Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
alelölülő | 2020.04.05. 00:09:46 / # 351291 |
Szerintem a magyar autósok már összedobták 1-2 stadionra a rávalót.
Előzmény: #351290 alelölülő 2020.04.05. 00:03:26 |
|
alelölülő | 2020.04.05. 00:03:27 / # 351290 |
Sok sikert a biztosítók ráncba szedéséhez! Valószínűségét az alábbi kulcsszavakkal szemléltetem: futball, Groupama biztosító, OTP, Cs. Sándor
|
|
szálka | 2020.04.04. 22:54:42 / Módosítva / # 351289 |
|
Oké, ezért is tartózkodtam attól, hogy ítéletet mondjak. Nagyon szimpatikus ötlet a fuvarszervezők bármiféle korlátozása, akár legyen szó a díjak mérsékléséről, vagy a létszámról. De ezeknek a jogszerű módját kell megtalálni, nem az ultimátumszerű követelését. Asztalt csapkodva akkor sem ment. Én meg sose voltam híve annak, hogy követeljünk sokat, aztán van miből engedni. A kevesebb is lehet több, ha következetesen ragaszkodunk hozzá.
A létszámkérdés valóban sok problémára gyógyírt jelenthetne. Gyurinak - azóta is - igaza van a személyi feltételek szigorításával. Az érettségit akkor megfúrták, az újra bevethető. Az erkölcsi bizonyítvány minimum lenne a névre szóló engedélyekhez. Tartok attól, hogy a további szigorítások újabb tanfolyamokkal járna együtt, de egy önmagában már értéket képviselő engedélyért megérné. Amúgy se tudom értelmezni piaci viszonyok közt az áldozat kifejezést. Itt inkább nyertesek és vesztesek vannak. Meg kell próbálni az előbbiek közé tartozni. Az alkotmánybíróság nehéz dió. Tudjuk, hogy egyszer már elmeszelték a létszámkorlátozás lehetőségét, egyetlen bíró különvéleménye mellett. Viszont az alkotmánybíróság tudtommal nem minősül önálló hatalmi ágnak. A törvényhozó dolga megalkotni a végfehajtásra vonatkozó jogszabályokat, és amennyiben az alkotmánybíróság előző álláspontjától eltérően döntenének az megkötnén az AB kezét, mert ha ellenáll azzal kiüresíti törvényhozó hatalmat. Érdekes játék. Meg kell győzni a képviselők többségét. Viszont paprikajancsi módjára nem fog menni. Utána teljesülhet Gyuri és mindannyiunk álma és háttérbe szorulnak a fuvarkufárok.
Előzmény: #351285 tomajer 2020.04.04. 18:36:07 |
hiénakutya | 2020.04.04. 20:48:46 / # 351286 |
Mindennek az alapja a taxit vezetgető ember nevére szóló, korlátozott számban kiadható engedély. Ha ez nem járható út, akkor a személyi feltételek drasztikus szigorítása. Ezek közül bármelyiket sikerülne keresztül verni, akkor a fuvarkereskedőkre vonatkozó agymenések azonmód fölöslegessé is válnának.
|
|
tomajer | 2020.04.04. 18:36:07 / # 351285 |
Azért, a fuvarszervezők megregulázása, nekünk is tervbe volt véve... elmaradt.
Közben látjuk, hogy a fuvarszervezői piac, átalakult. Kvázi kétszereplőssé vált. + City.Persze van még a Bolt, a Taxi4, és a Tele5. Nem mondom, hogy az ő ötleteik, a nyerők, de van benne támogatandó. Létszámszabályozás. A fuvarszervezők által szedhető "tagdíjak" teljesítményarányossá tétele, satöbbi. Persze vannak benne agyament ötletek is. De te tudod a legjobban, hogy egy ilyen javaslatcsokor legfeljebb 10%-a megy át a gyakorlatba, az se úgy, ahogy az eredeti elképzelésben volt. A lényeg, hogy itt szerveződik egy erő, amiből lehet valami ....
Előzmény: #351284 szálka 2020.04.04. 17:47:13 |
|
szálka | 2020.04.04. 17:44:17 / Módosítva / # 351284 |
|
Őszintén szólva, nem szeretnék elhamarkodottan ítéletet mondani. Már csak azért sem, mert igen hosszú a javaslatcsomag, amit érdemes lenne részleteiben elemezni.Ezért csupán a "kisbetűs" véleményem : Úgy tűnik, mintha szinte minden ami 2013 óta történt, szemétdombra való lenne.
