Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2022.03.08. 23:16:29 / # 352643
Pedig sokkal kiszámíthatóbb lett volna, mint a mostani rendszer.
De mindegy, mert elvetették.
H.P. szerint, az 1000.- 400.- 100.- lesz talán a befutó. :-(
szálka 2022.03.07. 09:42:09 / # 352642
avatar
Attól, hogy az újságírók nem értenek hozzá még nem fognak kevésbé utálkozó írásokat közreadni.  Ami az utasokat illeti,  amelyik tud számolni az hamar elkezd a taxi helyett alternatív megoldást keresni, amelyik meg nem az visszavonhatatlanul becsapva fogja érezni magát.  És ne legyen illúziónk, alighanem az alternatív "taxi szolgáltatás"  virágkora jön.
Egyébként meg jól emlékszem, ahogy a 2013 előtti időszakban oldalak sokaságát írtuk tele a kiszámíthatóságra hivatkozva.  Én szégyenkeznék, ha ezt most jószívvel támogatnám.
szálka 2022.03.07. 09:30:14 / # 352641
avatar
Ha  politikai kérdésekben nem is értünk egyet, most viszont maximálisan.
tomajer 2022.03.06. 19:35:38 / # 352639
Végeredményben már mindegy, az ötletelésnek vége.
Ez lesz benyújtva, és ha a városvezetés rábólint, megkapjuk.
Ebben legalább a taxis oldal meg tudott állapodni. 
Ééés igen, extrém helyzetekben lehet igen durva.
De állítólag a világon mindenhol így működik.  Az tuti, hogy az Uber így számolt.
Korrekt volt a határsebességes mérés, de a régi tarifarendszerbe egyszerűen nem lehetett egy komolyabb mértékű áremelést belevinni.
Ez az.  És mivel szerencsére az újságírók se értenek hozzá, remélhetőleg nem ezen fognak lovagolni ...  a számok alapján, meg igen szerény emelés.
Szóval.jó lesz ez.
Számolni meg egyszerűbb lesz.  Azt mondja a waze, hogy 15 Km, és 32 perc, akkor az:
15 x 360.- +32.- x 90 + 900.- = 9180.-
cheater 2022.03.06. 17:12:50 / # 352638

Szerintem meg ez a folyamatos 90Ft-os ketyegő qrva sok. Ugye ezt teljesen más pozícióból nézi egy nappalos és egy éjszakás, de ez szélsőségesen sok tud lenni.

A ketyegő mértékét nem lehet alacsonyan tartani, különben ömlésnél mindenki foglalná más elől a taxit, a kiindulási logikát is értem/sejtem, hogy így nem kell a kilométer díját az utazóközönség számára sokkolóan emelni, de mondjuk egy előzetes árkalkulátor mind mond majd az utasnak egy reptérre.. 7500-tól 15000-ig? 

Már annak fényében, hogy a fix tarifa alapgondolata az, hogy az utas részére megjeleníthető legyen előre mire számíthat, tudjon előre kalkulálni, ezt valóban sok utas dicséri, végre tervezhető számukra a végső összeg.


Az alapdíjat én is feszegetném, egészen 1500-Ft-ig, cserébe az első 2 kilométeren nem ketyegne a kilométer díj. Ha az egyre nagyobb távolságra egyre nagyobb kedvezményt - bizonyos határig - nyújtó taxióra kivitelezhetetlen is, de az első 2km-t fixen nem számoló taxióra csak megvalósítható.

tomajer 2022.03.04. 19:24:59 / # 352637
Szerintem rendben van.
Én a kiállási díjat, még nagyon feszegetném.....
tomajer 2022.03.04. 19:18:45 / Módosítva / # 352636




tomajer 2022.03.04. 19:17:10 / # 352635

Tarifaemelés – közös javaslat


Tájékoztatást kaptunk tarifa ügyben, melynek második felvonása tegnap zajlott. Íme, amit nekünk küldtek:

A március 01. napi BKK-Főpolgármesteri egyeztetések előzménye már megosztásra került. Tehát:

