A Ferrarik villantottak, Räikkönen McLarenje megállt

2006.03.10.

Pénteki 2. szabadedzés - Bahreini GP
Anthony Davidson volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén, a versenyzők közül azonban a ferrarisok, Michael Schumacher és Felipe Massa érték el a legjobb időeredményt.

 

 Davidson az élre repítette a Hondát 

Anthony Davidson volt a leggyorsabb a Bahreini Nagydíj pénteki második szabadedzésén, a nap meglepetését azonban a Ferrari nyújtotta, amely már most világossá tette az ellenfelek számára, hogy idén újra számolniuk kell velük.
A versenyzők között Michael Schumacher és új csapattársa, Felipe Massa érte el a legjobb időeredményt, a német ász ráadásul nem is egy rövid sprint során, hanem egy több körig tartó etap elején. Az elsőnél sokkal mozgalmasabb edzés azonban nem volt sétagalopp Massa számára, aki számtalanszor elfékezte magát, rojtosra koptatva a Ferrari bal első kerekét.

Habár a Ferrarinak előnyt jelent, hogy a Hondához és a Toro Rossóhoz hasonlóan februárban tesztelt Bahreinben, a maranellói istálló a tavalyi bukás után erőt meríthet a mai teljesítményéből, hiszen a versenyzői a nap folyamán mindössze 39 kört tettek meg.

Az 5. percben még Kimi Räikkönen szerezte meg a vezetést, a finn azonban nem sokáig örülhetett, mert 37 perccel később a McLarenje egyszerűen megállt az egyik egyenesben. Miközben az autók sorra húztak el mellette, Räikkönen segített a pályabíróknak biztonságos helyre tolni az autóját.

Juan-Pablo Montoya 15 kör után is csapattársa mögött végzett, 2.373 másodperccel lemaradva Davidsontól.

A címvédő Fernando Alonso a 21. percben tette meg első idei mért körét, amellyel kapásból az élre is állt, s bár később tovább faragott a köridejéből, a hajrában végül nem tudta feljebb tornázni magát az 5. helynél. A másik Renault-t kormányzó Giancarlo Fisichella a 8. helyen zárt.

Alex Wurz az utolsó pillanatban kis híján átvette a vezetést Davidsontól, de a pálya közepén feltartották. Előzőleg az edzés érdekes, korábban ritkán látott momentuma volt, ahogy a Williams mérnökei a boxutcában ferraris kollégáikkal egyeztettek a Bridgestone gumikkal kapcsolatos adatokat.

A Toro Rosso sokakban felébresztette a gyanút, hogy az előszezonban altatta az ellenfeleket a lefojtott V10-es motorral, Tonio Liuzzi ugyanis a 6. helyre, Robert Doornbos Red Bullja elé kormányozta a sereghajtó Minardi utódját.

Davidson körideje éppúgy 0.7 másodperccel volt rosszabb az egy évvel ezelőtti legjobbnál, mint az első edzésen Kubicáé. A Honda versenyzői nem erőltették meg magukat, Jenson Button 12 kör után a 9., Rubens Barrichello pedig alig 9 kört teljesítve a 18. helyen zárta az edzést.

A tréning közben Kubica, Doornbos, valamint a Midlandet vezető Markus Winkelhock kicsúszott, s Räikkönen McLarenjéhez hasonlóan Jarno Trulli Toyotája és Yuji Ide Super Agurija is megállt a pályán valamilyen műszaki hiba miatt.

A negatív szenzációt a Toyota szolgáltatta, Ralf Schumacher ugyanis még Tiago Monteiro Midlandjénél is lassabb volt, Trulli pedig nála is rosszabb eredményt ért el. Az Aguri gyorsabbik versenyzője, Takuma Sato viszont mindössze 1.274 másodperccel maradt le Christijan Alberstől.