Név Bodnár
Becenév MCCCXCII
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.03.27 09:42

ui. érdekel valakit hogy 5-ük közül ki lessz a góré..........na ezsem kivánság müsor :-)” Eddig nem szólhattam, mert nem volt publikus. Nem 5-ük közül lesz a góré. Egy hatodik lesz éspedig én. Rövidesen beolvassák általánosban. Persze ez függ a ti hozzászólásaitoktól is. Nosza, lehet véleményeket mondani rólam. (:-))

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.03.27 09:16

A rádiók tisztasága nem csak az ö nevéhez hanem a 1048-hoz is fűződnek bocs de nem tudom az uj kódját.” A rádiók tisztaságával kapcsolatban egy kis történet. Nem ma történt, hanem régen. Olyan régen, hogy már pontos időpontot én se tudok mondani. De az időpontot körülbelül be tudom határolni. Történt akkor, amikor a repülőtéren még a dagonyában várakoztunk, és a „Zóna Taxi”-nak még híre hamva se volt. A paripám olyan „szomszédéwoo” típus volt. „Okoska”, akkor éppen két etikai tagság közt volt. Vagyis csak „mezei taxis” volt, mint mindenki más. A véletlen úgy hozta, hogy kivetődtem a reptérre és beálltam azoknak sorába, akik reménykednek valami fuvarra a reptéren. Minden simán ment, amíg előttem állt valaki. Sorban kérték a kocsikat. No nem olyan sűrűn, hogy azt tombolásnak lehetett volna nevezni, hanem csak fogyogattunk rendesen. Mikor én lettem az első, akkor a szokáshoz híven aznap több rendelést már nem igen vettünk fel a reptérre. De én akkor még makacs és kitartó voltam, ezért maradtam. Kitartásomnak hála nem sokáig voltam egyedül a droszton. Megérkezett „Okoska”. Mellém állt, és elkezdtünk beszélgetni. Gondolná mindenki, hogy megtárgyaltuk a világválság előjeleit, vagy a legújabb színházi bemutatókat, vagy hogy hova megyünk nyaralni a nyáron, stb. Nos mindenkit ki kell hogy ábrándítsak. Senki nem gondolná, de két taxis főleg a taxizásról tud csak beszélgetni. Első kérdés: — Mióta állsz itt? Válasz: — Alig öt perce, mert előtte ott hátrébb álltam vagy két órát. Második kérdés: — Érdemes itt állni? Válasz: — Persze, mert szépen süt a nap, a levegő is frissnek mondható, ha nem számítjuk azt a finom kerozin illatot. Szóval így folyt a disputa. Szóba került a rádiók állapota is. De, mivel láttam, hogy „Okoska” veszi is meg nem is a lapot, ezért egy „érdekes” hírrel rukkoltam elő. Akkoriban cserélték le a BRG rádiókat MAXON típusúra, s abban az időben is gond volt a rádiók egyforma teljesítményével, legalábbis a szóbeszéd szerint, ezért a következőket mondtam. — Voltam bent az URH szervizben, és egy olyan dolgot hallottam, hogy mivel mindenkinek egyformán MAXON rádiója lesz, ezért azt tervezik bevezetni, hogy a kódokat kéthetente véletlenszerűen párosítani fogják. Akiket így kisorsolnak, azok egymással cserélnek rádiót. A következő két hét elteltével új sorsolás, új páros, és így tovább. Akkor nem lesz tovább téma, hogy nem egyformák a rádiók. Nos az első döbbenet után a kérdés: — Ezt komolyan mondod? Ezt tervezik? Alig tudtam a kacagási kényszer hatására bőrt húzni akkor még meglévő metsző fogaimra. (Még most is meg vannak, csak hogy irigykedjen is valaki.) És most jön a lényeg. Pontosan már nem emlékszem, hogy mi volt a válasz, de lényege a következő volt: — Na nem! Én nem azért költöttem a rádiómra, hogy most másokkal cseréljek, azután valami gagyi hulladékkal keljen dolgoznom. Szóval röviden ez volt a lényeg. Közben az orcájára kiült sápadtság enyhe pír állapotába csapott át, ahogy háborgott az ötleten. Én meg majd megfulladtam, mert a röhögésemet alig bírtam visszatartani. Azért még feltettem egy kérdést: — Ha szerinted egyformák a rádiók, akkor miért tiltakozol egy esetleges csere ellen? Például ha az enyémet kapnád meg, akkor lenne egy garanciális posta tiszta rádiód két hétre, mert az enyémet most vettem alig egy hónapja. A tied meg egy több éves pusztulat. A választ már nem tudom, mert szólított a kötelesség, és mennem kellett reptér 1-re egy rendelésre. :((
Szerencsés! Engem már most boncolni akarnak! :)))

