Mercedes hibridek a közeljövőben

2006.10.07.

A jövő útja
Lassan a Mercedes is csatlakozik a közeljövő meghatározó motorépítési trendjéhez és közel az időpont, hogy a legrégibb autógyár is szériában gyártson hibridhajtású modelleket.

A Mercedes a motorjai károsanyag kibocsátásának közeljövőben való drasztikus csökkentését határozta el. A cél, ahogy a gyáriak fogalmaznak, hogy "a benzinmotorok legyenek olyan hatékonyak, mint a dízel, a dízelesek pedig olyan tiszta üzeműek, mint a benzines."



Az S-osztályban debütál?



Ennek a célnak megvalósulását pedig a hibridtechnológia alkalmazásában látják. A GM, a BMW és a Mercedes tavaly már aláírtak egy együttműködési szerződést, hogy ezentúl megosztják a hibridek fejlesztése terén szerzett közös tapasztalataikat. A megállapodásnak köszönhetően felgyorsultak a fejlesztések, a Toyota és a Honda után pedig lassan a többi mamutkonszern is felébred álmából, és előrukkol saját hibridtechnológián alapuló fejlesztésével. Bár korábban több európai gyártó hangoztatta, hogy szerinte zsákutca a hibrid technológia, mégis úgy tűnik, hogy a közeljövő egyik fejlődési iránya mindenképp a benzines, vagy dízel és az elektromotor együttes kombinációja.

Habár időben jócskán elkésett, a Mercedes sem szeretne lemaradni, ezért rögtön kétfajta hibrid modellel állt elő. A DIRECT HYBRID elnevezés a Mercedes 3,5 literes V6-os benzines CGI (sugárirányított közvetlen befecskendezés) motorjához párosított elektromotor kombinációját takarja, a BLUETEC HYBRID esetében pedig az új S-osztály háromezer köbcentis V6-os dízelmotorját támogatja a villanyos motor.

A BLUETEC egy újszerű kipufogógáz tisztítási technológia, melynek szelektív katalizátor berendezése a nitrogén-oxid kibocsátást 80 százalékkal csökkenti, ezáltal a BLUETEC HYBRID egyben a világ legtisztább üzemű dízelmotorja. De nem csak a környezet kímélésében hatékony: kombinált motorjának teljesítménye 243 lóerő, nyomatéka 575 Nm, így az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra és végsebessége elektronikusan korlátozva 250 km/h. Átlagfogyasztásnak emellett mindössze 7,7 litert ad meg a gyár 100 km-en, ami 20%-kal alacsonyabb érték az S 320 CDI adatához képest. Az S 350 DIRECT HYBRID sem éppen lassú jármű: 300 lóerős kombinált teljesítményének és 395 Nm-es nyomatékának köszönhetően 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Ez az erőforrás 8,3 litert fogyaszt vegyes használatban, így 25%-kal marad alatta az S 350 CGI hasonló értékének.

Arról, hogy a Mercedes egészen pontosan mikortól teszi az S-osztály motorpalettájának részévé a hibridhajtású változatokat, még nincsenek információk, de a technológia - mint láthatjuk - már készen áll.