Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2013.10.04. 08:30:40 / # 95150
[b]Kontártörvényt javasol a szövetség Kontártörvény megalkotását kezdeményezi az Országos Taxis Szövetség, hogy ezzel is visszaszorítsák az ismét terjedőben lévő taxis hiénák működését. Hallgatóink hívták fel a figyelmet arra, hogy a repülőtér és a nagyobb vasútállomások közelében illegális fuvarozók csábítják az utasokat. A BKK az InfoRádiónak jelezte: folyamatosan ellenőrzik a taxisokat.

donkihóte 2013.10.04. 08:25:45 / # 95149
avatar
Mi történik, ha eredeti szinben viszem vizsgára a kocsit? Elküldenek? És ha azt mondom, hogy elites vagyok? Ők kapnak valami igazolást, ami felmenti őket a rendelet alól? Az hogy lehet? A diszkriminációt az alkotmány is tiltja, nem? Csak mert nem láttam még egy sárga elitest sem. Tehát, ha elküldenek, erről jegyzőkönyvet vetetek fel, ez alapján megteszem a szükséges jogi lépéseket, az nyerhető? Mert akkor nem kéne dolgozni pár évig, amíg tart az ügy,a végén kifizetnék az elmaradt bevételemet kamatostul? Mégis milyen jogi alapja lehet ennek? Frenky, hol vagy? Nem ehhez értesz a legjobban? Taxis érdekvédelem jogászaként mit szólsz ehhez? Érdekes, hogy nincs egy szavatok se hozzá. Jöjjetek megint a szomszéd tehenével, nem arról szól. Ez kérem kőkemény diszkrimináció. Csak azért, mert fehér vagyok?

hiénakutya 2013.10.02. 22:26:33 / # 95148
Tessék! Itt azt is tudni vélik, hogy törött a busz váza. hetvenöt
hiénakutya 2013.10.02. 22:18:20 / # 95147
Tévedés. A VEKE faszbukos oldalán olvastam a hírt. :-)p hetvenöt
Rita 2013.10.02. 21:31:30 / # 95146
Hogy te milyen oldalakat olvasgatsz... 71
hiénakutya 2013.10.02. 21:26:51 / # 95145

606 2013.10.02. 14:59:57 / # 95144
avatar
Van még bőr

69 2013.10.02. 07:40:53 / # 95143
avatar
"Ezzel kapcsolatoban indokolt lehet az, hogy a Fővárosi Közgyűlés, mint árhatóság – tekintettel az eljárások várható nagy számára – döntsön a hatáskör átruházásáról." Tehát előre tudja,hogy sok-sok szabálytalanság lesz! Magyarul, minden taxis csaló,lop,hazudik!!! A kurva anyjukat, de most már tényleg!!!!

baupexim1 2013.10.01. 23:20:36 / # 95142
avatar
olvasták a klasszikust: torzsáig... :)
hiénakutya 2013.10.01. 19:28:25 / # 95141
A saját pénzeteken lesztek megszopatva. Szerintem ez nagyon rendben van. :-)p nyolcvanhárom
alelölülő 2013.10.01. 19:24:41 / # 95140
Ki fogjuk fizetni. Meg még annál is többet. :-((
hiénakutya 2013.10.01. 18:35:17 / # 95139
Normál. Napi 20 próbautazás; valami ilyesmit kértetek, nem? Na, akkor tessék kifizetni!