  • Kérelmünkben leírtuk, miért nem tartjuk a a tarifaemelési tárgyalásokban jogosultnak több résztvevő jelenlétét.
  • A BKK Zrt. vezérigazgatója állásfoglalásában engedélyezte (indoklás nélkül) a tárgyalásokon való részvételt minden érintett számára. (Megjegyezzük a keddi napon a hölgy is részt vett az egyeztetésen, teljesen “jó fejnek” bizonyult.)
  • A keddi napon az előzmények és pár “várakozással” ellentétben sikerült egy teljesen elfogadható megbeszélést lefolytatni, ahol ismertetésre kerültek mindkét oldal eddig megfogalmazott álláspontjai.
  • Nem várt fordulat volt a Polgármesteri részéről előadott “csomag” javaslat, amely a “zöldítés” jegyében egyfajta tárgyalási alapot képviselt a tarifa emeléshez. A mendemondák elkerülése érdekében most rögzítjük, ez annyit jelent, hogy a világ, és európai nagyvárosok agymenését követően valamikor húznak egy határt, és a taxizásból kivezetik a diesel gépjárműveket (is).
  • Megjegyezzük, ha ellenállunk, akkor is ugyanez a helyzet, azt “rendelkeznek” amit akarnak, de így legalább együttműködőek is vagyunk. (Tiszteljük embertársaink agybaját)
  • H.P. többször is jelezte, adjanak 20 percet és előállunk egy közös tarifa emelési szerkezettel. Nem adtak rá lehetőséget.
  • Kijöttünk az épületből, (Robit külön segítette a mozgásában egy, egyébként kulturáltan viselkedő, általunk csak babysitternek elnevezett személy, aki nem h.p. volt)
  • Az épület előtt gyorsan megállapodtak a résztvevők a csütörtöki napon este 6 órakkor leülünk, és megpróbáljuk a hivatal szerint elképzelhetetlen keretek között egy közös megállapodást tető alá hozni. (Ojjjé)

Csütörtök:

Nagyjából 2-2,5 óra alatt az alábbiakban nyilvánosságra hozott megállapodás született, amelyet pénteken 10 óráig, teljesítve a részünkre nyitva álló határidőt, közösen el is juttattunk a tárgyalásokat rendező Bkk Zrt. illetékeséhez.

Ennek fontos, és céljainkkal maximálisan harmonizáló része egy sorban összefoglalható:

Határérték kivezetése a tarifa számításából, tehát az időt folyamatosan méri a viteldíjjelző készülék, és az alábbi tarifák.
Alap: 900 Ft,- (egyetértés alakult ki, ne legyen 4 számjegyes)
Idő: 90 Ft,-/perc
Km: 360,- Ft.

Mindez, figyelembe véve az éjszakai-nappali forgalmi viszonyok közötti különbséget átlagolva 40% áremelést jelent. Azzal a kitétellel, hogy évente az inflációs adatok alapján felülvizsgálatra kerül.

Ez elfogadhatónak tekinthető tarifa rendezés, jeleztük továbbá, hogy a március végén esedékes közgyűlés elé terjesztését javasoljuk és tartjuk indokoltnak, és bevezetését a lehető legrövidebb időn belül.

Tehát a kezdeti kiindulási pont nagyjából 20-22 %, valamint az általunk megjelölt durván 60 % között a felénél sikerült egy közös tarifa szerkezetet előterjeszteni az előzetes egyeztetéseken. Mindezt ismét rekord sebességgel.

Lehetett volna több is, de a jelenlegi helyzetet mindenképpen sikeresnek értékeljük, figyelemmel arra is, hogy innentől a (taxi)óra a BKK-Főpolgármesterinél ketyeg, és bár egyenlőre a menet közben kirobban ukrán helyzetre is figyelemmel újabb utcai mozgolódást nem áll szándékunkban megvalósítani, azonban egy felesleges időhúzás esetén ez az álláspontunk akár változhat is.

További fontos, egységes kérésünk a “fehér rendszámosok” elleni azonnali hathatós fellépések sorozata. Tehát még egy általunk már leírt kérelem nyert közös támogatást. Vélhetően emlékeznek még páran 2016. évre! Csak reményeinket fejezzük ki, hogy nem akarnak hasonló lépések megtételére kényszeríteni!

Következő egyeztetés hétfőn lesz. Jövünk a hírekkel azután is.

