Hozzászólások száma: 181
Ugrás a hírhez Oldalszám: 10
Témakörök > Hírek fórumai > A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
219 2007.03.24. 11:06:29 / # 53447
avatar
Fugyu, nyilván hallgatod az urh-t. Én ha mondjuk a belvárosból megyek pl. újpestre, már a Fáy u.-nál felhangosítom a rádiót, oszt fülelek hogy mi a helyzet arrafelé, mond e címet, van e torna....nem nagy dolog. az esetek felénél ott is maradok, mert nagy esélyem van a köv. címre. Ha viszont túl sok helyi kályhaőr tornázik egy József A. utcára, akkor beljebb jövök....ennyi.
attus 2007.03.24. 08:06:29 / # 53446
avatar
Az a baj, hogy nem könnyű eltalálni a Km és a ráfordított idő arányosságát a gurulónál! Sokszor hiába erőlteted például a peremezést, egyszerüen lassan már csak a belváros-buda tengely működik! Mire hétköznap esetleg nagy nehezen hozzájutsz mondjuk pl. egy újpesthez lemegy a nap, hiába spóroltál az ü.a.-on, kidobtad az ablakon a munkabéred egy részét!
attus 2007.03.24. 07:55:04 / # 53445
avatar
Ááááá, ezek fontos kérdések ahoz képest, mint amik nálunk vannak! Van rajtad nyakkendő, vagy nincs, szabályosan reklamáltál, vagy sem , centire jó helyen vannak a matricáid, vagy sem ,szabályosan közelíted a címet vagy nem?! Ezekkel a baromságokkal vonják el a figyelmet a lényeges dolgokról!
törölt felh. 2007.03.24. 00:23:21 / # 53444
avatar
de azért más dolgok is a telefonszám tulajok malmára hajtja a vizet mint például a taxisok rossz hírneve és megbízhatatlansága. ezzel a témával miért nem foglalkoztok akár te vagy a kovács zoli?
forest95 2007.03.23. 15:24:39 / # 53443
avatar
A baj az, hogy olyan piti dolgok tengerében veszünk el nap, mint nap, mint pl., hogy a taxióra tizessével vagy ötvenessével ugrik, vagy, hogy a drosztról utolsónak eljövő bemondta-e, hogy ő volt az utolsó, vagy, hogy eladhatom-e a csekkemet valakinek vagy sem. Amíg ilyen piti hülyeségeken veszekszünk és vannak emberek akik ettől tartják magukat fontosnak, addig a nagy dolgok sajnos elszaladnak mellettünk és mi csak folyamatosan rohanunk saját magunk után, mert csak árnyékai vagyunk magunknak. ÉBRESZTŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

219 2007.03.23. 15:07:54 / # 53442
avatar
Naná hogy olvassák.... Ha Kovács úr konkrét ötleteket vár, azt nem itt kéne hanem egy sörözőben/tejbárban, mert nem tudok annyit billentyűzni amennyi gondolat van a fejemben...
forest95 2007.03.23. 15:04:17 / # 53441
avatar
Itt írtad a lényeget! Amit én is írtam. A fejekben kell először rendet tenni. Meg kéne próbálni először mindenkinek vállalkozóként gondolkodni! Nem csak a mának élni, hanem gondolni a holnapra is. Egyetlen telszámtulaj sem fog idejönni eszmét cserélni (bár szerintem mindegyikőjük olvassa!), mert tudják, hogy amit a Zoli leírt azt mindent meg lehetne valósítani, de nem ebben a rendszerben. Márpedig ők ezt a rendszert nem akarják megváltoztatni. A csogu szerint a Zoli konkrét ötleteket vár a megvalósításhoz. Ilyen ötletek csak akkor lehetnek, ha valamilyen formában egyességre jutunk a telszámtulajokkal. Egyezkedni csak akkor tudunk, ha erre valahogy kényszerítjük őket, mert maguktól nem fognak. Pl úgy, hogy egységesen nem fizetünk tagdíjat. EGYSÉGESEN! Na ez az egység hiányzik belőlünk! Ezért kell először a fejekben rendet teremteni.
219 2007.03.23. 14:28:18 / # 53440
avatar
Ja, egyébként próbálj elvonatkoztatni a számoktól, és csak magát az elvet gondold át... így talán tisztábban kirajzolódik a lényeg...