Az ezerfejű sárkány tüzet okád, viszont kétezer karommal csimpaszkodna az állami emlők után. Meggyőződésem, hogy az elmúlt 7 évben volt mód és lehetőség normális mederbe terelni a vállalkozását azoknak, akik régóta csinálják. Viszont a friss vállalkozásoknak egy viszonylag stabil, (sőt, talán nem túlzás a prosperáló kifejezést használni) piacra kellett üzleti tervet készíteni. Innentől fenntartom azt a véleményemet, amit az előző napok vitáiban leírtam. Legelőször érdemes lenne tisztázni, hogy ebben a helyzetben megélhetési nehézségekről kell-e beszélni, vagy tartós jövedelemhiányról? Mert, bár nem látjuk a végét, szerintem inkább csak megélhetési nehézség. Engem nehezen lehet vádolni Fidesz szimpátiával, de véleményem szerint korrekt és tényleg segítő lépéseket tett a kormány a könnyebb elviselhetőség érdekében. Olyan mintha valamiféle szabályzott kapitalizmust akarnának a blog szerzői. Kormányzati beavatkozást sürgetnek annak érdekében, hogy a taxis vállalkozások jövedelme (magánszféra) növekedhessen a velük kapcsolatban álló vállalkozások (szintén magánszféra) bevételcsökkenése árán.Érdekes szemlélet.... És akkor ki lehetne térni a fuvarszervező cégek taglétszámának 200 főben való maximálására. Ezt miként képzelik? Mert az biztos, hogy a 200 fő vagy irreális összegű tagdíjat kénytelen befizetni, vagy nincs normálisan működtethető fuvarszervező iroda.Van még, de nézzük meg mások véleményét is. Egyébként én sem értem, hogy az eddig a 2 órás bejelentés mellett cinkos összekacsintással szimbiózisban élő autókiadó és autóbérlő most mit vár?
Előzmény: #351283 donkihóte 2020.04.04. 17:02:20 |
donkihóte | 2020.04.04. 17:02:21 / # 351283 |
|
Én ott feladtam, amikor szegény "alkalmazott" gépkocsivezetőkért próbált könnyeket csalogatni a szemembe. Volt jobb is?
Előzmény: #351282 szálka 2020.04.04. 14:59:30 |
szálka | 2020.04.04. 14:59:31 / # 351282 |
|
Nem tudom hányan olvasták végig a "javaslatokat", de ezt komolyan gondolták azok, akik megalkották?
Előzmény: #351281 tomajer 2020.04.04. 14:51:03 |
tomajer | 2020.04.04. 14:30:33 / Módosítva / # 351281 |
A mai napon a Taxisok Operatív Törzse szakmai válságkezelő javaslatcsomaggal fordult a kormány által kijelölt miniszterasszony felé. A javaslatcsomagot weboldalunkon közzétettük, alatta az ún. "Diqus" felületen várjuk és gyűjtjük az esetleges kiegészítő, módosító javaslatokat. Amennyiben egyetért azzal, hogy a haza taxi személyszállítói ágazatnak komoly megsegítésre van szüksége a koronavírus pandémia okán kialakult gazdasági válsághelyzetben, kérjük, írja alá petíciónkat. Az aláírásnál lehetősége van személyazonossága titkosítására. Taxisok Blogja Sargalaz Kapcsolatfelvétel a petíció szerzőjével A javaslat támogatható a peticiok.com oldalon:
Őőőő ... alá lehet névtelenül is írni!!! :-P
Előzmény: #351269 tomajer 2020.04.03. 19:17:37 |
|
tomajer | 2020.04.03. 19:17:37 / # 351269 |
Szakmai javaslatcsomag a taxis személyszállítói ágazat válságának kezeléséreAhogy tegnapi cikkünkben olvashattátok, Nagy Elek és a BKIK elküldött a kormány felé egy javaslatcsomagot, mely szerinte és Metál papa szerint is fenomenális. Ahogy tegnapi cikkünkben is írtuk, javaslatcsomagja rém innovatív, hemzseg olyan szavakról, mint “startup”, “Zrt”, “kötvény”, “leányvállalat”, “GDP” és “likviditás”. Miközben a milliárdjain ücsörög, nem nagyon hatja meg, hogy a mezei taxisokat sokkal jobban izgatják az olyan kulcsszavak, mint “kenyér”, “étel”, “munka”, “számlafizetés”, “létezés”. De a “taxis” szót irományában hiába kerestük, pedig csak van valami köze a Főtaxihoz, ahogy a BKIK vezérkarba belobbizott és/vagy bevásárolt, ott ücsörgő Reich barátunknak is. Mi azonban ezen fércmű nyomán és az általatok kitöltött kérdőívek alapján alkottuk meg javaslatcsomagunkat. A kérdőívek feldolgozása még mindig folyamatban van, és folyamatosan érkeznek is, ezért ebből egy reprezentatív mintát használtunk, de miniszter asszony esetleges kérésére az abban szereplő adatokat naprakészen módosítani tudjuk. A kérdőívek kitöltésének lehetősége nyilvános volt, többször leírtuk cikkeinkben, oldalunkon és a facebook felületen is, és kértünk benneteket, hogy éljetek a lehetőséggel. A kitöltéskor mód volt arra is, hogy szabadon leírjátok, ki miben látja a megoldási lehetőségeket. Akik megtették – igen szép számban -, azoknak köszönjük, hogy segítették munkánkat. Már előre borítékoltuk, mely részek fognak nyafogást okozni, de mielőtt hisztis kirohanását rendeztek bármi miatt is, próbáljatok hosszú távon gondolkodni, és elmerengeni azon, ti éltetek-e a véleménynyilvánítási lehetőségetekkel, saját magatok ilyen jellegű érdekképviseletével, vagy újfent csak arra vártok imádott köldökzsinórotokba kapaszkodva, hogy valaki majd megoldja helyettetek a gondokat. És akkor jöjjön az elküldött javaslatcsomag. Bártfai-Mager Andrea, nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter asszony szíves figyelmébe Tisztelt Miniszter Asszony! Hivatkozással korábbi levelünkre, és az Önök március 19-i válaszlevelére az alábbi kézzelfogható és kivitelezhető javaslatokkal szeretnék élni elsősorban a budapesti, de azon túlmenően az ország taxi személyszállítói érdekében. A pandémia helyzet szinte első pillanatában kérdőív kiküldésével igyekeztünk valós képet szerezni a szakmát sújtó jelenlegi problémákról. Reprezentatív felmérésünk statisztikai adatait levelünk megfelelő pontjain csatoljuk. Jelezni kívánjuk, hogy leírtakra tekintettel még a BKIK-nál sincs teljes és valós adatbázis a fővárosi taxisok létszámáról, ahogy a fuvarszervezőknél sem, tekintettel a független szolgáltatók nagy számára (közel20-25 %). Ugyanakkor a fuvarszervező cégeket (jelenleg 11 van), szintén nem fogadják el érdekképviselőnek, mert a taxisok azt vallják, hogy a fuvarszervezők és a BKIK kizárólag a saját érdekeiket képviselik, amely viszont köszönőviszonyban sincs a sofőrök érdekeivel. Amint azt a tegnap napvilágot látott, a turisztikai ágazat képviselői által benyújtott szakmai javaslatcsomagban olvashattuk, a kamara számukra sem nyújt valós érdekképviseletet és szakmai segítséget. Sem az MKIK, sem pedig a BKIK nem egyeztetett a taxis szakma valós képviselőivel, mivel – mint azt korábbi levelünkben jeleztük – sem a fuvarszervező cégek, sem pedig a (szinte létszám nélküli) Országos Taxis Szövetség nem a több ezer fővárosi és vidéki taxis érdekképviseleti szervezete. Emiatt kényszerültünk a kollégák bevonásával, őket megkérdezve magunk összeállítani egy, a közösségünk többsége által támogatott javaslatcsomagot. Mint azt korábbi levelünkben is jeleztük, a taxis szakma igen speciális terület, úgy a foglalkoztatási formák, mint a működés tekintetében. Zömében férfiak, és túlnyomórészt 40 év felettiek végzik a tevékenységet, és a válaszadók megközelítőleg 75 %-a egyéni vállalkozó, míg a maradék közel 25 % munkavállalóként végzi a tevékenységet. Ezt azért tartjuk fontosnak kiemelni, mert a Kormány első rendelkezési között a KATA fizetési kötelezettség felfüggesztésével