Hozzászólások száma: 440
Ugrás a hírhez Oldalszám: 22
Témakörök > Hírek fórumai > Vitaindító: Ünnepi tarifa A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2008.12.26. 23:31:30 / # 65028
Kicsit leutaztam Kaposvárra a családdal. Lássatok csodát. Beültünk egy 600.-al telematricázott autóba. Amiközben pakolta a csomagokat a kolléga, felvilágosított, hogy az ünnepekre való tekintettel most 900.- forint a helyi fuvar. Tehát 50% pluszt kell fizetni az ünnepek alatt. Sz'al, azért nem olyan világtól elrugaszkodott ötlet ez, mint a tisztelt vezetőink elhitetik a világgal!

family 2008.12.26. 16:37:34 / # 65027
avatar
Azt azért megosztanám veletek, hogy én ilyen alkalmakkor azt szoktam mondani (mert ilyenkor az ismerősöm ismerőse is felhív, hogy nem tudnék-e?), hogy igen tudok ekkora és ekkorra kiállni, de csak úgy, hogy amikor én úgy gondolom, hogy nem veszek fel már címet, óra indul. És így is szokott nekik tetszeni. Vagy , ha nagyon megy a bolt akkor megkérdezem mikor felhívnak:-küldhetek magasabb kiállással is és biztos nem hiszitek el, ilyenkor, mikor egyébként nem viszik 20 perccel sem, milyen csodákat tud tenni plusz 300 ft. Mondjuk nekem nincs is olyan állandóm aki azért utazik velem, mert én vagyok a leg "barátibb" taxi a városban!

Rocktaxi 2008.12.24. 09:38:45 / # 65026
Úgy érzem fordítva vagy "bekötve"!! Ha az egyirányú utcában mindenki szembe jön veled, nem biztos, hogy ők a hülyék!!! :-)) Békés, áldott ünnepeket kívánok!!! :-))

nemkar 2008.12.24. 02:21:17 / # 65025
avatar
Amit Ti itt pedzegettetek az, egy 3km-es transzfer volt 1200ft-ért! A transzferben nincs benne a ketyegő, tehát a hosszú magyarázatodat, nem tudom elfogadni! Utólagos belemagyarázás, meg értelmetlen.
nemkar 2008.12.24. 02:14:35 / # 65024
avatar
Ne haragudj, de hablatyolsz itt, határsebességről, meg ketyegőről? A ketyegőt Én hoztam fel, addig sehol senki nem említette! Mindenki csak fix díjról beszélt! Te is!!! Sehol nem írtad, hogy az 1200ft-ban benne van a ketyegő! És főleg milyen díjszámítás alapján! Igen megint Én vagyok a hülye, hogy nem tudok olvasni, csak az a baj, hogy csak azt tudom olvasni, amit írtok. Én pont ezért írtam így a két példát, és tudom, hogy magadban igazat adsz nekem, de spongyát rá nem akrok összeveszni veled, és részemről a téma lezárva.
MCCCXCII 2008.12.22. 22:50:57 / # 65023
Erre tényleg nem tudok válaszolni. De míg a közértben „lazán kirabolhatnak”, és ez törvényes, addig te nem viheted el az utast egy kerülő útra, mert az már az utas megkárosításának számít, és büntetik. (:-((
MCCCXCII 2008.12.22. 22:43:25 / # 65022
Köszönöm a kiegészítéseket a határsebességgel kapcsolatban.
