2010.10.16.
Első autó: Mercedes-Benz W124:
Ezt az autót nem nagyon kell bemutatnom, hiszen ezt mindenki ismeri, ha nem is típusnév szerint, de becenevén igen: TAXI MERCI.
Az autóra illik a név, hiszen nagyon megbízható, szép, elegáns és időtálló, éppen ezért nagyon sok furikázik még ma is Budapesten és más városokban 400-500 ezer kilométerrel. 1984 -ben adták ki, de többször is módosították és fejlesztették, hiszen ebben az autóban mutatott be a Mercedes sok új találmányt. Az autóban alapfelszereltség volt az ABS és kapható volt a 4 MATIC verzió is, de ezek mellett debütált még a differenciálzár (LSD) és a kipörgésgátló (ASR). A konkurencia a sok újítás miatt jó ideig nem is tudta felvenni a harcot a márkával. A legtöbb, limuzin kivitelből készült, mert a gyártás leállításáig kétmillió darab készült belőle.
Második autó: Mercedes W211:
A Mercedes W211 az E-osztály hetedik generációja. A legtöbb Németországban és Ausztriában terjedt el, de természetesen ebből sem kevés rohangál a magyar utakon. Ez a modell volt a második modell, amit a körlámpákról lehet felismerni. Sokan azt mondják, hogy az ötödik és a hatodik generációs megbízhatóbb, mert egyszerűbb a motorjuk. A taxisok körében nem véletlenül terjedt el. Azért ilyen népszerű, mert elegáns, megbízható és nagyon, nagyon tágas. A motor nagyon erős, tehát lehet vele sietni a rendelésekre, de ha befigyel egy piros lámpa, akkor könnyen meg lehet állni, mert a fék se gyenge.
Harmadik autó: Skoda Octavia:
Az Octaviát 1996 -ban mutatták be és ez az autó nagy mérföldkő volt a gyárnak, ugyanis ez volt az első nyugati színvonalú autójuk. Három generációs a típus, de az első generációnak az elejét és belsejét átalakították az ezredforduló után pár évvel. Készült belőle benzines és dízeles, 1200, 1400, 1600 és 1900 köbcentis. Kettő kivitelben kapható az Octavia kombiban és lépcsőhátúban. Ez az autó olyan itthon, mint Amerikában a Ford Crown Victoria. Nagyon elterjedt a taxisok körében és nagyon sok az ilyen rendőrautó is. Az 1.4-es motor picit gyenge a taxizásra, mert kevés benne a lóerő és a másik negatívuma, hogy eszi nagyon az olajat. Az 1.9-es turbó dízelt nagyon sok taxis ajánlja, mert erős és kevés a fogyasztása. Az Octavia szép és a maga kis középkategóriás szintjén tágas is.
TommyCab
Ha bárkinek meg jött a kedve, hogy bemutassa a taxiját az írjon a tommycab@totalcar.hu e-mail címre.