Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2013.08.31. 19:04:25 / # 94707
Jó, és ha igaz, akkor mi van? A krumplit ne hasonlítsuk már össze a barackkal! Keressünk valami hasonló nagyságú befektetést igénylő vállalkozási formát, nézzük meg a ráfordított munkaidőt, és aztán lehet összehasonlítgatni. Persze, ha relativizálni akarunk... hetvenöt
Franky 2013.08.31. 19:02:46 / # 94672
avatar
Ennél okosabb kérdésekre gondoltam :))))
Apuka 2013.08.31. 19:00:49 / # 94642
Hogy képzeled .... Hogy képzeled megváltoztatni a fuvarszervezők által rád kényszerített: - vidéki akár 140 ft-os tarifát - az 1 ftos készülékért elkért 40.000 ft-ot - az igazságtalanul beszedett és visszatartott kauciót - a tagdíjemelést - a büntetés pénzt - bármilyen tiltást a fővárosi rendelet: - azon pontjait melyek hátrányosan érintenek A kormányrendelet szintén hátrányos pontjait?? Te vezesd le, hogy lehet egyedül valami ellen tenni? sorolhatnám a végtelenségig, de nincs sok értelme! gyáva nyulak vérengző farkast játszanak és azt hiszik, hogy majd megijed tőlük mindenki! Ameddig képtelen valaki a saját érdekéért kiállni, addig ne is reménykedjetek. nem tudlak benneteket egy íráson keresztül lázba hozni. Ti pedig nem akartok beszélni senkivel. ha valaki számotokra jól hangzó dolgot mond, rohantok, mert hihető, mert hinni akartok benne. még akkor is ha csak a töredéke igaz. De az igazságtól féltek. Az igazságtól rettegtek! Tudjátok hogy igazam van. Tudjátok, de magatoknak sem meritek bevallani! Nem, mert akkor fel kellene vállalni.. legalább önmagatokat! Egyszerűbb a sárgításra fogni. felsorolsz ellenőrzést, taximegállók szabad használatát, aztán hirtelen már a fuvarozóknál jársz az üzemanyagáfa kérdéssel , kitérsz a bevétel, kontra adónem, kérdéskörre, majd a legvégére jön a panaszkodás, "Lassan az "olcsó"(bb) szervízeket is el lehet felejteni, hogy a pi...ba fogjuk kigazdálkodni a 8000-15000/óra munkadíjakat?." Csapkodsz itt össze-vissza, magad sem tudod hogy sorold fel a rengeteg problémát, de nem az a célod, hogy az erre való felhívás keretében összefogásra buzdíts.. Áh, dehogy! elsírod a lelked bánatát, hogy mennyi csapás ér téged, majd számonkéred azt, aki annak ellenére, hogy szakmán kívüli, de legalább tesz valamit, megpróbál tenni valamit azért , hogy neked jobb legyen! az utolsó mondatodra a tömör válasz: Állj ki magadért! Ne kifogást keress a miért nem-re, hanem igen is, állj ki magadért különben beledöglesz!