Téma: Taxisfelvonulás

Hozzáadva: 2010.03.18 10:57

Olvasgattam a nyilatkozatokat, riportokat. Kutakodtam, és találtam egy „szakértőt”, aki szívesen megosztotta velem véleményét. Most számotokra is elérhetővé tettem: (Motto: mindenki véleményében lehet valami okosság, még a hülyék véleményében is.) Ön dönt, keres vagy inkább agonizál! Ismert tények: A taxizás egy szolgáltatás, amit bérfuvarozásnak is neveznek. A nevében benne van, hogy a szolgáltatást egy bizonyos megállapított díjazás fejében igénybe lehet venni. A szolgáltató (taxis) az általa üzemben tartott eszközzel (gépkocsival) szolgáltat, melynek fenntartási költségeit fedeznie kell a szolgáltatás bérleti díjának. Továbbá fedeznie kell azt az összeget, amit e tevékenység engedélyezéséért az állam elvár, valamint fedeznie kell a taxis egyéni szükségleteit, melyet egyszerűen úgy hívunk, hogy megélhetés. Összességében a bevétel nem lehet hosszú távon veszteséges. Dr. B. Taxmanjobline felfedezését a taxizási gyakorlatban, a kerék felfedezéséhez lehet hasonlítani: egyszerű, de zseniális és minden eddigi hozzáállást megváltoztathat. Taxmanjobline professzor nézeteit immár több tucat taxis konferencián adta elő, szervezetek jöttek létre e paradigma terjesztése érdekében és számos elismerést söpört már be érte. No, de minket a gyakorlati megvalósítás érdekel. Nézzük, mi is ez a "felfedezés". A professzor kutatásai alapján rájött, hogy a krónikus (folyamatos) utas hiány az oka a legtöbb megélhetési betegségünknek! A taxisok összefogási hajlandósága ugyanis tökéletlenebb, mint képzeljük. Egy igen bonyolult, ámde célirányos fuvarszabályozó rendszer is működik felettük, amely a fuvarhiányos állapotban készleteiket a megfelelő elsőbbségi szabályok figyelemben tartása nélkül csoportosítja át. Azaz elsődlegesen az agyukat programozza át, aztán a létfenntartó rendszereiket és így tovább a megélhetésükhöz nélkülözhetetlen eszközeiket (mint például gépkocsi) veszíttetik el velük. A probléma ott kezdődik, hogy a fuvarhiányos állapotot mindenki a bevételhiány kialakulásával, a "nem lesz fuvarom" érzéssel azonosítja. Holott a nem lesz fuvarom érzés kialakulása a fuvarhiány már egy elfajult állapotához tartozik. Ilyenkor a taxis már régen éhezik, csak még nem veszi észre ennek jeleit, mert hosszú évek alatt rászokott a kevesebb jövedelemnek egy bizonyos mértékig való elviselésére. Kritikus esetben vannak emberek, akik a minimálbér egy napra eső részét is alig keresik meg. Nem betegek vagyunk, csak tudatlanok. Sokan nem állunk meg és nem gondolkodtunk el azon, hogy ha jövedelmünk ami főleg a fuvarokból áll, akkor hogyan fogunk megélni, ha nem reális áron fuvarozunk? A skorbut a létszámstop hiánya, a beriberi a kiállási díj hiánya, az anémia várakozási díj hiánya, az angolkór pedig a valódi fuvarszervezés hiánya. Pedig ezek külön-külön csak a taxizás egy-egy összetevőjének hiányát mutatják. Komolyan hiheti bárki, hogy ezek után megúszhatjuk, ha pont ezeket nem tesszük rendbe a működésünkben, ami a vállalkozásunk bevételének 75%-át teszi ki? A taxizás még akkor is veszteségessé tud válni, ha bőséges fuvarmennyiség áll a taxis rendelkezésére. A taxisok, úgy tűnik ugyanis, hogy elvesztik fuvarozási kényszer érzetüket és a szükséges fuvarmennyiség utáni vágyukat. Nem ismerik fel minimális fuvarszükségletüket, ezzel fokozatosan egyre növekvő mértékben fuvarhiányossá válnak és a kór előre haladtával krónikusan defuvartakká válnak (állandó jelleggel fennálló fuvarhiányos állapot). Nézzük meg, hogy mik a következményei a fuvarhiányos állapotnak: - Fuvarszám sűrűsége csökken (besűrűsödik az adósság, kifizetetlen számlák), o Csökken a napi bevétel -> jövedelemhiány érzet alakul ki, o A fuvarhiányérzet már egy elkésett jelzés! Ilyenkor a jövedelemveszteség már nagyobb, mint a megélhetési minimum 3%-a, ami kb. három-négy fuvar hiányát jelzi naponta! - Jövedelem csökkenése! - A taxisnak naponta 3-5 órával többet kell az autóban ülnie ahhoz, hogy a bevételét megszerezze (maga, és családja megélhetéséhez szükséges jövedelemre tegyen szert). Néhány szó a fuvarhiányérzetről: - Az életkorral változik o Minél idősebb valaki, annál kisebb a fuvarhiányérzete, ezért idősebb korban fokozottabban kell figyelni a fuvarhiány pótlására. o A jövedelemhiány, a fuvarhiányos érzés már egy elkésett jelzése! - A fuvarhiányérzet alapján a tényleges jövedelemveszteségnek alig csak felét vagyunk képesek pótolni! - A nagyobb fizikai terhelés részben elnyomja a bevételveszteség érzetet. Nem figyelünk oda annyira. Így ha sokat dolgozunk, akkor szándékosan fordítsunk figyelmet a rendszeres jövedelemveszteségre