Felhasználó hozzászólásai
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.30 08:54
Íme a buszos tartózkodó,valami ilyesmire számíthatunk mi is.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.30 08:47
Kurvaanyázás a közgyűlésben
Az interpellációk ebédszünet utáni megválaszolásakor vulgaritásba fulladt a fővárosi közgyűlés ülése.
Tarlós István interpellációja keretében azt kérdezte Hagyó Miklós főpolgármester-helyettestől, hogy Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese hogyan írhat politikai tartalmú emaileket.
Példának azt hozta fel, hogy amikor szerinte egy emailben Regőczi tanácsot adott Burány Sándornak, az MSZP budapesti elnökének egy sajtótájékoztatóval kapcsolatban.
Hagyó válaszában leszögezte, hogy Regőczi nem azt írta pontosan, amit Tarlós idéz, és amit egyébként is kiragadott szerinte a szövegkörnyezetéből, ezért megváltozott a jelentése. Ez utóbbit illusztrálva idézte Petőfi Sándor egy versét, amelynek egy strófáját kiemelve "Foglalod a kurvanyádat, De nem ám a mi hazánkat!..." más jelentést kapunk, mintha az egész verset elolvassuk.
Tarlós István az Indexnek kijelentette, hogy erre válaszul mondta Hagyónak Rejtő Jenő irodalmi stílusában, hogy a te kurva anyádat.
A közjátékot Demszky Gábor főpolgármester zárta azzal, hogy önmérsékletet kért a képviselőktől, akik a párbeszéd során jókat derültek.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.29 12:23
Tarlós István és Ikvai-Szabó Imre
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.29 12:19
Nem csak kurvaanyázás volt a városházán
Belföld
4-es metró
BKV
KZ
Lakos
Tarlós
Budapest közlekedési terve és a 4-es metró műsoron
KZA Fővárosi Közgyűlés a budapesti közlekedés és a 4-es metró beruházásának helyzetét tárgyalta csütörtökön.
A fővárosi közgyűlés a 4-es metró állapotjelentését tárgyalta csütörtök ülésén. A dokumentum szerint a II. negyedév lezárt feladatai közül hiányzik még két kivitelezési szerződés (vágányépítés, járműtelep-építés). A beszámolóból kiderül, hogy az északi pajzs 613 folyómétert, a déli 508,5-öt haladt idáig, így az északi alagútból 2298 méter, a déliből 2624 áll készen.
A közvéleményt ennél jobban foglalkoztatja, hogy a Szent Gellért téri alagútfúrás hatósági megállítása és ennek következményei újabb egymilliárd forinttal növelhetik a beruházás költségeit. A Fidesz-KDNP frakciószövetség vezetője, Tarlós István a kapcsolódó vitában elmondta: szervezési problémák veszélyeztethetik a 4-es metró európai uniós támogatását. A politikus arról érdeklődött, mennyi ideig kell a pajzsoknak állniuk a Fővám térnél, illetve befolyásolja-e a támogatást az engedély nélküli építkezés.
„A polgármester úr egy olyan kérdésre sem tud válaszolni, amire konkrét számokkal lehetne”
Klados Gusztáv, a metróépítés operatív menedzsere arról tájékoztatott, hogy várhatóan októberre lesz meg a szükséges bányakapitánysági engedély. Hozzátette: a Bamcónak igazolnia kell az állás miatti költségeit, de az várhatóan kevesebb lesz a napi 20 ezer eurónál.
„Tavaly november óta tudjuk, hogy a Gellért téri állomás előtt le kell állítani a pajzsokat, mert nem készültek el a szükséges műtárgyak – mondta Demszky Gábor főpolgármester – többször tapasztaltuk, hogy a kivitelező a megvalósíthatóság önköltsége alatt vállalja el a munkát, és igényekkel lép fel kivitelezés közben, hogy pénzéhez jusson.”
