Szabad a taxi

Fehér rendszám – a búcsú

  • 2020.08.05

Kevesen mondhatják el e válságos-vírusos időkben, hogy már látják az alagút végét: én igen. Igaz, hogy az innensőt, a bejáratot, de ez kell nekem. Már legutóbb is írtam: készülök lemerülni a kibekkelés végett, de az a munka, amely egyébként a repülés földi kiszolgálása lett volna, elúszott. Most (hogy rögtön, felütésként halmozzam a képzavarokat) úgy tervezek felemelkedni, hogy alászállok.

Tovább

Tarifatárgyalás: csörgő-Sapka és Veres-egyház

  • 2018.02.15

Bohócot csinált a néhány, saját sorsáért még tenni és gondolkodni képes taxisból Csertek István, alias Sapka, az Európai Taxis Egyesület elnöke: úgy is, mint az egyébként kimutathatatlan tagságú szakmai tömörülés első, de inkább mint Veres István, a Budapest Taxi nevű fuvarközvetítő cég tulajdonosának egyik embere. Tegnap a Főpolgármesteri Hivatalban, a taxistarifa-emelésről tartott többoldalú egyeztetésen kifejtette, hogy viteldíjemelésre nincs szükség, a személyszállító vállalkozók nem akarják próbára tenni az utazóközönség fizetőerejét és türelmét. Elképzelése szerint (amely véletlenül totálisan egybecseng a Budapest Taxi ügyvezetőjének már tavaly júliusban kifejtett elgondolásával) jobb megoldás lehetne, ha reklámfelületként értékesítenénk a taxikasztnikat, hiszen az kiváló kommunikációsüzenet-hordozó.

Tovább

Tudta? A taxismaffia tarifát emelne!

  • 2018.02.12

Téma és tehetség híján mostanság gyakorta gyarapítják leütött karaktereiket egy várható taxitarifa-emelés ürügyén azok a mindenhez (sem) értő "újságírók", akik elszaporodása nagyban közrejátszott abban a pillanatig sem megbánt, áldott állapotomban, hogy már nem szívok velük egy levegőt. Van, amelyik levezeti (szándékosan nem linkelek: majd akkor generálok nekik kattintást, ha ők is szereznek nekem utast), hogy a 2013-ban bevezetett hatósági viteldíj emelése azért indokolatlan, mert az üzemanyagár azóta nem nőtt, sőt, bizonyos időszakokban még alá is ment az öt és fél évvel ezelőtti szintnek. Mintha a slapaj bérét és honoráriumát az alkohol és más tudatmódosítók mindenkori ellenértékéhez igazítanák:  mert igaz ugyan, hogy szerek nélkül nem tud dolgozni a szerkesztőségek szellemi segédmunkása, de optimális esetben akadnak azért nehezebben kigazdálkodható és fájdalmasabb költségei is. Nos, ugyanilyen a viszonya a taxisnak a benzinhez, dízelolajhoz, gázhoz: elengedhetetlen kellék a nafta, de szinte csak fájdalmasabb tételek vannak a taxisbüdzsében.

Tovább

A villanytaxi nem kaszinó

  • 2017.02.15

Avagy megéri -e Budapesten taxiflottát üzemeltetni?

A főváros villanyautós ámokfutásával kapcsolatban – amelyet azóta minisztériumi szinten is próbálnak visszafogni – sokan jönnek az összeesküvés-elméleteikkel. Amelyekben persze lehet igazság, de ha van, akkor az azt jelenti, hogy a mutyi megálmodói nem tudják, mire készülnek. Hevenyészve összedobtam egy villanyautós nagyvállalkozás költségeit (hagyományos autókkal még kevésbé lenne kifizetődő egy alkalmazottakkal dolgoztató taxicég, de ezt legalább huszonöt éve tudjuk – azok meg pláne, akik megpróbálkoztak hasonló üzemeltetésével azóta).

Tovább

A taxi fáj?

  • 2016.07.28

A taxi fáj?

 

 ITT A GURULÓ McDONALD'S 

 

A már közel két éve Magyarországon alvó ügynökként jelen lévő, de a magyar cégbíróságot csak múlt pénteken megtaláló Taxify meztelen volt eddig és fegyvertelen, mint az időkapun át érkező Terminator. Most öltözködik, és a hozzá jelentkező drájvereket is fel akarja ruházni.

 

Pontosabban uniformizálni. Nemcsak azzal, hogy egyenruhába bújtatja őket, de még azt is előírja majd nekik, hogyan kell köszönniük. Közben, bár taxiszolgáltatást fog nyújtani taxikkal, azokat az ex-Uber-felhasználókat célozza meg, akiknek a taxi fáj. 

 

(Folytatás)

Fórum

Tovább

Uber: barátok közt folytatják

  • 2016.02.21

ÉN MEG HELYÉRE IGAZÍTOM AZ INDEXET

Most, hogy a budapesti uberesek közül jó néhányan levett rendszámmal tisztelegnek a jogszabályok előtt, amelyeket eddig a – bevételük negyedét gátlástalanul lenyúló és Hollandián keresztül Bermudára mentő – nemzetközi svarctaxicég biztatására telibe ignoráltak, nem érzek kárörömöt, csak dühöt. Sajnálatot csak azért nem, mert az elmúlt időszakban ezt az érzelmet elpazaroltam a családomra és magamra, amiért a bevételem kb. negyven százalékkal visszaesett az elmúlt év hasonló időszakához képest – bár bevallom, a reptéren elpityeredő, nyúzott tanítónéni kinézetű smartos (hogy lehet ezzel repteres fuvart vállalni???) hölgy látványára kicsit meg kellett köszörülnöm a torkomat.

Tovább