Témakörök > Droszt Híradó > Én azt szeretném,hogy ne változzon semmi 2013 március 1vel.És te?mit szeretnél. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
nemertem | 2012.09.20. 17:34:12 / # 40021 |
|
Miért kellene kidobni egy 80-100 ezer km-t futott dízel motort?
Mi a baj a a nyilvántartással ha megfizetnek és be van vallva a munkád ellenértéke?
Előzmény: #40020 anyad 2012.09.20. 17:31:05 |
anyad | 2012.09.20. 17:31:05 / # 40020 |
|
Kőkemény Autóvizsga: Igazából nem tudom,hogy milyen autód van de közlöm veled ha dízel az már olyan 80-100 ezer kilométer után dobhatnád ki a motorját.
Fuvarszám nyilvántartás:Ebbe sem gondoltál bele szerintem rendesen.meg még van itt bőven ami nekünk Taxisoknak igen kemény volna.
Előzmény: #40011 puccos 2012.09.20. 13:04:30 |
nemertem | 2012.09.20. 16:51:12 / # 40019 |
|
Megyek már, megyek te kis senkiházi.
Előzmény: #40017 fair 2012.09.20. 16:40:36 |
Bao | 2012.09.20. 16:42:53 / # 40018 |
|
A topik ciméből felvetett kérdéstől eltávolodtatok.
Ha már változás, akkor legalább a min. tarifát határozzák meg!
|
fair | 2012.09.20. 16:40:36 / # 40017 |
|
Már tomajert is beszabályoznád? Mondd meg neki miként kell itt írnia. Belém meg golyót repítenél? Tessék menni húzni az igát, mert nem lesz tripla nullás papírod!:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Előzmény: #40016 nemertem 2012.09.20. 16:34:53 |
nemertem | 2012.09.20. 16:34:53 / # 40016 |
|
/forum/topic/forumid/37200&action=read
249
És itt vetődik fel a kérdés.Az a kérdés, hogy nem a kedves fair kollégáról és társairól kellene kiderülnie hogy kicsoda-micsoda?Nem véletlenül őt kellene elüldöznöd innen a retkes náthába kedves tomajer ahelyett, hogy engem fenyegetsz?Bár a droidrendszer felszámolása számodra bizonyosan személyes veszteséggel is járna ezért megértem fájdalmadat.Mint regisztrált hozzászóló szeretnélek megkérni továbbá arra, hogy chatelgetés helyett hozzászólás formájában fogalamzd meg a mondanivalódat.Köszönettel.
Előzmény: #40006 tomajer 2012.09.20. 10:17:02 |
nemertem | 2012.09.20. 16:27:20 / # 39858 |
|
Nos örülök, mert végeredményben kiderült nem volt hiábavaló, hogy nemertem kolléga kicsit odabaszott az állóvíznek.Bár a nagy kritikusok többsége nem tud építő jellegű kritikával szolgálni mégis néhányaknak köszönhetően ezen a pár oldalon több olyan javaslat hangzott el, amit sem az otsz sem a tgfsz sem semmilyen más gittegyletben hónapok alatt sem hallottam egyáltalán felvetődni sem.Kimondhatjuk az elhangzottak alapján, hogy a jelenlegi rendszer úgy szar ahogy van.Rossz a taxis szemszögéből és az állam oldala sem túl rózsás.Ezt a jogsértő helyzetet kedves fair kolléga elismeri és meg is erősíti egy másik fórumban, idézem:
fair
válasz | 2012.09.19. 12:57:29 (249)
Te vagy a rabszolga, a droidok rabszolgája. Te tartasz el bennünket, neked van rettegni valód, mert neked van veszteni valód is. Nekünk már nincs. Mosolyogva nézem ahogy rettegsz, hogy legyen nullás papírod. Ezt érheted el, ez a maximum, hogy nullás papírod van. Ne lázadj, szolgálj, eredj dolgozni. Ránk, droidokra, szolgáld ki a szaros seggünket.
Előzmény: nemertem 2012-09-19 09:58:40 (228)
Nos kérem és erre még a kiscsillag büszke is pedig pont csak egy töltényt érne meg a szaros kis segge a szaros kis életével egyetemben.
Kinek jó az ilyen helyzet?A droidtartóknak és a fuvarközvetítőknek, legtöbbször kapcsoltan.Az ő félreállításuk pedig igen egyszerű mivel ők szolgáltatják az okot hozzá.És nem is kell nagyon erőlködni elég csak megkeresni a megfelelő állami hatóságokat.Csodálkoznék, ha nem tűnne fel nekik, hogy a bevételi számláik mögött nincsen tényleges teljesítés, hogy a nyilvántartásukat rendszeresen törlik és így tovább.
Ezután már csak „néhány dolgot kellene szem előtt tartanunk”:
-új taxiszabályzat egységesen
-létszám befagyasztása
-fix tarifa nappali, éjszakai km díjjal
-engedélyek számának visszaszorítása a kereslet-kínálat egészséges szintjére
-a vállalt határidőn belül a vállalkozások fejlesztése mind eszközök, mind pedig szakképesítés szintjén, kifutással de azért minimum kritériumoknak teljesülnie kellene szerintem.