Ui: Úgyis mendemonda lesz belőle, szóval inkább Robi külön közleménye: Mind a BKK, mind a közös tárgyalások során kultúrátlan, a közös érdekeket méltóan képviselve vett részt a tárgyalásokon. Ehhez képest H.P. folyamatosan nyüzsgött, és provokálta, ezt le is írtuk (kedd). Majd csütörtökön a dolgunk végeztével még megálltunk beszélgetni, ahol H.P. belém állt, és hülyeségeit szajkózva provokált. Pár pillanat után közöltem, hogy vagy befejezi, vagy állon fogom csavarni, takarodjon innen. A további tárgyalásokon is képes vagyok önmérsékletre, mert a lehető legjobb tarifa pozíció kivívásáért lettem a tárgyalásokra delegálva. Aztán H.P. azt raplizik amit akar, de ha a feleségemet még egyszer szőke ribancnak nevezi, annak nem lesz jó vége. Meg már amúgy sem szőke……… A tárgyalások során azt is többször nyomatékosítanom kellett, nem csak H.P., de a többi parázó résztvevő felé is, hogy nincs közöm a Sárgalázhoz, ráhatásom is csak korlátozott mértékben.

Sziasztok! Jó munkát addig is mindenkinek!





tomajer 2022.02.27. 18:18:58 / # 352631
tomajer 2022.02.27. 17:47:40 / # 352628

perripapa 2021.11.08. 14:26:10 / # 352491
avatar

Sziasztok!

Kérdezném, hogy most mennyibe kerül a jövő évre a droszt díj? Még mindig a csökkentett van mint tavaly?

donkihóte 2021.10.27. 18:53:21 / Módosítva / # 352459
avatar

Mostanában hallom, hogy több fóliásnál nincs fólia. Ez általános jelenség, vagy rossz helyeken próbálkoztak a kollégák? Esetleg a főváros készülne a rendelet módosítására, és megszűnik a sárgítás? Mik erről az infók? ( Utóbbi csak az én agyszüleményem )

anyahajókabinajtóhajtogató 2021.10.23. 21:07:55 / # 352451
avatar
Egy percig sem gondoltam, hogy a kognitív képességeid lehetővé tennék, hogy a köpésen kívül bármilyen érdemi dolgot ki tudnál erőszakolni magadból az irányomba. Esetleg egy fingást. De ez utóbbit óvatosan, ne erőlködj sokat, nehogy befoss. 
cheater 2021.10.23. 14:05:12 / Módosítva / # 352450
Olvasva a Metál gyakran elhangzó véleményét a tarifáról el kell ismernem, hogy igaza van. Ő azt hangsúlyozza mindig, minden esetben, hogy a tarifának kiszámthatónak kell lennie. Ennek minden bizonnyal a mi stabilitásunkhoz van köze és így ahhoz is, hogy ezzel az érvvel meggyőzhetőek a döntéshozók. 


De távolabbra tekintve tartom magam ahhoz, hogy a tarifa - illetve egy részének - dinamikusá alakítása az életképességüng egyik záloga. Ahogy még távolabbra tekintve a gps alapú számlázás is az lesz. 


És ezt nekünk kell szorgalmaznunk még idejében, még azelőtt mielőtt valaki más ezt megcsinálja a hátunk mögött. Ő majd nem taxi lesz, hanem nevezi magát mondjuk guruló szolgáltatásnak, de ahogy egy minimális esélye lesz egy ilyen szolgáltatónak akár csak a szürke zónában megjelenni bizonyosan meg is jelenik. 
Csak ha már erre felkészültünk és használjuk az ellenfél fegyverét mellettünk nem lesz életképes.
donkihóte 2021.10.23. 11:46:00 / # 352449
avatar
Neked meséljek magamról? Max leköpnélek téged, többet nem érsz.
anyahajókabinajtóhajtogató 2021.10.23. 02:31:15 / # 352448
avatar
Bocs, teljesen véletlenül tévedtem ide, az előző fröcsögésedet egyáltalán nem láttam. 
Na most, lehet, hogy neked az van, amit az asszony ( vagy a telószám tulaj, vagy a Bajer Zsót) mond, és nincs önálló véleményed, de akármilyen hihetetlen, nekem van. Pont nem érdekel, hogy a cikkben megszólított ember érdekelt-e, vagy sem az üzemanyagár emelkedésben, mert nem ez alapján írtam, amit írtam. Ha te úgy érezted a nyáron, hogy pörög a bolt, mint a k***a élet, akkor verd a tamtamot, hogy legyen tarifa emelés, én nem fogok az utadba állni. De -bármily hihetetlen- nem vagyok időutazó, nem tudtam júliusban, hogy 500 fölé fog menni a gázolaj ára októberben, tehát nem kell itt vonyítanod, mint a szorulásos pincsi kutyának, és cinikus megjegyzéseket tenned. Én továbbra is úgy gondolom egyébként, hogy inkább a tarifarendszer átszabásáért kéne lobbizni elsősorban! Még most is úgy gondolom, ha 1 hónap múlva tarifaemelés lenne, szerintem rosszul járnál. Lehet, hogy nincs igazam (sőt, ne legyen igazam), de az ellenvéleményedet kultúráltan is ki lehet fejezni. Arról meg mesélj már, hogy mit tettél le az életben az asztalra, hány diplomád, hány szakmád van, stb, miután ledegradálsz azzal, hogy "szokás szerint baromságokat hordok össze". Tudod, ha nem értesz egyet valakivel, elég ha ellenérvet írsz, nem kell belemenni az online kung fu-ba...
alelölülő 2021.10.20. 14:08:42 / Módosítva / # 352438