tomajer 2013.10.01. 17:52:40 / # 95138
[i]"3. Taxiállomás üzemeltetési közszolgáltatásokkal kapcsolatos jogok és kötelezettségek kiegészítése a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a szolgáltatást közvetítő szolgálatok ellenőrzésével kapcsolatos feladatokkal A Fővárosi Közgyűlés 2013. április 9-ei rendkívüli ülésén megalkotta a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendeletet (a továbbiakban: Taxi Rendelet). A 2013. szeptember 1-jén hatályba lépett Taxi Rendelet vonatkozó rendelkezései értelmében, a BKK Zrt.-nek, mint közlekedésszervezőnek – a jelenleg hatályos Keretmegállapodásban meghatározott taxiállomás üzemeltetési feladatokon túl – az alábbi ellenőrzési feladatokat (a továbbiakban: Ellenőrzési Feladatok) is el kell látnia. A) A személytaxi-szolgáltatást nyújtó gépjárművek megfelelőségének előzetes vizsgálata. A Taxi Rendelet 11. § (7) bekezdése értelmében „A közlekedésszervező – a jármű megszemlélését követően – a taxiállomás használati hozzájárulást csak abban az esetben adja ki, ha a vállalkozás és a jármű e rendelet feltételeinek megfelel.” A BKK Zrt., mint közlekedésszervező, a taxiállomás-használati hozzájárulás és a tevékenységi engedély kiadását megelőzően – a gépjárművet vizsgálatra bemutató kezdeményezésére – végzi majd a személytaxi gépjármű megfelelőségének előzetes vizsgálatát, vagyis szemléjét, az alábbiak szerint. • A személytaxi gépjármű műszaki paramétereinek megfelelősége a gépjármű forgalmi engedélyében, illetve a járműforgalmazók által közzétett és rendszeresen aktualizált nyilvántartásokban szereplő adatok figyelembevételével kerül majd megállapításra. • A személytaxi gépjármű külső megjelenésének megfelelősége – GPS idő és hely adatokat is rögzítő – digitális fényképen és jegyzőkönyvben lesz majd dokumentálva. Amennyiben a személytaxi gépjármű a Taxi Rendeletben foglalt valamennyi feltételnek megfelel, úgy arról a BKK Zrt. egységes szerkezetű igazolást állít ki, amely igazolás előfeltétele a közlekedési hatóság által kiadandó tevékenységi engedélynek. Amennyiben a személytaxi gépjármű a Taxi Rendeletben foglalt feltételeknek nem, vagy hiányosan felel meg, úgy a BKK Zrt. a gépjármű nem megfelelőségéről állít ki igazolást, amelynek részét képezi egy hibajegyzék is. B) A személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat (a továbbiakban: Szolgálat) működési feltételeinek előzetes vizsgálata. A Taxi Rendelet 5. § (3) bekezdése kimondja, hogy „A Szolgálat a pénzügyi megfelelőség igazolása céljából a számviteli törvény szerinti beszámolóját a tevékenység megkezése előtt a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtásával egyidejűleg (…) megküldi a közlekedésszervező részére.” A Taxi Rendelet 3. § (3) bekezdése kimondja, hogy „(…) és a közlekedésszervező által előzetesen jóváhagyott szabadjelző is felszerelhető a szolgálattal érvényes szerződésben álló alvállalkozó, tag, munkavállaló személytaxijára (…)” A Taxi Rendelet 4. § (7) bekedzése továbbá azt is kimondja, hogy „A diszpécseralkalmazás (6) bekezdésben foglaltaknak való megfelelőségéről a közlekedésszervező tanúsítványt állít ki.” A BKK Zrt., mint közlekedésszervező, a taxiállomás-használati hozzájárulás kiadását megelőzően elvégzi • a Szolgálat pénzügyi megfelelőségének vizsgálatát, amely során megállapításra kerül, hogy a mérlegadatokban szereplő mértékű tőkeerő arányban áll-e a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező tevékenységgel érintett gépkocsik számával. • a Szolgálat infokommunikációs eszközeire vonatkozó műszaki előírások teljesítésének telephelyi ellenőrzését, azaz helyszíni ellenőrzés során megvizsgálja, hogy