Felhasználó hozzászólásai
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.21 18:21
A "felszabadult Budapesten", "Szabad a taxi" "remek" cikkében említett "stoplis gumicsizma" zaját felváltotta a "zoknis szandál" ámokfutó csattogása...
Köszönjük Szvobodának, Tomajernek, stb....
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.17 06:52
"budapesti szinten enyhült valamelyest a stoplis gumicsizma taposó nyomása október 13-án, nem titkoltan az én voksommal is"
"a taxisok ma még agyi reflexekre képes kisebbsége, azaz krémje a Bede-féle vadhajtásos barnablogon próbál meg kiállni az igazáért, akkor meg is érdemli, hogy azokkal azonosítsák, akikkel egyébként nagy százalékuk sajnos tényleg azonos is."
"Nem velem történt, de a kevés megbízható taxisforrás egyikéből tudom, hogy igaz. A tavalyi önkormányzati választások éjszakáján helyben győztes, és már ehhez illő hangulatba hergelt momentumosok taxit hívtak Újpestre, hogy a központi ünnepség helyszínére hajtassanak. A bőven a vállalt időn belül ki- és rendelkezésükre álló taxisofőrnek köszönés helyett az arcába fröcsögték: “–Végetek lesz nektek is, most végre elbánunk veletek, mocskos hiénák.” A kolléga mindezek után zokszó nélkül teljesítette a fuvarfeladatot, ahogy azt az alvállalkozói szerződése megkívánja, (ahelyett, hogy jól pofán veregeti a nagyratörő társaságot, miután lefújja, ahogy én tettem volna.) - áthúzva a cikkben.
Én, némi gellerrel, tulajdonképpen ezekre a kipirult arcú ifjúmámorosokra adtam le a voksom. És ma, fentiek ismeretében, ha újra lehetne szavazni, újra ugyanabba a karikába rajzolnám a két, egymást keresztező vonalat. "
Hmm...
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.02.17 06:15
Köszönjük szálkatomajerajtókibicbalelölülőneduggi stb. !
Téma: A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet)
Hozzáadva: 2020.02.16 20:50
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.02.16 20:44
Változtatna a főváros a taxirenden
Batka Zoltán Publikálás dátuma2020.02.15. 17:40Fotó: Erdős Dénes / Népszava Nem javult a taxiszolgáltatás Budapesten, dacára, hogy a térségben a magyar fővárosban a legdrágább a fuvar.„Alapvetően áttekintjük a taxik működését, mivel korábban, a kampányban, és most is azt látjuk, hogy a budapestiek viszonylag jelentős része elégedetlen azzal, ahogy működnek. Biztos, hogy változásokat fogunk kezdeményezni, a jelenlegi helyzet nem maradhat sokáig” – mondta el lapunknak Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes arra a kérdésünkre, hogy az új városvezetés hogyan viszonyul a fővárosi taxihelyzethez. Első lépésben felmérik, hogy min kellene módosítani. „Ennek előkészítését és egyeztetését le fogjuk folytatni” – ígérte Dorosz Dávid. Ok jócskán lenne rá: többszöri tarifaemelések és a versenyt kizáró hatósági ár bevezetése nyomán mára a térségben Budapesten az egyik legdrágább a taxi. Az érezhetően az ide érkező turisták zsebéhez szabott viteldíjak még durvábbak, ha a magyar keresetekhez mérjük, így Zsiday Viktor befektetési szakember számításai szerint, míg az átlagfizetésből nálunk 61 átlagosnak tekinthető 10 kilométeres út jön ki, addig Prágában 90, Pozsonyban 101, Varsóban 129, Bukarestben pedig 175, azaz egy román honpolgár a fizetéséből háromszor annyit tud taxizni, mint egy magyar. A szolgáltatás színvonala viszont továbbra sem igazán javult: a BKK illetve a Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ellenőrzései is azt mutatják, hogy továbbra sem sikerük kiszűrni a hiénákat.