Fészbúk kommentelők "taxisok áremelést szeretnének" - hírre nem a szokásos hőbörgéssel reagálnak, mely szerint nekünk semmi sem elég, hanem azt reklamálják, hogy miért nem csinálunk már megint blokádot.

cheater 2021.10.17. 18:51:14 / Módosítva / # 352426
Nálam 2013-óta nincsenek ilyen utasok, az ár egy komoly szűrő és ez is egy szocializációs folyamat volt amibe a jelenlegi utasok szép lassan belerázódtak. 


Még ilyet elő sem mertem venni, hogy az én egyik fejlövésem az, hogy a taxisok szerezzék vissza a közfeladatot ellátó státuszukat, ehhez pedig minden bizonnyal további lépésekre is szükség lenne. De ez az én vágyam és mára már nem biztos hogy enyém a többségi vélemény. Egy olyan taxisnak aki fél éve taxis és még fél évig lesz az nem az az érdeke, hogy 5-10 évre előre gondolkozzon ebben, neki az az érdeke, hogy most decemberben legyen dupla akkora a tarifa és slussz. 


Ahogy a kis fuvarszervezőknek sem ugyanaz az érdekük mint a piacot jelenleg uraló nagynak, homlok egyenest ellenkezője. Mégis itt vannak a nevek, tisztességesen aláírta mind, tippem szerint az egy közös cél képviselésében szerepet játszik az uber rendszerű cégektől való félelem. 


De figyelj, én már egyszer picsogtam itt mindenki ellen, a drosztrendelet megszületése előtt és nem lett igazam, hál'istennek a többieknek lett igaza. Mentségemre nem a tarifaemelés ellen, én azt állítottam akkor, hogy egy cég sem fogja ezt betartani, mindegyik fű alatt ilyen olyan kedvezményeket fog az utasainak biztosítani. Ehhez képest, számomra meglepő mód  (többé-kevésbé) minden cég korrekt mód tartotta a hatósági árat és tartja ma is. 


Tehát vedd úgy, hogy amit leírtam az egy vélemény amiben vagy igazam van vagy nincs, de álljon itt ez is a sok más vélemény mellett. Úgymond én kötelességemet megtettem,megjelenítettem egy véleményt, amiben vagy igazam van vagy nincs, de itt áll aztán mindenki maga eldönti neki mi a prioritás.
donkihóte 2021.10.17. 13:32:45 / # 352425
avatar
Akkor, amikor a hajléktalan(nak) is taxit rendel(nek), amikor a lábukat simán felteszik az ülésre, vagy amikor a 3 centis helyre ( a térd és a műszerfal között ) gyömöszölik a cipzáras táskájukat vagy épp 700 méteres útra is előrendel? Milyen mértékű szocializálásra gondolsz, ha már a BKV járműveknél nem becsüli többre a tiédet sem? Én eddig meg voltam róla győződve, hogy te egy értelmes pali vagy, de ez sztaniolpapírba csomagolt szar, amit itt előadtál erősen megkérdőjelezi.
cheater 2021.10.16. 21:06:15 / Módosítva / # 352424

Én ezzel az egésszel mindenki helyében kivárnám a választási eredményeket. Mire ez érdemben asztalra kerül időben épp ott leszünk és mi nyújtjuk be a igényt a változtatásra, az már senkit nem fog érdekelni, hogy mi megközelítőleg sem ezt kértük. 


