Név Bodnár
Becenév MCCCXCII
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Kérdésedre, hogy „Mond csak, direkt csinálod? ” Válaszolhatnám azt is, hogy direkt. De ez nem válasz. Meg talán jól fel is bosszantanálak vele. (Bár ez sem egy utolsó szempont. :- )) De nem direkt csinálom. Csak ha nagyon visszaolvasunk a topicban, akkor ha jól emlékszem abból indult ki a vita, hogy az üzemanyagárak drasztikusan emelkednek, és lehet ennek következtében szintén drasztikusan emelkednek ősszel a taxi tarifák. Valaki(k) rögtön kihasználva az alkalmat politikai síkra terelték a dolgot. No ettől „tomajer” haja rögtön az égnek állt, még a kopasz területen is. (Pedig örülhetett volna, mert kiderült, hogy több haja van, mint gondolta.) Azután jöttek a különböző „jobbnál jobb” ötletek, amolyan taxis módra. A korábbi hasonló „jó” ötletek, amelyek ugyan megvalósultak, de mindenki tudja, hogy nem vált be, azok maradnának, csak most azok bővítéséről van szó. Végül eljutottunk az „egyedüli üdvözítő” megoldáshoz, hogy korlátozzuk a munkaidőnket. Ennek egyik módja a tachograf beszerelése minden kocsiba. Senki nem említette, hogy ennek milyen anyagi vonzata van. No nem a bevétel, hanem a kiadás oldalunkon. Kolléga „vi” a 374-es hozzászólásában kikereste, hogy milyen anyagi „előnyökkel” jár számunkra e szerkezet „beillesztése”. Ennek tükrében talán már nem olyan vonzó és üdvözítő ez a megoldás. Mint igaz meg lehet ezt oldani másképpen, és olcsóbban is, hogy ne lehessen 16-18 órát dolgozni. De, és itt jön az én, és talán nem csak az én problémám. Mégpedig az, hogy a jelenleg fizetett tagdíjam teljes hónapra szól. Nem pedig fél hónapra. Mert az világosan látszik, hogy ilyen esetben ez annyit jelentene, mintha minden maradna a „régiben”, annyit vagy kint az utcán amennyit csak akarsz, de mostantól a tagdíjad pont a duplája lesz. Biztos vagyok benne, hogy a nagy „lelkes” tachograf éljenzők (most nem rossz értelemben véve) morgolódni kezdtek volna. Pedig ez a időkorlátozás bevezetése pont ezt takarja. Csak mit lát belőle? Nekem jobb lesz, mert nem dolgozhat tovább az a „genya” nappalos, vagy éjszakás. Erről az jut eszembe, amikor a pék, mivel hatósági áras a zsemle, de szeretne nagyobb hasznot húzni minden zsemléből, akkor kitalálja, hogy pont fele akkora zsemléket készít ugyan azért az árért. A polgár rögtön észreveszi, hogy kisebb zsemlét kap a pénzéért. Szóvá teszi: — Pékuram ez a zsemle nagyon kicsi. A pék: — Nem kicsi az uram, csak a pofája lett nagyobb. De visszatérve kérdésedre, hogy direkt csinálom? Hogy direkt, vagy nem direkt az teljesen mindegy. Végül is a 379-es hozzászólásodban nagyon szépen összefoglaltad, hogy mennyire nem egy csak egy problémánk van. És erre nem az egyedüli megoldás a munkaidőnk korlátozása. Ráadásul úgy, hogy plusz költségekkel (nem is kevéssel) jár. Példálództunk itt az európai taxizással („bemondó” 332-es beírása). Én személy szerint nem jártam Párizsban. Talán soha nem fogok, de ki tudja. Ezért kérdeztem pár dolgot, ami nem volt számomra világos, de válasz nem nagyon érkezett. Hiába no, jön a kaszás, és megint tudatlanul kell meghalnom.