„Egymást követik előkészítésbeli és organizációs problémák” – mondta a Zoomnak Tarlós István Fidesz-frakcióvezető. „A polgármester úr egy olyan kérdésre sem tud válaszolni, amire konkrét számokkal lehetne. Még mindig nem tudjuk, mennyi állásidőre kell számítani a Fővám téren. Minden újabb engedéllyel időt veszítünk, bármit visszabontani pedig kockázatos az érintett középületek miatt.”
Tarlós sérelmezi azt is, hogy nem kap választ arra a kérdésre, hány lebonyolítói és tanácsadói szerződést kötöttek, milyen összegekért.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.29 09:45
...és a tervei:
Kocsis holdinggá alakítaná a BKV-t
A BKV új vezérigazgatója holdinggá alakítaná a BKV Zrt.-t, majd az úgynevezett értéktermelő leányvállalatokat - amelyek az alaptevékenységet végzik - részben magánkézbe adná.
Kocsis Istvánt szerdán választotta meg a Fővárosi Önkormányzat gazdasági bizottsága öt évre a közlekedési vállalat vezérigazgatójának. A csütörtökön nyilvánosságra hozott pályázatában Kocsis azt írta, hogy a Fővárosi Önkormányzat többségi tulajdonát meg kell őrizni, de lehetőséget kell biztosítani kisebbségi tulajdonszerzésre a fővárosi kerületeknek, illetve a közforgalmi szállításban részt vevő magántulajdonosoknak.
Fontos az állami tulajdon más területeken már jól bevált holdingstruktúra kialakítása, ami felváltaná a jelenlegi erősen centralizált szervezetet - mutatott rá. Ebben a felállásban a holdingközpont feladata az egész holdingszervezet irányítása, a szolgáltatási szerződések teljesítése és a leányvállalatok fölötti, általában többségi tulajdonosi ellenőrzés.
A vezérigazgató tervei szerint a holdingot az alaptevékenységet végző, úgynevezett értékteremtő leányvállalatok alkotnák. Ezek - mint írta - a BKV Metró Zrt., a BKV Autóbusz Zrt., a BKV Villamos Zrt., a BKV HÉV Zrt. és a BKV Turisztikai Zrt., a BKV Karbantartó Zrt., a BKV Adósságkezelő Zrt. és a BKV holding tulajdonában levő ingatlanalap vagy alapok.
Elképzelése szerint a leányvállalatok fő tulajdonosa a holding központ. Ugyanakkor kisebbségi résztulajdonba bevonhatók más gazdasági szereplők. Fontos szempont, hogy a leányvállalatok működésének zavartalanságáért a kisebbségi tulajdonosok döntően pénzügyi befektetők legyenek. Ezek belépése a finanszírozási problémák megoldásában is segít. A leányvállalatok a működésükhöz szükséges eszközöket apport útján kapják meg.
Kocsis István a BKV HÉV Zrt. jövőbeni működtetését a MÁV Start Zrt.-vel közösen képzeli el. Ez biztosíthatja a többi között a jegyértékesítés összehangolását, a közös pályahasználatot. Fontos a külső tőke bevonásának lehetősége is - tette hozzá.
A BKV Turisztikai Zrt. létrehozásáról a vezérigazgató azt írta: itt "elképzelhető a BKV Zrt. kisebbségi tulajdonlása is, mert valószínűleg ebbe az ágazatba a többinél könnyebben lehet külső forrásokat bevonni. E leányvállalatba kerülne apportálásra a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű és a kis földalatti, városnéző buszok, dunai hajózás eszközrendszere".
Mint írta, meg fogja vizsgálni, milyen szerepet tölthet be a hajózás a főváros és az agglomerációs települések közlekedésében. Úgy véli, ennek időszerűségét a tulajdonos által tervezett hídfelújítási program is alátámasztja.
Hangsúlyozta, hogy létezik néhány, a működés szempontjából lényeges rövid távú feladat is, melyeket még 2008-ban meg kell oldani. Ezek között említi, hogy elő kell készíteni a 2009. évi tarifaemelésre vonatkozó javaslatot, illetve a hatóságok irányába lépéseket kell tenni az állami, valamint önkormányzati támogatások valorizációjáért. A jövő évi üzleti terv csak ezek véglegesítése után készíthető el - tetet hozzá. Mindezeken túl fontos - írta -, hogy a finanszírozó bankokkal tárgyalásokat kezdjenek a meglévő hitelek fenntartásáról, bővíthetőségéről.