Így sokan engedély nélkül taxiznak, mások meg legálisan dolgoznak ugyan, ám mindenféle trükkökkel lehúzzák az utasokat. A leggyakoribb visszaélés a taxióra „pörgetése”, amikor valamilyen külső eszközzel elérik, hogy jóval többet mutasson a számláló, mint ami a megtett út után járna. Bár a lebukott feketefuvarosok komoly szankcióknak néznek elébe, kérdés, hogy mennyi visszatartó erővel bír a százezres bírság, vagy a rendszámtábla bevonása (a „svarcolók” jó része eleve bérelt autóval indul neki hiénakörútnak: ékönnyen kicsengetik a havi 200-400 ezer forintot is az autóbérletért, úgy, hogy közben főszezonban így is havi 400-600 ezer forint körüli összeg marad a zsebben. Ráadásul a lebukás esélye viszonylag alacsony: a BKK-nak például havi 250-300 próbavásárlásra van lehetősége, ami gyakorlatilag csepp a tengerben ahhoz képest, hogy a fővárosban nagyjából valamivel több mint hatezer engedélyes taxis cirkál az utakon. Mint azt taxisoktól megtudtuk, néhány körjárat után az ellenőröket már arcról ismerik a kollégák. „Általában hárman-négyen jönnek, férfiak-nők vegyesen. Messziről kirínak a tömegből” – mondják. Másfelől az ellenőrzést kapott taxis is leadja a drótot a többieknek, hogy kik, hol merre ellenőriznek. A „normális” taxis felveszi és kiszolgálja őket, a tapasztalt hiéna viszont egyszerűen nem áll meg nekik, elsüvít az ellenőr mellett. Fotó: Népszava / Erdős DénesA másik potenciális változtatási terület a taxiállomány zöldítése. „A fővárosi levegőszennyezés csökkentéséhez kézenfekvő, hogy azokat az autókat kellene lecserélni, amelyek a legtöbbet mennek a belvárosban. Ezek a taxik és a fuvarosautók” – fogalmazott egy közlekedési szakértő forrásunk. Ebből mindeddig csak annyi történt meg, hogy a taxiállomás üzemeltetéséért, igénybevételéért járó díj – a drosztdíj – egy részét elengedték az elektromos taxisoknak. Bár a fővárosban már látni lehet zöld rendszámtáblás, elektromos vagy tölthető hibrid taxikat, ám egyelőre csak lassan terjednek ezek az autók. Egy városházi forrásunk amely úgy számol: az elektromosautós infrastruktúra – töltőállomások – kiépítésére jó 10 évet kell várni. Ennél gyorsabb bevezetés egyelőre valószínűtlennek tűnik. „Amikor korábban felvetettük, hogy milyen gazdasági ösztönzőkkel kellene a taxisokat az elektromos autók felé terelni, egyből sztrájkkal fenyegetőztek, mire a városháza visszavonulót fújt” – emlékezett vissza egy másik szakértő, aki szerint a taxihelyzet változatlansága a cégek jó lobbierejére vezethető vissza. A taxizás ugyanis óriási üzlet. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jelenleg tíz minősített taxitársaságot tart nyilván, amelyek összesített értékesítési árbevétele több mint 4,8 milliárd forint volt. Ebből 567 millió forint adózás utáni eredményt tudtak elérni, amely közel 12 százalékos profitrátát jelent. Ráadásul a cégek mérlegében csak a fuvarközvetítésért járó díjak jelennek meg, a teljes viteldíj-tömeg 30-35 milliárd forintra tehető. Az érintett cégek között számos, a politikához jól bekötött vállalkozást emlegetnek a piac ismerői, így a korábbi szocialista érának is megvolt a maga jól ismert taxisa, ahogy a mostani taxiscégek között is vannak a Fideszhez kötődő vállalkozáshoz. Bár a főváros 2013-ban új taxisrendeletet fogadott el, hogy „kikócolják” a piacot, ám a szabályozás utólag, a tapasztalatok tükrében csak tüneti kezelésre volt alkalmas. Tény, hogy az utakról eltűntek a régi, lerobban járművel furikázók, egységes, sárga megjelenése lett a taxiknak, illetve bevezették az online pénztárgépet. „Viszonzásul” jött a fixált árszabás, amivel gyakorlatilag minimálisra csökkent a verseny az ágazatban, a piacot egymás közt leosztó cégek immáron kartellszerűen tudják lefedni a szolgáltatást. Az ellenőrzés elégtelensége miatt a visszaélések alig, vagy egyáltalán nem csökkentek, illetve az új, Euro5-ös gépjármű megvásárlására kényszerített taxisok keresztül tudták vinni a konkurens Uber kiszorítását, vagy később, 2018-ban a fix díjak jókora megemelését is.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.01.16 02:18
