Hozzászólások száma: 1764
Oldalszám: 89
Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.01.10. 06:25:56 / # 88357
"Aki többet dolgozik, az ma is többet keres" ... mint aki kevesebbet dolgozik. Így már van értelme???:-) Drága szeretett, a némával most ismerkedő kollégáim. Nem szeretném én nektek újra az egész litániát végigírni. Tessenek visszalapozni a fórum elejére, és végigolvasni, mit szenvedtünk, szenvedtek azok, akik előbb kezdték. A tesztelést, a technika csiszolását nem lehet megúszni. Mi szeptemberben szívtunk. Jobban jártunk. Előszöris, mert túl vagyunk a nehezén, másodszoris, mert lassan, de emelkedő fuvarszám mellett tettük. Nektek itt most nem a némával van bajotok, hanem az első fixtarifás, 280.-as tizenpluszfokos januárral. Szar. Tényleg szar. De erről nem a néma tehet. Jja persze annyiban igen, hogy van az a réteg, akinek még ebből is jutna annyi, hogy ne sírjon... a többiek, meg észre se vennék azt a kis különbséget, hogy nagyonszar, vagy nagyonnagyonszar.... háát most egyformán szar mindenkinek! Jóreggel, jómunka!
tomajer 2014.01.10. 06:19:45 / # 88363
Háát itt nem kell félni. Le kell írni. Mindent, ami a lelkét nyomja. Le is írjuk hosszú évek óta. De ha nem taxis vagy hanem újságíró, akkor minima meg kéne hallgatni a többi taxista véleményét is:-) Ui: És akkor elmagyarázom, mert ezek szerint ezt a "címvesztesek" nem magyarázták el: A mai címvesztesek, harminc negyven évig címnyertesek voltak. Mert bizony nemcsak a gyorsaságon múlik, ki mennyi címet vesz fel az urh-n. Ennél sajnos sokkal de sokkal "okosabb" módszerekkel éltek (élnek) kollégáink. Pl. - Erősebb rádió. Tehát, minden címet megkap amire nyom. - Nem tartja be szigorúan, a címfeldobáshoz tartozó kiérkezési időket. Tehát, a korrektül dolgozó kollégáknak csak az marad, hogy nézik ahogy ő rohangál a címre. - Abnormálisan közlekedik a városban, 120-140Km/h-s sebességekkel teljesíti az elvárt időket. Eredmény, mint az előbb. Ésatöbbi, ésatöbbi... lehetne sorolni sokáig még a visszaélési lehetőségek tömegét. Ezt a taxistársadalom régóta tudja, és soha nem tudták (eddig) megoldani! Most a néma címkiadó rendszer kiegyenesítette a pályát. Mindenkinek egyforma esélye van. Csak az utcán töltött idő, és a szerencse határozza meg, mennyit visz haza az ember. (a szerencsét nem kárhoztatni, mert eddig is pont ekkora súllyal esett latba a normálisan dolgozó kollégáknál... pl. hogy visszaért e a batyus, nagypályás, mire jön egy cím, avagy még nem) Hidd el újságírókollégám, akármit meséltek neked, a taxistársadalom csendes többsége, ezzel a rendszerrel jobban jár. persze új, és meg kell szokni, másképp kell taxizni, stb. Leírtuk már itt is párszor. uui: Minima elvárás lenne tőled, hogy legalább ezt a fórumot rágd végig a témában, ha "ráugrottál", a hírre!
Mohó Sapiens 2014.01.10. 02:46:56 / # 88355
avatar
Hadova. Amit te írsz, az a hadova. Az nem többet dolgozás, hogy valaki 20 órát ül a taxijában, hanem csupán a taxiban több időnek az eltöltése. A kettő nem ugyanaz.
rosszqtya 2014.01.09. 21:58:07 / # 88354
avatar
"Aki többet dolgozik, az ma is többet keres" tényleg ennyi eszed van!? -.-"
Amdalamedia 2014.01.09. 21:16:40 / # 88353
avatar
Ennyi mára. Köszönök mindent, jó éjszakát azoknak, akik mára leteszik a kocsikulcsot!