"Elemezni kell, majd előkészíteni egy lehetséges nagyobb összegű szindikált hitel felvételét, mely kiválthatná a jelenlegi hiteleket. Meg kell továbbá nézni a kötvénykibocsátás lehetőségét" - olvasható Kocsis István pályázatában.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.28 16:23
Kocsis István
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.28 16:20
Megvan az új BKV-vezérigazgató
Az Index úgy értesült, hogy a fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága szerda reggeli ülésén megválasztotta Kocsis Istvánt a BKV vezérigazgatójának.
A zárt ülésen tett személyi javaslatot ezúttal az összes szocialista képviselő támogatta, valamint igent mondott rá az SZDSZ és az MDF is. A Fidesz és a KDNP képviselői tartózkodtak a szavazáskor, mert nem értettek egyet azzal, hogy az új vezérigazgatótól elvegyék kinevezési jogait. Az ellenzék egyébként a reggeli ülés jogszerűségét is vitatta.
Kocsis István a döntés szerint öt évre kapott megbízást, munkaviszonyának kezdete 2008 szeptember 1. Fizetése megegyezik Antal Attila korábbi vezérigazgató fizetésével, azaz havi bruttó másfél millió forint, plusz évi 150 százalékos prémium.
Az Index úgy tudja, hogy az ülésen Tóthfalusi György, a BKV igazgatóságának elnöke bejelentette, hogy a fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén helyszíni kiosztással adnak ki egy előterjesztést, ami a BKV alapító okiratának módosításáról szól.
A módosítás lényege, hogy az új vezérigazgató munkáltatói jogkörét elvonják, így gyakorlatilag nem nevezhet ki önállóan helyetteseket. Az Index értesülése szerint ez a módosítás annak a politikai alkunak a része, amelynek során végül is az új vezérigazgató személyét elfogadta a szocialista és a szabaddemokrata frakció.
Kocsis István korábban az ÁPV Rt. vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója, a Paksi Atomerőmű Rt. vezérigazgatója, később pedig a Magyar Villamos Művek Zrt. vezérigazgatója volt. A MÁV Start igazgatósági elnökeként is tevékenykedett. Az MVM éléről márciusban rúgták ki.
Antal Attila, az előző BKV-vezérigazgató 2008. március 9-én mondott le megromlott egészségügyi állapotára hivatkozva. Ekkor azonban már állt a botrány, mert kiderült, hogy a BKV attól az Alfa Busz Kft.-től venne használt buszokat, amelynek egyik alvállalkozója Antal Zsolt, a BKV vezér fia. A másik nagy port kavart ügy, ami a vezérigazgató távozásához vezetett, az AAM tanácsadó céggel kötött többmilliárdos szerződés.
Tarlós szerint nem szabad elvállalni a pozíciót
Tarlós István, a fővárosi Fidesz-KDNP frakciószövetség vezetője nem vállalná el Kocsis István helyében a BKV vezérigazgatói tisztét, mert a szakember a munkáltatói jogok elvonásával gyakorlatilag kiszolgáltatott helyzetbe kerülne. A fővárosi ellenzéki politikus elmondta: a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén várhatóan ilyen értelmű döntést hoznak az MSZP-, az SZDSZ- és az MDF-frakcióban ülő képviselők. Utalt arra, hogy az említett jogkör elvonása a főváros gazdasági bizottságának reggeli ülésén került szóba, ahol Kocsis Istvánt megválasztották; az ellenzéki frakciószövetség ezért nem támogatta a döntést. Tarlós István azt közölte, Kocsis Istvánt eddigi tevékenysége alapján szakmailag egyértelműen alkalmasnak tartja a BKV vezetésére, ám, mint mondta, Kocsis István egyenesen a szakmai és emberi tekintélyét kockáztatná, ha elfogadná a megbízatást. (MTI)
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.08.28 16:13
ZÁRVA !!! :)))