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.01.15 09:13
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.01.13 22:11
A balliberális politika kezében valóban pusztító fegyver a globális felmelegedés
A balliberális politika kezében valóban pusztító fegyver a globális felmelegedés
olitizálni nagyon sokféle módon lehet. Észérveket felsorakoztatva, a problémákra világosan rávilágítva és megoldást kínálva azokra. Vagy öncélúan, folyton bűnbakokat keresve, a saját háztájon tiszta szemmel látható ordenáré rendetlenségre fittyet sem hányva. A liberális politikai tömörülések mindig is erősek voltak ez utóbbiban, így hát valóságos mennyei ajándék számukra a jelenlegi klímahelyzet. Fotó: MTI/AP
Ne hallgassuk el: a globális felmelegedés jeleit saját bőrünkön érzékeljük nap mint nap, nem véletlen hát, hogy több és több nemzeti politikában kerül a megoldandó problémák listájára az ügy. Csakhogy - mint oly sok más "népszerű" témával - a balliberális oldal ezzel a helyzettel is csúnyán visszaél.
A lángokba borított Amazonas, vagy most éppen a felperzselt Ausztrál kontinens számukra csak és kizárólag a felelőtlen és maradi konzervatív politikai vezetők nemtörődömségének az ékes példája, miközben eszük ágába sincs a dolgok mögé pillantani. Ha pedig mégis megteszik, az ott látottakról mélyen és hosszan hallgatnak.
Ausztráliában súlyos a helyzet. Az elmúlt napokban, hetekben több ezer ember otthona és közel egymilliárd állat semmisült meg a tűzvészben.
A tűzvészben, amit közel sem a globális felmelegedés okozott. A tűzvészben, amiért csakis az ember tehető felelőssé. A száraz tények - vigyázzunk, nehogy lángra lobbanjanak ezek is az elvékonyodott ózonréteg prizmája alatt - fikarcnyit sem érdeklik a globális klímahisztin szocializálódott 21. századi liberális társadalmat.
Pedig statisztikailag a világon pusztító tüzek csupán 6-15 százalékát okozzák természeti csapások.
Él az ausztráliai Victoria államban egy Liam Sheahan nevű figura, aki a saját háza körüli területen egy keskeny sávban kivágta az erdőt, és leégette az aljnövényzetet, hogy amikor a feltartózhatatlan lángtenger letépi láncait, meg tudja védeni családját. Sheahan úgy gondolta, a struccpolitikát folytató helyi önkormányzat helyett a saját kezébe veszi a sorsát.
Ki nem találnák, hogy reagált a partizán akcióra a zöld ködön át bámuló városvezetés: feljelentették a farmert, sőt, ezt még meg is fejelték egy 100.000 dolláros büntetéssel. Hogy a perköltségekről ne is beszéljünk. Amikor a tűzvész aztán tényleg lecsapott Ausztráliára, a környéken csak a megbírságolt klímaterroristának kikiáltott farmer háza maradt épségben. A tűz minden mást elpusztított. Négyen haltak meg és több mint 150 ház égett el.
A klímahiszti-kommandót persze ez sem fogja érdekelni, hiszen továbbra sem hajlandóak keresztül nézni a pokoli füstfelhőn. Mondjuk, ha tiszta lenne az égbolt, akkor sem látnának tovább az orruknál.
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.01.08 17:01
Míg azért veled és tomajerrel, a két régi szdsz-es gazfickóval lehet hülyéskedni, hisz amolyan bohókás tgm-es elborultság van rajtatok.
Bár tomajer néha elővillantja közepes fokozatú szabadkőműves mivoltát...
Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D
Hozzáadva: 2020.01.04 23:01
Az már más kérdés, hogy semmi önkritika sincs, amolyan jakabpéteri tudattalansággal küzd ez a szörny, az új elvtársad.