Szerényke 2008.12.22. 19:04:00 / # 65021
avatar
Azt mivel magyarázod hogy a közértbe ha kaja utalvánnal fizetsz nem adnak vissza belöle ott az a minimális fizetendő összeg(200-500-1000 ft)
kétruppós 2008.12.22. 15:47:58 / # 65019
avatar
Egyszóval! Megérdemelnénk: Hisz míg ők a családjukkal töltik a Szent estét, mi nem:

tomajer 2008.12.22. 15:45:06 / # 65020
Viszont amikor ezt kerestem, találtam egy érdekességet: [b][url=http://www.szeged.eu/files/rendeletek/LUtfyA.doc]Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlésének 39/1999. (VII.28.) Kgy. rendelete: A személytaxi-szolgáltatás legmagasabb hatósági díjának megállapításáról és a díjalkalmazás feltételeiről[/url][/b] „5. § (1) Szeged közigazgatási területére kiadott taxi-engedéllyel rendelkező taxi gépkocsi üzemeltetésével nyújtott személytaxi-szolgáltatások esetében a viteldíj kétféle tarifaosztály szerint - tarifahatárig, valamint tarifahatártól közigazgatási határig - képződik az alábbiak szerint: a) Normál tarifa (I-es tarifa): munkanapokon 06,00 órától 22,00 óráig megkezdett szállítási megrendelések esetén. A 22,00 óra előtt megkezdett, de 22.00 órát meghaladó fuvarfeladatoknál a normál tarifát az utas által megjelölt első utazási célpont eléréséig kell alkalmazni. b) Emelt tarifa( II. tarifa): szombaton (kivéve munkanap átcsoportosítás esetén) és munkaszüneti napokon egész nap, valamint munkanapokon 22,00 órától 06 óráig megkezdett szállítási megrendelések esetén. a 6.00 óra előtt megkezdett, de 6,00 órát meghaladó fuvarfeladatoknál az emelt tarifát az utas által megjelölt első utazási célpont eléréséig lehet alkalmazni. I. Normál tarifa Díjtételek Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) Tarifahatárig 500.- 300.- 75.- Tarifahatártól a közig. határig 500.- 330.- 80.- II. Emelt tarifa Tarifahatárig 500.- 330.- 80.- Tarifahatártól a közig. határig 500.- 365.- 85.- [i]A "tarifahatár" értelmezése számunkra helyismeret nélkül kicsit nehézkes, de gondolom, egy logikus kört húztak a város köré, ami kisebb, mint a hivatalos közigazgatási határ. De jó lenne, ha Bp-en is ilyen gondoskodó, "gondolkodó" önkormányzat lenne!!!:-([/i]
tomajer 2008.12.22. 14:28:01 / # 65018
[b][url=/news/view/2865]4. § Az idővel arányos egységdíj a távolsággal arányos egységdíj mindenkori mértékének egynegyedénél nagyobb nem lehet. Ez az arány 15 km/óra határsebesség értéket határoz meg.[/url][/b]
MCCCXCII 2008.12.22. 12:56:26 / # 65017
Most egy kicsit megint (szokás szerint) hosszú leszek, de a téma megér ennyit. (:-)) Kedves nemkar! Az első kérdésre, hogy kinek az ideje, meg az, hogy az idő pénz. Én nem vagyok a kedves főnöke, csak szolgáltatni szeretnék neki, ha már odarendelte a kocsit kényelmi szempontból. Amikor várakozom reá, akkor az én, vagy a te idődet rabolja. Nos én a saját időm elfecsérelésében nagyon profi vagyok, ezért nem „kérem” az utas ez irányú „segítségét”. De felfoghatjuk úgy is a dolgot, hogy az utasra való várakozás egy készenlét a részemről a szolgáltatás megkezdésére. Ennek a készenlétnek van egy díja. Ezt nevezik átalánydíjas szolgáltatásnak. Én boldogan belemennék abba, hogy az utas nekem fizet naponta 7-8 ezer forintot, s ennek fejében én csak reá várakozom napi 8-9 órát. Ha utazni támad kedve, akkor lejön beül autóba, és én boldogan elfuvarozom a céljához. Ekkor nem is kell fizetnie a fuvarért Ez az utasnak roppant előnyös, mert a kocsi mindig a háza előtt fog állni. Nem kell telefonálnia, tehát ezen költség sem terheli majd a háztartását. Nos még mielőtt valaki a hibákat keresi ezen ötletemben, ezért a szerződést úgy kötném a kedves utassal, hogy naponta csak 10 km távolságra lehet az átalányban utazni. Valamint a 10 km