Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.03.22 14:53
A gazdag és taxis variáció szerintem nem játszik.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 14:47
Kösz.
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 14:40
A Tomacsekinek azért nem nagyon van igaza, mert azok nagy része, aki a Pluszhoz ment, azért tette, mert meg volt/van szorulva, vagy kilátástalan helyzetben van. Egyszer használtam erre a pánik kifejezést. És egy fuldoklótól nem várható el, hogy higgadtan, elegánsan viselje a sorsát. Megtehetné, ha hideg fejjel tudna godolkodni. De sok nem tud. Hát ők mentek oda.
A következő fokozat, a cégek. Azoktól sem várható el az önmegtartóztatás. Hányok tőlük, de ők is csak a saját érdekükben cselekszenek. (Ráadásul ők alkotják az érdekképviseleteink derékhadát. Mint valaki elmésen megjegyezte, a róka dönt a baromfi sorsáról.)
Valamilyen szinten, persze, hogy tehetnek róla.
Aki, vagy inkább ami igazán tehet az egészről, az állam! Nem az arcom alsó részére gondolok.
Úgy szórakoznak velünk, és ezt nem csak a taxisokra értem, mint valami kísérleti állatokkal! Dögöljünk meg a saját piszkunkban, mert ez a piaci törvényszerűség! Hagyják, hogy a multik azt csináljanak a termelőkkel, amit akarnak, és nem akarják tudomásul venni, hogy ezzel az ország jövőjét ássák alá! Évtizedek óta pofázzuk a szabályozás szükségességét, de amíg oda nem tudunk b@szni nekik, addig nem fognak észhez térni.
Nem véletlen, hogy a példaként emlegetett nyugati országokban más a helyzet. Ott már évtizedekkel előbb megvívták a szakszervezetek a harcaikat, aminek az eredménye lett a szabályozott piac.
Hát most rajtunk a sor.
Nem lelkesítő beszédnek szántam, csupán a véleményemet mondtam el.
De lehet annak is venni!
Téma: Plus Taxi
Hozzáadva: 2011.03.22 14:18
Hülyeeeee!:DDDDDDD
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.03.22 14:07
Egyetértek! (Az utóbbi időben ez a ritka kivételek egyike.:-D)
Bár én olyan 4000 körülire tenném az ideális létszámot, mert azzal a szolgáltatás mennyiségi követelményei sem sérülnének. De annyi bőven elegendő lenne. Hogy aztán melyik négyezer?
Ezt mondtam a Málnának is. Mindenkit nem lehet, és nem is kell képviselni. Ez csak a többiek kárára történhet. Ha azt akarjuk - márpedig ebben egyetért minden taxis - hogy kevesebben legyünk, akkor valamilyen szelektálási metodikát el kell fogadni. Csak ugye amikor valakire sor kerül, akkor jön a "miért éppen én?" kérdés.
Fönt semmit sem tesznek. Ha a fönt, a cégekre értendő, akkor azért nem, mert a tagdíjnak nincs szaga. Ha a Fővárosra, vagy a törvényhozásra értendő, akkor azért, mert ez egy jó terep arra, hogy a munkanélküliek egy részét itt el tudják tűntetni. Hogy aztán semmi haszna belőle sem a piacnak, sem az országnek, az már senkit nem érdekel.
Kilátástalannak látom a helyzetet. Ha tömegesen nem mennek tönkre a taxisok Budapesten - legalább 2000 ember - és ezek nem maradnak körön kívül, vagy a helyükre beáll valaki más, akkor az összes nyomorogni fog.
Csak sajnos, ez az utóbbi variáció az, ami legvalószínűbb.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 00:15
A 6x6-nál van néhány kollégának aláírási íve. Ha keresel egyet URH-n, akkor tudtok találkozni. De van a többi cégnél is.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.22 00:11
Már azt szeretném látni, mikor lesz a tyúkból vadász!
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.03.21 14:47
Azé ha negyon akarnád...:)
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.21 14:21
Ezt sem akarom megkerülni, csak részemről előtanulmányozást igényel. Annak szeretnék utánanézni, és azt végiggondolni, hogy vajon miért maradt ki a látókörömből ez a tevékenységetek.
Mert, hogy kimaradt, az biztos.
Téma: Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
Hozzáadva: 2011.03.21 14:17
Igazán nem a csomót keresem, és nem is akarok megvédeni senkit, de a közvetlenül előtted szólók közül, egyik sem mocskolt, vagy rugdosott téged, titeket. Mindössze négy – Tomcab, Szálka, Csumi, és jómagam - hozzászólóról van szó, de szerintem mindegyikük teljesen normális, kultúrált hangnemben szólalt meg. Nem lehet, hogy egy kicsit túlérzékeny vagy?
A szakmaiság sem hiányzik ebből a négy hozzászólásból. Jómagam az érdekképviseleti munka buktatóiról próbáltam beszélni, igaz, nem kifejezetten ezzel a címszóval. Szálka kolléga a fix tarifával, és a létszámstoppal kapcsolatban tett föl kérdést, Csumi a létszámmal kapcsolatban tett javaslatot, és még Tomcab meglátása is jónak bizonyult, a hobby taxisok tekintetében. Lehet, hogy ezek nem mélyenszántó szakmai fejtegetések, de jeleznek valamit a taxisok problémáiból.