219 2007.03.23. 14:26:39 / # 53439
avatar
K.Z. vitaindítónak dobta fel a témát, én meg leírom a gondolataim...Tisztában vagyok a mostani (áldatlan) állapotokkal, sőt alkalmazkodnom is kell hozzá a saját érdekemben, de azért én most már megpróbálok ( már amikor lehet )minél több kerületből dolgozni, és ennek eredményeképp az utóbbi évben mindennel együtt 45ezer km-t mentem, és nem lett kevesebb pénzem !! Vitaindító.....nos igen....ahogy leírtátok többen is, szerintem is a fejekkel van a baj, sokan túlmisztifikálják magukban hogy taxisok, pedig ez is egy sima vállalkozás, amikor a "nyitvatartási időben" dolgozni kellene ....( a patikus vállalkozó sem megy munkaidőben a piacra marhalábszárért...ha érted amit mondani akarok). Vitaindító.....nos igen....nem láttam még egyetlen cégvezetőt sem ide írni ( kivéve dézé, bár mostanában eltűnt...), így meg nem lehet vitatkozni, eszmétcserélni....
forest95 2007.03.23. 13:55:33 / # 53438
avatar
Te egy nagyon idealizált világot látsz magad előtt. Szerintem ez még nappal sem így működik. Így is működhetne, ha nem ez a rendszer lenne, mint ami most van.
219 2007.03.23. 13:46:06 / # 53437
avatar
Csak az első mondatoddal nem értek egyet maradéktalanul.Számoljunk....van 6000 taxis, ebből dolgozik 5500 ( törött, javít, szabadnapos ), ebből dolgozik 4000 nappal, van kb. 2000 drosztférőhely, tehát nem lenne a droszton tömeg, mert a 4000-ből 1000 utassal megy, 500 címre megy, 500 a drosztra tart.... hidd el hogy pörgősebb lenne az egész. Ha beálltam mondjuk a Mogyoródi tutiba 5.-nek, a sorbanyomás miatt úgyis ott álltam 1 órát. Az éjszaka meg más tészta, ott a frekvetált helyekre kellene állni...ha lehetne...
forest95 2007.03.23. 13:29:58 / # 53436
avatar
De ehhez amit írsz, alacsonyabbű létszám, fix tarifa, sokkal jobb droszrendszer és sokkal több utas kellene. Először ezeket kell megteremteni. De ezek megteremtése csak a mi érdekünk, ezt helyettünk senki nem fogja elintézni. Ez a káosz ami most van csak a telszámtulajok malmára hajtja a vizet. A mostani elvtelen kedvezményekkel kialakított rendszerben, abban a sorrendben ahogy te mondod mi csak tönkremegyünk a telszámtulajok meg gazdagodnak és a végén mindenki alkalmazott lesz mint régen a hőskorban. Hol itt a fejlődés? Én nem akarok alkalmazott lenni! A TFTSZ vezetőjének első nyilatkozatában is elhangzott, hogy ők mindent MUNKAADÓI OLDALRÓL néznek. ŐK NEM MUNKAADÓK! Legalábbis nekünk nem. Munkaadói a diszpécsreknek, telefonosoknak és irodai dolgozóknak. Tehát LÉTSZÁM TARIFA DROSZT és aztán beszélhetünk a hatékonyság további fokozásáról. Helyére kell először tenni a dolgokat. Először a lomtalanítás aztán a tatarozás!
219 2007.03.23. 13:10:57 / # 53435
avatar
Nincs teljesen igazad, számoljunk kerek számokkal : Ha kályházol, akkor 100 Ft/km a gurulód. Mész egy évben 60000 km-t, akkor 6 millió a bevételed. Ez egy évben 8 literes fogyasztással, 250 Ft/l benzinárral számolva 1.2 millió Ft üzemanyag, tehát a zsebedben maradt 4.8 millió/év..... Ha meg lehetne állni mindenhol, akkor lesz 150 Ft/km a guruló, mész egy évben 40000 km-t, ez szintén 6 milliós bevételt eredményez, de az üa. ktg. 800 ezer Ft-ra csökken, zsebedben marad 5.2 millió/év..... Akkor vedd bele azt jogy öt év alatt 100 ezer km a difi, ehhez tedd hozzá azt a 4-5 szervízt, plusz egy garnitúra gumit.... Az egyéb költségeket nem vettem bele ( tagdíj, adók...stb) mivel azok mindkét esetben ugyanakkorák....
Kovács Zoltán 2007.03.23. 13:00:08 / # 53434
avatar
Értem. Szerintem, ha jól működne a rendszer, simán kibírnád azt a pár napot. Örülnél is talán némi kis kikapcsolódásnak! Talán ez az egy gondolat volt használható a Surányi Attila nyilatkozatából. Nevezetesen: létre kell hozni az egyablakos rendszert.
