Felhasználó hozzászólásai
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2010.05.22 14:26
Bánom, hogy nem jegyeztem meg az időpontot. Kiad egy címet. Hölgy utas, de elcserélik. Azt mindja a cserét kérő kollégának, hogy "tedd magadévá, mármint a kedves utast"!
Felálltam az autóban! Ha hiszed, ha nem, senki meg nem szólalt! Szerintem nem hittek a fülüknek.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2010.05.22 05:18
Akkor tényleg beteg volt. De nem azért állt föl.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.05.21 18:00
Na ja. Nem ez volt a mondanivalóm lényege. Ez csak egy szemléltetése volt annak, hogy ez a jóember, Mahdukari, megint hülyére akar venni több száz taxist! Ha nem válik be egy alkalmazotti modell, akkor csinéljuk meg vállalkozókkal az olcsó taxit! És amilyen hülyék vagyunk mi, taxisok (tisztelet a kevés kivételnek), meg is esszük ezt a dumát!
Nagyon örülnék, ha az írás, és számolás tudó kollégáim, kicsit több elánnal vennék föl a harcot ezekkel szemben!
Évek óta pofázom, hogy a társaságoknál meg kellene szervezni egy alapszintű oktatást, ahol az ilyen fogalmakra, mint guruló, rezsikilométer, óra/bevétel, állandó költségek, adó, Tb, fizetési kötelezettségek, kihasználtság, NETTÓ JÖVEDELEM etc. etc. meg KELLENE TANÍTANI A TAXISOKAT! A saját, a cégek, az utasok, a társadalom, az állami költségvetés, és mindenkinek az érdekében!
Tett erre kísérletet a Lengyel Sanyi, még a 6x6-nál. Igaz, hogy elég gyengét, és rövidet, de legalább volt valami!
Hát azt kellene folytatni, csak egy erősebb kivitelben!
És akkor, talán, ez a mai helyzet sem fordulhatott volna elő. Ilyen méretekben biztos nem!
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.05.21 16:55
Megnyugtatlak, nem volt felesleges. Megtudhattuk, hogyan gondolkodik egy felelős szotyi-cég vezető.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.05.21 16:38
„Kedves Dodi és Attus!
köszönöm a válaszreakciókat. Értem amit leírtatok,de ez csak egyfajta szemléleti mód. A Zsebetek irányából.”
Nem tisztem megvédeni egyik megszólított kollégámat sem, de nem tudom megállni, hogy erre ne reagáljak.
Pesze, hogy a zsebük irányából közelítik meg a kérdést, mert onnan is kell. A piacról élnek, és egyre rosszabbul! És ők ezt őszintén teszik. Nem hátulról jönnek. És a szemléletükkel sincs emmi baj. Ha ilyen szemlélettel élne ez az ország, akkor nem itt tartanánk.
De nézzük inkább a teiedet.
Nem akarom minősíteni a színvonalat. Nem a stílusét, mert az rendben van . De a gondolkodással problémáim vannak!
Hogyan lehet összehasonlítani a Száva utcai kutat, a sztotytaxival? A Szávában nem szotyi ár van, hanem 10 Ft-al olcsóbb, mint mondjuk az Ceglédi sarkon! Akkor lenne szotyi ár, ha az átlagos 350 helyett, 200-ért adná! De, ugye, ezt nem tudja megtenni, mert alatta lenne a beszerzési árnak! És nem hülye! Ha a taxi tarifa csak 10Ft-al térne el a másiktól, nem lenne szotyi! De Taxi Plus sem lenne!
Ebben a kihasználtsági ráta ügyben még lehetne valami igazad (honnan veszed ezeket a szavakat? releváns, ráta, tagdíj-szimbiózis, meg volt még valami, ami nagyon tetszett), mert tényleg lehetne a kihasználtság növelésével növelni a hatékonyságot, és ezzel a gazdaságosságot (ugye, hogy lehet érthetően is fogalmazni?), és lehetne a 150 Ft-os km. díjból még 160-170 Ft-os gurulót is összehozni. De ehhez sokkal kevesebb taxi KELLENE, HOGY LEGYEN, ÉS A TAXISOKNAK EGY KICSIT ÉRTENI KELLENE A SZAKMÁHOZ! Hát ezek itten a bökkenők!
