Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Kovács Zoltán 2007.03.22. 16:41:27 / # 53389
avatar
Szia! Én nem beszéltem igazán tarifa emelésről, csak alapdíj emelésről. Az emeltdíjas számból a telefonszolgáltató nem vesz le sokkal többet, mint a kapcsolási díj. Nem alkotmányos jog a fuvarszervező cégekhez való bekerülés. Nem akarok én mindenkit taxiztatni, csak azt aki ki tudja fizetni. Az viszont fizesse meg! A vevő csak akkor diktál, ha ezt meggengedik neki. A bal elsőn ülőknek is meg kell felelniük néhány követelménynek! Nem biztos, hogy mindenkinek taxiznia kell, annak aki ma taxizik.
csogu 2007.03.22. 16:37:59 / # 53388
Nem tudok mibe belekötni, sajnos forest95 is jól beszél, és 3asbreak utastárs mondandójának is van realitás alapja. Talán a terhek csökkentése is némi előbbre lépést jelenthetne. Ezt viszont Surányi Attila riportjában látom feszegetni, ami szintén hasznos lehet, minden oldalnak. Talán némi összefogás eredményeként (cég+taxis) lehetne együtt is dolgozni, csak valami tervezetet lehetne már látni. Ezért érezném fontosnak én, hogy a Zoli, vagy esetleg valaki más szoros kapcsolatban legyen a TFTSZ vezetőivel. Az egymás elleni "harcnak" minden résztvevő csak vesztese lehet. Forest, meglepően jól látod a dolgokat (és szerencsére azért egyre többen vagyunk ilyenek), de mi lenne a konkrét javaslatod, hiszen a Zoli ötleteket vár, amire építkezni lehet. Tegyünk rendet a fejekben, lehetőleg saját magunkéba...ez így rendben is van, de mit kezdjünk azokkal, akik a káoszra hiszik azt, hogy rend?

Kovács Zoltán 2007.03.22. 16:34:23 / # 53386
avatar
Szia Imi! Igen. Tényleg rendet kellene tenni a fejekben, és elsősorban a saját fejünkben! Én magam ezen igyekszem. Nem kívánok én senkit sem bántani, csak szeretnék úgy dolgozni, hogy a munkám teljes ellenértékét megkapjam. És egyáltalán nem érdekel a "másik" oldal! Én sem érdeklem őt!
forest95 2007.03.22. 16:21:39 / # 53387
avatar
Valóban a taxi egy piaci szolgáltatás és a kereslet tartja életben. De van egy olyan minimum ár ami alá nem lehet lemenni, mert az veszélyezteti a vállalkozás fenntarthatóságát. És sajnos ma nagyon sokszor az elvtelen kedvezmények miatt ez alá az ár alá megyünk és ennek következtében adósodunk el egyre jobban éljük fel a munkaeszközünket vagy kényszerülünk olyan dolgokra amik nem teljesen legálisak. A létszámot nem a vállakozás szabadsága árán kell korlátozni. Vállalkozó legyen bárki, DE A TAXIZÁSHOS SZÜKSÉGES EGYÉB DOKUMENTUMOKAT ÉS JOGOSÍTVÁNYOKAT NE KAPJA MEG MINDENKI! Legyen pénzben megfogható értéke a fényképes igazolványnak, a drosztengedélynek stb. Ezáltal persze sokan körön kívül rekednének. De nem azok akik eddig is megpróbáltak a felszinem maradni, hanem azok akik gyakorlatilag most is a taxizás perifériáján egyensúlyoznak, nap, mint nap másik autót bérelnek, a járulékokról csak a hírekből hallanak, stb, stb. Merjük már végre elkérni az árát a munkánknak, legyen már végre becsületünk, ne kelljen szégyelnünk sehol se azt, hogy taxisok vagyunk. A bélyeget mi magunk ragasztottuk magunkra. Most kezdjük már el végre lekapargatni!
3asbreak 2007.03.22. 15:51:19 / # 53385
avatar
Szerintem taxisoldalról nyilván szimpatikus gondolatok találhatóak az írásban, hiszen olyan - vélelmezetten bevételnövelő - intézkedéseket szorgalmaz, mint a létszámstop, a tarifaemelés, és egyéb pótdíjak. (Az emelt díjas telefonszám egyébként leginkább a távközlési cégeknek lenne üzlet, de mindegy). Bizonyára sok ötlet megfontolandó a cégvezetők számára. Ellenben ami már sokadszorra hiányzik: arról egy szó sincs, hogy a taxi egy piaci szolgáltatás, amit a kereslet tart életben. Ha ez nincs, vagy alaposan lecsökken, akkor bármilyen tarifát lehet alkalmazni, feleslegesen. Létszámstop: szép gondolat, talán realitása is van. Abban azonban biztos vagyok, hogy a vége az alkotmánybíróság lenne, a vállalkozás szabadságának megsértésére hivatkozva. (Hiszen különösebb képzettség a taxizáshoz nem szükséges). Egyetértek azzal, hogy a taxi luxusszolgáltatás - az átlagos közönség számára ez az árakban már egyre jobban tükröződik. (Egy Óbuda-Gazdagrét oda-vissza út árából szerencsésebb esetben már el lehet repülni egy nyugati nagyvárosba). Azt is érdemes azonban figyelembe venni, hogy mind a lakossági, mind az üzleti megrendelők, vajon milyen "könnyen" mondanak le a taxi szolgáltatás igénybevételéről, nagyobb áremelés esetén? (Nagyon könnyen.) Ne feledd: azokat a szolgáltatásokat, kedvezményeket, amiket felsorolsz, és valóban néha furcsák (pl. IKEA-ba taxi, kígyót, békát, taxival) a piaci verseny kényszerítette ki. Jelenleg a piac kínálati túlsúlyban van, vagyis a "vevő" diktál. Ezt természetesen - nagyon sok veszekedés, áldozat, csőd - eredményeként meg lehet fordítani. De mit fognak szólni azok, akik a körön kívül rekednek? Akik nem maradnak bent a "kalapban" nem lesz engedélyük, viszont nem szívesen csinálnának mást. Gondolod csendben lapoznak egyet? Mi lesz, ha Te is a körön kívül rekedsz?