hiénakutya 2013.08.31. 18:59:58 / # 94628
Mitől lesz kevesebb taxi? Ki kért föl, és mire? nyolcvanhat

baupexim1 2013.08.31. 18:59:31 / # 94671
avatar
"Régi emlékeim, valamint a mostanság hallottak alapján azt hiszem, jelentősen több nettó marad, mint egy alkalmazott munkavállaló átlagos keresete. " -> nem feltétlenül:((

Franky 2013.08.31. 18:31:00 / # 94706
avatar
Na, ha már meg lettem szólítva. Nem sajnálok le senkit, legfőképpen nem ezt a szakmát. Nem kérkedem, hanem tényt közlök. Nem kell irigykedni, megdolgoztam érte. ÉS hidd el, jó vagyok benne :) Mint említettem, én is gyakoroltam ezt a szakmát egy jó darabig. Teljesen képben voltam, vagyok a gondokkal. Igen, azoknak a gondjaival, akik ezt próbálják becsülettel csinálni. A sok kérdésre, melyet felvetettél, most nem kívánok teljes körűen reagálni, mert dühöt érzek a szavaidban. Senki sem Harry Potter a tárgyaló felek közül, hogy egy csapással mindenkinek elhozza a kánaánt. Soha nem lehet mindenki számára tökéletes jogszabályt alkotni. De próbálkozni kell, ezt el kell ismerni. Bár ismétlem magam: Te miért nem jöttél tárgyalni? Nos: Ellenőrzés. Lesz. Sőt, már van, és nem a 2 barna gatyás öreg... Én azt gondolom, sokan fognak csodálkozni... Tarifa, megélhetés: Na ez a legkényesebb. Egy biztos, mindenki azt mondja hosszú ideje, hogy sok a taxi Budapesten. Na nem Tarlósék, hanem maguk a taxisok. 1996-ban is ezt halottam, amikor kezdtem. De persze mindenki úgy gondolja, hogy ha kevesebb lesz, Ő azért marad. Nem így van. Őszintén mondom, sajnálom, ha kiesik valaki. De tény, hogy erre a piacra sok ez a mennyiség. Ezt szintén el kell ismerni. De a közvetlen létszámszabályozásra esély sincs. A közvetett szabályozás pedig, hát el kell, hogy keserítselek, az általad említett fuvarozás területén már hosszú ideje jelen van! Most itt is vannak erre utaló jelek. Amiatt várható, hogy a kevesebb taxi a megmaradt taxisoknak jobb életminőséget biztosít. Hogy ezzel a szakmában megmaradtak örülni fognak, ez biztos. Nyugdíjasok. Ez csupán érintett téma, és inkább jelent irányt a jövőre, mint értékítéletet a múltra. Sajnos a taxis szakma fejlődött így, nyilván erről nem tehet közvetlenül maga a taxis. De közvetve részese volt a tarifaharc útján és a fuvarszervezők álságos tevékenysége útján. De nem helyes, hogy egy szép hosszú élet egy volán mögött érjen véget egy droszton. Nem nálam van a bölcsek köve, én ezt nem állítottam soha. De Téged is, és másokat is szívesen meghallgatok. Hallgatok, és figyelek. Figyelek 1996 óta. Ha ésszerű érveket hallok, elismerem, ha tévedek. Amíg taxiztam, eljutottam az új autótól a 15 éves autóig. És ez nem csak az én szakmai sorsomat jellemezte, jellemzi. Mielőtt droid lettem volna, kiszálltam. De haragudtam, mert tudom, szorgalmasan és becsülettel dolgoztam. Most, hogy felkérésre támogatni tudok dolgokat, szívesen teszem. NEM azért, hogy emiatt bárkit sérelem érjen. Azért, hogy jobb legyen. Az, hogy a fix tarifa mennyi, és mennyi a gazdaságossági küszöb, nos ez valóban megér egy külön tanulmányt. De jelzem, mert ebben szintén nagyon otthon vagyok, a fuvarozás esetében sincs kolbászból a kerítés. A magyar fuvarozók közel fele fuvardíjért fuvaroznak, mint nyugati kollégáik. Ezt csak megemlítem. De a kialakított fix esetében lehetséges később esetleg emelni. Ha nincs, akkor nincs mit emelni. Bár csodálkozom a kérdésen, mert a 150-Ft-os kedvezményes tarifákért nem éreztem ilyen felindult hangnemet :) Mint a taxi-plus eheti akciója... Érdekes. Bevétel - utas: Na itt ismét látható, hogy Te csak taxisként ülsz taxiban. Felvilágosításképpen: Utasként kifizetni 6-8000.-Ft-ot, na ez nem kevés. De javaslom, próbáld ki. Utazgass egy hetet taxival ide - oda. Ja, hogy a cégekre gondolsz? Akkor bizonyára olyan cégnél dolgozol, ahol sok a szerződött gazdag partner. Upsz. Nekik eddig boldogan fuvaroztál a 280-nál jóval alacsonyabb áron. Az üzlet szerintem az, ami mindkét fél részére a megelégedettség érzését nyújtja. A taxi ebből a szempontból érzékeny szakma. NETTO kérdése: Régi emlékeim, valamint a mostanság hallottak alapján azt hiszem, jelentősen több nettó marad, mint egy alkalmazott munkavállaló átlagos keresete. De azt látom, azok tudnak korrekt módon takarékoskodni, akik a napi bevételüket a vállalkozás bevételének és nem saját bevételüknek könyvelik el, és költik bőszen. És ezen felül még nagyon szívesen beszélgetnék Veled. Mert az már kifejezetten dicséretes, hogy sok kérdésed van. Ez azt jelenti, Téged még érdekel ez a szakma. Az a baj, hogy sokaknak kérdésük sincs, nemhogy válaszuk.
