álmodni?:)))
Ügyes taxis majd két autót bérel.:)))
Talán egyszer mindenki felébred, s nem álmodozik. Elolvasván az anyagot én azt látom, hogy most az a nagy baj, hogy a 7 éve megállapított maximális tarifa nagyon alacsony. Ami igaz is. De az aggódás abból adódik, hogy a maximális tarifa, és a telefonos rendelés között egyre kisebb a rés. Így a potenciális rendelőknek (csak telefonos megrendelő, de még nem szerződéses partner) nem nagyon érdemes telefonon rendelnie taxit, ha csak nem tudja elsütni azt a mondatot, hogy szerződéses, de most kézpénzzel fizet. Ebből következhet, hogy esetleg csökken majd a rendeléses fuvarok száma. Ha csökken, akkor egyre kevesebb taxis fog majd tagdíjat fizetni, mert nem lesz érdemes. Nosza adjunk be egy látszólag a taxis érdekeit figyelembe vevő tarifaemelési javaslatot. Növeljük meg a rést a mostani telefonos rendelések és az utcai tarifa között. Így látszólag ki van elégítve minden taxis, hiszen elértünk egy emelést. (Tudom még nincs elfogadva, de egy kicsit álmodjak én is.) Az elfogadott javaslat alapján lehet emelni az utcai tarifán. Talán emelnek a telefonos tarifán is egy keveset. A lényeg az egészben az, hogy a telefonos és utcai tarifa között legyen egy olyan rés, ami az utasokat a rendelés felé terelje, valamint a taxisokat hozzáláncolja egy társasághoz, mivel az utcán megélni nem lehet. Továbbá érdekes ötletnek tartom az álomban, hogy az alapdíj legyen 1000,-Ft. Ez szép. De ha már álmodozunk, akkor merjünk végre nagyot álmodni. Az alapdíj miért nem lehet például 6000,-Ft. Persze ebben továbbra is benne van az üres kiállás. Sőt akár 20 perc várakozás ingyen. Na egye fene, még körözök is a kedves érdekében, ha nem tudok megállni. Sőt az első 15 km-t nem is számolná az óra. Még ez is ingyenes lenne a kedves számára. Az óra csak a 15-ik kilométer után számolna kilométerdíjat ami legyen mondjuk 300,-Ft kilométerenként. Azért ennyi mert ebben volna megint hét éves tartalék. Így legalább nem kell évente tárgyalni az ügyet. Hogy nem jók az arányok? Mármint az alapdíj és kilométerdíj között. Miért, a mostani arányokat ki találta ki? Csak nem egy tévedhetetlen embertársunk? Vagy valahonnan átvette, ahol ezt már alkalmazták és az jól bevált. A rendelésre történő ingyen kiállás és várakozás is működik nálunk. Pedig a világon talán nálunk van egyedül ilyen rendszer. Én legalábbis nem tudok ilyenről. Ha valaki tud, akkor írja már meg, hogy hol van. Tehát miért nem lehetne az álmaim tarifája az a 6000,-Ft alapdíj, 300,-Ft kilométerdíj és a várakozás pedig 100,-FT percenként. Az utasnak is jó lenne, mert 15 kilométert még ingyen utazhatna. Az meg legyen a saját baja, ha ezt nem akarja kihasználni. Na szóval ÉBRESZTŐ! Valóban azért kellene harcolni, ami reális. Legyen a taxinál egy egységes tarifa. UTCAI, TELEFONOS rendelés esetén is. Legyen kiállási díj maximum 600,-Ft-ig. Ne legyen „ingyen” várakozás a címen 10-15 percig. És legvégül, de nem utolsó sorban nevükhöz híven szervezzék a fuvarokat a fuvarszervező társaságok, ahova a tagdíjat fizetem. LEHET, HOGY MOST ÁLMODOM CSAK IGAZÁN?
Te is, mert akkor már ketten vagyunk.:((((

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2008.06.27 23:30

Szóval "hagyisok" lesznek.)))

Téma: FODESZ - Érdekvédelem

Hozzáadva: 2008.06.27 23:23

És ha körözök a háztömb körül a harársebességgel, akkor sem megy a kilométer óra? Mert ha nem megy, akkor a benya se fogyik ugye?:))