Szerényke 2007.03.23. 12:46:23 / # 53432
avatar
Szia Csak azért irtam 2 kocsit mert autó cserénél ha leadod a rendszámot és mire megcsinálod az ujjat a jo kis rendszeráttállás meg egyéb jol müködö állami szervek szervere miatt min 4nap de a max lehet 10-20 nap is mire elkészül az uj taxi
forest95 2007.03.23. 12:34:44 / # 53433
avatar
Igen. A létszám nagyon fontos! A tarifát valóban nem kéne drasztikusan emelni, de az alapdíjat rendezni kéne, a kiállási díjat rendezni kéne és az elvtelen kedvezményeket is rendezni kéne. Ha nincs cím valóban mindegy, hogy hol állsz. De nem muszály állnod! Ellenben muszály keresned a munkát! Ezért ma elsősorban nem a hatékonyság a fontos, mert azzal nem tudod a bevételed növelni. Lehet, hogy a több gurulással több a költséged, de több a bevételed is és, ha csak kis mértékben, de több a nyereséged is.
Bao, a FŐNÖK! 2007.03.23. 12:25:24 / # 53431
avatar
A droszt, hááát igen kényes dolog...de...ha nincs cím akkor szerintem tök mindegy hogy a tutiban állsz másfél órát vagy egy droszton.....ötödiknek.... Felejtsd el,szar ahogy van!
219 2007.03.23. 12:23:30 / # 53430
avatar
Megkövetlek, pedig többször is elolvastam ! Azért annyit ehhez hogy nem sok fuvar van a városból "Rákosfélelmetesre", tehát ez nem szempont.Ha elvisznek mondjuk éjjel 2-kor, akkor belefér háromnaponta egyszer visszacsorogni zuglóba, kőbányára, esetleg kispest felé....
219 2007.03.23. 12:19:47 / # 53429
avatar
Egy malomban őrlünk ! :-))Bár nekem van egy olyan ideám ( bár lehet hogy tévedek ), hogy a létszámkérdés rendezése után nem is kellene a tarifákhoz hozzányúlni ( úgy sincs pénze az embereknek taxira ),legfeljebb évente az inflációval,mivel kisebb létszámmal már eleve tudsz növelni a hatékonyságodon. A droszt, hááát igen kényes dolog...de...ha nincs cím akkor szerintem tök mindegy hogy a tutiban állsz másfél órát vagy egy droszton, ahol esetleg meglát valaki és eszébe jut hogy a "franc vár a buszra, itt egy taxi..."
forest95 2007.03.23. 12:08:59 / # 53428
avatar
Addig amíg a fuvarszervező a gazdaságossági ár alatti fuvarozásra kényszerít, addig a drosztrendszer nem megoldás a hatékonyság növelésére. A fuvarszervezőnek nem érdeke, hogy te jó áron fuvaroz és fix tarifa legyen, mert akkor a fuvarok jelentős része nem az ő cégén keresztűl mennének. Neki az az érdeke, hogy minnél lejebb szorítsa az árakat, hogy az utazóközönség kvázi kényszerítve legyen a telefonálásra. Ezért ellenzem én a mai rendszerben a drosztokat. Főleg éjszaka. Nappal a forgalom miatt adott esetben talán még jó is lehet most is, de éjszaka megöli a pénzkereseti lehetőséget. Főleg abban az esetben, ha nagyon kevés a cím. A fuvarszervező felvesz egy csomó embert, mert csak a pénztárcája hajtja, a drosztok tele várakozó taxikkal, kiadható cím nincs a diszpécser előtti monitoron, te meg csak ülsz, vársz és a hatékonyságra gondolsz. LÉTSZÁM, TARIFA, DROSZT. EBBEN A SORRENDBEN!!! Befagyasztani a létszámot, majd hagyni csökkenni, közben rendezni a tarifát és mindenkinek tisztázni a szerepét ebben a rendszerben, aztán jöhet drosztkérdés! ÍGY JÓ LENNE A MI OLDALUNKNAK, JÓ LENNE AZ UTASOLDALNAK IS, MERT ELŐBB UTÓBB CSAK MEGBÍZHATÓ, BIZTONSÁGOS, KÉNYELMES ÉS MEGFIZETHETŐ SZOLGÁLTATÁST KAPNA, ÉS TALÁN JÓ LENNE A FUVARSZERVEZŐNEK IS, MERT BÁR LEHET, HOGY EGY KICSIT KEVESEBB LÉTSZÁMMAL, DE EGYMÁS ELLENI HARC, HÁBORÚ NÉLKÜL MEGELÉGEDETT EMBEREKKEL DOLGOZHATNÁNAK.
Oldalszám: 10