De ha már hiányolod a szakmát.
Nem rugdosásnak szánom, meg szerintem nem is az, de azért fel kell hoznom. Az, hogy sok ember szitokszóként használ bizonyos neveket a köreitekből, nem véletlen. Csak a legnyilvánvalóbb. Akinek lakhely elhagyási tilalma van, vagy mi. Eszetekbe nem jutott, az iránta megnyilvánuló közutálat, és megvetés ellenére sem, hogy nyilvánosan elhatárolódjatok tőle, vagy felszólítsátok lemondásra, még ha az eredmény kétséges is! Nem taxisszakmai, de érdekképviseleti szakmai probléma. És az illető még mindig a magas helyén van. Sőt. Szerepel.
Legitimáció. Bevallom, van néhány kérdés, amiben nem értek egyet ezzel az újjáalakult TGFSZ-el. De ők legalább próbálnak maguknak legitimációt szerezni! Nyilvánosan meghirdetett tagtoborzás, alapszabály közzététele, stb. De, hogy pl. az OTSZ az micsoda, és honnan van, és kik a tagjai, azt nem tudni. Beszéltem egyszer az elnökkel, aki azt mondta, hogy nem akarnak létszám bővítést, ezért be sem lehet lépni. És ő nyüzsög a leglátványosabban. Ezek után, azt kell mondjam, hogy nem nélkülözi a szakmaiságot az a sokak által hangoztatott megjegyzés, mely szerint az OTSZ két nagy cég szekerét tolja, és fordítva! Ennek elejét lehetne venni, lehetne cáfolni, ha nem egy elefántcsont toronyban ülne az elnökség. A Kamaráról már nem is beszélek. Ott mintha előre le lennének osztva a lapok.
Azt írod, hogy két éve bombázzátok a Fővárost. Én még azt is elhiszem, hogy több mint két éve. Csak tudod, mi a baj? Megint csak az a kurva legitimáció! A Fővárosnál pontosan tudják, hogy mi is a helyzet ebben e vonatkozásban, és ennek megfelelően vesznek számításba titeket. És ennek megfelelően marginális problémaként kezelik a dolgainkat! Nagyon erősen a futottak még kategóriába tartozunk. Lehet, hogy nem lenne más a helyzet akkor sem, ha ez a legitimáció rendben lenne, és valóban egy emberként állnának mögöttetek a tömegek. Ezt nem lehet tudni. De legalább a törekvés meglenne, és a taxisok éreznék, hogy valóban az ő érdekükben dolgoztok.
Fix tarifa. Emlékszem arra az időre, amikor a Rusznáknak konkrét, kialakult tervezete volt erre, a ti javaslataitok hatására, de amikor be is akarta vezetni, különböző kifogásokkal elkezdtetek kihátrálni mögüle. Nekem a legjobban az tetszett, hogy azért nem lenne jó, mert a magas tarifa jobb megélhetést biztosítva, ide fogja vonzani az embereket ebbe a szakmába, és földuzzad a létszám! Ha jól tudom, még kiállási díjat is be akart vezetni, de annak is ellene fordultatok, mert megdrágítja a taxizást! Mi is a pillanatnyi állás? Jó sokan vagyunk, és jó alacsony árakon dolgozunk!
Hozol itt EU-s példát is. Nagyon sok dolgot át lehetne venni, de ehhez ismerni kellene az ott érvényben lévő szabályokat, és módszereket. Az elmúlt harminc év alatt, számtalan lehetőség volt arra, hogy tanulmányozzák az érdekvédőink, és a cégeknél regnáló szakembereink a külföldi módszereket, amelyeket aztán a helyi sajátosságok figyelembevételével, lehetett volna alkalmazni itthon is. Nem tudok arról, hogy lenne rendszeres, valamire használható élő kapcsolat EU-s országokkal ebben a vonatkozásban.
(Emlékszem egy történetre. Vagy tíz évvel ezelőtt, az ausztriai VÖT taxinál lévő komoly kapcsolatomat szerettem volna egy cég, és a taxisok érdekében mozgósítani, amit fölajánlottam a cégvezetőnek. Ő ezt nem vette igénybe, de amikor - a saját költségemen kiutazva, és megtekintve az ottani módszert - itthon elmondtam a taxisoknak a tapasztalataimat, megsértődött, és rövid időn belül a cégen kívül találtam magam.)
Ennyit a szakmaiságról.
A szakmaiságon kívül, még valamire szükség van. Türelemre! Türelemre ahhoz, hogy megértessétek a taxisokkal, hogy mit tudtok vállalni, mit nem, mi az, ami elérhető, mi az, ami nem, és szabályok, amikről úgy látszanak, hogy ellenük szólnak, lehet, hogy az érdekeiket szolgálják. De azok a megnyilvánulások, amiket itt olvastam akár TM, vagy BP részéről, vagy akár a tiédről is, ehhez keveseknek bizonyulnak. Nem tudom, hogy miért, de kevés. Vagy, mert magatok sem tudtok ésszerű magyarázatot, vagy, mert tudtok ugyan, de nem tudjátok megfogalmazni.
Mindenesetre sokat segítene, ha legalább azt eldöntenétek, és kinyilvánítanátok, hogy mit, és kiket képviseltek.
Mert mindent, és mindenkit nem lehet.