a Szolgálat a telefonhívásokat – amelyeket a rögzítéstől számított 3 hónapig meg kell őrizni – elektronikus formában megfelelően rögzíti és nyilvántartja-e. • a Szolgálat védjegyoltalom alatt álló szabadjelzőjének jóváhagyását, vagyis megvizsgálja, hogy az adott logó szabadjelző valóban védjegyoltalom alatt áll-e, annak jogosultja az adott Szolgálat-e és az alkalmazott telefonszám tekintetében valóban a Szolgálat nevére szól-e a szerződés. • Szolgálat diszpécseralkalmazásának ellenőrzését. Amennyiben a Szolgálat a Taxi Rendeletben foglalt valamennyi feltételnek megfelel, úgy arról a BKK Zrt. igazolást állít ki, amely igazolás előfeltétele a közlekedési hatóság által kiadandó tevékenységi engedélynek. Amennyiben a Szolgálat a Taxi Rendeletben foglalt feltételeknek nem, vagy hiányosan felel meg, úgy a BKK Zrt. hiánypótlási felhívást küld a Szolgáltató részére, amelynek része egy hibajegyzék is. C) A személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a szolgáltatást közvetítő Szolgálat tevékenységének ellenőrzése. A Taxi Rendelet 17. § (1) bekezdése alapján „Az e rendeletben foglaltak megtartását Budapest közigazgatási területén belül a közlekedésszervező ellenőrzi.” A taxiállomás-használati megállapodás, illetve a külön jogszabály szerinti tevékenységi engedély kiadásakor – a közlekedésszervező által – vizsgált feltételeknek a személytaxi gépjárműnek, illetve a Szolgáltatónak az engedélyben foglalt teljes időszakban meg kell felelnie, ezért a BKK Zrt., mint közlekedésszervező folyamatosan ellenőrzi • a személytaxi gépjármű műszaki előírásoknak való megfelelését, • a személytaxi gépjármű külső megjelenésére vonatkozó előírások fennállását, • a személytaxi-szolgáltatás során alkalmazható viteldíjakra vonatkozó rendelkezések betartását, • a Szolgálatra vonatkozó pénzügyi, műszaki, infokommunikációs előírások betartását. Amennyiben a személytaxi gépjármű a taxiállomás-használati hozzájárulás ideje alatt nem felel meg a Taxi Rendeletben rögzített valamennyi műszaki feltételnek, valamint a külső megjelenésre vonatkozó előírásnak, a közlekedésszervező az ellenőrzése során tapasztaltakat jegyzőkönyvben rögzíti, amelynek egy példányát az illetékes közlekedési felügyelőség, vagy más hatóság részére a jegyzőkönyv felvételét követő 15 napon belül a szükséges intézkedések megtétele céljából átad, mellékelve írásba foglalt álláspontját is. A Fővárosi Közgyűlés 550/2013. (IV.09.) határozatában felkérte a Főpolgármestert, hogy „a BKK Zrt. útján dolgoztassa ki a nagyobb létszámú, kiterjedt, próbautazásokra épülő taxiellenőrzési rendszerre vonatkozó javaslatot a Főpolgármesteri Hivatallal és Budapest Főváros Közterület-felügyelelete bevonásával és az alapján tegyen javaslatot – az ellenőrzési feladat BKK Zrt. általi ellátása céljából” a Keretmegállapodás módosítására. Tekintettel ezen feladat jelentőségére, illetve összetettségére az erre vonatkozó javaslat összeállítása több időt kíván. Ezért javasolt a végrehajtási határidő 2013. október 31-ig történő meghosszabbítása (2. számú határozati javaslat). Az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 16. §-a értelmében, a hatósági árakra vonatkozó rendelkezések megsértése esetén a hatósági ár megállapítója, vagyis a Fővárosi Önkormányzat képviselő-testülete jogosult megtiltani a jogszabályt sértő ár alkalmazását, kötelezni a vállalkozót a vonatkozó rendelkezések megsértésével elért többlet árbevételnek a sérelmet szenvedett részére történő visszatérítésére, valamint bírság kiszabására. Ezzel kapcsolatoban indokolt lehet az, hogy a Fővárosi Közgyűlés, mint árhatóság – tekintettel az eljárások várható nagy számára – döntsön a hatáskör átruházásáról. Így jogsértés esetén a hivatali apparátus kijelölt szervezeti egysége folytatná le az eljárást. Az eljárások megindításának és lefolytatásának azonban elengedhetetlen feltétele, hogy az ellenőrzésekkel a viteldíjra vonatkozó rendelkezéseket megsértő személytaxi-szolgáltatást nyújtók kiszűrésre kerüljenek. Erre vonatkozóan az 550/2013. (IV.09.) számú határozat végrehajtásaként beterjesztett koncepció tesz javaslatot, a hivatal illetékes szervezeti egységeivel történő egyeztetést követően. [b]A Taxi Rendelet 12. § (10) bekezdésében meghatározott éves taxiállomás-üzemeltetési, szolgáltatási díj alapján, a várható díjbevétel 2013. évi mértéke, az 550/2013. (IV. 09.) Főv. Kgy. határozatban foglalt – a nagyobb létszámú, kiterjedt próbautazásra épülő taxi ellenőrzési rendszer üzemeltetése – többlet kötelezettségek fedezetét a 2013. évben még biztosíthatja, de – a taxik várható számbeli csökkenése miatt – valószínűsíthetően már nem fog fedezetet nyújtani a 2014-es évre. Tehát míg 2013-ban igen, 2014. évben az éves taxiállomás-üzemeltetési, szolgáltatási díjból származó bevétel az új módszerek szerint végrehajtandó, próbautazásokra épülő ellenőrzési feladatok végrehajtása miatt már nem fogja fedezni a Taxi Rendeletben kötelezően meghatározott feladatok végrehajtását, ezért annak emelése szükséges. Ezen probléma megoldására a BKK Zrt. bevonásával a 550/2013. (IV.09.) számú határozat végrehajtásaként megfogalmazottak szerint teszünk javaslatot. Az ellenőrzéseket a hatósági jogosítványokkal rendelkező hatóságokkal (Nemzeti Adó- és Vámhivatal, Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, Nemzeti Közlekedési Hatóság, Fővárosi Rendészeti Igazgatóság, Budapesti Rendőr-főkapitányság) megkötött együttműködési megállapodás keretében közösen is végeznénk. Rejtett próbautazások módszerét alkalmaznánk, amely lebonyolítása során az ellenőrzés ténye nem kerül felfedésre, a jegyzőkönyv kiállítására utólag kerül sor. Nyílt ellenőrzéseket szervezünk az utaspanaszokból feltárt taxiállomásokon, és azok környékén. Ellenőrizni szándékozunk a nagyobb forgalmat lebonyolító kereskedelmi szálláshelyek, a nagyobb tömegeket vonzó sport, kulturális, tudományos rendezvényekre érkező taxisok körében, az intézmények környezetében. Kombinált ellenőrzési módszerrel is tervezünk ellenőrzéseket, amelyek során a rejtett próbautazás célállomásán hatósági ellenőrzéseket kezd a címen várakozó hatóság munkatársa. Az ellenőrzések kiterjednek a taxis szolgáltatók rendeleti megfelelőségére, a taxi gépkocsi minősítésén megállapított külső megjelenési elemek meglétére, a Szolgáltatók Taxi Rendeletben szabályozott működési elemei betartására, a hatósági árak megtartására, a vásárlók megkárosítására. Jelen előterjesztés 3. pontjának tárgya a Keretmegállapodás IV/A részének („Taxiállomás üzemeltetési közszolgáltatásokkal kapcsolatos jogok és kötelezettségek”) módosítása annak érdekében, hogy a BKK Zrt. a Taxi Rendelet szerinti – a fentiekben megjelölt – ellenőrzési feladatait elláthassa. A BKK Zrt. az Ellenőrzési Feladatok ellátása ellenértékeként kompenzációra akként jogosult, hogy a kompenzációt a BKK Zrt. által saját nevében beszedett taxiállomás-használati díjak jelentik, vagyis a Fővárosi Önkormányzatnak tényleges kompenzáció fizetési kötelezettsége az Ellenőrzési Feladatok kapcsán nincs. Amennyiben azonban a BKK Zrt. által beszedett taxiállomás használati díjak ténylegesen nem fedezik a BKK Zrt. taxiállomás üzemeltetéssel valamint ellenőrzéssel kapcsolatos feladatai ellátása során felmerülő költségeket, a BKK Zrt. kezdeményezheti a Fővárosi Önkormányzatnál a taxiállomás