legfeljebb 3 szakaszban utazható le. További km-k, és fuvarok a mindenkori tarifa alapján térítendők. Ja és ha a kedves további ügyfeleket szervez a számomra, akkor kaphat 5% kedvezményt minden további beszervezett ügyfél után. Szerintem ez egy kiváló mozgalom lehetne. (:-)) A tarifáról: Bocsáss meg de azt kell mondanom, hogy teljesen hibás a számításod. Hogy miért? Azért, mert az a fránya taxióra soha nem méri egyszerre a megtett utat, és a közben eltelt időt. Ha olyat mondok neked, hogy határsebesség, akkor magadtól is rájössz, hogy miről is beszélek. (A gyengébbek, és a netán idelátogató olvasók kedvéért: Határsebesség azon sebessége a bérfuvarozást végző gépjárműnek, amely alatt kizárólagosan csak az időt, ezen sebességtől pedig kizárólagosan a megtett utat méri. Tehát a kettő soha nincs egyszerre mérve. Ez a sebesség , de kb. 2 km/ó körül van. Ez egy átlag gyaloglási sebesség.) Továbbá gondolom arra a variációra gondoltál, amikor az egyik (első) kocsiban a javasolt 1200 forintos, a másikban (másodikban) pedig a mostani 300 forintos az alapdíj. Nos ennek tükrében számoljuk át a példádat, bár ha figyelmesen elolvasod, akkor te is találsz benne hibát. Első példa délután 17 óra. Első kocsi, aki 1200 forint és 3 kilométeres út feltételével szolgáltat. Ő sem pont 1200 forintot fog kapni, mert az út az igaz, hogy 3 kilométer, de közben eltelik bizonyos idő a dugó miatt. Vagy úgy gondolod, hogy e 3 kilométer megtételéig az óra még időt sem fog mérni? (Régen ez úgy volt, hogy az alapdíjban, ami 4 forint volt, IGEN NÉGY FORINT volt bármilyen hihetetlen, de ebben a díjban benne volt kb. 1 kilométer utazás, vagy 2 perc várakozás. Csak az olvasók kedvéért. Ha a kocsiba több csomagot kellett bepakolni, és ez kimerítette a 2 percet, vagy annak közelében volt, akkor az az 1 kilométer rovására ment, tehát lehet, hogy az óra már 150 méter megtétele után tovább ugrott.) Tehát a példádnál maradva délután mindkét kocsi nagyjából egyforma összeget fog kapni, mert az általad feltételezett 27,5 percet nem „ácsorgással” töltöd, hanem a határsebesség feletti cammogással fogsz haladni, ekkor pedig az óra nem méri csak a kilométert. Jó, időnként konkrétan fogsz álldogálni is, de ez nem igen lesz több a 10-15 percnél. Ha így számolunk, akkor a jelenlegi ingyenes kiállás, és a 10 perces ingyenes várakozás alapján — feltéve, hogy az utasok a 10-k percben valóban beülnek a kocsiba: Első kocsi: 1200 +15*60=2100 forint, amit kap. Második kocsi: 300+3*240+15*60=1920 forint, ez amit ő kap. Tehát a két kocsi órája elméletileg 180 forint különbséget fog csak mutatni. „ Melyiket jelentik fel túlszámlázásért? De mi van este, vagyis éjjel 2 órakor. Én még éjjel is bele számolok legalább 2 perc forgalmi okból történő várakozást (lámpa, gyalogos, stb.), tehát: Első kocsi: 1200 +2*60=1320 forint, amit kap. Második kocsi: 300+3*240+2*60=1140 forint, amit kap. Tehát a két kocsi órája elméletileg megint csak 180 forint különbséget fog mutatni. Most megint, „ Melyiket jelentik fel túlszámlázásért? Látszólag az átszámolt példából is az jön ki, hogy az 1200 forintos alapdíjjal „nagyon” jól járnának a taxisok. DE CSAK LÁTSZÓLAG, mert nem nyernének többet csak 180 forintot. Most nézzük az én javaslatomat, és annak tükrében számoljuk át a példádat. Tarifa adatai: 300 alap, 240 Ft/km, és 60 forint/perc Tegyük fel, hogy a kocsi az első körzetből érkezik a címre, tehát maximum 600 forint van az órában, amikor a címre áll, de ez lehet kevesebb is. (Ez egy rendes példa taxis — most nem magamról beszélek.) Az utas megszokásból 10 percig várakoztatja a kocsit, mielőtt méltóztatik beülni a kocsiba. Akkor most számoljunk. Délután 17 óra: A délutáni