Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Apuka | 2014.01.23. 15:15:59 / # 95774 |
kérem az Admint, az előző hozzászólásomat törölje. (elfelejtettem a linket beilleszteni!) Köszönöm!
Mindenképp dicséretes ha a taxisok végre kezdenek felébredni és kimerik nyilvánítani a nemtetszésüket.
De a nem megfelelően előkészített és végrehajtott tiltakozás néha több kárt okoz mint előnyt!
Hogy valóban így van-e vagy sem, ki-ki döntse el maga az alábbi közlemény elolvasása után!
A taxisok és fuvarszervezők többsége egyetért a budapesti taxirendelettel
(BKK közlemény, bkk.hu)
A 2013. szeptember 1-jén életbe lépett, a BKK által előkészített Fővárosi Önkormányzat új budapesti taxi rendeletével a taxisok és a fuvarszervezők döntő többsége egyetért.
A mai demonstráció oka a fuvarszervező cégek, illetve a cégek és a szerződéses taxis vállalkozásaik közötti feszültségből adódhatott. A taxirendelet alapján a taxizás hosszú idő után kiszámíthatóbbá, a rendszer átláthatóbbá és megbízhatóbbá vált.
[i]Az úgynevezett „néma” (csendes) címkiadási rendszer rendeleti szabályozása megfelelő, nem állított végrehajthatatlan követelményeket a fuvarszervezők elé. A kifejlesztett programok teljesítik a rendeleti előírásokat, és a taxisok jelentős részének álláspontja szerint jól működnek, ennek ellenére előfordulhatnak egyes rendszereknél a használat tapasztalataiból eredően megismert és a fuvarszervező szolgálatok által végrehajtandó korrekciót igénylő problémák. A jelenlegi vita a taxisok és a fuvarszervezők között lehet a rendszerek rendeleti szabályozásán túlmutató részleteivel összefüggésben. A címkiadó rendszer kedvez az utasoknak, mert gyorsabban kapnak taxit; jó a taxisoknak, mert csökkenti az üres kilométerek mértékét, és jó a városnak, mert kevesebb az üresen kilométereket guruló taxi, tehát kevésbé terhelik a város levegőjét és foglalják el útjait, kisebb mértékben terhelik és akadályozzák autóbusz-forgalmi sávok forgalmát. Gazdaságos a vállalkozások részére, mert ugyanakkora bevételre kevesebb költség esik az üres futásra eső költséghányad jelentős csökkenése miatt.
Természetes, hogy egy korszerű rendszer bevezetése és alkalmazása nem csupán technikai, hanem egyéb felkészülést is igényel. Megváltoztatja a korábbi gyakorlatot, amely nem vette figyelembe a rendelkezésre álló gépkocsik fizikai elhelyezkedését. Korábban a cím felvételének technikai előnyeit kihasználva (meg nem engedett eszközök alkalmazásával) jutottak egyes szolgáltatók – versenyellenes módszerek alkalmazásával – előnyös pozícióba, melyre az új rendszerek következetes alkalmazása nem nyújt lehetőséget.
A Főváros megbízásából a BKK gyűjti a rendelet végrehajtása során szerzett tapasztalatokat és javaslatokat valamennyi, többek között a „néma” címkiadó rendszerrel összefüggően is.
A taxirendelet értelmében a fővárosi taxik utasainak joguk van a nyugodt, csendes, rádióforgalmazástól, rádióhallgatástól, dudaszótól, a járművezető általi mobiltelefon-használattól mentes utazáshoz, amelynek betartása a szolgáltatói felelősség körébe tartozik. A rendeletnek ez a pontja tapasztalatunk szerint hasznos: egyes taxishiénák ezáltal már nem tudják más taxis vállalkozóktól a megrendeléseket „elvenni”. A műholdas címkiosztás segítségével a fuvarszervező társaságok gépjárművei közül a legközelebb lévő autó érkezik a megrendelés helyszínére.
A taxirendelet életbe lépésekor Tarlós István, Budapest főpolgármestere megígérte, hogy amennyiben szükséges, egy év tapasztalatai után a Közgyűlés a rendeletet felülvizsgálja. Ez az időszak idén ősszel telik le.
A rendelet előírásai betartásának ellenőrzésére közös ellenőrzésbe kezdett a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. A Budapesti Közlekedési Központ munkatársai továbbra is három műszakban, éjjel és nappal, munkanapon és hétvégén folyamatosan ellenőrizik a taxisok tevékenységét kiemelt figyelmet fordítva a hatóságilag rögzített árak betartására. Az ellenőrzéseket a BKK koordinálásával a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság közterület-felügyelőivel közösen végezzük.[/i]
|
|
donkihóte | 2014.01.23. 14:12:32 / # 95773 |
|
Csak pistabá nehogy segélykiálltásnak vegye ezt a megmozdulást, hogy a taxisok kifejezetten kérték a főváros segítségét egy működő rendszer kifejlesztéséhez. Azt meg jó pénzért majd megvehetjük.
|
csogu | 2014.01.23. 14:02:33 / # 94374 |
Na, tényleg mentem aludni:-)
|
|
csogu | 2014.01.23. 14:01:56 / # 95772 |
Na igen, de ez is csak átvette...