forest95 2007.03.22. 14:22:32 / # 53384
avatar
Szia Zoli! Gyakorlatilag jól megfogalmaztál mindent, bár szerintem egy fontos dolgot kihagytál. Mégpedig azt, hogy mindenek előtt a fejekben kellene rendet tenni, mégpedig mindenkinek saját magának. Ehhez persze lehet segítséget nyújtani. Tudatosítani kéne mindenkinek a szerepét ebben a rendszerben és azt, hogy merje is felvállalni ezt a szerepet. Gyakorlatilag jelenleg alkalmazottnak tartanak minket, pedig mi a saját bőrünket visszük vásárra nap, mint nap, abban a pillanatban ahogy bekapcsoljuk a taxiórát, és ettől működik minden úgy, ahogy. Jelenleg úgy működik minden, mintha te ingatlantulajdonos megbíznál drága pénzért egy ingatlanközvetítőt, hogy adja el az ingatlanod és ő megmondaná, hogy azt csak annyiért adhatod el amennyit ő mond és egy fillérrel sem többért. A fuvarszervező és közvetítő cégek nem azt a szerepet töltik be amit kéne! És a tulajdonosok ahhoz, hogy a saját malmukra hajtsák a vizet folyamatosan és sikerrel fenntartják a feszültséget a taxisok között, pl azzal, hogy saját magunk közül választatják meg a "rendőrséget" akik a pozíció és egyéb előnyök érdekében akár a saját érdekeiket is sértő törvényeket hoznak. Helyére kéne tenni nagyon sok mindent, hogy jól és hatékonyan működhessünk! De legelsőnek a fejekben kell rendet tenni! Mert amíg ez nincs addig azokat, téged, engem és még néhány hallgatag, de jól gondolkodó embert, rebellis lázítónak fognak tartani és erőből fognak minket tönkretenni azok, akik az általunk befizetett szolgáltatási pénzből jól élnek és nem azt csinálják ami a dolguk lenne. Nagyon komoly érdekek ütköznek tarifa és létszám tekintetében közöttünk és a fuvarszervezők között, (de csak azért, mert annak idején ész nélkül kiengedtük a gyeplőt a kezünkből!) és ezért nézem aggodalommal a Surányi Attila nevével fémjelzett új szervezetet is! A 24. órában vagyunk, hogy összefogjunk végre és a sarkunkra álljunk a saját érdekeink védelmében, különben mi is szorgalmas, leadót fizető "droidok" leszünk!

