Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Autó kora Évjárat Darab 30 1983 1 28 1985 1 27 1986 1 26 1987 3 25 1988 3 24 1989 2 23 1990 9 22 1991 9 21 1992 14 20 1993 14 19 1994 32 18 1995 50 17 1996 74 16 1997 89 15 1998 137 14 1999 183 13 2000 208 12 2001 292 11 2002 325 10 2003 425 9 2004 522 8 2005 607 7 2006 594 6 2007 671 5 2008 646 4 2009 170 3 2010 84 2 2011 63 1 2012 43 2013 5 Összesen 5277
Teszek még egy bátortalan kísérletet. Tarlós Úr tett olyan kijelentést, hogy ha nagy összeveszés és széthúzás lesz az egyeztetéseken részt vevők között, akkor leveszi napirendről a kérdést, és az egészet hagyni fogja a francba. Szó szerint. Szerinte ez senkinek nem lenne jó. Volt arra nézve javaslat, hogy próbáljuk meg levetetni napirendről. Nem volt nagy népszerűsége. Kinek van, vagy kinek lett volna igaza, az többé a büdös életbe ki nem fog derülni. Ami ki fog derülni, milyen hatásai lesznek a rendeletnek mondjuk úgy öt év múlva. Milyen irányba ment el a taxizás. Azt kell tudomásul venni, hogy a taxizás már soha nem lesz az, ami volt régen. Mindenkinek mást jelent a régen. Nekem a 70-es éveket jelenti, mert akkor kezdtem (1973), és az első nap kivételével jól éreztem magam a bőrömben. Tudod, akkor még a fák is integettek. Van azonban egy dolog, amiről sokan megfeledkeznek. Emlékszem azokra a taxisokra, akiket kikiáltottak a többiek ásznak. Mitől is voltak ők "ászok"? Jó rádió (mindenkinek saját szerelője volt, csak úgy lehetett bejutni egy sztár (?) szerelőhöz, ha valamelyik "ász" beajánlott), jó duma, laza életvitel. De azért emlékszem arra is, hogy az ászok a hónap végén tolták bele az órába az alapdíjakat, hogy beleférjenek a szorzótáblába, mert akkor a gyenge teljesítmény miatt még igencsak kirúgták az embert a cégtől. Akkor is voltak "rossz termelők". És az ászok tipikusan azok voltak. Jó srácok voltak, még azt is lehet mondani, hogy jó taxisok, de, hogy jó termelők nem, az biztos. (Mennyiüktől vettem át szabadnapfelváltóként kilométert!) Nem volt ez rossz buli égészen a válság első évéig. Onnan kezdve kezdett az általunk létrehozott szervezettség ellenünk, a létrehívói ellen fordulni. Amikor a cégek az őket eltartók ellen kezdtek dolgozni a saját fennmaradásuk érdekében. És mi, taxisok, partnerek voltunk nekik ebben. És most te ránk akarod verni a balhét, hogy az eladósodott vállalkozókra aránytalan terhek nehezednek. Nézzük meg, mitől adósodott el a vállalkozó. Amikor ment a bolt, orrba-szájba költötték a pénzüket felesleges dolgokra. Amíg sokunknak jó volt a jó állapotú használt autó, egymillióért, sokan bevásároltak új, több milliós autókat csupán azért, hogy kiemelt kategóriásak legyenek, leszopatva ezzel az előbbieket. Fölélték az utolsó filléreiket is abban bízva, hogy a konjunktúra az idők végezetéig fog tartani. Sajnos nem tartott. Mert azért azt ne akard nekem bemagyarázni, hogy felelősségteljes vállalkozói magatartás az, amikor annyit költök, amennyi a pénztárcámban van. Ha valaki ezt így csinálja, az csak nevében vállalkozó. Lényegében viszont droid. A szónak a legrosszabb értelmében. És csak idő kérdése, mikor válik státuszát tekintve is azzá. Persze, mindenkinek megvan az egyéni sorsa, de hát az élet ilyen. Aztán persze a vállalkozó attól is eladósodott, hogy ezeken a szutyok tarifákon dolgozott éveken keresztül. Ez sem vitás. De erről, mint ezt már többen előttem leírták, szintén ő tehet. Miért nem kényszerítette ki a cégből a maximálisat? Ő az áralkalmazó. Miért nem alkalmazta a rendelkezésére álló maximumot? Persze, tudom ezekre a választ, csak azt nem szeretem, amikor olyasmit próbálnak a nyakamba varrni, ami nem az én saram. Mert, ugye, ez a lényeg. Te, és a többi vállalkozó nem felelős a saját sorsáért, de a tomajer, a nazoli, meg az apuka igen. Még ha igaz is lenne, hogy mi "harcoltuk ki" ezt a rendeletet, akkor sem mi tehetünk a "vállalkozók" múltbeli tetteiért, amiket saját maguk, a többi vállalkozó, és a józan ész ellen követtek el. Ha javaslatod szerint visszavonatnánk a rendeletet, mi történne? Maradna minden ahogy volt, és dolgoznál az egyre több, és egyre rafináltabb kedvezményes tarifákkal. És szép csendben tönkremennél. Vagy ahogy sokan teszik, a normális tarifákkal dolgozó kollégáidat szopatnád azzal, hogy szotyihoz szerződve vinnéd előlük a fuvart fillérekért. De a végeredmény akkor is ugyanaz. Mindenkit tönkreteszel. Döbbenetes volt olvasni a Maxos ember beszólását. "dokaly válasz | 2013.04.11. 09:30:35 (5210) Tudod en mint MUKEDVELO ( hamar taxis nem vagyok szerinted) az a tudat vigasztal hogy az en profitom a te veszted. Előzmény: inzert 2013-04-11 07:48:27 (5196)" Tanulságos. Mindenki tisztában van a Főváros által elfogadott rendelet terheket jelentő pontjaival. De ha most ezt az esélyt elszalasztjuk akkor biztos a következmény. Az egész szakma megy a sülylesztőbe. Mert azért azt is tudomásul kell venni, hogy ez csak egy esély. Amit mindenkinek saját magának kell megragadnia. Sem munkát, sem bevételt nem ad neked senki. A tarifát megkaptad a Fővárostól. A föltett videobejátszásban a Főpolgármester hajlandóságot mutat a kifutási idő meghosszabbítására. Hogy hogyan fogsz vele élni, az már a te dolgod.
:-DDDDDD Tényleg próbáltunk adatokat szerezni, de egyszerűen nem ment. A Komáromi azt mondta, hogy nincs nyilvántartásuk (!), a cégek többsége meg egyszerűen nem volt hajlandó kiadni ilyesmiket, élen a Dióslakival. Végül a Kormányhivataltól kaptunk valamit, ami csak az évjáratra vonatkozott. Se típus, sem egyéb, amiből a műszaki adatokra lehetett volna következtetni.
Megettük. Csak azóta eltelt két év, és már teljesen más feltételek vannak, mint amivel kezdtük.
És akkor még az én fizetésemről nem is írtál. Én többet kérek, mint a Metál.
Na várjál. Volt itt valami GVH, meg GM, meg támogatást adó cégek, meg Fidesz.. Na jó. Mindegy.
Bocsánat. Támogatást adó céget írtál. Az mi?
Most még megteheti, de ha egységes lesz a kinézet, akkor már nem annyira. Persze próbálkozások nyilván lesznek.