nagy segítséget nyújtott a vállalkozóként dolgozó taxisoknak. A fennmaradó, munkavállalóként dolgozó taxis azonban igen nehéz helyzetbe került. Ők általában „bérlik” a taxi gépjárművet, ami azért visszás helyzet, mivel hivatalosan minimális, napi 2-4 órás bejelentéssel, havi megközelítőleg 20-22.000 forintos fizetésért dolgoznak, ugyanakkor az úgynevezett borravalóval növelt, taxiórában levő összegből a munkáltató úgynevezett bérleti díjat von le a gépjárműre, melynek összege havi szinten sokszor a 200-250 ezer forintot is eléri. Nem véletlen, hogy ezek a fuvarszervezők által támogatott jelenlegi szabályozások mentén létrejött autókiadó cégek nagyjából félévenként megszűnnek, a munkavállalókat egyikből a másikba jelentgetik át. Az autóbérlés, a bérautó kiadó – alkalmazottat foglalkoztató cégek megszüntetésével vagy foglalkoztatási formáik szigorú szabályozásával és a szerződések nélküli, kvázi autóbérlések megszüntetésével kiszűrhetők az ÁFA- és adócsalások, mivel a bérautók taxiórájában nem a valós bevétel jelenik meg. Ezeknek az alkalmazottaknak a munkaviszonya március folyamán
megszűnt, munkanélküliek lettek, azonban munkáltatóik bejelentési
protokollja miatt munkakeresési járandóságuk minimális. Javaslat az azonnali segítségnyújtó intézkedésekre Kérjük, hogy ezen munkanélkülivé vált munkavállalókat az átmeneti időszakban a garantált bérminimum, de legalább a minibálbér nettó összegének megfelelő készpénzzel, esetleg élelmiszerre váltható Erzsébet utalvánnyal, vagy valamilyen más, Önök számára elfogadható módon segítsék a túlélésben. Ugyanakkor rászorultság alapján ugyanezt kérjük a vállalkozó taxisok számára is, hiszen nagy részük hitelt fizet gépjárművére, melyet ugyan most a moratórium miatt nem kell teljesítenie, de a korábbi részletfizetések miatt tartalékot képezni nem tudott, jelenleg bevétele nincs. Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy jelen helyzetben lehetséges taxis ágazati anyagi segítséget a Kamarán keresztül akarják felmérni és eljuttatni, ugyanis a kamara saját bevallása szerint is csak a vállalkozói kör mintegy 40 % -át képviseli. A taxisok jelenlegi létszámáról – úgy a fővárosban, mint vidéken – kizárólag a Nemzeti Közlekedési Hatóság rendelkezik naprakésznek nevezhető nyilvántartással, hiszen ők jogosultak kiadni a fényképes taxi igazolványokat. Emiatt bármilyen válságkezelési kezdeményezés, kárenyhítés csak és kizárólag ezen nyilvántartás alapján tud lezajlani. A fuvarszervező cégek, melyekből jelenleg a fővárosban 11 működik, szintén nem képesek valós képet adni a taxis társadalomról, ugyanis egyrészt a kötelékükbe tartozó taxisok között is vannak vállalkozók, valamint egyéb (autókiadó) cég alkalmazásában állók, valamint ők nem rendelkeznek információkkal a társaságon kívüli taxisokról, akik a teljes taxis létszám közel 25 %-át teszik ki. A taxisokat megkérdeztük arról, vajon az elmúlt években voltak-e egyáltalán betegállományban, és túlnyomórészt azt a választ adták, hogy nem, mert nem engedhették meg maguknak. A jelenlegi helyzet jövedelemszerzés szempontjából megfelel a betegállománynak, hiszen mindenhol azt halljuk: maradjunk otthon. Vajon a taxis hogy maradhat otthon? Ez a kérdés azért is fontos, mert a fuvarszervező cégek, melyek a taxisok bevallása szerint is irreálisan magas tagdíjat kérnek, a jelenlegi, szinte teljesen munkanélküli helyzetben is csak alig 50 %-kal csökkentették a tagdíjakat úgy, hogy van, amelyik már előre jelezte, hogy a