viteldíj számítása: 600+10*60+3*240+15*60=2820 forint. Éjjel 2 óra esetén: Az éjjeli viteldíj számítása: 600+10*60+3*240+2*60=2040 forint. Most jöhet a kérdésed megint, „Melyiket jelentik fel túlszámlázásért? Az igaz, hogy a számításaim alapján az első kocsira számolva: délután 2820-2100=720 forint, és éjjel 2040-1320=720 forint többlet van a taxis zsebében az utas kárára. A második kocsi esetében ez az összeg: délután 2820-1920= 900 forint, és éjjel 2040-1140= 900 forintnak tűnik. De, és itt a lényeg, amit sokan nem jól értelmeznek, vagy netán nem is értenek. Mert ez a „drágulás” az utas részéről rögtön 600 forinttal csökkenthető, ha nem várakoztatja a kocsit 10 percig a címen, vagy netán tovább, mint a napjainkban ez szokás. Bizony nem ritka a 15-20 perces várakoztatás sem a becses kedves részéről, és akkor még nem beszélek a kényszerű körözésről. Erről, megint csak mi tehetünk, amikor azt mondja a kolléga, hogy ő bizony, akár 30 percet is hajlandó várni a kedvesre INGYEN, csak hogy vele utazzon. Tehát ha az utas időben leérkezik, akkor már csak 300 forinttal lesz drágább az útja. De mivel oly sokan vagyunk egy címre, és ha hallgatod a forgalmazást, akkor sok cím 1 perccel megy el. Ennek az a következménye, hogy a taxi nem 600, hanem kevesebb összeggel fog kiállni a címre. Esetleg 400-500 forint lesz csak az órában. Tehát az a 300 forint 100, vagy esetleg 200 forinttal is kevesebb lesz. Ha így nézem akkor alig 100-200 forinttal lesz „drágább” a taxi. Ja és még valami. Ha ez megvalósulna, akkor átlag 8 fuvarra számolva minimum 8*10=80 azaz 1 óra 20 perccel, vagy 8*20=160 azaz 2 óra 40 perccel „többet” tudsz dolgozni naponta, mert ezt az időt nem „lopják” el tőled az utasok. Tehát lehet, hogy 1-2 fuvarral többet tudsz „csinálni” naponta. Hosszabb távon bizony jobban jársz te is, no meg az utas is, mert „hamarabb” jut el a céljához. Legalább 10 perccel korábban fog érkezni. Most pedig felteszem neked a saját kérdésedet: [i][b] Nem tudom, érzed, érzékeled-e a különbséget? Na ennyit arról, hogy kinek éri meg az adott 3km 1200-ért! Akkor mit is kéne kitalálni, hogy nappal, és éjszaka is megérje, hogy hány km legyen az alapdíjban? És honnan induljon az óra? [/i][/b] (:-)))
nemkar 2008.12.21. 17:35:38 / # 65016
avatar
-)))! „De valaki nekem egyszer azt mondta, hogy az idő is pénz” Igen! Kérdés kinek? A magyar találékony! Ő nem a saját pénzét költi időre, hanem a főnökéét. Ő munkaidőben vásárol, az meg nem Őt terheli. Vagy szabadidejében, és akkor a szabadidő mennyi pénz? Igen a magyar tehát ingyen időért vásárol. Neki az idő nem pénz.-))) „Ezért nem értem, hogy miért kell azért hadakozni, hogy az alapdíj legyen 1000, vagy 1200 forint.” Na, erre egy példa: Első verzió: Délután 17h-ra. 2 autós rendelés: Ferenc körút 19. A hotelból 8 fő érkezik, és el kell vinni Erzsébet körút x Király u., Halló Bár. Ez cirka 3 km. Első kocsi 1200ft-os fix áron megy. A 2. kocsi 300 - 240 – 60ft-os tarifával Az út a dugó miatt, kb 30 percig tartott. Számoljunk: 50km/ó-ás sebességgel 3km-t kb. 2.5 perc alatt teszel meg! 30perc-2,5perc= 27,5perc Első kocsi kap 1200ft-ot, fixen. A második kér 1200 + 27,5x60ft ketyegőt, az =2850ft. Melyiket jelentik fel túlszámlázásért? Második verzió: Éjjel 2h-ra A helyszín, és az útvonal nem változik. Első kocsi megint fixen kap 1200ft-t. A második kocsi vezetője meg bambán fog kinézni a fejéből, hogy az Ő órájában, a 17h-i fuvarhoz képest miért van 1650ft-al kevesebb! Nem tudom, érzed, érzékeled-e a különbséget? Na ennyit arról, hogy kinek éri meg az adott 3km 1200-ért! Akkor mit is kéne kitalálni, hogy nappal, és éjszaka is megérje, hogy hány km legyen az alapdíjban? És honnan induljon az óra?