is! Érdekesség: intenzív taxizás közben, különösen nagy melegben a jövedelemveszteség mértéke elérheti a 10 ezer forintot naponta! A táblázat a jövedelemveszteség mértékében a felmerülő tüneteket mutatja: 1-5%: Fuvartalanság, Türelmetlenség, Étvágytalanság, Bőrpír, Emelkedő pulzusszám, Émelygés 6-10%: Szédülés, fejfájás, Nehéz légzés, Végtagok bizsergése, Magas bevételhiány, Nehéz nyálképzés, Nehézkes fuvarfelvétel 11-20%: Izomgörcsök, Homályos látás, Bevételi nehézség, Nagyothallás, Fájdalmas vizelés, Érzéketlenség mások iránt, Józan ítélőképesség vesztés A taxis naponta átlagosan majdnem 10 ezer forintot veszít: - Fuvarszerzés (pacsi pénz), átpártoltatás: 200-1000 forint fuvaronként (8 fuvarra: 1600-8000 forint) - Üres kiállás: 4800 forint (8 fuvar maximum 600 forint kiállási díj) - Ingyenes várakozás: 4000 forint (8 fuvar átlag 10 perces ingyen várakozás) - Kedvezmények: 240-600 forintig (8 fuvar átlag 3 km-es út esetén) Összesen kb.: 10640-17400 forint naponta! Ez az a bevétel, amire most „nem tart igényt” a taxis. Amint látszik pusztán többletmunkával, kedvezményekkel és fuvarcsábítással, napi majdnem 10-17 ezer forintot veszítünk (természetesen ez függ a felvett fuvarok számától és fajtájától)! Ehhez képest nézzük a bevétel oldalát egy átlagos esetben: - Fuvarhosszból származó bevétel: 3600-5100 forint (8 fuvar, átlag 3 km esetén) - Alapdíj bevétel: 2400 forint (átlag 8 fuvar esetén) - Várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”) Összesen: 6300-8100 forint naponta a tényleges bevétel. A bevételek általában a tiszta fuvarokból erednek. Ezzel mi a probléma? Például, ha rendesen dolgozunk és tisztességes a tarifánk, akkor a bevétel nagy részének tartalma a vállalkozás eszközének (gépkocsi), annak fenntartására használódik fel. A kedvezményes fuvarokkal szerzett bevételmennyiség ugyancsak nem tekinthető a taxis bevételének, hiszen ez teljes egészében a korrupt rendszer fenntartására és e rendszer résztvevőinek „díjazására” kielégítésére fordítódik (sőt általában ez még kevés is hozzá). A bevételek jelenlegi összessége (alapdíj, fuvardíj, várakozási díj) által jelenleg keletkezett bevétel a vállalkozáshoz, annak finanszírozásához képest, talán ha a vegetáláshoz elegendő. A fenti átlagos napi bevétel hibája, hogy a vállalkozás a gépkocsi minimális fenntartását (ezek igénylik a legtöbb bevételt) egyszerűen nem fedezi. A fentieket figyelemben tartva a helyes napi bevitelnek tehát így kellene kinéznie: - Kiállási díj: 4800 forint (átlag napi 8 fuvarra 600 forinttal számolva) - Várakozási díj: 4000 forint (jelenlegi fuvaronkénti átlagos 10 perces várakoztatással) - A fuvarozás közben keletkező kilométerdíj: 3600-5100 forint (8 fuvar, és átlag 3 km-s fuvar esetén) - Fuvar közbeni várakozási díj: 300-600 forint (az átlag 8 fuvar alatt összejött „ketyegődíj”) Összesen: 12700-14500 forint naponta. Dr. Taxmanjobline szerint a taxis napi tiszta bevételszükséglete legalább 10 - 15 ezer forint (6-8 fuvarral számolva). Ezt soha ne egyben, inkább szabályos időszakonként elosztva végezzük! A professzor tudományos értekezések, és konferenciák tucatjain bizonyította, hogy szabályozott és rendszeres fuvarszervezéssel számos betegségtől és fájdalomtól kímélhetnék meg magukat a taxisok. Milyen fájdalmakat lehet megelőzni a rendes fuvardíjjal és fuvarszervezéssel? - Emésztőrendszeri fájdalmak (gyomra nem görcsöl a bevétel miatt) - Reumatikus ízületi fájdalmak (nem kell mereven a „gombon” tartania az úját) - Szívfájdalmak a járás során, vagy az esti pihenéskor (nyugodtan nézhet a jövő elé) - Alháti fájdalmak (nem kell napi 16-18 órát a gépkocsiban görnyedni) - Nyaki fájdalmak (nem bámul bambán, s mereven a kilátástalan jövő felé) - Időszakos sántítás (járás közbeni lábfájdalmak az elkorcsosuló lábizmok miatt) - Migrén és elhúzódó fejfájások (hogy miből fizeti a fizetni valókat) - Vastagbélgyulladással járó fájdalmak és az azzal társuló székrekedéses fájdalmak (annyit ül a kocsiban, hogy már begyógyul a kloákanyílása) Egyéb problémák, amikre jótékony hatással van: - stressz oldása - magasabb árbevétel - magasabb emberibb életszínvonal - időben tud munkaeszközt (gépkocsit) cserélni A bevételhiány sokszor a taxis legfontosabb, a fuvarhiányról hírt hozó jelzése. Figyelem! Amikor ismétlőleges jövedelem kiesést tapasztalunk annak ellenére, hogy fuvarbevételünket több napon keresztül rendszeressé és fokozottá tettük, a kórmegállapítás végett érdemes orvoshoz fordulni, vagy esetleg valódi összefogással változtatni a jelenlegi kialakult helyzeten. További jó fuvarozást kívánok! Üdvözlettel Dr. B. Taxmanjobline professzor