-)) Valaki felvetette, hogy indítsunk órát a címre érkezéskor. Első lépésnek például nagyon megfelelő. De akkor mindenki tegyen így. Hogy a kedvest ne érje „sokkolóan” ez az óraindítás, ezért kap türelmi időt, s mondjuk augusztus 1-én 0 óra 00 perctől kezdve minden taxi címre érkezéskor órát indít. Lehet, hogy először nem fogják elhinni, de ha így tesz minden taxis, akkor csodákat fogsz látni. A bevezetéstől számított pár nap múlva nem tudsz olyan gyorsan a címre érni, hogy az utas ne várna a kapuban. Mert most egyes utasokra 15-20 percet is várni kell, mire méltóztatik lefáradni. Ha meg megcsaptad neki az órát, akkor rögtön azzal fenyegetődzik, hogy kirúgat, mert van neki egy „qrva” jó ismerőse, és ő úgy tudja, hogy köteles vagy RÁ VÁRAKOZNI INGYEN. Szóval, amit összefoglaltál az pontosan fedi mindannyiunk problémáját. Ezen célok eléréséért kell összefognunk, és nem azon törni a fejünket, hogy a másikat hogyan tudjuk kicsinálni, mert akkor nekünk (nekem) sokkal jobb lesz.
KÖSZI A RÉSZLETES INFÓT!
Most igazán nem értem, hogy Te melyik oldalon vagy? Azt írod hogy: [b][i] „Azt látom, hogy bármit is ki lehet itt találni ami esetlegesen az előnyünket szolgálná, a taxisok kb. 0,1%-a támogatná!! TI nem a megoldást keresitek! TI nem próbáljátok meggyőzni a többieket az előnyökről! Ti csak azon dolgoztok, hogy fúrjatok meg egy kezdeményezést!” [/i][/b] Először is meglepődnél, hogy a az igazán jó dolgokat azért többen támogatnák, mint 0,1%. Csak az információt kell hozzájuk korrektül eljuttatni. (Előnyök és hátrányok.) Mi nem a megoldást keressük? Dehogynem, csak a mostani összes nyavalyánkra nem az az üdvözítő megoldás, hogy most gyorsan beszereljük a tachografot. Erre a nagy rakás fekáliára még ráépítünk egy technikai eszközt, attól alatta még ott a sz@r. Mi nem próbáljuk meggyőzni a többieket az előnyökről? Dehogynem, csak ennek a bevezetése önmagában semmit nem old meg, ha a taxizással kapcsolatos többi dolog változatlan marad. Mi azon dolgozunk, hogy megfúrjunk egy jó kezdeményezést? Egyáltalán nem azon dolgozunk. Sőt azon dolgozunk, hogy végre mindenki felébredjen, és ne úgy viselkedjen mint egy igás barom, aki önként hajtja a fejét a járomba. Csupán azért, mert valaki(k) jól telebeszélik a fejét azzal, hogy ez most neki nagyon jó, mert ha mindenkinek beszabályozzák, hogy mennyit dolgozhat, akkor neki igazán nagyon jó lesz. [b][i] „Nektek, sztahanovistáknak, nem az a célotok, hogy normális munkaidővel /max. 8 óra/ nap, 26 nap/hó / megfelelő tarifával, ingyenes várakozás nélkül stb. stb. stb.. dolgozzatok. Nem. Nektek ez nem pálya.”[/i][/b] Na most nem fogod elhinni. Én nem a max.8 óra/nap, 26 nap/hó akarok dolgozni, hanem max. 8 óra/nap és 22 nap/hó. Mert hetente legalább két napot szeretnék pihizni. „Miért nem kérdezitek meg az "etikás urakat" és ők miért nem kérdezik meg a cég vezetését, miért kell egyre lejjebb menni a szerződéses árakkal? Mert a kedvezmény..” Nem akarom védeni az etikásokat, mert nem is arról vagyok híres. De ezeket a szerződéseket tudtommal nem ők kötik. Nekik az (lenne) a dolguk, hogy valami rendet tartsanak a nagy anarchiában. Azután, hogy ezt ki hogyan teszi lelke rajta. Remélem az etikások nem