csogu 2007.03.22. 10:44:27 / # 53381
Oksa, akkor tárgytalan az aggodalmam:-) Sok sikert!!!
Kovács Zoltán 2007.03.22. 10:42:07 / # 53380
avatar
Nem, nem arra gondolok, hogy majd jól összejövünk 5000. Ezek a hiú ábrándok már lassan két éve szertefoszlottak. Vannak más hathatósabb megoldások is.
Kovács Zoltán 2007.03.22. 10:36:10 / # 53379
avatar
Szia! Igen, a létszám az egyik nagy gond. Szerencsére ez lassan ugyan,de csökken. Tovább csökkenthetné, ha cégek - és itt a CITY azért az élen jár - nem vennének fel minden kezdőt azonnal a tagdíj bűvöletében. Egy kezdőkböl álló csoportulás nem tud semmilyen szeletet sem kihasítani a tortából! Ráadásul, ha még szinte lehetettlenné is tennénk a felvtétel rendszerrel a szakmába való bejutást, akkor egy nem túl hosszú idő alatt el lehetne érni a kívánatos létszámot. Ez szerintem, nagyjából 3000 taxis. Ha a Surányi Attila nyilatkozatát figyelmesen elolvasod, a sorok közt megtalálod az igazi okot. Mi régiek még sok mindenre emlékezünk, sok mindent tudunk is mindenről, és mindenkiről, ezért kívánatos lenne minket lecserélni valami ujjabb, lehetőleg nekik fizető droidokra.
csogu 2007.03.22. 10:26:16 / # 53378
Szia Zoli! Köszönöm a választ, bár már írásomban jeleztem, hogy a taxisokra ne térjünk ki, mert az nem téma. Tudjuk, hogy nekik érdekük, de ez édes kevés. Ami a válaszod érdemi része ezek után az ez: A másik oldalt pedig ezután igenis RÁ KELL KÉNYSZERÍTENI! Ismét arra gondolsz, hogy tömegeket felsorakoztatva, saját érdekeinkért kiállva, majd rékényszerűlnek, hogy Ők is akarják ezt? Zoli, amióta ismerlek ezt hangoztatod, volt egy próbálkozás is, de nem jött össze. Egyet meg kell állapítanom, kitartó egy gyerek vagy, amit becsülök benned. De ideje lenne más stratégiát alkalmazni, mert ez egyenlő a csőddel...amint azt te is tapasztaltad:-((
Kovács Zoltán 2007.03.22. 10:24:49 / # 53377
avatar
Szia! A hatékonyság fokozásával kapcsolatban neked igazad van. Tudom sokkal olcsóbban lehetne egy típusú autókat üzemeltetni, egyféle szinre festeni őket, azonos helyen vásárolni az egyen öltönyöket. Milyen típus legyen, és milyen legyen a szine, és az öltöny fazonja? Ha figyelmesen elolvasod a cikkemet, láthatod, én nem javasoltam benne jelentős áremelést. Mindösszesen az alapdíjjat változtattnám meg. Más módokat írtam a bevételeink növelésére. Én sajnos, vagy hála az Égnek, azon kevesek közé tartozom, akiknek sajátja minden ebben a vállalkozásban. Hidd el, nekem van talán a legkevesebb gondom. Van bőven így is! A saját problémáimat eddig még mindíg meg tudtam oldani, néha könnyen, néha igen nehezen. De azért azt írni, hogy a saját problémáimra keresek másokat, igencsak fals gondolat! És hidd el nekem, el vagyok én a nélkül, hogy megprobáljam valamilyen módon kizökkenteni ezt a szekeret a kátyúból.
Kovács Zoltán 2007.03.22. 09:27:56 / # 53376
avatar
Szia Csogu! Szerintem aki igazán, vagy teljesen meg van elégedve, olyan igencsak kevés van. Azt azért meg merném kockáztattni, hogy mindenképpen az elenyésző kissebbséghez tartozik. A nagytöbbség kényszere pedig úgy gondolom már megvan, csak még egyenlőre a "gyávasága" nagyobb. Például pont ezért írok mindíg úgy, hogy a saját nevemet, és beazonosíthatóságomat is odaírom. Tudod: GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Ha ezen nem tudunk változtatni, akkor tényleg fölösleges bármiben is gondolkodni. Ott fent jól megy a szekér, ők minek akarnának változásokat!? Szerintem azért lassan eljutunk odáig, hogy azok aki még bizonytalanok abban, hogy egyáltalán jó-e ez a rendszer így ahogy van, ők is kezdenek rájönni: VALAMIT KELLENE CSINÁLNI! És ez után már talán kicsit még félve, de esetleg már Ő is odaáll mellénk! Főleg ha a brifkójában kevesebb a papírpénz mint ahány sárga csekk vár rá a polcon. A másik oldalt pedig ezután igenis RÁ KELL KÉNYSZERÍTENI!
ata8 2007.03.22. 09:15:30 / # 53375
avatar
Abszolút elfogadható,normális gondolatok.80-ban ehhez hasonlóan működött a taxi,és elég nagy becsülete volt a "taxisúr" nak.Még nagyon ki sem kéne találni a nagy dolgokat,csak átvenni azt,ami jó.