Az ő fenekük be lesz védve: ti kértétek és slussz. Ha Magyarországon olyan politikai vonal kerül hatalomra, mely matematikából bizonyosan megbukna és még mindig ott tart, hogy az uber színeiben a taxisok jóval jobban keresnek, akkor borítékolható hogy mi vár ránk. Ráadásul mivel épp mi nyitottuk meg előttük az utat meglepően hamar, innentől kezdve semmi akadálya változtatásnak. 


Nekünk egy utunk van annak érdekében, hogy a klasszikus - nevezzük sárga taxinak - taxi meg és fennmaradjon. A társadalmat kell oly mértékben szocializálnunk, hogy ők akarják, hogy a sárga taxi éljen és viruljon. Hogy olyan szinten legyünk a társadalom elfogadott részei ahogyan a BKV járatai is azok.


Ha itt bárki azt tervezi, hogy a következő 5-6-10 évben kifizeti a mára már méregdrágának nevezhető vadi új autóját vagy ha a gyermekét szeretné idővel egy stabil álláshoz juttatni akkor neki ebbe az irányba kell gondolkodni. 

Azért az elég mókás lesz mikor a taxistársadalom szerdától csütörtökre arra ébred, hogy újra mindent szabad és 16 éves diesel opel astra viszi majd 149 forintért az elégedett utasokat. A taxisok meg ott állnak üresen a 10 milliós autójukkal és nem értik. Ezt átéltük már, ennek az esélyét sem szabad megadni.


Ehhez viszont vissza is kell dobnunk feléjük némi kedvezményt, könnyítést. Ez nem azt jelenti, hogy kevesebbet keresnénk. Sőt, az én állításom az, hogy többet. 


Igen, fel kell emelni az alapdíjat. Én még mindig tartom ahhoz magam amit 10 éve mondok, első lépcsőként 1500Ft. De hogy ebből ne legyen népharag vissza is kell dobni. Itt jönne képbe a az első pár kilométeren várakozó kilométerdíj - a régi tarifához igazitva. 

A társadalmi megítélésünk nem azért negatív időnként, mert a félrészeg nihilistákat visszük éjjel kettőkor egyik helyről a másikra 1500-ért, hanem azért mikor a SZTK-ból a nyugdíjast visszuk haza Újpestre 4200-ért.


Senki nem fog könnyeket ejteni a mulatkázó brigádért ha ezentúl a számlájuk a bulinegyedben nem 1500 lesz (borravalóval együtt) hanem 2500 vagy 3000. Akkor főképp nem - ha ennek egy részét - visszadobjuk könnyítésként az újpesti nyugdíjas számlájának csökkentésére. 


Vagy a tőlünk már rég elfordult személyzet számlájának csökkentésére. Nem is oly rég az éttermek, szállodák, bárok személyzete számára nem is volt kérdés, hazaút = taxi.  Már ez elképzelhetetlen számukra. Talán páran visszaszállingóznának hozzánk. Az nekünk pedig jó, ingyen reklám, ha egy utas visszaszerzünk az igazából idővel hármat jelent.  

Ami kedvezményt pedig ő kapott annak a dupláját hajtjuk be a bulinegyedben. 


Még egy gondolat: várakozási díj. Talán sok taxis sem gondolja végig de ennek jelentősége (és a mértéke) az, hogy ne tud foglalni más elől a taxit abban az esetben mikor mindenki taxit akar. 

Ez alapján én az mondom, hogy időnként még a mostani is tud qrva sok lenni - lásd nyugdíjas Újpestre a nagykörúti dugóban délelőtt 10-kor, mikor egyébként senki más nem akar taxit - és tud qrva kevés is lenni, pl. egy hétvégi ömlésben. Ha a dinamikus árazásnak lenne értelme az épp ez.

Tehát szilveszterkor 300Ft - most csak a hasamra ütöttem egy szélsőséges példával. 

Világos, hogy egy rendszerben (lásd uber) a dinamikus árazást könnyű megvalósítani 28 fuvarszervező + mezítlábasok esetében pedig szinte lehetetlen, de talán ezt is ki tudja találni valaki nálunk okosabb.


Én nem azt mondom, hogy amit leírtam abban a számok perfektek és kőbe vésve ezt kell csinálni, de azt mondom, hogy a helyes irányunk ez vagy ehhez kísértetiesen hasonló, abban az esetben ha szeretnénk nem csak egy, de több lépéssel is előre gondolkodni.

Oldalszám: 230