veszik hízelgésnek, mert nem annak szántam. Én továbbra is „csípek” rajtuk egyet, ha okot adnak rá. Most igazán nem értem, hogy mi itt a baj. Mindenki elmondja a véleményét pro és kontra. A két véleményből hozzunk ki valami okos dolgot, és akkor amellett álljunk ki mindannyian. Persze lehet, hogy nem mindenkinél fog osztatlan sikert aratni a közös álláspont. Sőt ebben biztos vagyok. De ha mindenki csak a saját érdekét akarja szem előtt tartva megoldani a taxizás problémáját, akkor nem jutunk eredményre soha. Tudod ez a taxizásról szóló történet valahogy olyan, mint egy nagy „bili”. Egyedüli megváltásként mindig beledobnak valamit, amiről kiderül, hogy „khaki”. De soha nem pucolják ki, hanem megint beledobnak valamit. Az évek folyamán szépen össze is gyűlt benne sok sz@r. Na most ha a tetejére löttyintünk valami híg fekáliát, attól nem lesz a biliben „gulasch”. Vagy mégis? Olyan igazán magyaros, ahogy mi szoktuk a dolgainkat intézni. [b][i] „Ti dolgozzatok csak 14-18 24 órát. A kaszás már előkészítette a listát! TE vajon rajta vagy?”[/i][/b] Rajta vagyok. Igen rajta. Aztán most lehet irigykedni, hogy milyen a sorszámom.:-)))
Na látod, ezért nem tudunk összefogni valami ügyért. [b]"Milyen érdekes,hogy Bemondó kolléga beírását senki nem véleményezte?! Az egyetlen reakció: "Az ott már európa!" Hmmm,hmmm! No Comment..."[/b] 2008.07.02. 09:37:12 (340) Egy kicsit lapozz vissza. Bár most gusztustalan tőlem ez az önreklámozás.
"Csak a csogut informáltam mert deformált volt..." És most, hogy informáltad, formás lett?:))
Na itt van valahol a lényeg. Ne azért adjanak kedvezményeket a kedvesnek a fejem felett, hogy sok taxis csábuljon a céghez, mert 10-szer tagdíjnál több a 100-szor tagdíj, de még több az 1000-szer tagdíj. A sok kedvezmény miatt pedig sok a fuvar darabszáma. A bevétel pedig nem lesz több csak egyre kevesebb, mert egyre többen „marakodunk” rajta. Így bekerülnek olyan emberek is hozzánk, akik csak rontanak a cég hírnevén, de ez nem számít hiszen ő is tagdíjat fizet. Ezeknek az embereknek őszintén megmondom a fele tagdíját szívesen kifizetném, ha másik cégnél volna. Az tuti, ha ott visz valakit, az legközelebb már nálunk rendel kocsit. Ezért mondom azt, hogy ne arra legyünk büszkék, hogy nálunk fizet tagdíjat a legtöbb taxis. Hanem a taxis legyen arra büszke, hogy nálunk fizethet tagdíjat.-))
Mind nagyon jó, ami érveket mondasz, de azért reagálnék. [b][i]” Végig olvastam mindent. Az elejétől. Nem volt egyszerű.De az sem amit itt össze-vissza írtatok. Találtam is összesen 2,5 hozzászólót aki nem ellensége a pénzének…”[/i][/b] Szerintem senki nem ellensége a pénzének. Csak esetleg nem lát az orránál tovább, és abban látja a boldogulását, ha másokat korlátozni lehet. Ha visszalapozol a 147-es hozzászólásomra, akkor ott már írtam róla. „Akik a tachográf ellen voksolnak:” De fáj. Nagyon is. De gondolod a tachograf megoldaná a nagypályázást. Talán. De biztosan te is voltál már olyan helyzetben, hogy egy 3 perces címre biztonsági okokból 5 perccel nyomtál. De az élet produkál furcsa dolgokat. Előtted megy a világ legudvariasabb gépkocsivezetője. Mindenkit átenged, beenged. Az idő meg