Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.01.21. 17:28:00 / # 95674
Tehát szuper minden.... irány a fal... ne fossatok, nem olyan kemény:-) Nna télleg leléptem.
hiénakutya 2014.01.21. 17:22:26 / # 95633
Van itt egy-két seb, amelyből gyanús, vörös folyadék szivárog... :-) negyvenhat
hiénakutya 2014.01.21. 17:20:48 / # 95632
Egy főszervező legyen független, legyen hiteles, és mint ilyen, tudjon minél több embert megmozgatni. Én minden olyan alulról jövő kezdeményezést támogatok, aminek semmi köze a Vahot utcához, ha másként nem, hát úgy, hogy kerülöm a véleménynyilvánítást. Egész egyszerűen azért, mert nem tudni, hová fejlődik. Az esélyt meg kell adni, Tamás. Előbb-utóbb jönnie kell egy csapatnak, amelyik leváltja az OTSZ-t, nem pedig a picsájába bújik. ötvenhárom

csogu 2014.01.21. 17:18:58 / # 95631
Látom, lassan szervező leszel:-) Az engedélyezett létszámról van info?

tomajer 2014.01.21. 17:17:08 / # 95508
Merek én változtatni? Menj tüntess, ne akadékoskodj! :-)

Bao 2014.01.21. 17:16:01 / # 95630
avatar
Bocsi, de biztos helyesen másoltad be az alapdíjakat?? :) 200 címnél akár 80k is lehet a takkdíj??? :(

csogu 2014.01.21. 17:14:42 / # 95629
Már visszaélesítettem a nickjét reggel. Picit pihentettem, mert flodolt rendesen.

tomajer 2014.01.21. 17:11:06 / # 95673
Még jó, hogy qrvára nem értek egyet az egésszel. Telefonon is megkértem a szervezőket, hogy a további információkat saját kezűleg tegyék be a fórumba, ne nekem kelljen meghasonulnom:-) Nna aknamunka mára befejezve... lehet forradalmárkodni... éééén ittse vagyok!

tomajer 2014.01.21. 17:09:11 / # 95672
A szervezők rajtam keresztül bejelentik, hogy a mai napon kezükbe kapták a hivatalos engedélyt a demonstrációra, aláírták a rendőrségen az ehhez szükséges papírokat. Nem utolsó sorban az útvonaltervet kijavították.

