2006.03.17.
Pénteki 1. szabadedzés - Malajziai GP
A papírformának megfelelően a pénteki tesztpilóták uralták a Malajziai Nagydíj első szabadedzését is: a tabella élén a williams-es Alex Wurz a BMW-s Robert Kubicát előzte meg. A versenyzők közül Juan-Pablo Montoya vitte a prímet.
A pénteki szabadedzések forgatókönyvének megfelelően a pénteki tesztpilóták uralták a Malajziai Nagydíj első tréningjét Sepangban, ahol megismétlődött az egy héttel ezelőtti edzésen látott Williams/BMW párharc.
Az egykori partnerek közül azonban ezúttal a Williams-Cosworth osztrák pilótája, Alex Wurz bizonyult gyorsabbnak, a BMW-Sauberes Robert Kubicának meg kellett elégednie a második hellyel.
Wurz negyedórával a leintés előtt egy egyetlen gyors körből álló sprinttel előzte meg köridejével lengyel kollégáját, aki egy ötkörös etap során az edzés derekán került az élre. A harmadik leggyorsabb és egyben az edzés legszorgalmasabbja a Honda tesztpilótája, Anthony Davidson lett.
A versenyzők közül a tréning hajrájában pályára látogató McLaren-es Juan-Pablo Montoya érte el a legjobb időeredményt, őt az egymástól egy ezredmásodpercre kerülő David Coulthard (Red Bull) és Michael Schumacher (Ferrari) követte.
Az élmezőnyből mindössze a ferraris Felipe Massa tartózkodott huzamosabb ideig a pályán, kihasználva, hogy új motorral vág neki a hétvégének (bár tíz rajthelyet veszít miatta), és - akárcsak Bahreinben - ezúttal is többször elfékezte magát vagy korrigálásra kényszerült.
Kimi Räikkönen, valamint a Renault, a Honda, a BMW-Sauber és a Williams versenyzői egyetlen mért kört sem teljesítettek, pedig az utóbbi csapatban szereplő Nico Rosberg még sohasem vezetett a sepangi versenypályán.
A hajrában néhány mért kört erejéig a múlt héten szenvedő Toyota párosa is pályára hajtott, ám Jarno Trulli majd' három másodperccel elmaradt az etalontól. A Toro Rosso a jelek szerint továbbra is a Midland előtt van, Tiago Monteiro alatt pedig meg is állt a Toyota-motoros versenyautó.
A Super Agurinál Takuma Sato és Yuji Ide is sokat gyakorolt, és bár senkit sem tudtak megelőzni, lemaradásuk eddig Sepangban sem tűnik tetemesnek.