Témakörök > Hírek fórumai > Szigorúbb szabályozás a taxiközlekedésben A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tom485 | 2012.01.11. 21:13:25 / # 7903 |
|
De azért ugye az adóhatóságnak csak egy másodperc törtrésze lenne, hogy azokat a vállalkozásokat akinek X db (sok) rendszáma van, de alkalmazottja egy sem, annak utánanézzen egy kicsit, és kiszabjon némi kis büntetést, egy engedély visszavonással megfűszerezve?
És az is egy nagyon kis feladat lenne, hogy egy olyan fuvarszervező társaságnak is utánanézzen, aki magát piacvezetőnek tartja, de az éves árbevétele nem haladja meg egy vidéki kisváros fuvarszervező cégének árbevételét, mert én tudom ám, hogy a NAV-nál sem csupa matematikából felmentett dolgozik, de amit nem akarunk észrevenni, azt nem vesszük észre akkor sem, ha szólnak, márpedig erről már szóltak nekik!
Előzmény: #7891 tomajer 2012.01.11. 19:05:18 |
bollinger | 2012.01.11. 20:43:52 / # 7902 |
|
Ezt januárban több ismerösöm is meglépi...az 50ezres tb elviselhetetlen!!!!!!!!!
Előzmény: #7892 Fotó 2012.01.11. 19:12:00 |
tom485 | 2012.01.11. 20:29:39 / # 7901 |
|
Szevasz!
Ne rakd itt a tüzet!!! :)
Én is ebben a velejéig romlott országban élek, és tudom, hogy mi miért van, a kérdés csak költői volt!!
Előzmény: #7899 Fotó 2012.01.11. 19:40:19 |
tom485 | 2012.01.11. 20:26:45 / # 7900 |
|
Átküldöm
Előzmény: #7898 tomajer 2012.01.11. 19:33:11 |
Fotó | 2012.01.11. 19:40:19 / # 7899 |
|
Szevasz jó képű! Komolyan kérdezed vagy csak tréfából?
Minden rétegnek meg vannak a piócái a taxisoknak is. Egy íróasztalnál jobb ülni mint a kormánykerék mögött igaz itt éhen halna mert ehhez is hülye.
Sajnos a vállalkozóimat feldughatom magamnak csak előtte vazelaninnal be kell kenni ....
Éljenek a sárga rendszámot osztogató vállalkozások a 2-4 órára bejelentett korrekt taxis imitátorok!
Hogy mikor lesz olyan ember aki a valós problémákat fogja nyilvánosságra hozni azt nem tudom. Sajnos itt a korrupcióról szól az egész nem csak az olajozás óta mert ugye akit a mozdony füstje megcsapott.....
Előzmény: #7897 tom485 2012.01.11. 19:26:19 |
tomajer | 2012.01.11. 19:33:11 / # 7898 |
No! Ez honnét?
:-)
Előzmény: #7897 tom485 2012.01.11. 19:26:19 |
|
tom485 | 2012.01.11. 19:26:19 / # 7897 |
|
[i]Tisztelt Dióslaki Úr, a Budapesten meghatározó fuvarszervezők vezetői és az
érdekképviseletek vezetői folyamatosan azzal bombázták a Fővárost, hogy a
korábbi 6000-ről 4000-re csökkentse a taxisok számát. A Főváros folyamatosan
azt mondta, hogy a taxisok számát adminisztratív eszközökkel nem kívánja
csökkenteni. [b](a létszámcsökkentés módjához konkrét javaslatot senki nem
adott).[/b]
Lehet, hogy az Ön kezdeményezése szembemegy a taxispiac meghatározó
szereplői és az érdekképviseletek közös javaslatával.
A Főváros képviselőjeként Én az Ön kezdeményezését támogatom, véleményemet
mindenkivel szemben hajlandó vagyok megvédeni.