tomajer 2014.01.21. 17:07:14 / # 95671
Érkezett a petíciónak frissített változata: [b]Tisztelt Főpolgármester úr! A budapesti taxis rendelet kötelezővé tette az addigi rádiós forgalmazás lecserélését csendes címkiadásra. A közel négy hónap alatt ennek minden működő taxitársaság eleget tett. Az elmúlt időszakban a céges személyszállítók anyagi biztonsága és megélhetése komoly veszélybe került. 1. A rendszer címelosztása teljesen kaotikus és bizonytalan. Taxi felhasználásra alkalmatlan, mert igazságtalan és labilis. Gyakran elveszti a GPS összeköttetést a járművekkel illetve nem a valós helyre pozícionál. Az említett hibák lehetetlenné teszik a taxik megbízható azonosítását így a címkiosztásban is hátrányba kerülnek. Ez általánosságban jellemző, nem egyedi esetekről van szó. A rendszer az egymáshoz közel álló ( 3-5 méter ) taxik között nem tud különbséget tenni, ezért a több azonos társaságú gépkocsi egy droszton várakozása nem lehetséges. A rendszerbe beindítása előtt nem volt teszt időszak, így nem volt lehetőség az esetleges hibák kijavítására. Pusztán a vakszerencsének köszönhető a napi bevétel. A 20-30 év tapasztalattal rendelkező kollégák utasforgalma is 30-40%-al visszaesett. Az említett problémák családok megélhetőségét veszélyeztetik, mely egy demokratikus államban megengedhetetlen. A címkiadó tabletek és mobiltelefonok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik. A kezelésük alkalmanként vezetés közben elvonja a taxis figyelmét a forgalomról. Ez elkerülhetetlen, mert az esetleges menet közbeni címfelvétel a munka része. Indokaink alapján kérjük a rendeletet módosítani oly módon, hogy a „csendes címkiadás” helyett a „félcsendes címkiadásra” legyen lehetőség, vagy esetleg egy módosított „taxisbarát” működő címkiadó rendszerre! Amennyiben nem történik módosítás záros határidőn belül, akkor a céges taxisok nagy hányada kerülhet anyagi csődbe családjaikkal, a hitelre vásárolt autójukkal vagy a lakásukkal! 2. Már évek óta nyilvánvaló tény, hogy a budapesti taxi piac telítődött. A lakosság képtelen több vállalkozót eltartani, ennek ellenére a mai napig adnak ki új taxi engedélyeket. Követeljük, hogy azonnali hatállyal állítsák le ezt, és addig szüneteltessék, ameddig a létszám 5000 fő alá nem csökken! Ez minden személyszállító vállalkozó együttes érdeke! A rendelet hatására most is lesz lemorzsolódás, nem kellene újra tölteni a helyeket. Az idő ezt a dolgot meg fogja oldani, ha ebben Önök is segítenek. 3. A taxi rendeletben a címkiadás és az utcai utas felvétel szabályozása ellentétben van egymással! Az a fő szempont, hogy aki utazni szeretne, minél előbb kocsihoz jusson. Ez csak úgy lehetséges, hogy a taxik szétszóródnak a város különböző pontjain. A korábban említett probléma miatt (több azonos társaságba tartozó gépkocsit egy helyen nem tud beazonosítani a rendszer) sem állhatnak csoportosan. Parkoló autóba az utazni szándékozó nem ülhet be, mert az utcai utas felvétel csak a taxiállomáson lehetséges. Ilyen esetben a kedves utasnak el kell sétálni, keresni egy drosztot, amivel sérül az utazáshoz való joga. Arról nem is beszélve, hogy a BKK ellenőrök az ilyen utasra várást büntetéssel szankcionálják. Kérjük a rendelet e pontját is módosítani, hogy az utcán szabályosan parkoló taxit igénybe vehesse az utas! 4. A rendelet a viteldíjtarifát rögzítette, ez a jelenlegi körülmények között elfogadható. Nem tért ki azonban a cégeknek fizetendő tagdíjak rendezésére. Ebben a tekintetben „vadkapitalista” viszonyok uralkodnak. A tulajdonosok nem érdekeltek a fuvarszervezésben. A fix tagdíjat minden hónapban beszedik, de hogy a taxisok ezt hogyan teremtik elő, abban nem érdekeltek. Ezen változtatni szeretnénk oly módon, hogy fizessenek az alvállalkozók alapdíjat, amely mértéke 35 – 40.000 Ft és korrekt címarányos ( 150-200 Ft ) tagdíjat. Ezt már régóta javasoljuk, de eddig érdemi választ nem kaptunk felvetésünkre. Amennyiben másként nem lehetséges akkor ezt a kérdést is szabályozni kell, azért, hogy a cégek is érdekeltek legyenek a fuvarszervezésben, Ők is megdolgozzanak a pénzükért! Kérjük az említett problémák mielőbbi orvoslását illetve a felvetett hiányosságok tárgyalásos rendezését! Hiszünk és bízunk az Önök segítőkész együttműködésében! Tisztelettel Budapesti személyszállítók Budapest, 2014. január 23.[/b]

tomajer 2014.01.21. 17:00:52 / # 95670
Nem vagyok ebben olyan profi mint a Csogu:-) Csak kérdeztem rémülten. Tegnap bezuhant a barátod a tomajeres fórumba, hogy azonnal jöjjek moderálni, mert.... nem is értettem mi a baja. Ricsi megfogalmazta, hogy mi, és el is intézte. Én hagytam volna.... Nna de hogy Ő a főszervező...... az kicsapta a biztit. (már ha tényleg ő az... hisz nem tudom... éééén kérdeztem!)
tomajer 2014.01.21. 16:57:49 / # 95669
Nem fűznék hozzá semmit:-)
hiénakutya 2014.01.21. 16:38:27 / # 95668
Hát, ha kívánni lehetne, akkor szerintem inkább semmilyen cég se legyen. :-) harmincöt
Bao 2014.01.21. 16:27:17 / # 95667
avatar
Jó, akkor legyen olyan cég, ahol csönd van és legyen olyan cég is, ahol nem.
hiénakutya 2014.01.21. 16:20:52 / # 95666
Ezt leírta: nyugodtabban tud dolgozni. harminckilenc
Bao 2014.01.21. 16:18:48 / # 95665
avatar
Igaz, mi viszi rá vajon? :(
hiénakutya 2014.01.21. 16:09:43 / # 95664
Semmilyen aknamunka nincs. Amit látunk, az egy teljesen nyílt lejárató kampány. :-D tizenkilenc
Bao 2014.01.21. 16:06:41 / # 95663
avatar
Elkezdődött az aknamunka a csendes érdekében... :(

hiénakutya 2014.01.21. 16:02:14 / # 95662
Ezek szerint a jelenleg hatályos fővárosi rendelet tárgyalásánál is a résztvevők kommunikációs készségével lehetett baj, mert az eredmény, hogy is mondjam, hogy ne sértsek meg senkit... :-D negyvenhat
tomajer 2014.01.21. 15:34:17 / # 95661
Ezzel a kommunikációs készséggel... háát én tényleg nem is tudom mit mondjak, hogy ne sértsem meg:-(((
Oldalszám: 230