Amdalamedia 2014.01.09. 21:00:37 / # 88352
avatar
Kedves tomajer, én arról írok, hogy az ehhez hasonló "lenyomások" miatt a pilóták félnek és egymás között beszélik meg a gondjaikat. Én arról beszélek, hogy merjük elmondani, ha gondunk van. Ha nincs gond, akkor annak adjunk hangot. Nem széthúzni kellene, hanem összefogni. Utánanézni és megérteni, miért született a rendelet, a taxisok többségének megfelel vagy csöndben próbálkoznak egyik-másik társaságnál. Ha a többségnek nem felel meg, mit lehet tenni azért, hogy ez megváltozzon? Kik alkalmasak arra, hogy ezt az ügyet felvállalják, nyilvánosság elé vigyék, képviseljék, ahogy Te fogalmazol a „címvesztesek” ügyét. Amennyiben Neked megfelel a kevesebb cím, nyugodtan vegyél fel kevesebbet, senki nem fog kárhoztatni érte, aki dolgozni akar, azt hagyjuk dolgozni. A zárógondolatodat, hogyan kell érteni? A gyorsabban kattintó pilóta szégyellje magát, hogy dolgozik? Nem a versenyt jelképezi, hogy aki gyorsabb, az veszi fel a címet? Azért kérdezem, mert jómagam nem taxis vagyok, hanem tényfeltáró újságíró.
tomajer 2014.01.09. 20:45:48 / # 88348
Khm... szövegértelmezés! Ebben az van benne, hogy nincs tiltva az URH használata, nem az, hogy nem kötelező a néma. Tehát, amit bármilyen okból nem tudsz kiadni a némán, azt kiadhatod urh-n. Reklamára, beszélgetésre használhatod az URH-t. De! Utassal már necces.... mert ez a közvetett tiltás, ami az utas jogaiban fogalmazódik meg létezik. Tehát az utas ma elméletileg joggal elvárhatja, hogy kikapcsold.
donkihóte 2014.01.09. 20:39:53 / # 88347
avatar
Ez alapján nem értem, hogy figyelmeztetheti a cégeket a túlzott urh használatért? Egyáltalán októberben vagy novemberben mi alapján fenyegetőzött a minősítések visszavonásával, ha eleve ez az álláspontjuk? Ezzel szerint nem is kötelező?
tomajer 2014.01.09. 20:39:15 / # 88346
Aki többet dolgozik, az ma is többet keres. Habár ennek is van ésszerű határa, amit már nem támogat az ember jószívvel. Ahogy te fogalmaztál: "amennyit bír, egészen addig, amíg ki nem esik az autóból." .. ez már nem magánügy. Ez egy olyan szolgáltatás, ahol a szolgáltatás színvonalához hozzátartozik a biztonság is. Ebben, egy huszadik órája dolgozó taxis.... nem minősítem inkább. Az összes többi meg az én szememben hadovának tűnik:-) ... annak a megmagyarázása, hogy neked miért is van jogod a többiek zsebéből pénzt (fuvart) kihúzni. Újra mondom. Ugyanannyi fuvar van kiosztva ugyanannyi taxis között. Tehát, nincs kevesebb. Ha neked eddig több volt, örülj neki, és ne hangoztasd. Lehet, hogy a kollégáid, akik csendben hümmögnek csak most jönnek rá, hogy eddig az ő gyerekük rovására fizetted a hiteledet!
Amdalamedia 2014.01.09. 20:18:47 / # 88345
avatar
A gépkocsivezetőket nem lehet ugyanazzal a mércével mérni. Van, aki eleve kevesebbet bír dolgozni és van, aki többet, esetleg ösztönzi az, hogy hitelt kell törleszti,vagy egyedüli családfenntartó, ezért annyit dolgozik, amennyit bír, egészen addig, amíg ki nem esik az autóból. Ezért fizet tagdíjat, tartja fent az autóját. Tisztességgel dolgozni akar. És nem hiszem, hogy szégyenkezni kellene ezért. A csendes címkiadás, így igen érzékenyen érintette a gépkocsivezetőket és ezt tapasztalom itt is. A többséget érinti a kérdés, de a többség nem mer hangot adni az őrlődéseinek, hanem inkább megnézi, mi van a másik, harmadik társaságnál és azt reméli, ha átnyergel, újra el tudja tartani a családját. A megoldás nem ez, hanem az, hogy aki akar és tud dolgozni, annak legyen tere dolgozni. A taxistársadalom mindig egy külön kategória volt, a „legtökösebb” fickók vállalták be ezt a nem rizikómentes műfajt és azok a hölgyek ültek be a volán mögé, akik tisztában vannak a saját értékeikkel és nélkülözhetetlen számukra ennek a veszélyes műfajnak az űzése. Tartsuk tiszteletbe, egy társadalmat érintő kérdésről van szó.
tomajer 2014.01.09. 20:01:51 / # 88344
De ki mondja, hogy nem jut??? Mivel támasztod alá, hogy a néma címkiadás miatt kevesebb a fuvar??? A néma címkiadás, csak a fuvarok elosztásában jelent változást. Ugyanúgy minden bejövő hívás ki van adva. Sőt! Ha felpörög, és párhuzamosan megy a néma a némán ki nem adott urh-s címekkel, akkor még többet is ki tud tolni a rendszer, mint a hagyományos urh-s forgalmazás. Erre a december volt a gyakorlati példa. voltak olyan órák, amikor a néma percenként öt címes átlaggal pörgött több órán keresztül, és mellette két csatornán fosta a címeket az urh és rimánkodott a diszpécser. Ennyit öt csatornán se lehetett volna kiadni, mert a bentregadt címek feltartják a forgalmazást..... Tehát, a mai fuvarínség, nem a némának köszönhető, hanem a kellemes tizenpluszfokos januárnak. De ezt minden taxis tudja. Csak minden januárban újra meglepőik, hogy nem a decemberi a normál menetrend...:-) Persze vannak a néma címkiadásnak vesztesei, ezt én nem vitatom. Már többször közutálat tárgyává váltam azzal, hogy ki merem mondani. Aki eddig nagyságrendekkel többet vett fel mint a cégénél, az egy főre eső fuvarátlag... khmmm... azt nem tudom sajnálni!
Amdalamedia 2014.01.09. 19:50:04 / # 88343
avatar
Közben befutott a BKK válasza is: "A Taxirendeletben nincs rendelkezés az URH rádió használatára, ugyanakkor a rendelet 3. számú melléklete „TAXI UTASINFORMÁCIÓ” 3. pontjában így rendelkezik: „Utasként a szolgáltatás igénybevételekor jogosult: 3. nyugodt, csendes, rádióforgalmazástól, rádióhallgatástól, dudaszótól, a járművezető általi mobiltelefon-használattól mentes utazáshoz;” A rendelet ez értelemben az utas nyugalma miatt született. Nem kellene arra fele vinni az ügyet, hogy mihelyt beül az utas, az urh-t némítsa le, vagy vegye halkabra a pilóta? Nem életszerű, hogy az utas nyugalma miatt ne jusson utashoz a pilóta.
nazoli 2014.01.09. 19:06:36 / # 88330
avatar
A rendelet 2013.szeptember 1-jétől van hatályban. Attól kezdve kötelező.(?) A rendelet teljes szövegét megtalálod itt is a Hallotaxin, a főoldalon.

