Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
69 | 2014.01.23. 08:25:03 / # 95735 |
|
Nem az angoltudással van a gond...... :-)
Előzmény: #95730 tele5ös 2014.01.22. 21:44:49 |
Taxiboy | 2014.01.23. 07:40:09 / # 95734 |
|
Tisztelt Kollégák!
Tegnap a Főpolgármesteri hivatalban fogadott bennünket Szabó György képviselő Úr. Ő volt az egyike, a Taxis Rendelet megalkotóinak. Egyeztetésünk eredményeképp, a következő megegyezésre jutottunk: Indokaink alapján meggondolásra érdemesnek tartotta Félcsendes címkiadás visszaállítását és a szabályosan parkoló szabad taxiba való beszállást, nem csak a taxiállomásokon.
A tadíjak rendezését minden fuvarszervező kapuin belül kell megoldani, mert polgári szerződés van a két fél között. (Taxis-Fuvarszervező)Ezt a Rendelet nem szabályozhatja.
A létszám stop ügyében viszont a munkához való jog lenne korlátozva. Ezért ezt a piacnak kell(lene) megoldania. Jelen pillanatban más irányba haladunk, ezért a 3. pontban kérünk a problémára törvényes megoldást.
Ennek eredményeként megszületett a végleges szöveg, amelyet itt olvashattok:
Tisztelt Főpolgármester úr!
A budapesti taxis rendelet kötelezővé tette az addigi rádiós forgalmazás lecserélését csendes címkiadásra. A közel négy hónap alatt ennek minden működő fuvarszervező eleget tett. Az elmúlt időszakban a céges személyszállítók anyagi biztonsága és megélhetése komoly veszélybe került.
1.
Kérjük a rendeletet módosítani oly módon, hogy a „csendes címkiadás” helyett a „félcsendes címkiadásra” is legyen lehetőség.
A rendszer címelosztása teljesen kaotikus és bizonytalan. Taxi felhasználásra alkalmatlan, mert igazságtalan és labilis. Lehetőséget ad a központi manipulálásra. Gyakran elveszti a GPS összeköttetést a járművekkel illetve nem a valós helyre pozícionál. Az említett hibák lehetetlenné teszik a taxik megbízható azonosítását így a címkiosztásban is hátrányba kerülnek. Ez általánosságban jellemző, nem egyedi esetekről van szó. A rendszer az egymáshoz közel álló ( 3-5 méter ) taxik között nem tud különbséget tenni, ezért a több azonos társaságú gépkocsi egy droszton várakozása nem lehetséges. A rendszerbe beindítása előtt nem volt teszt időszak, így nem volt lehetőség az esetleges hibák kijavítására. Pusztán a vakszerencsének köszönhető a napi bevétel. A 20-30 év tapasztalattal rendelkező kollégák utasforgalma is 30-40%-al visszaesett. Az említett problémák családok megélhetőségét veszélyeztetik, mely egy demokratikus államban megengedhetetlen.
A címkiadó tabletek és mobiltelefonok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik. A kezelésük alkalmanként vezetés közben elvonja a taxis figyelmét a forgalomról. Ez elkerülhetetlen, mert az esetleges menet közbeni címfelvétel a munka része.
Amennyiben nem történik módosítás záros határidőn belül, akkor a céges taxisok nagy hányada kerülhet anyagi csődbe családjaikkal, a hitelre vásárolt autójukkal vagy a lakásukkal!
2.
A taxi rendeletben a címkiadás és az utcai utas felvétel szabályozása ellentétben van egymással!
A rendelet ll. Fejezet 7-es pont 12§
(5) Utas felvételre való felkészülés érdekében, világító szabadjelzővel személytaxi csak a kijelölt taxiállomásokon várakozhat.
Kérjük a rendelet e pontját módosítani, hogy az utcán szabályosan parkoló taxit is igénybe vehesse az utas!