használati díj mértékének a Taxi Rendeletben való módosítását. A taxiállomás-használati díj emelése fedezetet kell nyújtson évi 5000-8000 próbautazásos ellenőrzéshez. Amíg a Fővárosi Közgyűlés a taxiállomás-használati díj emelését nem fogadja el, a BKK Zrt. önkormányzati költségvetési források bevonása nélkül a szükséges fedezetet maximum 200 millió Ft összegig biztosítja. A források megteremtése érdekében a BKK Zrt. belső átcsoportosításokat fog végrehajtani, úgy, hogy a források átcsoportosítása nem veszélyezteti sem a Feladatellátást sem pedig a közszolgáltatási feladatok ellátását.. A szükséges források bemutatását az októberi Közgyűlésre beterjesztésre kerülő 2013. évi üzleti terv módosítása tartalmazni fogja. A BKK Zrt. Igazgatósága 125/2013. (III. 26.) számú határozatában felhívta a Fővárosi Önkormányzat, mint alapító figyelmét arra, hogy a Taxi Rendeletben a BKK Zrt. számára előírt ügyviteli és ellenőrzési feladatok ellátásának finanszírozása szükséges a hatékony működés érdekében, a taxiállomás használati díjak Taxi Rendeletben foglalt emelésével, illetve a Fővárosi Önkormányzat költségvetésében biztosított források segítségével.[/b] A jelen előterjesztés 3. pontjának tárgyát képező módosítás a jelen előterjesztés 2. sz. mellékletét képező Keretmegállapodás módosítás mindkét fél általi aláírásának napján lép hatályba.

Lezli 2013.10.01. 10:19:58 / # 95137
avatar
Köszönjük metál tudsz aludni vajon kik állnak mögötte.
MCCCXCII 2013.09.30. 14:30:32 / # 95136
Én itt láttam. Rögtön az elején. [i]31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról Budapest Főváros Közgyűlése a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 12. § (3)-(4) bekezdésében, valamint a 49. § (3) bekezdés b) pontjában, továbbá az árak megállapításáról szóló 1990. évi LXXXVII. törvény 7. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el: 1. § E rendelet alkalmazásában: a) közlekedésszervező: a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság; b) taxiállomás: a közterületnek olyan kijelölt része, amely a személytaxi-szolgáltatást végző személytaxik utasfelvételi céllal történő tartózkodására szolgál; c) speciális taxiállomás: a kiemelt közforgalmú létesítmények közül a repülőterek melletti közterületen létesített taxiállomás; d) szerződéses üzemeltető: a speciális taxiállomás üzemeltetését megállapodás alapján ellátó gazdálkodó szervezet; e) a közút forgalomtechnikai kezelője: a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság; f) tevékenységi engedély: a külön jogszabály szerint az illetékes közlekedési felügyelőség által a személyszállító tevékenység végzésére kiadott engedély; g) taxiállomás-használati hozzájárulás: a közlekedésszervező által a személytaxi-szolgáltató részére kiadott, a közlekedésszervező üzemeltetésében lévő taxiállomások rendeltetésszerű használatára feljogosító hozzájárulás. I. Fejezet A személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételei 2. § Budapest közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel, személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatást, továbbá személyszállítási szolgáltatást közvetítő és szervező szolgáltatást a vonatkozó egyéb jogszabályokban előírt feltételeken túl e rendeletben foglaltak szerint lehet folytatni. 