veszélyhelyzet eltörlésével azonnal és visszamenőleg kéri a felfüggesztett ötven százalékot, függetlenül az aktuális piaci helyzettől. Arról már bővebben szólni sem kívánunk, hogy a tagdíjakért cserébe a taxisok semmiféle érdekvédelmet, segítséget nem kapnak, jelen helyzetben még védőfelszerelést és eszközöket sem, vagy csak elvétve. A veszélyhelyzet utáni időkre két körös válságkezelő javaslattal szeretnénk Miniszter Asszony felé élni. Első körben a taxis személyszállítókat is elért válság azonnali kezelését, a következő pedig a hosszútávú problémakezelést és gazdaságélénkítést célozza. Kiemelten fontosnak tartjuk (több évtizedes tapasztalataink alapján), hogy az esetleges későbbi rendeletmódosításoktól az önkormányzatok se térhessenek el, kifejezetten szigorítás irányába sem. A veszélyhelyzet utáni fontos intézkedési csomag részeként az alábbiakat tartjuk kiemelten fontosnak:
A válsághelyzet kezelésének harmadik fázisában, hosszútávú gazdaságélénkítő hatással bírnának az alábbi javaslatok. Tisztában vagyunk azzal, hogy javaslataink több önkormányzati rendelkezést is érintenek, azonban jelen helyzetben nem tartjuk indokoltnak, hogy mind a t. Minisztérium, mind az Önkormányzat felé javaslatokkal éljünk, tekintettel arra, hogy a taxisokra vonatkozó kormányrendelet a Fővárosi Önkormányzati rendeleten alapult.
Szeretnénk kiemelni, hogy amennyiben nem a jelenlegi 11 fuvarszervező, valamint a BKIK kerekasztal megbeszélésein, a hatóságokat félrevezetve, hamis adatokkal és számokkal ellátva az illetékeseket történt volna a rendeletalkotás, hanem a szakma valódi képviselőinek bevonásával, a jelenlegi helyzetben nem kérnénk, és nem szorulnánk ennyiféle támogatásra. Javaslataink hatására azonban magyar és budapesti taxi piac megtisztulna, csak egyéni vagy kiscsoportos vállalkozások működnének saját gépjárművel, adó- és egyéb csalások nélkül. A taxi piacra települt, komoly fekete pénzeket mozgató ÁFA- és adócsaló ún. bérautó kiadó cégek kiesnének, rendeződne a jelenleg visszás munkavállalói foglalkoztatási anomália, megszűnne az úgynevezett „hiéna-probléma”, és ötezer budapesti, és ideálisan négy – ötezer vidéki, becsületes vállalkozó tudna nyugodtan dolgozni, adófizetéssel erősítve az ország gazdaságát, és eltartani a családját Budapest, 2020. április 3. Taxisok Operatív Törzse önszerveződés (e-mail: taxisokoperatívtörzse@gmail.com)
|
|
donkihóte | 2020.04.03. 07:27:57 / # 351253 |
|
"Néhány üdítő kivételtől eltekintve félkegyelműek sora múlatja itt az időt. "
Igazán sajnálom, ha ezzel kellemetlen perceket szerzek neked, de sajnos a 168 óráról bannoltak, az MTA belső fórumára nem engedtek regisztálni, ezért kénytelen vagyok közétek leereszkedni és itt múlatni az időt.
Előzmény: #351251 szálka 2020.04.03. 00:46:22 |
anyahajókabinajtóhajtogató | 2020.04.03. 01:48:55 / Módosítva / # 351252 |
|
De szerencsére van itt egy kivétel, a személyedben, aki megváltóként mutatja az utat, és a tudatlanság gravitációs ereje által meghajlított térből vezérként rántja ki a szegény értetlen taxisokat, miközben a fekete lyuk felé sodródnak.
(Egyébként átírhatnád a nevedet gerendává, merthogy éppen az lóg ki a szemedből, miközben az enyémben a szálkát keresed)
Előzmény: #351251 szálka 2020.04.03. 00:46:22 |
szálka | 2020.04.03. 00:46:23 / # 351251 |
|
Parafrazeáljunk egy ismertebb zsidó viccet : Mi a szerencse definíciója? Az, hogy itt van nekünk a Hallotaxi, ahol vitázhatunk. És mi a balszerencse definíciója? Az, hogy szerencsénk volt.
