Kedves Taxis Kollégák!
A Fővárosi Közgyűlés folyó hó 28-án esedékes ülése ismét olyan kérdésekben készül újabb húsba vágó döntéseket hozni, amelyek nagy mértékben szigorítják (azaz szűkítik) a taxizásból megélni kívánók lehetőségeit – ismét a taxisok ezreinek előzetes meghallgatása nélkül, ismét alaptalan indokokra hivatkozva.
Tovább
KÖZLEMÉNY
Az UBER-nek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket
A személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető. A törvényi kereteket kibontó, rendeleti szintű jogszabályok szigorú követelményeket határoznak meg a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem emel kifogást az UBER, mint fuvarszervezési megoldás ellen, ha annak működése során a hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek hiánytalanul teljesülnek. Ebben az esetben ugyanis az új szolgáltatás csupán az utasok megszerzésének korszerűbb módszerében (okostelefonos alkalmazás) térne el a korábbi piaci szereplők gyakorlatától.
Nyilvánvalóan nem engedhető meg ugyanakkor, hogy az UBER azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket. Az előírt feltételeknek megfelelő vállalkozók számára a közlekedési hatóság adja ki az engedélyeket. A szakminisztérium álláspontja szerint az indokolatlan engedékenység az utasok érdekeinek sérelméhez vezetne, veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Nemzetgazdasági Minisztérium szakértőivel egyeztet az UBER működésének adózási, pénzügyi vonatkozásairól.
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály
Budapest, 2014. november 17. Fórum
Tovább
A Kormány …/2014. (….) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról
A Kormány a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 49. § (1) bekezdés h) pontjában, valamint a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 3. és 5. alpontjában, valamint a 26. § tekintetében a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés a) pont 15. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Tovább
A Budapesti Közlekedési Központ visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. előzetes igazolását a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételek hiánya miatt. Budapesten korábban 21 fuvarszervező társaság tevékenykedett, közülük 13 kérelmezte – és 11 meg is kapta – az előzetes minősítést, mivel a 2013. évi mérlegük alapján nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek és így nem végezhetnek fuvarszervezői tevékenységet Budapesten.
Tovább
2013 szeptember 01-től hatályba lépett fővárosi taxi rendelet egyik pontja az ellenörzésekről rendelkezik melynek eredeti célja az engedély nélküli tevékenység megszüntetése illetve a szabályok maradéktalan betartása.
Azonban azt kellett tapasztalnunk, hogy pont az ellenőrzések lebonyolítása és az ezt követő szankcionálások körül nincs minden rendben.
Többször is jeleztük ezen aggodalmunkat mind a BKK taxidivízió vezetője, mind a város vezetése felé, eredménytelenül!
A probléma orvoslására hivatalos panaszt nyújtottunk be Tarlós István Főpolgármester úrhoz!
Megérkezett a válasz:
Tovább
Bejelentővonal
A „taxisok világa” című szakmai lapban több rovat foglalkozik a taxisok munkáját napi szinten megkeserítő helyzetekkel, a fővárosban tapasztalt hiányosságokkal. Visszatérő panaszuk, hogy a felvetésükre csak elvétve érkezik válasz, változtatási intézkedés pedig még ennél is ritkábban. Ezért egy olyan közvetlen elérhetőséget szeretnének, ahol bejelentést is tehetnek, és a jelzést követően változásra is számíthatnak.
Tovább