Az a fő szempont, hogy aki utazni szeretne, minél előbb kocsihoz jusson. Ez csak úgy lehetséges, hogy a taxik szétszóródnak a város különböző pontjain. Parkoló autóba az utazni szándékozó nem ülhet be, mert az utcai utas felvétel csak a taxiállomáson lehetséges. Ilyen esetben a kedves utasnak el kell sétálni, keresni egy drosztot, amivel sérül az utazáshoz való joga. Arról nem is beszélve, hogy a BKK ellenőrök az ilyen utasra várást büntetéssel szankcionálják.
A csendes címkiadás miatt megváltozott taxizási szokások következtében a belvárosi kerületekben kevés a drosztok befogadó képessége.
A félcsendes címkiadás az összes említett problémát megoldja.
3.
Már évek óta nyilvánvaló tény, hogy a budapesti taxi piac telítődött. A lakosság képtelen több vállalkozót eltartani, ennek ellenére a mai napig adnak ki új sárga forgalmi rendszámokat és taxi vezetői engedélyeket. Kérjük, vizsgálják meg a létszámszabályozás lehetőségét! Jelenleg úgy látjuk, hogy a, rendelet bevezetése óta a taxisok létszáma nőtt. Ennek oka a „csendes címkiadás” hatására felvett „betanított munkások” alkalmazása.
Kérjük az említett problémák mielőbbi orvoslását illetve a felvetett hiányosságok tárgyalásos rendezését!
Hiszünk és bízunk az Önök segítőkész együttműködésében!
A válaszukat a taxiboybp@gmail.com címre kérjük!
Tisztelettel:
A petícióval egyetértő budapesti személyszállítók nevében:
………………………… …………………………………
Vajda Zsolt Csernák András
Budapest, 2014. január 23.
|
tomajer | 2014.01.23. 06:06:19 / # 95729 |
Ujjé! Jóreggelt.
:-)
|
|
nazoli | 2014.01.23. 01:06:16 / # 95733 |
|
Neked fogalmad sincs az optimálisról.
Előzmény: #95720 tomajer 2014.01.22. 20:48:24 |
baupexim1 | 2014.01.22. 21:59:33 / # 95732 |
|
ha belelocsol x milliót a programba, akkor ő a megrendelő, és azt írta bele, amit akar...
Előzmény: #95728 tomajer 2014.01.22. 21:18:49 |
baupexim1 | 2014.01.22. 21:58:14 / # 95731 |
|
ennyi
Előzmény: #95730 tele5ös 2014.01.22. 21:44:49 |
tele5ös | 2014.01.22. 21:44:49 / # 95730 |
Már elkezdte. Igaz egyelőre csak a cégeket kezdte KA kategóriába sorolni. A zafirák meg ugyebár vadiúj autók, vadiúj taxisokkal. Tehát KIEMELT A kategória. Természetesen angol nyelvtudással. Ami azért tudjuk hogy a taxizás alapfeltétele. Anélkül nem taxis a taxis.
Előzmény: #95726 baupexim1 2014.01.22. 21:14:40 |
|
tomajer | 2014.01.22. 21:18:49 / # 95728 |
Persze. Ha megbízást kap rá.
Csak azt ne mond, hogy ezt az urh-val nem lehet megoldani?
Eddig azt hallottuk, hogy a droidok érinthetetlenek, nem lehet megmérni az urh-jukat, nem lehet letiltani őket késésért...stb.stb.
Ha ilyenre van szándék, akkor meg is valósítják..... ráadásul, a társadalmunk olyan, hogy ha nincs ilyen akkor is "tudja" hogy van, mert a droszton montták.... akkó meg igaz:-)
Előzmény: #95726 baupexim1 2014.01.22. 21:14:40 |
|
baupexim1 | 2014.01.22. 21:14:40 / # 95726 |
|
tehát, akár beleírhatja, hogy "hcszafira" kategória?
ugye:))
|
tomajer | 2014.01.22. 21:13:59 / # 95727 |
Mindig ezt mondja:-)
Aztán amikor a valóságban működnie kéne akkor kiderül, hogy ez nem is olyan egyszerű.
De a ma "működő" rendszerek is különböznek. van minimalista, van egész taxisbarát, és van teljesen "leszaromataxist" stílusú.
Tehát, bármit bele tud írni amire szándék van, és megbízást kap... persze a tudásától, és a technikai lehetőségektől függően.
