Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2012.09.22. 16:34:02 / # 93835
avatar
Ha csak az lenne a kérdés, hogy az ÁFA-a vagy a tagdíjj bevételekre hajtana a szunomár akkor vopna miért aggódni. De szerintem a fötaxinál nagyon jól tudják miért kellett a hagyományost annakidején abbahagyni. Olyan mértékben el van maradva a viteldíjj a valóvilágtól, hogy nem tudnák gazdaságosan üzemeltetni. Az est taxi megmutatta, hogy ameddíg a kereslet kínálat viteldíj háromszöge nem lessz ideális addíg esélytelen a hagyományosnak nevezett szisztéma. Természetesen én is csak egy taxis vagyok :-) Tehát ha nem így lessz akkor bocs :-)

202 2012.09.21. 22:14:12 / # 93834
avatar
Rendben. Maradjunk ebben.
szálka 2012.09.21. 21:44:38 / # 93833
avatar
Jól van. Udvariasságbl még utoljára válaszolok. Amúgy se könnyü telefonon ilyen vitát folytatni. De, ami ennél is fontosabb: szerintem szándêkosan hajtod ezt a têmát. Csõbe akarsz húzni, ráadásul az indító témáról -a fõtaxi lehetséges térnyerésérõl a rendelettervezet kapcsán- még véletlenül se esik szó. De biztos minden taxis adójogszabályokat tart a párnája alatt. Egyébként pedig a nyílt végünél az áfa visszaigénylés mértéke azon múlik, hogy mekkora arányú a cégszerü használat. Üzembentartóként a lízingbevevõ bejegyezhetõ, csak az illeték 25 százalékát kell befizetni. És ami a kétségeimet igazolja veled szemben az az, hogy neked pontosan tudnod kéne -szerintem tudod is, csak próbálkozol velem- a nyílt végü lízingnél is a tulajdonod lehet az autó, csak eldöntheted, hogy akarod-e.
baupexim1 2012.09.21. 19:03:23 / # 93832
avatar
ami késik, nem múlik, Barátom:)
202 2012.09.21. 17:20:29 / # 93831
avatar
Adóévben , már a ZÁRT végűnél is a visszaigénylésre, ráadásúl itt, már egyben a TELJES VÉTELÁR 21.26 % át kapja vissza , mert ZÁRT és a végén tulajdonos lesz , akár taxinak is használhatja a kocsit, nem úgy minta nyílt végünél , mert ott nem szerez tulajdont. ?
202 2012.09.21. 17:13:38 / # 93819
avatar
Evvel tisztában vannak ők is. Nem is fognak bohókodni. Az Áfás felveszi az 5 rugós kanyart ír egy számlát a takonynak, ő tovább számlázza a multinak és oda adja a taxisnak. Áfát nem fizet mert van rá ellenszámlája. De !!! Volt neki taxi szolgáltatásból származó bruttó 5000 ft bevétele, ami után semmit, na még 1x semmit nem fog fizetni viszont 1000 ilyen számla esetén , jogosúlt lesz a következő

202 2012.09.21. 17:03:50 / # 93830
avatar
Értem. Van a zárt és a nyíltvégü. Jan 1 től a nyíltnál visszaigényelhetö a teljesítések Áfája vagyis: pl. az 5 millás autó ELSŐ dija 20% tehát 1millió 21.26 százaléka kérhető vissza ez 212.600 ft . További havi teljesítések összegének szintén a 21,26 százaléka , tehát nem lehet az ötmillióból azonnal 1.1 milt visszakérni. Lehet de nem így ! Erre vonatkozóan írtam az Áfás történetet, elöző adóév
szálka 2012.09.21. 16:46:02 / # 93829
avatar
Folyt.köv. a pénzcsinálás után. :-)
szálka 2012.09.21. 16:29:15 / # 93828
avatar
Az, hogy kivel bohóckodna, és kivel nem...gyaníthatóan amiből nagyobb haszna lenne. Az "eldobott tagdíjért" cserébe megkapná az alkalmazott bevételét. Az áremelés elsősorban a magánmegrendeléseket csökkentené, de véleményem szerint a Főtaxi a nagy állami megrendelőkre, és a multikra hajt. A nyílt végű lízingnél az első árelőny mindjárt jelentkezik a beszerzési ár áfa tartalmában. Ez egy átlagos új autónál is több, mint 1 millió forint. Alkalmazotti rendszerben könnyen bizonyíthatja, hogy cégszerűen használt az autó. Egyéni vállalkozónál aligha lehetséges ez, hacsak nem vesz gyorsan egy másik autót is otthonra. Legalább papíron. Aztán jöhet a vagyonosodási vizsgálat. De, mint írtam is, nem vagyok pénzügyi guru, csak azt érzem, hogy valami nem gömbölyű ebben az egészben.
