Felhasználó hozzászólásai
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.06 10:49
Hátööö....én már meg sem merek szólalni :) Ha Pesten ilyen árak lennénk, sztem elég gyakran taxiznék, és ezzel nem csak én vagyok így szerintem. Múltkor Zalaegerszegről mesélt egy ott tanuló imserősöm, ők minden buliba, és onnan el is taxival jönnek, és ez így bele is kerül nekik vagy 1500Ftba jattostul! Bárcsak Pesten is kijönne mondjuk ugyan ez 2000Ftból, vagy akár még 2500ból is...
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.02 14:35
Uhh...akkor kezdek lassan idegen nyelveket tanulni, hogy majd megértessem magam velük :)))
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.02 12:00
Akkor mgé egy kérdés, ami valószínűleg a nagyon-nagyon távoli jövő, de szerintetek lehetséges, hogy belátható időn belül itthon is egységesek lesznek a taxik, legalább a színűket tekitve? Legalább társaságonként? A Taxi 4-nek volt valami ilyesmi kezdeményezése, illetve régebben a Főtaxis sárga SEAT-ok voltak...ha jól emlékszem.
Gondolok itt arra, hogy a németeknél ugye azok a krémsárga taxik vannak, görögöknél szüke vagy fehér-sötétkék festésűek a taxik stb.
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.01 14:42
Ugyen nem kell mondanom a különbséget egy Vectra és egy Mercedes között, bár az új Vectra elég nagynak tünik.
Hát pedig kéne, ez hogy Mercedes és akkor leborulva imádjuk sosem volt az erősségem. :)
Szóval hogy egy 1993-as W124-es 2.5 turbodiesel miért kerül jobb kategóriába mint egy 2003-as 2.2dti Vectra ezt azért nem feltétlen értem...
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.01 12:59
"És a Csogu azért tudja, mert a Tomajer az övét vette meg..."
...Csogu pedig azért adta el az övét, hogy vegyen egy 65W-ost, ugye? :o) Kezdem érteni :DD
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.01 11:50
Értem, tehát
tomajer
az aki ezt csinálja, ígérem titkosan fogom kezelni ;o)
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.02.01 11:46
Nyílván olyan taxiba ülnék ami úgy amúgy szimpi. De elég sokszor látok ácsorogni mindenféle taxitársaságos taxikat is, gondolom egy cégen belül azért azonos lenne (kéne hogy legyen) a minőség, tehát ott nyugodt szívvel vágodhatnék be bármelyik kocsijukba.
Azt még had kérdezzem meg, hogy miért van az, és ezt sosem értettem, hogy egy 8 éves Merci lehet A kategóriás, de egy 0km-s Opel Vectra pl nem. Ez mitől van??? (Most lehet, h nem pont jó kategóriát mondtam, de hogy bizonyos magasabb kategóriákban már nem mindegy az autó márkája, illetve hogy egy márkás de öregebb autót előnyben részesítenek egy ugyan úgy felszerelt de kevésbé márkásnál.) Vagy ezt én tudom rosszul és ilyen nincs?
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.01.31 19:57
10 cm is számít!
Ezt tudom. :o)))))
Viccet félretéve, akkor esetleg nem lehet valami kevésbé érzékeny üzenettovábbítási rendszert használni? Vagy erősebben adni, vagy jobb vételi egységeket beszerelni? Tudom, tudom, ez mind költség...
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.01.31 18:09
Ismételten köszi a válaszokat mindenkinek! :)
A drosztok kijelölésénél egyetlen egy estben sem vették figyelembe a taxisok kéréseit, kijelölte az önkormányzat ahova gondolta. Az urh egy speciális technika a vételi és adási lehetőséget nagyban befolyásolja, hol áll meg az ember.
Hmm, ez biztosan így van, én sosem használtam urh-s rádiókat, de azért érdekes, hogy az Őrs vezér téren ha jól emlékszem 3 droszthely tuti ki van jelölve, és mégis egy-egy autó kivételével szinte mindig üresek. Ámde a járdasarkon felpaszírozva mindig áll két-három delikvens... gondolom nem az a sík, épületek nélküli 15 méter számít a vételben, vagy ha igen, akkor tényleg igen kényes ez a technika.