Előzmény: #95724 baupexim1 2014.01.22. 21:04:04 |
|
hiénakutya | 2014.01.22. 21:10:19 / # 95725 |
Én ettől teljesen függetlenül utálom őket.
huszonnyolc
Előzmény: #95723 tomajer 2014.01.22. 20:59:27 |
|
baupexim1 | 2014.01.22. 21:04:04 / # 95724 |
|
tehát a fejlesztő bármit bele tud írni?
Előzmény: #95720 tomajer 2014.01.22. 20:48:24 |
tomajer | 2014.01.22. 20:59:27 / # 95723 |
Meg.
De ettől még lehet őket utálni érte:-)
Előzmény: #95722 hiénakutya 2014.01.22. 20:57:03 |
|
hiénakutya | 2014.01.22. 20:57:03 / # 95722 |
Szerintem ezt megteheti, akár indoklás nélkül is.
huszonöt
Előzmény: #95719 tomajer 2014.01.22. 20:44:55 |
|
hiénakutya | 2014.01.22. 20:56:05 / # 95721 |
Maximum szerződést bontottak vele.
:-p
Nézd, annyiból mindenképp örülök - ha igaz, - hogy végre szapulhatom a Főtaxit.
:-)
harminchét
Előzmény: #95718 tomajer 2014.01.22. 20:44:04 |
|
tomajer | 2014.01.22. 20:48:24 / # 95720 |
Nna igen. Ez már olyan kérdés amiről van értelme beszélgetni.
Ráadásul, nem is nagyon tudunk semmit a többi cég rendszeréről.....
El kell gondolkoznunk valamilyen megoldáson, hogy miként tudjuk itt bemutatni a már működő rendszereket... összehasonlítani, és összegyúrni egy olyat ami közelít az optimálishoz.
(tudjuk, hogy tökéletes sose lesz... de törekedni kell rá)
És az informatika előnye, hogy folyamatosan fejlődik.
Mi vagyunk a felhasználói oldal... nem baj, ha megjelennek a mi igényeink is a fejlesztők előtt!
Előzmény: #95717 nazoli 2014.01.22. 20:05:27 |
|
tomajer | 2014.01.22. 20:44:55 / # 95719 |
Másik friss: A Taxi4 is megtiltotta a "logóival" való megjelenést.
|
|
tomajer | 2014.01.22. 20:44:04 / # 95718 |
Friss info: A főszervező Vajda Zsoltot ma berendelték a Főtaxihoz, és már ki is rúgták:-(
....már ha igaz amit a madarak csiripeltek.
Előzmény: #95714 hiénakutya 2014.01.22. 17:20:23 |
|
nazoli | 2014.01.22. 20:05:27 / # 95717 |
|
No igen. Ha a kérdés így van feltéve, és ha az optimális működés alapvető feltételeit biztosítja a "kötelezővé tevő" (Főváros), akkor én is a csendes mellett szavazok. (Látatlanba mondtam, még a szavazás kiírása előtt, hogy fele-fele lesz az arány.)
Csak az a baj, hogy ez így messze van az optimálistól, és az érdekeltségi viszonyokat, a szakértelmet, valamint a jogalkotó célját is figyelembe véve nem sok esélyt látok az optimális működésre való törekvésre sem. Nemhogy a megvalósulásra. Legyen valami, mi mindent megtettünk, azt akinek nem tetszik, az nyaljon be. Mi nem fogjuk cifrázni a dolgot.
Beszélgettem ma kollégákkal. Ahányan vannak, annyiféle értelmezése az optimálisnak. Ezért kellene valami biztos pont, amihez igazodva kellene az optimális működést megfogalmazni. És legfőképpen egy rendszer egyik elemének kellene tekinteni ezt a dolgot. Egy olyan rendszer egyik elemének, amely nélkül is jól működne a rendszer.
Előzmény: #95706 szálka 2014.01.22. 13:37:45 |
Rita | 2014.01.22. 19:01:15 / # 95716 |
Most majd a letakarásból tudni lehet, hogy na, azok a Főtakácsék.
66
Előzmény: #95715 tomajer 2014.01.22. 17:51:56 |