rohamosan fogy, mert ilyenkor valahogy mintha gyorsabban telne. Az indulásnál volt két perc tartalékod, most meg már 4 perc 42 másodperc van. A címig van 500 méter, de sajna a lámpa mindjárt pirosra vált. Sebaj kicsit megtolom a gépet. Kilométeróra 77-et mutat. A kicsit piroson még éppen átfértem. Odaesek a címre 5 perc 2 másodperccel. Sunyin körülnézek. Szerencsém van nincs időmérő a közelben. Ezt megúsztam. Utas jön a szokásos 15 perc múlva, mert neki annyit ígértek. A tilosban várakozol. Szerencséd van rendőr se jő addig, amíg megérkezik az utas. Utast elszállítod, fizet. Tán még kapsz egy kis jattot is, mert te rendes vagy. Érzékeny búcsút vesztek egymástól. Befordulsz az első utcán, s a szerv ott integet. De nem utazni akar a lelkem, hanem elkéri a tachograf adatait. Látja hogy 77-el mentél alig 10 perce. Ezért jogosan megbüntet. Na most lehet lelkesen tapsolni a tachograf bevezetéséért. „A nyolc óra munka ellen tajtékzó tisztelt kollégáknak:” Megmondom neked őszintén, én is csak 8 órát szeretnék dolgozni egy nap. De nem tehetek mást, mint hogy „nyújtott” műszakban kell dolgoznom. Miért? Azért mert mindenféle kedvezményeket a saját bevételemből kell adnom. Üres kiállás, ingyen várakozás, szerződéses fuvar, meg majd később fizet az utas, és te menj pénzedért ingyen a világ végére, mert ezt már nem fizeti az utas. Ha innen nézem, akkor már nem is olyan kecsegtető az a „csak 8 órát dolgozhatsz” bevezetése. Csak zárójelben jegyzem meg, ez az ötlet nem egy telefonszám tulajdonos ötlete? Mert ha csak 8 órát dolgozhatsz, na legyen 12 óra, akkor fél nap elvileg nincs taxis aki dolgozna. Ezért ugyan annyi embert fel lehet venni az „üres” 12 órára. Persze teljes tagdíjat fizet mindenki, mert azért a bevétel, az bevétel. Azt nem lehet felezni. [b][i] „tomajer válasz | 2008.07.01. 11:59:29 (155) "..üvegbe hugyozik, hogy annyi időre se kelljen elszakadnia az urh-tól!” [/i][/b] Meg fogsz lepődni, de jobb ha beszerzel erre a célra egy kacsát a kocsidba. Tudok olyan drosztot, ahol nem egy kollégát megbüntettek azért, mert bement „hugyozni”. Hogy tudja mindenki a droszton nem lehet kiszállni a kocsiból, mert szabálysértést követ el. E cselekedet most 5 ezer forinttal büntetik, és nagyon lelkesek, mert felfedeztek egy új aranybányát. Végül is mit lehet tenni. Bárhol megállsz, csak ne a droszton. Kiveszed a szerszámot, már ha nem szégyelled, hogy mily kicsi és aszott ebben a melegben. Ha meg nem, akkor nincs mit szégyellni. Ha egy csöves bárhol elvégezheti a dolgát, akkor ez nekünk is dukál, hiszen vagyunk olyanok, mint egy csöves, nem igaz? És végezetül, amit kérdezel: [b][i] „Azért kérdeznék valamit: - Akkor is 10-15 percet kéne várakoznod a kedves utasra ha csak max. 8 órát dolgozhatsz? Vagy esetleg a mélyen tisztelt Társaság igyekezne megoldást találni arra, hogy minél kisebb holt idővel tudj dolgozni hiszen az véges? Sok-sok minden megoldana a 8 óra és a tachográf!” [/i][/b] Ha ez a kérdésed laza célzás az ingyen kiállás, és az ingyen várakozás megfúrására, akkor teljes mellbedobással a tachograf mellett vagyok. De ha ez egy új sunyi „lehúzásunk” egyik fajtája, akkor nem kérek belőle vaze.