csogu 2008.12.21. 06:35:49 / # 65015
:-DDDDD Ok, ezt megadom:-)
MCCCXCII 2008.12.21. 01:04:57 / # 65014
Sántít? Dehogy sántít. Akkor járna csak normálisan. A mostani helyzet, az viszont bicegős. Pont erről beszélek. Ha házhoz megyen a taxi, akkor a „házhoz szállítás díja” lenne a kiállási díj, amit a megrendelő, mint kényelmi szolgáltatás árát fizet meg. Ha meg nem kényelmes, akkor eltotyog a taxihoz, és ott helyben veszi igénybe. Ezért nem értem, hogy miért kell azért hadakozni, hogy az alapdíj legyen 1000, vagy 1200 forint. Persze akkor legyen, ha utcai beülős fuvart tilos (etikátlan) lenne felvenni. A kocsihoz odatotyogó utasnak elmagyaráznám, hogy sokkal jobban tetszik járni, ha rendelni tetszik, mert akkor az olcsóbb telefonos tarifával utazhat. No meg az se egy utolsó szempont, hogy mi magácskáért meg akarunk küzdeni. De a közértes példánál maradva. Ha az az 1 liter tej 2250 forintba kerülne, mert potenciálisan minden liter tejre rászámolnák az estleges „házhoz szállítás” díját, akkor volna csak nagy felzúdulás főleg a tej előállítója (a tehén) részéről, mert Ő továbbra is csak 100 forintot kapna 1 liter tejért. Ezért volna igazságos az, hogy azonos tarifa esetén csak a „kényelmi szolgáltatás” kerülne többe. Így csak az fizetne többet, aki lustaságból vagy más okból rendeli meg a taxit. Na ezt jól kifej(tet)tem:))
MCCCXCII 2008.12.21. 00:36:27 / # 65013
Ezt még nem mondták rám! Azt már mondták, hogy hülye vagyok. Nem is egyszer. (Lehet nem is tévedtek.) De most melyik a rosszabb, vagy a jobb? (:-( Egyébként nem vagyok sértődős.
MCCCXCII 2008.12.21. 00:29:54 / # 65012
Hát lehet, hogy a messzibb lévő közértben olcsóbban kapom a cuccot. De valaki nekem egyszer azt mondta, hogy az idő is pénz. Na most, ha a többlet időt hozzá számolom az olcsóbb cucchoz, akkor kiderül, hogy az olcsóbb a drágább, vagyis a drágább az olcsóbb. Na látod:-) A telefonos megrendelők meg miért lennének „büntetve”? Kap egy plusz szolgáltatást, hogy a nemesebb fele alá tolod neki az autót. Sőt, ha azt veszem a tipegő topogója sem fog oly hamar elkopni, tehát azt is tovább tudja használni. De hosszú távon azzal az előnnyel is számolhat, hogy később kell csípő protézist csináltatnia, hiszen nem kopnak el a forgói idő előtt. „ Sőt, minél messzebbről rendel, annál kevesebbet kellen neki fizetni...az lenne az igazi:-)” Ez már megvalósult. Rendelés: — Kérek Üllőre X utcai buszmegállóba YZ utasnak jön befelé. Kolléga büszke magára, hogy megnyerte. Kimegy a címre, ahogy ilyenkor illik üresen. Utas megvan. Már ez maga egy főnyeremény, hogy a buszmegállóban még ott az utas. Utas beül. Óra indul. Szabályosan a vidéki tarifát indítja lelkes hősünk. Az utas vezényel. Na nem a rádióból halkan szóló zene ütemére, hanem a taxisnak. Alig 200 méter után szól, hogy itt balra, majd még 80 méter megtétele után kéri álljon meg a harmadik háznál. Az órában már van vagy 560 forint. Taxis kérdé: — Majd megyünk tovább? Utas: — Nem itt végeztünk. S gavallérosan átnyújt hősünknek 600 forintot azzal a megjegyzéssel, hogy köszöni szépen a fuvart. Hősünk kezében a három darab 200 forintossal kissé bambán nézi a dróthálós kerítés mögött egyre távolodó utasának homályba vesző háta közepét. Az első döbbenet okozta sokk hatásának múlásával lassan ráébred, arra hogy megint Palira vették. De lassacskán azért a boldogság lesz úrrá gyarló lelkén, mert a tudat, hogy egy honfitársának tudott szolgáltatni, az mindennél többet ér. (:-))
rosszqtya 2008.12.21. 00:25:48 / # 65011
avatar
sántít! a közértbe a vevő mászik el, a taxinál viszont a taxis mászik a vevőhöz! ha példálózni akarsz, akkor tedd pl a közértes példánál a Grobyval, ahol házhoz szállítanak, de ott ugye más díja van, mintha te másznál le! ott nincs kérek 1liter tejet! pontosabban lehet van! 1 liter 250+ 2000 a kiszállítás... taxiban is lehetne alkalmazni :o)
Kekec 2008.12.20. 19:04:02 / # 65010
avatar
Másod állásban nem vagy véletlen politikus? Csak hozzászólásaid terjedelméből jutott eszembe ilyen badarság:-)))) Meg ne sértődj viccnek szántam!!!!!
Fox 2008.12.20. 16:14:08 / # 65009
avatar
Nem tudom mi a téma, és nem is érdekel, de az első mondatod megfogott. Hát hogy a faszba ne?! Ha lemegyek a sarki közértbe drágábban vásárolok mintha elmennék a másfél kilcsire lévő Tescóba, vagy ha még olcsóbban akkor a 4km-re lévő metróba.
Oldalszám: 22