A PLusnál is meg lehetett eleinte csinálni a 150-es gurulót. De most, hogy "fejlesztették" a létszámot a cég, és a dolgozóinak biztonságát megteremtendő, azóta a taxis már nem tudja megcsinálni, még a 100 Ft-os gurulóját sem! Még a legjobbak sem!
Idézlek "Ez egy zseniális ötlet volt,s ügyes volt aki meg tudta alapozni ilyen gazdasági helyzetben a cégének és az ott dolgozóknak a biztonságát. Ezeket az embereket gazdasági pozíciókba emelném,talán jót tenne Magyarországnak. Aki a veszteségekből profitot tud termelni,az valamit kell,hogy tudjon. Szerintem."
Hát ennél felháborítóbb, és cinikusabb megfogalmazást én még az életben nem láttam!
A cége biztonsága, a saját biztonsága! Az ott dolgozók biztonsága, az nem a taxisok biztonsága! És ezért olcsó tarifával megy! Nem ő megy olcsón, hanem a taxisok! Nem ő jár önköltségi ár alatt, hanem a taxisok! És nem a taxisok vannak biztonságban, hanem ő!
És mielőtt tévedésbe esnél, elárulom, hogy tele van ilyenekkel az egész ország legfelsőbb vezetése! A legnagyobb sajnálatomra, és az ország legnagyobb kárára! Tipikus! Te írtad! „Aki a veszteségekből profitot tud termelni,az valamit kell,hogy tudjon. Szerintem."
Igen! Megvan az aranycsinálás receptje, a zseniális közgazdász receptje! A más veszteségeiből profitot termelni! Ezt csinálják a multik, ezt csinálják újabban a zseniális vezetőkkel, és tulajdonosokkal bíró szotyicégek!
A multi diktál, MEGHATÁROZZA AZ ÁRAKAT (nem kiszámít, gazdaságossági szempontok alapján), és a termelő meg menjen tönkre!
A szotyik, a taxis veszteségeiből termelnek profitot! Nem a saját autóit viszi a vásárra, hanem a taxisét! Bravó! Szerinted miért csődölt be az Est? Miért tért át a vállalkozókra a T4? Miért nem alakít saját flottát egyik cég sem? Mert NEM TUDJA A SAJÁT AUTÓIT GAZDASÁGOSAN ÜZEMELTETNI! Minél több vállalkozót vesz föl, annál nagyobb a nyeresége!
Emiatt a gondolkodásmód miatt, nem lesz ebben az országban normális élet, a következő 40 évben sem! Ez az államilag engedélyezett szabadrablás országa! Nem Úniós, hanem egy banánköztársaság! Csak itt mi, magyar emberek vagyunk a rabszolgák!
Ugye, ennél lényegesen tisztességesebb szemléleti mód a Dodié, meg az Attusé? És a tiéd?
Ezt ennyire nem látod, vagy ennyire hülyének nézél itt pár embert? Azért írok pár embert, mert sajnos a taxisokat, akik ennél a Plus-nál dolgoznak, tényleg annak lehet!
Azt mondod, hogy 9 hónapja vezeted a statisztikáidat. Én 10 éve vezetem! 2003-ban például, 160-as kilométerdíjjal, 200-as alapdíjjal 140 körüli gurulót csináltam. A mai – sajnos már a 6x6-nál is összevissza – tarifákkal. Meg 170-et! Pedig a zárások alapján számított kihasználtságom 60%! És ezzel a legjobbak között vagyok, amit nem szégyellek hangoztatni! De akik azt tudják, amit én, nagyon kevesen vannak! A szakma maximum 15%-a! Kb 900 taxis Budapesten! Van még 2000, aki úgy átlagosan elvan, a többi meg, nem ér semmit! És az a kb. 3000, aki tud valamit, elég is lenne!
Azt írod, hogy nem szidalmazni kell őket. Igazad van. Nem őket kell szidalmazni, hanem azokat, akik megengedik, megengedték, hogy ez a szakma, ez az ország idáig süllyedjen! Még a taxisokat sem tudom szidalmazni, akik oda mennek hozzájuk, abban reménykedve, hogy ott majd jobb lesz! Tudod, miért? Mert egyszerűen ennyire buták! A saját genetikai adottságaiért pedig nem szabad szidalmazni bárkit is! Azt viszont aljas dolognak tartom, hogy ráadásul be is csapják őket!
„A helyzete egy mai taxis vállalkozónak ezen okoból kifolyólag szinte az ellehetetlenülés határán mozog.
