Név
Becenév Gremlin
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei

Hozzáadva: 2006.01.30 14:52

csogu wrote: "Nézzük gyakorlati példával: Állok a nyugatiban és rákalapálok egy Véső utcára. ... 50 perc elteltével van már 3200 forintom..." Öööö...akkor ez megvan 2800Ft/óra, igaz? ;) Miről is beszélünk? A Sírköves: ez teljesen jogos, hidegben az állásban járatott motorral oké a 13lityis fogyasztás. Sima közlekedésben azért 9 alatt marad a tiéd is gondolom. Persze a tél az mindig más, aláírom jó a 9l/100km éves átlagnak. A gázolajnál nem feltétlen lopottra gondoltam, vannak egyéb trükkök is ahogy hallottam, de nem is akarom ezt a részét boncolgatni. Jó az a 9lityis éves átlag, elfogadom.

Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei

Hozzáadva: 2006.01.30 14:25

Kedves csogu! Valóban, a mérlegnek két oldala van. Egyrészről azt hiszem elnézést kértem amiatt, hogy elszámoltam magam, és javítottam hogy óránkénti 2800Ft-ot kéne megkeresni a havi netto 100.000Fthoz, mégpedig havi 20 munkanappal számolva jött ez ki, napi 8 órában! Abban egyetértek, hogy befektetéssel jár, hiszen a legtöbben saját autóval taxiznak. DE! A cikkben számított költségekben benne van az autó mindenféle fenntartása, biztosítása, javítása 'lejattolás' miegymás, sőt 9literes fogyasztás, amit valljuk be sztem bőven számoltak, okos taxis nem jár olyan autóval manapság ami 9et eszik, inkább csak 7,5-et vagy az alatt - de ezt lehet, hogy én látom rosszul, nem is kívánok belemenni, ezért is számoltam ezzel a 9 literrel, pláne nem kivánok belemenni, hogy a legtöbb taxi gázolajos, és ki és hogyan szerez gázolajat, ez abszolút magánügy. Ezen felül másnak, a hazavitt fizetéséből még - amennyiben van autója - le kell vonnia havi szinten annak fenntartását, biztosítását stb. ami itt a számított dolgokban benne van! Tehát ami itt megmarad 100.000Ft az már a családi autó fenntartásán felül kerül haza. Tehát valóban kétoldalú ez a mérleg...

Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei

Hozzáadva: 2006.01.26 09:05

Köszi a választ :) Ebben akkor egyetértünk, sajnos a hómunkástól kezdve a bankelnökökig mindenki szeret sírni, de akkor jól látom, hogy meg lehet élni ebből a munkából is...különben nem is csinálnák :) További jó munkát!

Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei

Hozzáadva: 2006.01.26 02:08

Az utas típusú hozzászóló picit elszámolta magát, azért van ott az a 10 millio, very sorry! Tehát újra: 4.200.000Ft az autó és egyéb költségek, 1.200.000Ft az éves kereset mondjuk, tehát a PROFIT. Így a számítás újra: 5.400.000Ft/év osztva 12 hónappal 450.000Ft/hó osztva 20 munkanappal 22.500Ft/nap osztva 8 órával 2.812Ft/óra. cca: 14km fuvar óránként, ha a fix kiállási díjat nem számítom, csak a km díjat. Tehát ez az összeg az amit egy taxisnak meg kell keresnie, hogy fenntarthassa az autóját, biztosítás legyen rajta, javítgassa és havi 100.000Ft-ot vigyen tisztán haza. Így - és remélem most végre jól számoltam :) - viszont mégannyira sem értem, hogy miért nem örülnek a taxisok a munkájuknak, hiszen elég szép az a havi netto 100.000Ft + az autó minden költsége. További jó éjt, jó munkát, én már csak reggel leszek!

Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei

Hozzáadva: 2006.01.26 00:57

Tiszteletem mindenkinek! Én egy utas lennék a számolósabbik, kukacoskodó fajtából, aki nem ért valamit itt a táblázattal kapcsolatban. De remélhetőleg majd megmagyarázzák és akkor okosabb leszek. :) A táblázat végösszege 4.200.000Ft éves szinten, számoljunk erre még 10.000.000Ft(!) éves profitot -ez ugye havi szinten min. 80.000Ft tiszta haszon, ami nem kevés figyelembe véve, hogy közben egy biztosított, jól karbantartott járművünk is van, amit mások is fenntartanak a fizetésükből akik nem taxiznak. Tehát az én számításom, ami valószínű, hogy valahol hibás: 14.200.000Ft/12hónappal=1.183.334Ft/hó ezt osztjuk a 20 munkanappal= 59.166Ft/nap Egy átlagos viteldíj ugyebár fix kiállási díjból áll - amit most nem is számolok - de áll egy nagyjából egységes kmkénti átlagos 200Ft-os viteldíjból, azaz: 59.166Ft/200Ft=296 azaz 296x200Ft tehát 296km/nap ezt még elosztom a napi 8 óra munkával így kijön, hogy: 37 egész kilométert (avagy 7400FT árbevételt) kell egy taxisnak megtermelnie egy órában, hogy egy évben meglegyenek neki az alábbiak: - mindenféle biztosítás és javítási költség az autójára (normál családoknál is felmerül ez a költség, amit mások is a fizetésükből fedeznek) - havi 80.000Ft PROFIT - azaz kvázi tiszta fizetés és ez inkább több, hiszen eléggé alá számoltam. Akkor viszont nem értem, hogy miért mondják a taxisok, hogy ők rosszul élnek? Számomra ez azt jelenti, hogy viszonylag könnyen lehet elég jól megélni ebből. Remélem ezt tényleg senki nem veszi sértésnek, csak szeretném megérteni, hogy miért 'sírnak' ennyit a taxisok, vagy hogy én mit látok rosszul. Esetleg a 37km/óra túlságosan sok fuvart feltételez, azaz valójában nincs ennyi egy átlag órában - másként mondva óránként 7400Ft bevétel (nem profit!) sok lenne egy átlagos taxisnak? Előre is köszönöm ha válaszolnak!