2006.03.12.
Alonso ismételt Bahreinben |
A címvédő Fernando Alonso és a hétszeres világbajnok Michael Schumacher kiélezett, taktikai és kerék kerék elleni csatákkal egyaránt tarkított párharcát hozta a Forma-1 2006-os idényének első felvonása Bahreinben, ahol a spanyol végül pályafutása során kilencedszer megszerezte a futamgyőzelmet.
A pole pozíciós Schumacher mögött az utolsó rajtkockából startoló Kimi Räikkönent intették le, aki dinamikus első köre és hatásos boxtaktikája segítségével gázolt át újfent a mezőny nagy részén. A dobogósok mögött a hondás Jenson Button és a McLaren-es Juan-Pablo Montoya végzett, és pontszerző lett a Williams-Cosworth mindkét pilótája, Mark Webber és az újonc Nico Rosberg is. Az utolsó pontot Christian Klien (Red Bull) kaparintotta meg.
A rajtrács első sorát kisajátító Ferrarik a mezőny élén fordultak be az első kanyarba, a negyedik kockából startoló Alonso azonban a 4-es kanyarban a verseny egyik kulcsmozzanataként maga mögé utasította Felipe Massát, hogy Schumacher nyomába eredhessen. Legalább ilyen fontos volt a mezőny hátsó traktusaiban Kimi Räikkönen villámrajta: az szombati balesetét követően az utolsó rajtkockába kényszerülő és nehéz autóval induló finn az első kör végén már 13. helyen haladt, majd hamarosan Vitantonio Liuzzit és David Coulthardot is megelőzte, és beállt Jacques Villeneuve BMW-je mögé.
Az év első rajtja mindössze egyetlen incidenst tartogatott: Nico Rosberg torpedózta meg hátulról Nick Heidfeld BMW-jét, aki megpördült, fiatal honfitársának pedig a boxba kellett hajtania új első vezetőszárnyért. A midlandes Christijan Albers műszaki hiba miatt nem élte túl az első kört.
A harmadik helyről induló Jenson Button a startnál két pozíciót is vesztett, csapattársa, Rubens Barrichello és Montoya is elhúzott mellette. A következő körök így a két hondás látványos csatájával teltek, Button első kísérletét követően a brazil még visszavette pozícióját, a negyedik körben azonban végleg megadta magát az angolnak. A verseny hátralévő részében még ennél is hátrébb csúszott, mivel - a hírek szerint - elment a harmadik sebességfokozata.
A nyolcadik körben az első ferraris versenyét teljesítő Felipe Massa mondhatott búcsút bronzérmes reményeinek, miután az első kanyar féktávján blokkolt a jobb hátsó kereke - az előtte autózó Alonso hajszállal kerülte el a keresztbe csúszó brazilt. Massa kiállt a boxba, ahol több, mint negyven másodpercet vesztegelt, míg szerelői megoldották a problémát, és visszaesett a huszadik pozícióba. A verseny végéig a kilencedik helyig küzdötte fel magát.
Egy körrel később Mark Webber elhúzott Giancarlo Fisichella hetedik helyen száguldó Renault-ja mellett, amely tovább küszködött a kvalifikáció utolsó etapján jelentkező problémájával. A 10. kör elején Jenson Button bújt be Montoya McLarenje mellé az első kanyarban, és bár a kolumbiai szívósan védekezett, a Honda ismét feltartóztathatatlannak bizonyult.
Az első tíz így Schumacher, Alonso, Button, Montoya, Barrichello, Klien, Webber, Fisichella, Villeneuve, Räikkönen sorrendben érkezett el a kerékcserék első hullámához. A Ferrari klasszisa bő öt másodperccel vezetett Alonso előtt, amikor a 16. körben kiállt tankolni, és - 2004 óta először - kereket cserélni. A világbajnok négy körrel több benzint cipelt, és amikor a 20. körben letudta kiállását, 3.9 másodperccel Schumi mögé tért vissza.
