Felhasználó hozzászólásai
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.17 17:21
Oroszból idézek:
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2008.09.16 16:37
Esküvői fuvart vállalsz? :))))))
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.16 16:33
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.11 20:33
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.11 20:33
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.11 20:32
Az új metró vezetőfülkéje:
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.11 20:23
A 3-as vonalán járhat a 4-es metró
A 3-as vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat a BKV, tudta meg az Index. Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.
Az első 4-es metróra szánt automata, vezető nélküli szerelvények 2010 januárjában érkeznek Budapestre, derült ki a napokban a gyártó Alstom katowicei üzemében tartott tájékoztatón. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere az Indexnek elmondta, hogy vizsgálják a lehetőséget, hogy lehetne üzemeltetni a metrókocsikat, hogy ne álljanak tétlenül a metró átadásáig.
A legutóbbi metrójelentés szerint a 4-es metró átadásának határideje 2011 első féléve, de szakemberek elképzelhetőnek tartanak további csúszást is. Már korábban felmerült az a probléma, hogy a metrókocsikhoz két éves garancia jár, ha pedig ezalatt a két év alatt a remízben állnak a szerelvények, akkor később nagyon sokba kerülhet a hibák javítása.
A DBR Metró Projektigazgatóságnál az Index kérdésére elmondták: fennáll a lehetősége annak, hogy a 4-es metró szerelvényei a 3-as vonalán közlekedjenek majd, de csúcsidőn kívül és nem automata, hanem vezetős üzemmódban.
Hozzátették: ahhoz, hogy ezzel a lehetőséggel túl sok korlátozás nélkül lehessen élni a szerelvények gyártójával, az Alstommal ki kell vetetni a vezérlési rendszeréből a vezetős üzemmódnál beépített sebességkorlátozást és meg kell egyezni velük a garancia feltételeinek pontosításáról.
Az automata kocsikon is van vezérlőpult alapesetben arra, hogy üzemzavar esetén manuálisan is ki lehessen hozni a vonatokat az alagútból. Kézi vezetés esetén a sebességet 60km/órában maximálja a rendszer. A 3-as vonalon látnak erre lehetőséget az este 8 óra utáni csökkent forgalomban.
A felújított 2-es metró vonalára majdnem ugyanolyan Alstom szerelvények érkeznek, mint majd a 4-esre, azzal a különbséggel, hogy ezek a kocsik alapvetően nem automata, hanem emberi vezetésűek. Ebből a sorozatból mutatták be az első összeszerelt darabot múlt héten a lengyelországi Alstom-üzemben. A 2-es vonalra már idén októberben megérkezik az első vonat, de utasokat várhatóan csak jövő februártól szállít.
37 metró = 65 milliárd forint
A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta. A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2008.09.11 20:21
Ezeket az embereket hivatalosan a begyömöszölésre tartják, ugyanígy van valamelyik szovjet utódállamban is.
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2008.09.06 21:39
Kép lemaradt.
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2008.09.06 21:38
Azért ezt is megéltük, jobb később mint soha !!!