alelölülő 2013.08.31. 18:20:17 / # 94705
Taxizás adó-szabályozása úgy szar, ahogy van. Az általad vázolt esetben (25 nap, naponta 30 bruttó) 750 ezres havi bevétellel évi 9 millió jön össze. Ebből majdnem 2 milliót áfaként be kell fizetni. Marad az áfamentes 6 millióhoz képest 1.1 milla plusz, és 50%-kal több megtett kilométer, ami ezt el is viszi. (9 millát 50%-kal több km-rel lehet megtermelni, mint 6-ot.) Tehát az a helyzet, hogy 6 milla fölé sehogy se szabad kerülni, mert afölött ingyen dolgozik az ember. Szóval épeszű adó-szabályozásra is szükség lenne.
donkihóte 2013.08.31. 17:17:35 / # 94704
avatar
Csűröd-csavarod a szavakat. Egyik mondatodban a taxisok mellett állsz, másikban lesajnálod a taxist a foglalkozása miatt, kérkedve azzal, hogy neked a jog a szakmád. Biztos következetes lehettél a tárgyalások alatt is. De figyelj ide, elmondom az én hozzáállásomat is, ha érdekel: Leszarom a fóliázást, a színt a szabadjelzőt, legyen egységesítés. De fizesse meg az, akinek az érdeke. Elülök én lila kocsiban is, nem érdekel. De ne nekem kelljen kölcsönkéregetni meg kigazdálkodni! Mitől ad neked vagy bárki másnak biztonságot az egységes és minősített megjelenés??? A vidéki, a külföldi, de még a hiszékeny pesti is be fog ülni ahhoz, aki mindig is becsapta őket. Kizárólag a mostani és jövőbeli "hiénák" járnak jól ezzel, megszünteti a bizalmatlanságot. Mi a fenéért gondolod te is, meg a K. ( kedvesre gondoltam, becsszó ) pistabá is, hogy bármi változik a sárgítás/taximegállók szabad használata ügyében? Hogy képzeled ezeket a sűrűsödő ellenőrzéseket? Gondolod, hogy be fognak ülni az ezüst amg mercibe vagy a haverjaihoz? Sírva fognak hazaszaladni megírni a felmondólevelüket, rosszabb esetben marad a zsíros állásában, csak válogatós lesz, és kizárólag "normális" taxist fog basztatni. A fuvarozók hogy-hogy beépíthetik az üzemanyagár emeléseket, az útdíjat stb. a fuvardíjba? A pék miért emelhet a kenyér árán, ha emelik a gázt vagy a lisztet? Ezt miért nem lehet rendeletbe foglalni, hogy neked is legalább évente lehessen korrigálni? Had járjon jól a köcsög órás banda meg a hitelesítő. Vezesd már le légyszíves itt mindannyiunk előtt, hogy a jelenlegi keretek között ha valaki napi 12 órás melóval csinál mondjuk ( csak játszunk a gondolattal és az új tarifáfal !!! ) 30 bruttót/nap és dolgozik 25 napot/hó, nem csal el egyetlen fillért sem és befizet minden járulékot rendesen, van egy 50 ezres autóhitele, annak mennyi nettó marad a zsebében ha katás vagy ha átalányos? Na, a nyugdíjas ezért próbál kp.-t felhalmozni. Vezesd le azt is legyél kedves, mi lenne az a tarifa, ami valóban gazdaságos a vállalkozónak is a fővárosnak is és az államnak is ? Nyugodj meg, a többség támogatná a fóliát a tahógráfot az onlájnmétert is, ha vállalkozóhoz méltó bevételre, később pedig nyugdíjra tudna szert tenni mindenfajta csalás nélkül. De amíg az utast sajnáljátok, hogy szegénynek milyen drága a taxizás, addig ezek elképzelhetetlenek. Miért csak mi sajnáljuk annak a zsebét, akiből élünk? A hentes vagy a benzinkutas miért nem? Lassan az "olcsó"(bb) szervízeket is el lehet felejteni, hogy a pi...ba fogjuk kigazdálkodni a 8000-15000/óra munkadíjakat?