Üdvözlettel:
Komáromi Endre[/i]
Most ki hazudik, és miért teszi?
|
tomajer | 2012.01.11. 19:22:11 / # 7812 |
Addig máá félláboniss:-)
|
|
Fotó | 2012.01.11. 19:19:18 / # 7888 |
|
köszi az egyet értést szebb jövőt!
remélem a világ végéig nem halok éhen, dec. 21-ig azt azért szeretném látni:))
|
tomajer | 2012.01.11. 19:16:40 / # 7896 |
igen...
Előzmény: #7893 Fotó 2012.01.11. 19:13:57 |
|
tomajer | 2012.01.11. 19:15:55 / # 7895 |
igen...
Előzmény: #7892 Fotó 2012.01.11. 19:12:00 |
|
Fotó | 2012.01.11. 19:13:57 / # 7893 |
|
és szerinted nem szégyen hogy még mindig az?
A pofámról cafatokban jön le a bőr .....
Pedig a megválasztása is csalás volt annyiszor kitárgyaltuk már...
|
Fotó | 2012.01.11. 19:12:00 / # 7892 |
|
Magyarul akkor a fekete gazdaságot erősíti a jelenlegi kormány. Én is gondolkodom a 30 éves vállalkozóimat leadom és bérlek egy sárga rendszámot én jól járok de az állam nem. Ezt akarják? Megkapják!
Itt a nagyokos politikusok akik nem értenek a témához régen kitérdelték a rövid nadrágjukat és avval vannak elfoglalva honnan folyik be egy kis baksis.....
Előzmény: #7891 tomajer 2012.01.11. 19:05:18 |
tomajer | 2012.01.11. 19:10:21 / # 7894 |
Nem a "Taxisok főnöke" a BKIK. VI. Közlekedés, Szállítás, Szállítmányozás Osztály alelnöke, Ipari tagozatának elnöke és a BKIK elnökségének tagja....
Visszahívni, legfeljebb a kamarai etikai bizottságnak lenne joga....
Előzmény: #7890 Fotó 2012.01.11. 19:04:36 |
|
tomajer | 2012.01.11. 19:05:18 / # 7891 |
Ezerszer beszéltük át.
A vállalkozás, alaptörvényben garantált szabadsága nem engedi, hogy vállalkozási forma szerint szelektáljanak.
Előzmény: #7889 Fotó 2012.01.11. 19:01:44 |
|
Fotó | 2012.01.11. 19:04:36 / # 7890 |
|
Másik:
Jogi szakértők szerint Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes maximális büntetése 20 év börtön lehet a szerdán benyújtott vádirat alapján, Antal Attila, Balogh Zsolt volt vezérigazgatók legfeljebb 16 évre, míg Mesterházy Ernő 8, és Szalainé Szilágyi Eleonóra is 8 évre számíthat, ha nagyon szigorú a bíró.
Az azért röhej hogy a taxisok főnökeként tettszeleg nap mint nap.
Senki nem javasolta az azonnali leváltását az új szavazás kiírását évek óta, nézzünk hamar tükörbe kedves taxis vezetők!
|
Fotó | 2012.01.11. 19:01:44 / # 7889 |
|
Tessék mondani mert nem értem: az egyéni vállalkozókat miért kell cigarettáztatni miért nem a Bt és díszes társulatokra ugranak akik 15-25 ezerért adják a sárga rendszámot?
Ilyen olyan himi humi rendszám bérlés és más csalások folynak! Mikor lesz vége ennek.
1 vállalkozói engedély 1 sárga rendszám! Azt a többi megy a levesbe és még a maradék talán meg is tud élni.Ezt miért nem vetik fel az illetékes urak? Tán csak nem ebben a cipőben vagyunk és még nem is szorít! Nevetséges
|
tomajer | 2012.01.11. 18:08:18 / # 7880 |
[b]Kiskapukat tartalmaz a drosztrendelet?
Az érdekvédők szerint joghézagok kerültek a fővárosi taxiállomásokról és taxitevékenységről szóló jogszabályba, ezért vissza kellene vonni azt.