202 2012.09.21. 15:26:11 / # 93827
avatar
Van a rendszerében éppen elegendő bt, kft akíktől simán kap Áfát tartalmazó számlát. Nem gondolom, hogy nem térhet át az alkalmazottal üzemeltetett, saját autókra, de nem úgy és nem olyan db számmal, mint az írásodban szerepel. A nyíltvégűvel meg az a baj, hogy csak a havi lizing 21,26 % a írható le, tehát nem azonnal 1 millió, hanem pl. 60 hónap alatt. Jobb a tagdij és nem kell fizetnie semmit !!
202 2012.09.21. 15:15:49 / # 93826
avatar
Hm.... Miért is dobna el magától, akár egy tagdijat is ? Erre van a kategórizálás. Van olyan cég még rajtuk kívül is, akinek csak 200 emberre van címe, mégis 500 nak adja el ! Ha a cégeknek, maga a főtakony állít ki számlát, akkor csak Áfás vállalkozás számláját fogadhatja be , mentes esetében, ő maga kell, hogy az Áfát megfizesse! Miért bohóckodna alkalmazottakkal ? Folytatom.
Rocktaxi 2012.09.21. 14:44:52 / # 93825
Mi van Roland? :-) Nem bírtál az etikással? :-D Befolyásosabb volt?
baupexim1 2012.09.21. 12:44:35 / # 93824
avatar
:)) tervem van:) és ismersz, megvalósítom :)
szálka 2012.09.21. 10:41:41 / # 93823
avatar
Te beteg vagy! Összekeversz valakivel. Soha nem álltam ott. Viszont megkérnélek, más topikokban borzold mások idegeit.
Csaholó 2012.09.21. 10:30:00 / # 93822
avatar
Gyere vissza!!! Fel lett újítva a Markó lehajtó!!!!!!
szálka 2012.09.21. 10:26:26 / # 93821
avatar
Szerintem a lehetséges válasz ennél azért összetettebb. Suttognak ezt-azt. Például hallani olyasmit, hogy a Főtaxi visszatérne egy olyan rendszerhez, amely a működését tekintve illeszkedne ahhoz, amit "hagyományosként" hív a taxis köznyelv. Tegyük mellé, hogy a főváros eddig mereven elzárkózott a fix tarifától, de még egy esetleges elfogadás esetén sem akart a 240 forintnál magasabb kilométerdíjról hallani. Az 500 forintos alapdíjtól "körbeszaladták" a tárgyalóasztalt. Erre nagyjából egy éve idepottyan egy ember, akinek csekély taxis múltja, de annál több üzleti tapasztalata van. Bár, szerintem a legértékesebb az a kapcsolati tőke, ami mögötte van. Ezt látszik alátámasztani az a sutyorgás, mely szerint nem egyedül lobbizgatott szabadidős program keretében a (fő)taxisokért.... Mindenesetre, látszólag olyan frontvonalak mentén törte meg fix tarifa ügyében a főváros ellenállását, amely szinte!!! általános meglepetést okozott. Legalábbis ami annak a mértékét illeti. Ráadásul ezt olyan magabiztossággal prezentálta, mintha csak a Tarlós-Komáromi-Vitézy triumvirátus könnyes szemmel várná a javaslat elfogadását. Aki akarja, erre a gondolatfüzérre felfűzheti a Főtaxi merev elzárkózását a demonstrációkon való részvételtől... Elgondolkodtató az a gúnyos vigyor, amely az álszent aggódás mögött húzódott amikor azt fejtegette, hogy a jövőben a taxisok nem kerülhetik el az áfa fizetési kötelezettséget. Ebbe kétségtelenül van is valami, mert illúzió azt gondolni, hogy az adóhivatal szemlesütve asszisztál egy viszonylag, és a körülményekhez képest jelentősnek mondható tarifaemelés után születő tréfás adóbevallásokhoz. Fel, és bejelentők mindig lehetnek....meglepetések helyett. Elérkeztünk egy olyan ponthoz, amikor is tegyük fel, de szigorúan elméleti síkon a Főtaxi , mint gazdálkodó szervezet terítene a piacon 1000 autóval, és alkalmazotti rendszerben. Számára az áfa mentesség, mint olyan szóba sem jöhet, viszont