alelölülő 2013.08.31. 17:05:00 / # 94703
Tényleg inaktív voltam. TGFSz aktivitása abban merült ki, hogy örültetek 280-nak és a sárgaságnak. Ahogy ez utóbbinak Te is pár hozzászólással előbb. Hát ehhez az aktivitáshoz nem tudtam csatlakozni.
Franky 2013.08.31. 16:42:22 / # 94702
avatar
A Te döntésed. Tiszteletben kell tartani. Csupán az a baj, hogy sokan pont így állnak hozzá. 1. az érdekvédelem Te vagy, és a többiek 2. bár nehéz, de minél többen aktívak, annál eredményesebb lehet 3. ez kíván egy jó nagy adag kompromisszum-készséget 4. mindenkinek egyforma joga van vezetni is akár, ha elég aktív, és megválasztják Ne a TGFSZ-re fogd a csalódottságodat. Csak Te magad tehetsz róla, mint mindenki, aki inaktív módon várta a végét. De remélem az érdekvédelem nélküli életed is boldog lesz, hiszen mint mondottam, nem az egyénért, hanem a szakmáért dolgozunk. Ez pedig nem lehet 5000 ember számára egyformán jó.
alelölülő 2013.08.31. 16:33:42 / # 94701
Nem kergetek illúziókat. Tudomásul vettem a helyzetet Számomra nincs támogatható érdekképviselet, és beletörődtem, hogy így kell élnem. A szellemi leépülést (hülyülést) nem értem, de ez biztos már annak a jele. :-))
alelölülő 2013.08.31. 16:30:09 / # 94700
Ne keverjünk érzelmeket a dologba, mert félrevisznek. Addig voltam tagja TGFSz-nek, amíg úgy éreztem, hogy képviseli az érdekeimet. Pont az a baj, hogy TGFSz otsz-izálódott, nem látom, hogy bármi különbség lenne köztük.
Franky 2013.08.31. 16:27:21 / # 94699
avatar
Hmmm. Engem momentán nem érint, hogy tag e valaki,vagy sem. Az sem érdekel, hogy kritizál, támogat, vagy csak dolgozik. Én csupán szabadidőmből a tudásomat a taxis-társadalom jobbá tétele mellé állítva véleményezem jogi szempontok alapján a jelent, és az elképzeléseket. Számomra a taxis lemorzsolódása nem kritika. Szánalom. Szánalmas, hogy csupán erre és a bírálatra telik, pedig Te, és sokan mások ebből éltek. Én nem... Azonban valaha én is ebből éltem, és igen szarul. És a helyzet ma sem változott. A folyamatos leépülés szellemi és anyagi szempontból egyaránt. Én szeretném, ha nem így lenne. Te nem szeretnéd????