Ebben az esetben az állam megkapja amit akar,a taxis megél mert meg tud élni tisztességesen.Más választása nem is lesz mivel ha nem tisztességgel végzi a munkáját nem lesz neki egy idő után.Legalábbis taxi nem.A droidtartók és a fuvarszervezők pedig visszakerülnek a megfelelő helyre.
Én ezt szeretném és nem hiszem, hogy egyedül vagyok vele.
|
puccos | 2012.09.20. 15:54:16 / # 40015 |
|
Én nem mondom azt, hogy ez igy ebben a formában jó. Sőt! Igy ebben a formában hányingerem van az egésztől. A szakma egy nagy nagy feketegazdaság. Ami rossz neked, nekem, az államnak,meg mindenkinek, aki nem a rendszer haszonélvezője. A második bekezdéstől pontról pontra egyetértek a véleményeddel. Bizony igy kellene ezt csinálni.
Előzmény: #40014 hiénakutya 2012.09.20. 14:19:54 |
hiénakutya | 2012.09.20. 14:19:54 / # 40014 |
És most fölsoroltál egy rakás anomáliát, amely ezt a nagyszerűen önszabályozó piacot kíséri.
Ez logikailag elég hitvány, hiszen, ha azt mondjuk, hogy a piac összességében működik, akkor egyúttal a működés természetes velejárónak tekintjük mindazt a szart, ami kíséri ezt a működést.
Én erre nemet mondok.
Nem, szerintem nem normális a közterhek megkerülése, szerintem nem normális a napi tizen-sok órás munka, nem normális, hogy a tisztességesen játszani próbálók beledöglenek a terhekbe, nem normális, hogy a piachoz jutás puszta lehetőségéért is fizetni kell más vállalkozásoknak, esetenként szervezett bűnözői csoportoknak, nem normális, hogy irreális kedvezményekben kell részesíteni a megrendelőket, és nem normális a korrupció sem.
Igen, nagy valószínűséggel a különböző helyek kisajátítása sem normális.
Ha ezekre a kísérőjelenségekre úgy tekintünk, mint természetes velejárókra, akkor a piac jól működik.
Ha azonban ezeket a jelenségeket tünetként kezeljük, akkor ki kell jelentenünk, hogy a piac beteg.
Menjek végig egyenként az összesen, és vezessem le neked, hogy melyik miért és hogyan függ össze a túlkínálattal?
Magyarázzam el egy taxisnak azt, hogy miben él?
Nézzük meg inkább azt a helyzetet, amikor nincs piaci túlkínálat, és a rendszer szabályozottan működik!
Tegyük föl, hogy van egy létszámszabályozás, melynek következtében eleinte mérséklődik, majd később megszűnik a túlkínálat! Tegyük föl, hogy a létszámszabályozás és egy megfelelő szankciórendszer következtében bekerülni nehéz, kikerülni könnyű! Tegyük föl, hogy a tevékenység jövedelmezősége lehetővé teszi a hosszú távon való gondolkodást, tervezgetést! Tegyük föl, hogy a taxizás biztos megélhetést, szilárd egzisztenciát biztosít a gépkocsivezetők számára!
Kérdéseim:
- Ha van egy biztos megélhetést, szilárd egzisztenciát nyújtó, hosszú távon megtartható foglalkozásod, akkor azt kockáztatod-e túlszámlázással, adócsalással, a másik taxis befenyítésével?
- Ha a kereslet-kínálat arányai megfelelőek, akkor rákényszerülsz-e arra, hogy bármilyen feltételt elfogadva megtűrj magadon mindenféle élősködőket?
- Elmész-e alkalmazottnak olyan helyre, ahol csak feketén, vagy szürkén hajlandóak foglalkoztatni, ha a taxizásra való jogosultsággal egyébként te magad rendelkezel, és bukhatod, ha szabálytalanságon kapnak?
- Jársz-e tizenéves pusztulattal és ahelyett, hogy megfelelően karbantartanád, inkább fizetsz-e tolást, ha egyébként a bevételeidből simán cserélgetheted az autódat mondjuk 5-6 évente?
- Ha kilövik alólad az autót/elviszi az asszony a válásnál/viharban rádől egy tűzfal, akkor el kell-e menned droidnak, vagy esetleg könnyebben juthatsz hitelhez, (amit aztán vissza is tudsz fizetni), ha egy olyan állásod van, amiről a bank is tudja, hogy a jövedelmezősége nem pusztán a vakszerencsén múlik? Számít-e majd valamit a hitelfelvételnél, hogy a NAV által kiállított jövedelemigazoláson nem minimálbér, hanem annak többszöröse szerepel?
Most több nem jut eszembe.
Előzmény: #40011 puccos 2012.09.20. 13:04:30 |
|
202 | 2012.09.20. 14:19:37 / # 40013 |
|
Helyesbítek: Az Általános forgalmi adóba
|
202 | 2012.09.20. 14:16:39 / # 40012 |
|
Konkrét a jövőkép.