Viszont ezen az sem segítene,ha az olcsó cégek beadnák a kulcsot. Ugyanis mostanra kifejlődött ez a tendencia és a gazdasági romokon,kihasználva a pénzetelenség előnyeit újabb és újabb válallkozások indítanának be hasonló cégeket. Ha már van ez a helyzet,akkor már jobb ha ezet fogadjuk el és ezt kezeljük,mivel megváltoztatni nem áll módunkban,egyszerű taxisoknak.”
Hazabeszélsz! Attól félsz, hogy még több szotyi alakul, és majd a te céged sem lesz már olyan biztonságos! Igazad is van! Még több fog alakulni, és tönkre fogsz menni! Csak az a baj, hogy magatokkal rántotok normális taxisokat is! És ez az aljasság a dologban, amit az előbb írtam! Te nem egyszerű taxis vagy, hanem egy rafinált, (lehet, hogy nem is taxis) akinek valami érdeke fűződik ahhoz, hogy hülyére vegyen párszáz taxist!
„A másik nagyon fontos kérdés ebben a tárgykörben,hogy a nagy cégek ugyan miért nem lépnek vissza árban? Talán mert a költségvetésük nem teheti meg? Pedig ezzel az egy radikális lépéssel vissza lehetne rendezni a piacot. Mi az oka,hogy ez nem történik meg?”
Megmondom neked. Több oka van, volt. Néhány, és nem feltétlenül fontossági sorrendben.
1. Nem feltétlenül emberbaráti szempontokból. Féltették a megszerzett pozícióikat (nem részletezem, de értsd mindenre: címek, tagdí, stb).
2. El sem tudták képzelni, hogy ekkora utas, és taxis elszívó ereje lesz a szotyiknak!
3. Mert ezen cégek menedzsmentje sem áll a helyzet magaslatán! Olyan taxisokból áll, aki az átlagnál kicsit jobb beszélőkével vannak megáldva, de egyébként semmi több nincs a fejükben! Sem üzleti, sem közgazdasági, sem szakmai érzékük sincs! Az erkölcsiről nem is beszélve. De még józan belátásuk sem!
De most majd meg fogod kapni ezt. Biztos vagyok benne, hogy le fognak menni. De ez már lényegesen több áldozattal fog járni, mint ha ezt tavaly márciusban megtették volna! És nagyon remélem, hogy ennek a te céged is áldozatul fog esni!
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.05.20 17:53
Van olyan szmájli, hogy a kurva annnyyyyukat?
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2010.05.20 17:51
Ezt végképpen nem tudom.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2010.05.20 17:12
Nem tudom. De ha szerez munkát, és ezt nem a tarifa földbedöngölésével teszi, akkor nekem mindegy.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2010.05.20 15:42
Árboc csúcs taxi! Jól hangzik!
De hát tellllik a sok jóképességű taxisból!
Nem csinálunk egy ilyet? Már csak a vicc kedvéért is? Biztos lenne rá madár!
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.05.20 15:37
Nem ismerhetem a konkrét esetet, de elképzelhetőnek tartom. Mint ahogy azt is, hogy a telefonkezelő nem közölte egyértelműen az utassal, hogy oda kellene sétálnia a taxihoz, vagy, hogy hol találja meg a taxiját. Ezek apróságok, de nekünk adott esetben 30.000 Ft-ba kerülhetnek! A telefonosnak meg semmibe.
Egy dolog biztos. A kedves megrendelőink (minden cégre vonatkozóan gondolom ezt), úgy vannak szoktatva, hogy a taxissal, a taxiban minden baromságot megtehetnek. Meg van sértődve, hogy nem a kapu előtt írom meg a számlát, mert mondjuk a Sas utcában már öten állnak mögöttem, mire előveszi a pénzét, és akkor jut eszébe, hogy még számlát is kér. Meg a buszsávban húzzam le a kártyáját, és még sorolhatnám. És sajnos sok kollégánk van, aki ezt megteszi! Mert az is igaz, hogy ha nem teszed meg, és az utas sérelmezi, és reklamál, akkor a szőnyeg szélére állítanak! És az a még szomorúbb!
Tudom, nem ez a legfontosabb problémánk manapság, de ezen is változtatni kellene. És ez, csak belátás, szándék, és akarat kérdése. Az is biztos, hogy egy ideig problémát okozna, de előbb-utóbb megszoknák.