[/b]
Az iparűzési adó megfizetéséhez és adóalanyi bejelentkezéshez köti a fővárosi közgyűlés drosztrendeletének január elején életbe lépő módosítása a taxiállomások használatát és a taxitevékenységet – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) honlapján. Erről a BKK 2012-től igazolást kér a vállalkozóktól. Az intézkedéstől elsősorban a fővárosi taxisok létszámának csökkenését várják. A jogszabállyal együtt emelték a taxiállomások használatának éves díját is, amiért nettó 30 ezer forintot kell fizetni a korábbi 20 ezer forint helyett.
Kijátszható szigor?
A szigorításról Fárbás Tibor, a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetének (TGFSZ) sajtószóvivője a Hír24-nek elmondta, üdvözlik a szakma kifehérítésére irányuló törekvéseket, ám a drosztrendelet tavaly júniusban elfogadott módosításában joghézagokat, kiskapukat véltek felfedezni. Példaként említette azokat a taxis vállalkozókat, akik nem Budapestnek adóznak, mégis a fővárosban folytatják a tevékenységüket.
A szóvivő megjegyezte: nyílt levélben fordultak Tarlós István főpolgármesterhez és Komáromi Endréhez, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. vezetőjéhez, hogy vonják vissza a rendelet módosítását és az érdekvédelmi szervezetekkel közösen dolgozzanak ki egy új jogszabályt. Hangsúlyozta, értékelik és nem kritizálják a főváros szándékát, de a kivitelezéssel problémák vannak. Úgy látják a kiskapuk miatt a taxisok létszáma nem fog csökkenni, tehát az egyik fő célkitűzés nem fog megvalósulni.
Fárbás szerint a döntéssel az egyéni vállalkozóknak okoznak plusz terheket, hiszen az igazolás kiváltása pénzbe kerül. „Megint azon csattan az ostor, aki eddig is betartotta a szabályokat” – vélekedett a szóvivő. Kérdésünkre, hogy a rendelet módosítása a fuvarszervező cégekkel dolgozó vállalkozókat, vagy az úgynevezett „mezítlábas” taxisokat érinti-e inkább, úgy reagált: nem lehet definiálni, hogy ki a jobb adózó, ezért ezzel kapcsolatban nem lehet párhuzamot vonni.
Cinikus indoklás
Az érdekvédő közölte: ígéretet kaptak arra is, hogy az droszthasználati díj éves nettó 30, bruttó 38 ezer forintra történő emelésével a főváros kezébe került taxiállomásokat gondozni, ellenőrizni fogják, és 500 új férőhelyet alakítanak ki rajtuk. Ennek ellenére eddig semmit sem kaptak, és úgy látják, a jövőben sem fognak, viszont várják a közterületis ellenőröket – szögezte le. Az indoklás kapcsán megjegyezte: cinikusnak tartja, hogy a főváros a díjak 5 éves változatlanságára hivatkozik, holott a taxisoknál 11 éve nem volt drágulás – tette hozzá.
Egy esetleges tarifaemelésről elmondta, hogy a lakosság tűrőképessége véges, a bizalmat pedig nem szeretnék elveszíteni. Az érdekvédők kívánatosnak tartanák az egységes, 240 forint per kilométeres nappali díj bevezetését, de erre a főváros nem hajlandó. Fárbás kifejtette: a minimálbér emelésével a taxisok járulékkötelezettsége havonta átlagosan 17 ezer forinttal emelkedik, a dráguló üzemanyag pedig mintegy 2000 forint pluszköltséget jelent nekik naponta.
E-mailben megkérdeztük a BKK-t: találtak-e joghézagokat a drosztrendeletben, illetve mikor kezdik el a taxiállomások ellenőrzését?
Amint megérkezik a válasz, közöljük azt a Hír24-en.
Szerző: Varjasi Viktor
|
|
forest95 | 2012.01.11. 16:21:26 / # 7887 |
|
Tomajer majd elvégzi az ezzel kapcsolatos marketinget! :)
Előzmény: #7886 hiénakutya 2012.01.11. 16:13:38 |
hiénakutya | 2012.01.11. 16:13:38 / # 7886 |
Belépsz,
jelöltet állítasz/jelölteted magad,
választasz.
Előzmény: #7885 forest95 2012.01.11. 16:05:34 |