a konkurencia alól kihúzta azt a kb.70 forintos kilométerenkénti árelőnyt, amit annak, az áfa mentessége biztosítana. A Főtaxi, mint gazdálkodó szervezet -szerintem- sokkal nagyobb merítéssel tudna áfá-t visszaigényelni, mint közülünk bármelyik egyéni vállalkozó. Ennek az okai részint ismertek. Ha,a javaslat ebben a formában átmegy, akkor az 50 milliós letéttel könnyedén kipipálható a céges konkurencia egy része. Ráadásul a magas fix tarifa sem az olcsó cégeknek kedvez. (nem sír értük a szívem) De, mivel borítékolható a megrendelésszám csökkenés, ez amúgy is alattuk vágja a fát. Véleményem szerint az egyetlen amit tehetnek, minél hamarabb, és minél jobb áron megválnak a piaci részesedésüktől. Ezeken a tárgyalásokon meglehetős közönnyel beszélnek a pályaelhagyásra kényszerülő uszkve 3000 emberről. Lehet, hogy a csökkent rendelésszámhoz nem is kell több? Tudom, elvileg ezek az emberek könnyedén visszakerülhetnének, mint "droid", de a permanens adócsalással, és egyéb számviteli trükkökkel operáló rendszám-taxióra, és még isten tudja mit kiadó cégek előbb-utóbb lehúzhatják a rolót. Csak megfelelő jogszabályi környezet kell hozzá. Viszont akkora az állam adóbehajtási kényszere, nem biztos, hogy távoli az efféle jövő. Ráadásul, és itt számoljon mindenki magában. 3000 ember tagdíja jelenleg -ha nem tévedek- nagyjából 200 millió forint havonta. Nézzük ugyanennyi ember havi keresetét. Én nem adnék támpontot a NAV-nak...mindenki tud közülünk számolni. Nagyságrendi különbség van, sőt a bérek, járulékok kifizetése után is nagyságrendi különbség marad. Ha, ügyesen rajzolják meg a lobbiérdekek mentén a határokat, akkor talán még fuvarokat sem kell venniük.... Ezért azt feltételezem -természetesen tévedhetek- hogy nem is annyira a tagdíjunkra, hanem a munkánkra, és a megtermelt bevételünkre van szükségük. Következésképpen nem ő fog sorban állni értünk, hanem mi az állásért, mert neki az lesz az érdeke, hogy minél kevesebb embert alkalmazzon. Többet spórol a járulékokon. Ha kellően szankcionálja a hanyag munkavégzést, akkor ez a rizikófaktor is minimalizálható. Az általuk vágyott GPS-es címkiadó rendszer is megtámogatja ezt. Ez ügyben is sajnálkozott Szunomár, merthogy az ehhez szükséges anyagiakkal hogyan birkóznak meg a kicsik............. És, ami az eszközparkot illeti: 2012 január 1-től egy törvénymódosítás lehetővé teszi nyíltvégű pénzügyi lízing esetén a személygépkocsi áfá-nak a visszaigénylését. Az egész konstrukció olyan, ami kedvez egy általam vélelmezett Főtaxi lépésnek. Gyaníthatóan ezer sebből vérzik az általam felvázolt eshetőség, de én nem dörzsölt üzletember vagyok, hanem egy taxis. Ezért tessék úgy kezelni, mint taxis lázálom...
Karaj 2012.09.21. 10:22:45 / # 93820
avatar
Nagyon jól néz ki... Azért pár ember meghökkent mit akarsz vele...
baupexim1 2012.09.21. 09:16:42 / # 93818
avatar
miért? nem szép?:)
Karaj 2012.09.20. 22:30:52 / # 93817
avatar
Hallod??? Mennyi üzemanyagot adtak a sárga nyelű kisbalta felmutatása után?Ilyen tankolókártyát még nem láttam.....
202 2012.09.20. 14:32:14 / # 93816
avatar
Átgondoltam. Abban az esetben, ha az lenne a céljuk akkor , erre valóban alkalmas a mostani időpont. leírom az elejét, ha ez a cél, akkor így kezdődik. Az első, második és harmadik feldobásra csak Áfás taxinak adnak fuvart .
Oldalszám: 230