Räikkönen nem látogatta meg szerelőit ebben a hullámban, mivel kihasználta, hogy nem jutott az időmérő utolsó szakaszába, és (David Coultharddal egyetemben) egy kiállásos taktikával vágott neki a futamnak. A 17. körben így is szép manőverrel előzte meg Villeneuve-öt. Gondot okozott viszont a boxkiállás a Super Aguri japán újoncának, Yuji Idének, aki nekiment egyik szerelőjének (korábban áthajtásos büntetést kapott, mert csapata nem tudtak idejében elhagyni a rajtrácsot a futam előtt, később megállta az autója).
A szervízelési hullám után a hatodik helyért vívott csatában Christian Klien előzte meg a Mark Webbert, Giancarlo Fisichella azonban nem szólhatott bele e csatába, mivel hajtáslánca a 22. körre teljesen tönkrement, és kiállni kényszerült. A mezőny leggyorsabb embere ekkor a három kiállásos taktikát választó Nico Rosberg volt, aki a 27. körben már másodszor tankolt és vett fel új gumikat. Räikkönen és Coulthard három körrel később először hajtotta végre ezt a műveletet.
Jenson Button a pályán villantott a 30. körben: miután Montoya a kerékcserék során visszaelőzte őt, az első kanyarban zseniális, agresszív manőverrel utasította maga mögé immár másodszor a kolumbiait. Jacques Villeneuve versenye éppen eddig tartott, a BMW V8-asa ugyanis nem kívánt tűzijátékról gondoskodott.
Féltávnál Schumacher, Alonso, Button, Montoya, Webber, Räikkönen, Klien és Liuzzi haladt pontszerző helyen, a Toyoták szégyenszemre a 15. helyért vívtak egymással, mielőtt az élen állók lekörözték őket. Nemkülönben szemet gyönyörködtető volt Nick Heidfeld és David Coulthard meccse, amely során a skót hihetetlen fékezéssel mutatott rá, miért jó a kerékcserék visszatérése.
A boxkiállások második hullámára azonban ismét a mezőny élére szegeződött a figyelem. Michael Schumacher a 36. körben járt kint, és amikor Alonso előtt szabaddá vált az út, csapata rádión nyomatékosította benne: a győzelem a tét a következő néhány körben. A spanyol rá is kapcsolt (néhány lekörözéskor integetéssel kérte számon a kék zászlókat), a 39. körben pedig elérkezett az igazság pillanata.
Alonso teljesítette utolsó kerékcseréjét, és pontosan akkor hagyta el a boxutcát, amikor Michael Schumacher is megérkezett annak kijáratához. A német az ideális íven akart befordulni az első kanyarba, Alonso azonban nem hagyta: bebújt a belső ívre, a kigyorsításkor pedig már ő vezette a Bahreini Nagydíjat. Az utolsó etap során állandósította a Schumacherrel szembeni bő egy másodperces különbséget, amit a német csak öt körrel a leintés előtt tudott érdemben csökkenteni, ám veszélyes támadásra ekkor sem futotta erejéből.
Räikkönen eközben kivárta, hogy Button és Montoya letudja második kerékcseréjét, és elfoglalta a harmadik helyet. Az utolsó körökben Nico Rosberg gondoskodott az izgalomról, hiszen harmadik kiállása után ledolgozta Coultharddal szemben hét másodperces hátrányát, majd amikor támadásra szánta el magát, öt kanyaron keresztül autózott a skót mellett, mígnem maga mögé utasította. Az utolsó előtt körben a másik Klien Red Bullját is legyűrte, így élete első nagydíján két pontot zsebelhetett be, és a leggyorsabb körrel is nyomatékosította: megérkezett a Forma-1-be.
A Toyota a mezőny hátsó felében maradt, a V10-essel hajtott Toro Rossók viszont eredménye felett pedig várhatóan nem hunynak majd könnyen szemet a riválisok. Takuma Sato négy kör hátrányt és hat boxkiállást felhalmozva ért célba a Super Aguri első versenyén.