Téma: proba

Hozzáadva: 2010.03.15 23:41

1-5% Fuvartalanság, Türelmetlenség, Étvágytalanság, Bőrpír, Emelkedő pulzusszám, Émelygés 6-10% Szédülés, fejfájás, Nehéz légzés, Végtagok bizsergése, Magas bevételhiány, Nehéz nyálképzés, Nehézkes fuvarfelvétel 11-20% Izomgörcsök, Homályos látás, Bevételi nehézség, Nagyothallás, Fájdalmas vizelés, Érzéketlenség mások iránt, Józan ítélőképesség vesztés

Téma: Extrém tarifacsökkentés várható

Hozzáadva: 2010.03.14 19:32

A nagy látószögű lencsék görbítik a vonalakat. Lehet, hogy ezért látszik gömbölyűnek a föld?:))

Téma: Taxisfelvonulás

Hozzáadva: 2010.03.09 13:37

Na szépen vagyunk! Te ilyenkor alszol, amikor fontos dolgok felöl fúj a fényes szellő. Én olyan izgatott vagyok, hogy a rakott káposztára izgalmamban barack lekvárt raktam. (Őszintén megmondom neked, mint nagy szakértőnek, nem is olyan rossz, mint ahogy elsőre gondolná az ember.) És hol tudtál aludni? Mikor az új idők, új szele kezd fújdogálni? Ha nem vagyok Whindischgreitz.:-)))

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2010.03.08 09:08

Szerintem nem gyenge. Csak "időszűkítéssel" nyomja, akár a címeket:)))

Téma: Bbetyár rejtvényei

Hozzáadva: 2010.03.07 10:07

Van, csak mindenki útnak hívja. Az utcatáblán is utca a felirat:)))