Franky 2013.08.31. 16:20:56 / # 94698
avatar
Többen? Kevesebben? Nos, a létszámról annyit, hogy van. Több, mint a Metál-féle gitt-egyletnek. Több, mint ahány fuvarszervező iroda működik. Több, mint néhány fuvarszervezőnél a taxis létszám. De mondok egy elkeserítőt is. Ha 10 főnél több van, akkor már jogszerű. De a sok ezer beszélgetésből azt kellett leszűrnöm, hogy nincs baj a TGFSZ munkájával. Csak inkább egy kávé 400-ért a benzinkúton, mint havi 400-Ft tagdíj a TGFSZ-nek. Mert egy ilyen, 20 éve ellenségként dolgozó társaságtól nem is várható el, hogy békességben összefogjon. Könnyű reklamálni, panaszkodni, meg bírálni. Dolgozni nehéz ezen, hidd el. Vagy próbáltad már? Ezen felül a TGFSZ NEM PÉNZÉRT, hanem önzetlenül dolgozik. Van még egy ilyen szervezet az országban???? De látom ám a hibát! Ha pénzért csinálnánk, boldogan fizetne a taxis. Hiszen mindenkinek boldogan fizet, aki keresni akar rajta. Ha ingyen csináljuk, biztosan nem is csináljuk, ugye?
alelölülő 2013.08.31. 16:12:36 / # 94697
Egy ideig tag voltam. Tekintsd kritikának nyugodtan, hogy lemorzsolódtam.
alelölülő 2013.08.31. 16:08:40 / # 94696
TGFSz tevékenységéről azért abból kellene kiindulni, hogy mennyi volt a tagság és mennyi most. És ha utóbbi sokkal kevesebb, akkor el kellene gondolkodni a miért-en.
Franky 2013.08.31. 16:07:59 / # 94695
avatar
Magamra hagytatok???? Hívtunk mindenkit. Jöttél? Kérdeztünk mindenkit. Válaszoltál? Segítséget kértünk, részvételt. Részt vettél? Figyelem. A TGFSZ nem mi vagyunk, hanem MI vagyunk! Te, én, mindenki! Hol voltatok?
alelölülő 2013.08.31. 16:03:31 / # 94694
Gyakorlatilag ugyanazt mondod most is: ha nem tetszik valami, tegyél ellene. Már nem teszek. Magamra hagytatok, mást nem tehettem: teljesítettem minden feltételt, Euro5-ös motor, sárgaság, ledes szabadjelző. Kocsimmal még 8 és fél évig dolgozhatok. Kidobtam pár százezer forintot felesleges faszságokra, hát így mulat a birkataxis.
alelölülő 2013.08.31. 15:58:13 / # 94693
Licensed taxiban nem lesz 6000 Oktogontól a várba? Csak azért, mert sárga? Ha nem lesz, akkor azért nem lesz, mert 8000 lesz.

Franky 2013.08.31. 15:55:03 / # 94692
avatar
Egyetértek. Annyit fűznék hozzá: a TGFSZ tevékenységéről sokaknak gőze sincs. Egyebekben könnyebb demonstrálni egyszer, mint folyamatosan követni a szervezet tevékenységét. És biztos olcsóbb is. (ez vicc volt) Mert néhány száz forint havonta, ami a szervezetnek esetleg segítség lehet, az sok. A demonstráció alatt általában ennél jóval többet veszít a taxis. A világűr és az emberi hülyeség határtalan. Bár a világűrben nem vagyok biztos. (idézet) Az, aki most ellenkampányol, csupán a TGFSZ szervezetén vezeti le a frusztráltságát és eddigi lustaságát. Mert mindig másokban kell a hibát keresni. Arról, hogy másik szervezet, pedig talán beszélni is badarság... Mert a TGFSZ néhány aktív tagja nélkül ennyi sem történt volna, mások pedig, ahogy előbb olvastam, inkább nyomkodnak, mint gondolkodnak. Ami azonban megnyugtat, hogy az a néhány tucat elkeseredett és szánalmas ellen-drukker, aki folyamatosan károg, csepp a tengerben. A valódi taxis-tömeg azért kellő intelligenciával rendelkezik, és bölcsen látja az elért előnyöket. Az, hogy persze ezek többsége is csupán mások harcának farvizén élvezheti az előnyöket, egy ártalmatlan mellékterméke a küzdelmünknek. Hiszen a TGFSZ NEM csak a tagjait, hanem az egész szakmát próbálta és próbálja tisztességes körülmények közé emelni, és kirántani a fuvarszervezők kapitalistákat is megszégyenítő harács-gyáraiból. Remélem sikerül végre helyretenni a dolgokat.
Oldalszám: 230