cyty929 2007.03.21. 23:23:47 / # 53374
avatar
Kedves Indián! Teljes egyetértéssel olvastam soraidat, már ami a szakmánkat sújtó problémákat illeti. A problémák forrása viszont szerintem nem ennyire összetett, hanem egyetlen dologra vezethető vissza, amit meg is említettél nagyon helyesen, ez pedig a LÉTSZÁM!!! Ha egy szolgáltatásból túlkínálat van a piacon, törvényszerű, hogy elértéktelenedik. Főleg igaz ez a mi szakmánkra, ahol jellemző, hogy a szolgáltatást igénybevevő, az utas, csak annak teljesítése után képes értékelni annak színvonalát, és levonni a következtetéseket. A létszámra viszont semmi befolyása sincs egyik cég vezetőjének sem, mert hiába határozzák meg a maximumot, holnap összeáll 20 ember, elhatározzák, hogy már pedig ők létrehoznak egy taxitársaságot, és lám, már ott is vannak a piacon, pofátlanul olcsó tarifával a te üzleted is rontják, és ezt minden korlátozás nélkül megtehetik, lásd pl. "Barát Taxi". Erre sajnos csak egy megoldás létezik, a létszám korlátozása, amire viszont jó ötlet a drosztengedélyek limitálása például. Érdekes módon, ezt például Pécsett meg tudták oldani. Azonnal pénzben kifejezhető értéke lenne a taxiengedélynek, mint más, a világ boldogabbik felén található városban tapasztalható, ahol néhány száz évvel korábban kezdték építeni a kapitalizmust. Üdvözlettel: cyty929

törölt felh. 2007.03.21. 21:53:28 / # 53367
avatar
Szép dolgok de én azt érzem hogy megint mástól várod a Te saját problémád megoldását. Mindenki a kedvezményeket sajnálja meg a tarifát kevesli. Lehet hogy igy van de sajnos a helyzet olyan hogy nem nagyon várható érdemi döntés e téren. Az én vesszőparipám a hatékonyság. Miért nem próbálod magadat és a társaidat a hatékonyság fokozására ösztönözni? Ahoz nem kell a cégvezetőkkel egyezkedni csak magaddal kell elbeszélgetni. Mert ugye a bevételed ha nem is lessz több de ha a kiadásaid csökennek akkor már jobban jártál.

csogu 2007.03.21. 18:23:36 / # 53372
Tomi, szerintem ne szemeteljük tele ezt a topikot is, mert nem lesz mindenkinek energiája átrágnia magát 30 oldalon. Maradjanak meg itt ebben a topikban a lényegretörő kérdések, válaszok. Nem?
fradika 2007.03.21. 18:03:15 / # 53371
Olvastam! Nem hülye gyerek:-)
csogu 2007.03.21. 18:00:56 / # 53373
Szia Zoli! Amiket itt megírtál – gondolatok, elképzelések, víziók – mind szép. De talán egy dolgot nem vesztek/veszünk figyelembe. Minden változásnak az alapfeltétele, a változás iránti kényszer. A változást mindig megelőzi valami belső-külső stb kényszer. Arra a kérdésemre szeretnék tőled választ kapni, hogy mi lehet ez a „kényszer”, ami a cégvezetőket változtatásra tudja sarkalni? Taxisokat tudjuk, az nem téma. Mert amennyiben nekem jól megy egy cégnél, ha mindennel meg vagyok elégedve, akkor fel sem merül bennem, hogy változtassak, sőt, aki erre akarna rávenni, azt elhajtanám. Szóval Te mit látsz, hogy arra gondolsz, hogy majd a másik oldal is akarni fogja a változást?

tomajer 2007.03.21. 17:54:10 / # 53370
Olvastad a többi cikkét is? Én azokat is nagyon szeretem.
fradika 2007.03.21. 17:49:47 / # 53369
Szájtátva olvastam végig többször. Megdöbbentem,hogy ez a gondolatsor nem csak bennem fogalmazodott meg. Úgyanakkor szégyelltem magam,hogy miért nem tudtam ilyen szépen,értelmesen közzéteni. Minden sorával mélységesen egyetértek. Gratulálok Kovács Zoltánnak!
Oldalszám: 10