Alig van értelmes vita, legfeljebb néha igény lenne rá. Azzal nem lehet, aki egy leírt mondatot még csak - csak megért valahogy, de képtelen átlátni vajon miért is született az meg. És azzal se, akinek az egyébként örökös céltalan hőbörgése origónak tekinthető ebben a vitában, viszont képtelen többre, mint berakni egy pattogatott kukoricás gifet. Néhány üdítő kivételtől eltekintve félkegyelműek sora múlatja itt az időt.
Előzmény: #351245 tomajer 2020.04.02. 18:48:40 |
tomajer | 2020.04.02. 18:48:41 / # 351245 |
Amikor két, alapvetően értelmes ember elbeszél egymás mellett :-(
|
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2020.04.02. 17:54:40 / # 351243 |
|
Akkor kvittek vagyunk.
Előzmény: #351240 szálka 2020.04.02. 15:59:48 |
donkihóte | 2020.04.02. 17:29:41 / # 351241 |
|
|
szálka | 2020.04.02. 15:59:48 / # 351240 |
|
Na végre! Bölcsen megállapítottad, hogy én a véleményemmel szembe megyek a taxis közgondolkodással. Ez azért van, mert nem vagyok taxis. Viszont az a tény, hogy te vajmi keveset értettél meg abból, amit az elmúlt 24 órában leírtam azt mutatja, hogy te igazi taxis vagy.
|
anyahajókabinajtóhajtogató | 2020.04.02. 15:21:56 / Módosítva / # 351237 |
|
Pontosítsunk cimbora: én azt kértem számon, hogy mutasd meg, melyik mondatommal írtam ellent bármelyik állításodnak. Te ezt azóta nem méltóztattál prezentálni, miközben átcsaptál többször is személyeskedésbe (miközben pl. a felsőzsolcai pénztáros példámat látványosan egyáltalán nem értetted).
De idézek tőled: "Nem tudsz meggyőzni arról, hogy most nekem is be kéne állnom a nyávogó kórusba.Vállalkozók vagyunk annak minden előnyével és hátrányával." Pontosan melyik kommentemben biztattalak téged nyávogásra? " Ami körülöttünk van, az a kockázat amire illene készülni. Legalább valamelyest.De itt a taxisok jó része sírásban a legerősebb." Ezzel egyetértek, melyik kommentemben mondtam ellent ennek az állításodnak? A sort még folytathatnám, de amíg erre nem válaszolsz, addig nem szeretném fölöslegesen koptatni a billentyűmet. Te a vita elején eldöntötted, hogy szembemész a vélt taxis közgondolkodással (idézek tőled: "Na most felteszem a kérdést (bár alighanem magamra zúdítom a népharagot."), és görcsösen ragaszkodsz az üldözési mániádhoz, pedig én aztán semmi támadó gondolatot nem fogalmaztam meg ellened. Sőt: egyetértek veled, csupán utalni akartam rá, hogy a mostani taxis hisztinek több alapja van, mint az átlagos taxis hisztinek. Én ezt nem szeretném tovább ragozni, és még egyszer leírni ugyanazokat az érveket.
Előzmény: #351236 szálka 2020.04.02. 12:22:35 |
szálka | 2020.04.02. 12:22:36 / # 351236 |
|
Az előző néhány másodperces videót, mint véleményt fenntartom, de mutatok valamit, hátha alábbhagy a felfuvalkodott magabiztosságod.
Tegnap a nekem írt első hozzászólásodban tettél egy olyan megjegyzést, amiben a taxisok mellett kibővítetted a kört a többi vállalkozóra. Ide illesztem, amit írtál :"Ezt mondjuk minden vállalkozótól meg lehetne kérdezni, nem csak a taxisoktól...talán mégsincs akkora gazdasági dübörgés, mint ahogy azt a TV-ben látjuk." Erre válaszoltam neked 10, azaz tíz perccel később azt, idézem magam : " Nincs értelme ilyen módon kibővíteni a kört, mert nem vezet sehova. Egyrészt ez nem a politikai topik... " Na most cimbora, azóta folyamatosan számon kéred rajtam, hogy én nem értem amit írtál, és csak arra nem válaszolok. Kérdezhetném, hogy van már némi bizonytalanság benned ? De, nem kell válaszolnod. |
szálka | 2020.04.02. 10:59:06 / # 351235 |
|
Hagyjuk, igazgató úr! |