Olvassatok vissza!
1,Mit mondott a főtakony új vezére?
2,Mivel kontrázott a seggnyaló D.Z ?
Ettől már csak egy ugrás, hogy új kategóriák legyenek a címkiadásnál!
No kollégám ! Papír-cerka oszt lehet számolni mennyi az annyi !
Az Áfá történő bejelentkezést decemberben lehet eszközölni.
|
puccos | 2012.09.20. 13:04:30 / # 40011 |
|
Jó. Akkor ne fussuk a köröket. Leirom neked ahogy, amiben én látom a változásokat.A piac egyértelmüen önszabályozó, mert mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja, képes eltartani közel hatezer taxist.Nincs tulkinálat, mert ha az lenne, nem lennénk csak háromezer négyszázan vagy kétezer nyolcszázan. De mind a közel hatezer taxis megél valahogy.Hogy hogy? Ugy hogy a rendszer kiskapuit kihasználva bizonyos csoportok (autókiadók,droidtartók)nem fizetnek semmilyen járulékot,közterhet.Igy megéri nekik fenntartani a rendszert a mi kárunkra. Na meg relative a szerencsétlen "alkalmazottnak"is, mert keres napi tizenkét tizenhat óra munkával a leadó után jó esetben négy ötezer forintot. Se kutyája, se macskája. Cigire meg kajára elég. Ha szerencséje van még két órára be is van jelentve. Ez a fajta a szakmában nagyon nagy százalékban van jelen.A vállalkozó meg döglik bele az adókba. Amiben én látom a változást.Egységes arculat, fix, jut is marad is tarifarenszer, egy vállalkozás egy autó. Nagyvonalakban. A fuvarszervezők részéről. Naprakész fuvarszám nyilvántartás, felvett cim arányos képviseleti dij (takkdij) fizetés, napi nyolc órás munkaidő,cimre érkezéskor azonnali órainditás. Taxicsekk, pos ,törzsutaskártya után ne csak a taxis adja a kedvezményeket hanem a fuvarszervező is szálljon be a költségekbe.A hatóság részéről. Kőkemény ellenőrzés, a fuvarszervezőktől szúrópróbaszerüen lekért felvett fuvarszám nyilvántartás, havonta, vagy félévente kiadott adó (tb jogosultság) kártya . Egy műszaki vizsgáztató állomás, ahol szakemberek döntik el hogy melyik autó alkalmas személyszállitásra, és nem némi csuszópénz fejében. Ha eszembe jut még valami, akkor sikitok.
Előzmény: #40009 hiénakutya 2012.09.20. 12:01:53 |
Bao | 2012.09.20. 12:01:57 / # 40010 |
|
Kösz, dobjunk be 100 obelixet.
Ti meg keletisek néztek.
:)
Előzmény: #40008 hiénakutya 2012.09.20. 11:58:30 |
hiénakutya | 2012.09.20. 12:01:53 / # 40009 |
De ki gátol meg benne?
Válaszolok, mert nem akarlak szívatni.
Az a fuvarszervező gátol meg benne, akivel a túlkínálat miatt kénytelen vagy szerződni.
Az összes létező problémát vissza lehet vezetni a túlkínálatra. Mindet.
Az minden bajunk forrása.
Előzmény: #40007 puccos 2012.09.20. 10:47:36 |
|
hiénakutya | 2012.09.20. 11:58:30 / # 40008 |
Képzeld azt el, hogy minden budapesti taxis csak százezer forintot dobna be - mindegy mire.
Az több mint fél milliárd...
És azért írtam, hogy "mindegy mire", mert az bármire elég lenne.
De ez egy olyan utópia, hogy felejtsd el.
Előzmény: #39997 nemertem 2012.09.20. 05:41:36 |
|
puccos | 2012.09.20. 10:47:36 / # 40007 |
|
Egy a sok közül.Azonnali órainditás a cimre érkezéskor.
Előzmény: #39962 hiénakutya 2012.09.19. 16:33:18 |
tomajer | 2012.09.20. 10:17:02 / # 40006 |
Jajjmá... mennyi a tagdíj?:-DDD
Előzmény: #40005 Bao 2012.09.20. 09:30:17 |
|
Bao | 2012.09.20. 09:30:17 / # 40005 |
|
Kivel van szerződve?
:)
Előzmény: #40004 csogu 2012.09.20. 09:10:44 |
csogu | 2012.09.20. 09:10:44 / # 40004 |
Ok, akkor miről dumáljunk?:-))
Mit szóltok, megérkezett az ősz:-)
Előzmény: #40003 vapi 2012.09.20. 08:36:59 |
|
vapi | 2012.09.20. 08:36:59 / # 40003 |
|
Nem érdemes itt vitatkozni itt addig,míg a 60-75ezres "fuvarszervezési" díjat, a napi 10000-es bérletidíjat kicsengetik a "fuvarszervezőnek" a 165-ös tarifa mellet!!!
Előzmény: #40002 Bao 2012.09.20. 08:21:35 |