Amdalamedia 2014.01.09. 19:00:25 / # 88338
avatar
Igazából arra vagyok kíváncsi, hogy a csendes címkiadás mikortól kötelező? 2013. szeptember 1, 2014. 01. 01 esetleg 2015. 01. 01? Ezért a rendeletet szeretném teljes egészében elolvasni. Ma felhívtam a BKK-t, ahol nem tudtak válaszolni a kérdésemre. Kértem írásban is, de mindez idáig nem kaptam választ.
nazoli 2014.01.09. 18:55:08 / # 88337
avatar
(6) A szolgálat diszpécseralkalmazása: a) térinformatikai alapon rendszerbe szervezett, b) az irányított taxi-gépkocsik adatkommunikációba kapcsolt eszközei minimum 5 másodperces frissítésű, 20 méternél pontosabb pozíció és irány meghatározására, továbbá kétirányú adatkommunikációra alkalmasak, c) a beérkező rendelési cím és kiállási idő manuális, vagy adatkapcsolat módú rögzítésén túl, önműködő (személy beavatkozásától mentes) módon választja ki a fuvarra alkalmas és a legjobb pozícióban - hely, irány, távolság, idő - lévő szabad személytaxit azzal, hogy a rendszer a közlekedési szabályok és az aktuális forgalmi viszonyok figyelembevételével a valós közúti útvonalakon történő (nem légvonalban számított) távolság számítására alkalmas, d) képes a személytaxiban hangjelzés mellett olvasható módon a pontos rendelési címet és időpontot megjeleníteni, vagy amennyiben a jármű navigációs berendezéssel ellátott és ezen eszközt a személytaxi-szolgáltatást végző személy üzemelteti, képes az úti célt az eszközbe adatkapcsolati úton - emberi beavatkozás nélkül - továbbítani, e) képes rögzíteni a telefonon, faxon, e-mailben, levélben, vagy on-line érkező megrendeléseket. (7) A diszpécseralkalmazás (6) bekezdésben foglaltaknak való megfelelőségéről a közlekedésszervező tanúsítványt állít ki.
Amdalamedia 2014.01.09. 18:49:41 / # 88336
avatar
Tud küldeni valaki egy linket, hogy hol lehet elolvasni a csendes címkiadással kapcsolatos rendeletet?

rosszqtya 2014.01.09. 16:07:00 / # 88335
avatar
6x6 pörög, milyen anyagot szívsz komám!? órák óta ugyan ott állok, de 5 percenként változik a helyzetem a GPSen! a címeket km-ekkel odébb teszi néhány részen és sorolhatnám... még 1-2 hónap és minden céges taxis akinek nincs lenyúltja éhenhal! köszönjük fasszopoó BKK, órtúró, bukott rendőr és a többi slepp
törölt felh. 2014.01.09. 16:01:09 / # 88334
avatar
De ismerös :-) Ki Ö?

tomajer 2014.01.09. 15:47:30 / # 88333
Deseggberuglak! :-)

tomajer 2014.01.09. 13:07:40 / # 88332
Hogy jobban hallaccóggyon a dübörgés:-)
Oldalszám: 89