Persze ez nem az Őrsön zavar főként, hanem esetenként szállodák és egyéb népszerű helyek előtt - általában megállni, várakozni, és minden egyebet tilos táblák alatt - ahonnan 50 méternyire van egy 5 állásos droszt, de a taxik a hotel előtt tömörülnek, néha fél-egy sávot komplett elfoglalva, akár vészvillogó nélkül is. A rend éber őrei pedig úgysem küldik el őket, mondván ők csak dolgoznak...
Ilyenkor a laikus autós azt gondolja, hogy: 'Na menjenek ezek a .... itt a kijelölt, kiépített droszt az én parkolóhelyeimből vették el, tehát oda megállni nem tudok miattuk, ők nem állnak oda így teljesen fölösben van ott, és még ezek után akadályozzák a forgalmat is?!'
Még egy hülye kérdés: az utóbbi időben feltűnt nekem is, hogy a taxikon, a 'Best of Budapest 2005' illetve más évszámmal de ugyanazon matricák vannak. Ezeket nem EGY taxitársaság kapja az adott évben? Hogy lehetséges, hogy a Best of 2004-et láttam már 6x6 és Cityn is??? Esetleg annyi, hogy az adott sofőr akkor még emitt volt, aztán amott a matrica pedig maradt?
Téma: Bemutatjuk: Egy budapesti taxis költségei
Hozzáadva: 2006.01.30 16:46
Kedves csogu!
Köszönöm a válaszod, és elnézést ha egy picit is kötekedőnek tűnök, nem szeretnék az lenni! Inkább kicsit kiváncsi, mégpedig ahogy kezdtem a laikus, buta utas szemével... de most már kezdem tisztábban látni a dolgokat. Asszem nincs is sok hozzáfűzni valóm az általad leírtakhoz.
Abban teljes mértékben egyetértünk, hogy várakozás a legrosszabb, pláne hogy figyelni kell közben. Az meg aki azt állítja, hogy eközben lehet eredményesen tanulni, az szerintem sosem tanult úgy igazán, max olvasgatni lehet.
Viszont lenne egy-két kérdésem, amiket lehet, hogy egyszerűen meg tudtok válaszolni, csak én közelítek rossz oldalról:
- miért van az, hogy a leintett taxiért többet kell - jóval többet - fizetni mint a telefonon rendeltért? Egyik megközelítésből értem, hiszen ha valaki fel alá autózva szeretne utast szerezni az több költség, mint állni és várni a rádión a hívást, másfelől az elég hülyén néz ki, hogy ott van egy taxi két utcányira tőlem, simán odasétálnék és ehelyett telefonon kell megrendelnem, mert az úgy olcsóbb. Mi ebben a logika?
- igaz én a város szélén lakom de előfordult többször is - mégpedig hétköznap este - hogy azt mondta egy nevesebb társaság diszpécsere, hogy 30-35 perc mire kocsit tudnak küldeni. Ez azért fura, mert ennyi idő alatt a város túloldaláról is simán átérek este 8 körül... Lehet ennek valami oka? Műszakváltás vagy vmi?
- a másik amit nehezen viselek mint autós, és gondolom ez megint csak a taxis kisebbségre vonatkozik, de mégis sokat látok ilyet: a kijelölt droszt üres, 3-4 autónyi hely sárga cakkozással szépen felfestve, és annak kb 300 méteres körzetében viszont 4-5 taxi áll általában olyan helyen ahová én viszont parkolni tudnék, vagy olyan helyen ami tök szabálytalan pl járda. Ha felállok a droszt helyre, akkor viszont - teljesen jogosan megbüntetnek. Miért nem ott várakoznak a kedves kollégák, ha már ki lett táblázva, felfestve, miegymás?
- azt pedig pusztán csak kíváncsiságból kérdezném, hogy titeket nem piszkálnak a rendőrök? Vagy azért előfordul az is? Én még nem nagyon láttam hogy gyorshajtáson kívül bármiért is elővettek volna taxist, pl a fentebb említett parkolás őshonos az Őrsön, és a rendőr simán elsétál előttük napjában 2x egy büdös szó nélkül. Engem ugyanakkor többször elzavartak már onnan. Ez általános, hogy titeket azért 'barátként' kezelnek, vagy megint csak kirívó példával találkoztam?
Köszi a válaszokat előre is, és jó munkát mindenkinek! :)