1. A személytaxival végzett személyszállítási tevékenység folytatásának feltételei 3. §1 (1) Személytaxival személyszállítási szolgáltatást kizárólag olyan járművel lehet végezni, amelyen - a külön jogszabályban előírt tartalmú tájékoztató feliraton kívül - az e rendelet 1. mellékletében meghatározott módon, formátumban és tartalommal a személytaxi-szolgáltató által alkalmazott árak, valamint a panaszok megtételének lehetőségei is feltüntetésre kerülnek. (2) A személytaxit fel kell szerelni a kizárólag a „taxi” szót tartalmazó, borostyánsárga alapszínű, szemből és hátulról legalább 410x171 mm felülettel látszó, oldalról legalább 5 mm széles, LED fényforrással megvilágítható berendezéssel (a továbbiakban: szabadjelző), amelyen a „taxi” feliraton kívül más felirat, egyéb jel vagy jelzés nem helyezhető el. (3) Személytaxin kizárólag a (2) bekezdésben meghatározottak szerinti szabadjelző helyezhető el, kivéve, ha a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat rendelkezik védjegyoltalom alatt álló szabadjelzővel. Ez utóbbi esetben a védjegyoltalom alatt álló és a közlekedésszervező által előzetesen jóváhagyott szabadjelző is felszerelhető a szolgálattal érvényes szerződésben álló alvállalkozó, tag, munkavállaló személytaxijára, és az ilyen szabadjelzőt a személytaxi-szolgáltató egyebekben a (2) bekezdésben szabályozottak szerint használhatja. (4) A (2) vagy (3) bekezdésben meghatározott szabadjelző megvilágítása - eltérő színű vészvillogtatást kivéve - a viteldíjjelző készülék „foglalt” állásában nem működtethető, a viteldíjjelző készülék „szabad” állásában pedig a szabadjelzőnek előre fehér vagy borostyánsárga, hátra borostyánsárga színnel világítania kell. Amikor a személytaxi nem végez szolgáltatást, a szabadjelzőt le kell takarni, vagy le kell szerelni. A szabadjelző csak abban az esetben világíthat, ha a személytaxi bárki által utcai leintéssel, vagy taxiállomáson igénybe vehető. A szabadjelző megvilágításának olyan kivitelűnek kell lennie, hogy az jó látási viszonyok között, éjszakai és nappali fényviszonyoknál is, minimum 100 méterről látható legyen. (5) A személytaxi üzemeltetője köteles biztosítani, hogy az általa üzemeltetett jármű külső és belső megjelenése esztétikus és tiszta legyen, továbbá megfeleljen az e rendelet 2. mellékletében meghatározott követelményeknek. (6) Személytaxi-szolgáltatás kizárólag a gyártási év alapján számított maximum 10 éves gépkocsival végezhető a 10. év december 31. napjáig. (7) Minden év október 15-től a következő év március 15-ig terjedő időszakban szolgáltatást teljesíteni kizárólag téli típusú gumiabronccsal felszerelt személytaxival lehet. (8) Személytaxi-szolgáltatás legalább 55 kW teljesítményű és EURO 4 környezetvédelmi besorolású személygépkocsival folytatható. A gyárilag hibrid személygépkocsik esetén az összes hajtómotor-teljesítményt együttesen szükséges figyelembe venni.[/i] … Naptári naphoz kötni. Ez a korrekt. Így nincs vita. Bárkit le lehet kaszálni október 15.-e után. Ha emlékeztek rá, úgy hét-nyolc éve volt egy „igen kemény” telünk. A hőmérséklet alig akart 20 fok alá süllyedni. Mindenhol arról cikkeztek, hogy a pécsi lankákon virágzik a szelídgesztenye meg a libadöglesztő. Egyes költöző madarak el sem mentek, mert olyan „kemény” volt a tél. Na, ilyenkor is kötelező feltenni a téli gumit? Vagy Pista bácsi, mint jóságos gondoskodó atya rendeletben engedélyezi majd, hogy akinek van „nullás” igazolása 30 napnál nem régebbi, akkor annak nem kötelező feltenni a téli gumit.
rosszqtya 2013.09.29. 21:47:36 / # 95135
avatar
késő! már több tucat a hombár fejébe jutott! :D
üvegtigris 2013.09.29. 10:21:31 / # 95134
A világ legfurcsább taxijai. Pázsitos bubi meg ne lássa,mert még eszébe jut valami fa....g!

hiénakutya 2013.09.28. 10:55:03 / # 95133
Mit vársz egy besárgított citystől? :-) hetvennégy
luxbela 2013.09.27. 21:51:22 / # 95132
Ez csunya volt! :-)
alelölülő 2013.09.27. 21:22:15 / # 95131
Ez van. Mióta eljöttél onnan, megtisztult a szakma. :-D
Oldalszám: 230