Ha már hasonlítunk. Párizsban is biztosan mindenki taxis lehet, aki csak az akar lenni? Ott is olcsóbb a telefonos tarifa, mint a beülős? Ott is üresen megy a rendelésre a kocsi? Ott is várakozni kell 10-15 percig az utasra ingyen? Mert ha ott is így van, akkor uccu neki csapjunk bele. De ha már beszereltetjük azt tachografot, egy menetben beszereltethetnénk a kártyalehúzó készüléket is. Potom 250 ezerből az is megvan. Így a párizsi taxisok előtt járhatnánk egy lépéssel. Igaz ha nincs vállalkozói számlád, akkor azt is nyithatsz kb. évi 26 ezerért (pontos adatot nem tudok, lehet hogy kevesebb, de 20 fölött van, vagy nagyon közelében az tuti). De nem ez a lényeg benne, hanem az hogy a fuvardíjadból a bank még kezelési költséget is levonogat. Mert azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a bank „ingyé” kezeli neked a pénzed. Holott lehet, hogy egy szerződéses fuvarban vagy, ami nem csekkes, csak kézpénzes, de pont annál a banknál, ahol a pénzedet kezelik. Te ingyen álltál ki a címre, vártál bő tíz percet, és viszed szerződéses tarifával. A fuvar végén az óra mutat 3 ezer forintot, ami nem is olyan rossz, holott mutathatna 4500,-Ft-t is. Hogy miből volna az 1500,-Ft plusz? Nem a „kütyüből”, hanem a maximum 600,-Ft-os kiállási díjból, valamint a 12 perces várakozásból. Amikor pedig fel akarod majd venni a jól megérdemelt 3 ezer forintodat, akkor közlik veled, hogy az csak 2700 valamennyi forint, mert a többit kezelési költségként levonták. Most ezek után a tachograf fogja megoldani az anyagi gondjainkat? Tartok tőle, hogy ezt is nekünk kell majd megvenni. Biztosan hitelesíttetni is kell bizonyos időnként, ami megint nem 1-2 forint lesz. Persze hogy nem, hiszen kivonták a forgalomból. Beszélek itt hülyeséget, mint mindig. Aki ebben szakértő, az legyen olyan kedves, és az üzemeltetésről, meg a beszerelésről is mondjon valamit. De a hozzászólásokból azt látom, hogy mi taxisok olyanok vagyunk, mint az egyszeri bolond, aki a saját farkát veri egy kalapáccsal az üllőn. Mikor megkérdik tőle, hogy ebben mi a jó, akkor azt mondja: — Hát az, amikor mellé ütök! Akinek nem inge, ne vegye magára. De akinek nincs inge, az kezdjen már öltözködni végre.
Ezt mondtam már korábban én is. De akkor mindenki jól lehurrogot. Ha ez a mozgalom beindulna, és csak rajtunk taxisokon múlik, akkor talán a kedves sem felejtené el, hogy odalenn az utcán várja egy BÉRAUTÓ, amit taxinak neveznek. Továbbá a bérleti dij fizetése a megrendeléstől számít, hiszen te már attól a pillanattól foglalt vagy. Ha pedig nem, mert nem kell érte fizetni (kiállás, várakozás), akkor ha jön egy jobb fuvar, [b]akkor miért ne mehetnék el egy másik címért a nem fiztő utast ott hagyva?
Van ki álmában beszél, de te írsz? :)))