2006.03.11.
Schumacher újra pole-ban |
Mozgalmas időmérővel mutatkozott be az új, kieséses rendszer az idénynyitó Bahreini Nagydíjon.
A csapatok stratégiája még szemlátomást kiforratlan volt, de Michael Schumacher, aki az első két etapban csak annyit tett, amennyi a továbbjutáshoz szükséges volt, a döntő 20 percben pedig tökéletesen időzítette a mért körét, megszerezte a pole pozíciót új csapattársa, Felipe Massa előtt.
A Ferrari így mindjárt azzal tért vissza, hogy elfoglalta a teljes első rajtsort, Schumacher pedig beállította Ayrton Senna 65 pole pozíciós rekordját.
Jenson Button egy 3. rajthellyel váltotta valóra a Honda előszezoni ígéretét, a címvédő Renault azonban némi meglepetésre nem villantott, hiszen Fernando Alonso csak a 4., Giancarlo Fisichella pedig a 9. rajtkockát szerezte meg - jóllehet, az eltérő üzemanyagszintek ismét elfedhetik a valódi erőviszonyokat.
Az edzés legdrámaibb pillanatát a balszerencsés Kimi Räikkönen szolgáltatta, aki a felfüggesztés hibája miatt már az első etapban kipördült a McLarennel, így nem vehetett részt az edzés további részében.
Első etap
Elsőnek a Super Aguri újonca, Yuji Ide ment ki a pályára, de hamarosan David Coulthard és Jarno Trulli is követte. Két perccel azután, hogy a boxutca végén zöldre váltott a lámpa, máris 11 autó körözött Bahreinben, s Ide 1:40.270-nel állította fel az első mércét, amit azonban Tonio Liuzzi azonnal 1:34.439-re javított a V10-es Toro Rossóval.
Csapattársa, Scott Speed hamarosan felzárkózott mögé a 2. helyre, s a következő pillanatokban nem csak a toyotás Ralf Schumacher, hanem a Honda versenyzője, Rubens Barrichello is hiába próbálta felülmúlni a köridejüket.
A csapatok szemlátomást sokféle taktikával kísérleteztek, hiszen voltak, akik már az edzés elején igyekeztek egy biztonsági kört futni, hogy bejussanak a következő etapba, mások viszont megvárták, amíg tisztább lesz a pálya, és csökken a tumultus.
Az első drámára csak a 11. percig kellett várni, amikor Kimi Räikkönen McLarenjéről a 10-es számú kanyar féktávján, valószínűleg a jobb hátsó felfüggesztés megrogyása miatt leszakadt a hátsó vezetőszárny. Előzőleg ő érte el a legjobb részidőt a pálya első szektorában, a körét azonban nem tudta befejezni, s miközben pörögve berepült a bukótérbe, már elő is kerültek a piros zászlók. Räikkönen visszagurult a boxba McLarenjével, az edzést azonban nem folytathatta.
Ekkor Nick Heidfeld állt az élen 1:33.374-es körével, a 11 versenyzőnek pedig, akik még nem tettek meg mért kört, 4 perc 34 másodpercük maradt, hogy az újraindítás után kvalifikálják magukat a második etapba.
A boxutca kijáratánál ezért óriási dugó alakult ki, ahogy mindenki igyekezett kijutni a pályára a finisben. Räikkönen McLarenjén kívül mindössze Takuma Sato Super Agurija vesztegelt a boxban, a forgalomban ezért az autók egy-két másodperces különbséggel követték egymást.
Végül a címvédő Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak 1:32.433-as köridejével, míg Ralf Schumacher, Christijan Albers, Tiago Monteiro, illetve Ide és Sato kiesett.
Második etap
A következő, 15 perces etap elején mindjárt hat autó igyekezett bebiztosítani magának a továbbjutást. Először Christian Klien állt az élre 1:32.106-as köridejével, amely 1.4 másodperccel gyorsabb volt saját korábbi legjobbjánál.
Hamarosan Heidfeld és Jacques Villeneuve zárkózott fel mögé a 2-3. helyre, a nagyágyúk pedig a 8. perc tájékán döntöttek úgy, hogy a biztonság kedvéért futnak egy mért kört. Juan-Pablo Montoya egy elfékezés ellenére is átvette a vezetést, mégpedig ütőképes, 1:31.487-es körrel.
Ezután Michael Schumacher jött föl a 2. helyre, akit ferraris csapattársa, Felipe Massa hamarosan megelőzött. Nico Rosberg kipördült a Williams-szel, de folytatni tudta a körözést. Egyetlen perccel a második etap vége előtt Alonsónak és Fisichellának még nem volt értékelhető eredménye, a világbajnok azonban az utolsó pillanatban, a hétvégi legjobb, 1:31.215-ös kört megfutva átvette a vezetést.
Rubens Barrichello az utolsó pillanatban szorította ki Villeneuve-öt az első tíz közül, a kanadain kívül Rosberg, David Coulthard, Jarno Trulli, Tonio Liuzzi és Scott Speed esett ki, míg Schumacher és Jenson Button ezredmásodpercre azonos kört futva végzett a 6-7. helyen.
Harmadik etap
A harmadik etap elején a csapatoknak fel kellett tankolniuk az autóikat a versenyre, s miután ezt megtették, az összes versenyző kiment a pályára körözni , hogy a 20 perc végére a lehető legtöbb benzint használja el, s így minél könnyebb autóval tegye meg a döntő mért körét.
11 perccel az edzés leintése előtt Felipe Massa állt az élen 1:34.908-as eredményével, míg Rubens Barrichello ekkorra már 20 kört teljesített a tréning elejétől kezdve. Bár még 10 perc hátra volt az edzésből, ekkor meglepő módon Button és Schumacher is úgy döntött, hogy bemegy a boxba új gumikért.
Schumacher a nem alacsony üzemanyagszint dacára is jónak számító, 1:31.595-ös kört futott, amivel meg is szerezte az ideiglenes pole pozíciót, míg Button bő fél másodperccel lassabb volt nála.
Felipe Massa azonban 4 perccel az edzés vége előtt a középső szektorban még Schumachernél is gyorsabb volt - már csak azért is, mert később tette meg a körét, azaz valószínűleg könnyebb volt a Ferrarija -, s 0.072 másodperces előnnyel átvette a vezetést csapattársától.
A legtöbben ekkor döntöttek úgy, hogy a végső erőfeszítésre új gumikat tetetnek fel az autójukra, köztük Alonso és Fisichella is, akik eddig a középmezőnyben körözgettek.
Schumacher, aki előtt tiszta volt a pálya, mindjárt 1:31.431-re szorította le a lécet, Massa azonban a nyomába eredt, de hiába döntötte meg a rekordot a pálya közepén, végül 0.047 másodperces hátránnyal a 2. helyre szorult.
A címvédő Alonso a 4. helyre kapaszkodott fel, Button Hondája mögé, míg Montoya az 5. helyet kaparintotta meg a McLarennel.