Ahány kerület, annyi drosztdíj!
Nagy vihart kavart, a XIII. Kerületi Önkormányzat egy rendelete, amelyben a taxiállomások létesítésére vonatkozó kérelemhez ezentúl, csatolni kéri a droszton várakozni kívánó taxigépkocsik, és gépkocsivezetők adatait. Első kézből akartunk informálódni, tehát megkerestük azt, aki az ominózus mondatot fogalmazta. Komoly szaktudásról tett tanúbizonyságot, de az szinte biztos, hogy taxiban még utasként sem ült soha.
Az itt olvasható párbeszéd, nem hivatalos nyilatkozat, hanem egy telefonbeszélgetés írásba foglalása.
Úgy kezdődött, hogy Pistike visszaütött!
„Feljelentő levelek helyett, köszönő leveleket kellene írogatnia, hogy a Főtaxinak olyan sofőrjei vannak, akik ki tudják védeni a hülyeségét. Örülnie kéne, hogy megmentettem a kezét öregkorára, és nem téptem le a fél autójával együtt.”
Már nem számolnak a Rádiótaxival
Hallotaxi: A lapunkon és az utcán a kollégák között is felmerült a kérdés, a Rádiótaxi miért nincs benne a reptéri fuvarozásra ajánlatot benyújtó, budapesti nagy taxitársaságok által létrehozott konzorciumban?
Szabadok vagyunk, mint a madár?
Tamás M: Ez egy nagyon jó dolog, hogy szabadok vagyunk mint a madár, de mindenki tudja, hogy azért nekünk is van egy főnökünk. A pénz! Jó ez a szabadság, de csak akkor jó, ha megvan a bevétel. Viszont ha nem szolgáljuk ki az utasainkat, akkor hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy már hiába ülünk kint az autóban tizenkét órát, szabadság ide, szabadság oda, pénz az nincs.
Hogy képzelik el az együttműködést ezek között a cégek között?
6x6 Taxi Kft; Buda Kft; Budapest Taxi Kft; City Taxi Szöv; Főtaxi Zrt; Taxi 2000 Kft; Taxi 4 Kft.
Mint tudjuk, ezek a budapesti taxitársaságok egy konzorciumot hoztak létre, és közösen adtak be pályázatot a reptéri taxitenderre. Kíváncsiak voltunk a részletekre.
A FUVOSZ társelnökének véleménye
Tavasszal a kamara levéllel fordult a közlekedési minisztériumhoz, amiben kérte, szakmánk problémáinak átfogó rendezését. Elindult, egy tárgyalási gondolgodási folyamat.
Itt közöljük Udvardi Sándornak, a FUVOSZ társelnökének álláspontját.
Valaki hazudik?
Délután a Fórumban (34. hozzászólás) szóbakerült, hogy Horváth Pál felhívta Rusznák Imrét, azzal a kéréssel, hogy emeljék fel, a budapesti maximált tarifa alapdíját 300.-ról 500.-ra. Rusznák Imre, erre nemet mondott. Kiváncsiak voltunk, a másik fél véleményére is.
18 az a negyvennyolc!
A hír igaz, csak nem egészen így! Valószínűleg, a 2005- évi beszámolónkból ollózták ezt az adatot, mert a hír úgy igaz, hogy a tavalyi, és az idei évben együtt, 48 droszt átadása várható. Most van egy pillanatnyilag aktuális 18-as belvárosi listánk, 64 férőhellyel, amit szívesen az olvasók rendelkezésére bocsátunk.
Meglepő
Gondoltuk az illetékesekhez fordulunk válaszért, hogy tisztában legyünk, hogy kik is ellenőrizgetnek minket.
Megkérdeztük
Eljött, a várvavárt tavasz. Ezzel együtt, a már kevésbbé várt kocsiszemlék szezonja. Utánnajártunk, hogy melyik cégnél tudják már az időpontot, és van-e valamilyen új elvárás, követelmény, aminek meg kell felelnünk.