Előzmény: #95710 hiénakutya 2014.01.23. 14:00:09 |
|
hiénakutya | 2014.01.23. 14:00:09 / # 95710 |
Akkor itt van még egy.
nyolcvannégy
|
|
tomajer | 2014.01.23. 13:56:54 / # 95748 |
Én különben tévedtem.
Direkt nem jósolgattam nyilvánosan, de max nyolcvanra tettem a várható résztvevőket.
Gondolom a főszervező kirúgása, és a 6x6-os kemény mag agilitása sokat nyomott a latban.
|
|
tomajer | 2014.01.23. 13:52:10 / # 95771 |
Itt olyan 30.
... mire elindultak, még akár tíz-húsz is csatlakozhatott.
Előzmény: #95770 tomajer 2014.01.23. 13:51:12 |
|
tomajer | 2014.01.23. 13:51:12 / # 95770 |
Ezen az oldalon pont 120.
|
|
csogu | 2014.01.23. 13:46:53 / # 95769 |
Tudtad, mert mondtam:-))
Meg különben is, Te vagy a nappalos:-))
Előzmény: #95768 tomajer 2014.01.23. 13:45:18 |
|
tomajer | 2014.01.23. 13:45:18 / # 95768 |
Nna én most értem haza. Merthogy Csoguról sajna tudtam hogy megint ellinkeli, kénytelen voltam kimenni:-(
A tény: 150-160 autó. De érdemesebb lett volna a demót a Kondorosi útra csinálni, mert a 6x6 T2000 volt a 80% ... a többiek, csak odatévedtek.
És ez valami egész mást mutat. Konkrétan, hogy a kondorosi úti cégek rossz irányba indulhattak a néma fejlesztésével. De ennek okát ott helyben kell keresni.
Képek, videó, később....
|
|
csogu | 2014.01.23. 13:43:25 / # 95767 |
De, pont ezt, csak picit kifejtettem:-))
Előzmény: #95766 dr.Kotász 2014.01.23. 13:41:50 |
|
dr.Kotász | 2014.01.23. 13:41:50 / # 95766 |
Nem ezt mondtam Rics?
Előzmény: #95765 csogu 2014.01.23. 13:40:08 |
|
csogu | 2014.01.23. 13:40:08 / # 95765 |
Ez az egész többet ártott (sokkal), mint használt.
Mert többen attól tartottak, hogy ha valami miatt, akkor emiatt, most 1-2 ezer taxis lesz kint...több merészebb lépést emiatt nem mertek meglépni.
Mára bebizonyosodott: bármit lehet.
Előzmény: #95764 dr.Kotász 2014.01.23. 13:34:25 |
|
dr.Kotász | 2014.01.23. 13:34:25 / # 95764 |
:-))))
1-2 évre le van tudva a taxisok nagy-nagy vehemenciája.
Jöhet a FEKETELEVES.
BeeeeeeeBeeeeeeeeBeeeeeeeeeeBeeeee.
74
Előzmény: #95762 csogu 2014.01.23. 13:21:13 |
|
csogu | 2014.01.23. 13:33:08 / # 95763 |
A médiában ezt az egy hírt találtam róla:
száz taxi gyűlt össze a Hősök terén
|
|
csogu | 2014.01.23. 13:21:13 / # 95762 |
THE END
Oszlás van, vége...22 perc alatt megjárták az útvonalat.
|
|
csogu | 2014.01.23. 13:18:32 / # 95761 |
Maga nagyon képben van Komáromi úr napi programjával...ez gyanús:-)))
Városház utcában tobzódnak a fiúk...lehet azoknak volt igazuk, akik nem kanyarodtak be:-)
Előzmény: #95760 dr.Kotász 2014.01.23. 13:16:14 |
|
dr.Kotász | 2014.01.23. 13:16:14 / # 95760 |
"Többen azt jelezték, hogy ez lesz a blokád utáni legnagyobb megmozdulás."
Miért ne lehetne az?
10 taxi elmegy a Clark Á térre és megy kőrbe-kőrbe,hogy civil ne tudjon besorolni.Aki szédül az jelzi és beáll a helyére a következő.
Garantáltan 15 perc alatt beáll a város négy irányból.
....Jaaaa,hogy ehhez vér kell a pucába?
Ezzel nem számoltam.
Komáromi ma úgyis a bíróságon van a 2006-os események miatt.
73
Előzmény: #95756 csogu 2014.01.23. 13:04:26 |
|
csogu | 2014.01.23. 13:13:00 / # 95759 |
Páran nem kanyarodtak be a Városház utcába...nem akartak beszorulni...
|
|
csogu | 2014.01.23. 13:10:14 / # 95758 |
Már a Kossuth Lajos utcánál járnak.
Azoknak, akik nem tudják, ez a Rákóczi folytatása, irányba az Erzsébet híd felé...belváros...V. kerület.
|