Hozzászólások száma: 7
Ugrás a hírhez
Témakörök > Hírek fórumai > A 2012-es T/6044. számú törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról. A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
smokie09 2012.04.22. 09:33:39 / # 35617
avatar
És tiritarka az összes. Azt se tudod, hogy helyközi járat jön... Droidosítás jön, ez a cél. És meg is csinálják. Valahonnan az önkormányzatnak is bevétel kell, ha már mindent elvettek tőlük, és a taxi ugye! nagy üzlet.
vapi 2012.04.22. 09:07:20 / # 35616
avatar
Most vásárol a BKK 8 éves Hollandiában leselejtezett buszokat.Akkor miről tárgyalnak?

tomajer 2012.03.06. 14:31:09 / # 35615
Országgyűlési krónika (személyszállítás - expozé, vezérszónokok) MTI 2012. március 6., kedd 12:17 Egységes menetrend, valamint jegy- és bérletrendszer bevezetését, a közösségi közlekedés hosszú távú és kiszámítható finanszírozásának megteremtését tartalmazza az új személyszállítási törvény - mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára kedden a javaslat általános vitáját megnyitó beszédében, az Országgyűlésben. A Fidesz szerint az indítvány rendet tesz a közlekedésben, az MSZP viszont úgy látja, az előterjesztés semmitmondó. Fónagy: hatékony együttműködésre ösztönzik a közösségi közlekedési szolgáltatókat Egységes menetrend, jegy- és bérletrendszer, valamint egységes szolgáltatási és minőségbiztosítási követelmények bevezetését tartalmazza az új személyszállítási törvényről szóló javaslat - mondta expozéjában Fónagy János. Az államtitkár szerint az előterjesztés szabályozási, irányítási és finanszírozási eszközökkel ösztönzi a közösségi közlekedési szolgáltatókat a hatékony együttműködésre, megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, az érintett vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányításának lehetőségét. Javaslatot tesznek a közösségi közlekedés hosszú távú és kiszámítható finanszírozásának megteremtésére, meghatározzák a lakosságnak biztosítandó szolgáltatások minimális követelményeit, tisztázva a közszolgáltatás tartalmát - folytatta. Kitért arra, hogy az indítvány külön nevesíti, hogy közlekedési közszolgáltatások létesíthetőek a határokon átnyúlóan is és hangsúlyozta az egységes intézményi modell kialakítását. Külön figyelmet fordít a javaslat a Budapesti Közlekedési Központ hatékony működésének jogszabályi támogatására - jelezte Fónagy János. Újdonságként említette a taxi- és különcélú menetrendszerinti buszszolgáltatások szabályozását, a menetrendek összehangolását és a közlekedési szolgáltatók kötelezettségeinek rögzítését. A jegyvizsgálati rendszereket egységesen definiálják, és a megfigyelési szabályokat szigorítják - mondta. Az államtitkár szavai szerint a fő cél, hogy kiszámítható szabályozási környezetet biztosítsanak az érintetteknek. Hangsúlyozta: a közösségi közlekedés jelenlegi szervezeti és működési keretei nem alkalmasak arra, hogy a mobilitási igényeket az elvárható hatékonysági szempontoknak megfelelően ellássák. A közlekedés irányítási rendszere rendkívül széttagolt, az ágazati szabályozás nem egységes, a követelményrendszer nem egyértelmű és közérthető, számos alapfogalom meghatározása hiányzik, nincs hosszú távú és következetesen végrehajtott stratégia a közlekedési szolgáltatások és infrastruktúra területén, már 3-5 évre tervezhetetlen a finanszírozás - sorolta a problémákat, fenntarthatatlannak nevezve a több évtizeddel korábbi szociológiai viszonyokkal és a közlekedéspolitikai elvekkel ellentétes elemeket tartalmazó kedvezményrendszert. A közösségi közlekedés társadalmi megítélése eközben évtizedek óta romlik - jegyezte meg. A munkavállalói érdekvédelem sok esetben cél- és szereptévesztésbe került a pártpolitikai érdekekhez köthető megnyilvánulásokkal - mondta Fónagy János, aki szerint a változtatás a szakmának és a gazdaság irányítóinak visszatérő igénye, követelése volt. Fidesz: a törvény rendet tesz a közlekedésben A Fidesz vezérszónoka, Manninger Jenő szerint a benyújtott törvény nagy előrelépés a közösségi közlekedés megfelelő színvonalra emelése szempontjából, rendet tesz a közlekedésben, felszámolja "azt az anarchiát, amelyet az előző két kormányzat a neoliberális politikájával" létrehozott. Az Orbán-kormány által megörökölt állapotok annak is betudhatók, hogy a szociálliberális kormányzatok a piac mindenhatóságában hittek - vélekedett. A jogszabály előírja a közlekedésszervezők meglétét, megerősíti a BKK-t, amivel források takaríthatók meg. Néhány százalékos hatékonyságjavulás pedig akár milliárdos nagyságrendű megtakarítással is járhat - hívta fel a figyelmet, majd kitért arra is: támogatják, hogy a taxis cégek pontos szabályozása az önkormányzatok kezében legyen. A vasúti szolgáltatás kiváltásának lehetőségéről szólva Manninger Jenő azt mondta: ez egyáltalán nem hasonlítható a korábbi neoliberális kormányzati intézkedéseket, mert a javaslat szerint ezt csak akkor lehetne végrehajtani, ha az nem járna például környezetvédelmi károkkal vagy az utasoknak hátránnyal. Előrelépésnek tekinteni - folytatta - a minimális alapszolgáltatás biztosításának meghatározását, amely a települések legalább tíz százalékának előrelépést jelent. A fideszes politikus végül kiemelte az iskolabuszok és a közösségi közlekedés járatainak koordinációját, az egységes fejlesztés fontosságát és az elektronikus jegyrendszer mihamarabbi bevezetését. MSZP: a jogszabály semmitmondó, és félreérthető megoldásokat tartalmaz Az MSZP-s Szekeres Imre úgy értékelt: a személyszállítási törvény javaslata semmitmondó, és félreérthető megoldásokat tartalmaz, alapvető problémákra nem ad érdemi választ, így például arra a helyzetre, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása fenntarthatatlanná vált. A politikus megítélése szerint a javaslat megteremti a lehetőséget az utazási kedvezményrendszer drasztikus megnyirbálására, valamint arra is, hogy nyereséges vonalakat szervezzenek ki pályáztatás nélkül. Nem tudni, mi lesz a nemzeti közlekedési holdinggal, a MÁV-val, a BKV-val, vagyis azt, hogy milyen szerkezetben működik majd a közösségi közlekedés, továbbá az egységes jegyrendszerről sem szól a javaslat - sorolta kifogásait, hozzátéve, hogy a menetrend-előkészítéssel kapcsolatban is egymásnak ellentmondó szempontokat fogalmaz meg a kormány. Szekeres Imre bírálta az elégséges szolgáltatással kapcsolatban rögzítetteket is, mert szerinte sok helyen ellehetetlenítenék a sztrájk lehetőségét. Összegzése szerint az indítvány tárgyalhatatlan.

sipi 2012.02.29. 17:01:44 / # 35614
avatar
Újabb rossz nekünk?

hiénakutya 2012.02.27. 16:02:38 / # 35613

csogu 2012.02.25. 13:41:30 / # 35611
további követelményeket írjon elő. Lehet menni tovább kuncsorogni...bocsánat, tárgyalgatni.

tomajer 2012.02.25. 13:37:41 / # 35612