Hozzászólások száma: 323
Ugrás a hírhez Oldalszám: 17
Témakörök > Hírek fórumai > Nagy bajban vannak a budapesti taxisok - lesz, aki feladja A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.02. 03:32:04 / # 351231
avatar
Előbb írtam le, hogy értettem a példád, csak éppen sehogy sem kapcsolódik ahhoz az állításomhoz, hogy "nem csak a taxis vállalkozók sajátossága a sírás a jelenlegi helyzetben". Erre te leírod, hogy szerinted miért nem érthettem...
Egyik kommentemben sem cáfoltam azt, hogy a taxisok sírnak, vagy ne lenne sok panaszkodó köztünk, de te továbbra is kötöd az ebet a karóhoz, és próbálod megmagyarázni, hogy én semmit sem értek az egészből, mert hülye vagyok, miközben kb. mindenben egyetértek veled, tehát csak annyira vagyok hülye, mint amennyire te. 

Lehet, hogy tényleg én vagyok az, aki nem képes összerakni a mozaik darabjait, te viszont fix, hogy csukott szemmel olvasod azt a bizonyos képregényt. 

A taxisok jelentős része nem fogja fel, hogy miért 50 ezer forint pl. a KATA, és hogy az azért ilyen kevés ez a tétel, mert cserébe szinte semmit nem kap az államtól, tehát a bevételéből egy jelentős összeget félre kéne tenni pl. nyugdíjra. A taxisok nagy része azt sem fogja fel, hogy az autó bekerülési költsége nem ingyenes tétel, amikor a vállalkozás költségeit kell kiszámolni (mert sokan úgy számolnak, hogy a tagdíj meg az üzemanyag csak a havi kiadás), továbbá azt sem érti a taxisok nagy része, hogy azért cserébe, hogy többet keres, mint egy pizzafutár (már amikor), a kockázat is jóval nagyobb. A sort folytathatnám, csak ennek az égvilágon továbbra sincs köze a véleményemhez, miszerint a sírás nem csak és kizárólag a taxisok identitásának a része.

Itt egyelőre te vagy az, aki látványosan nem érti, hogy én miről beszélek. 
szálka 2020.04.02. 02:03:25 / # 351230
avatar
Én is egyetértek vele, mert sok igazságot tartalmaz az a bizonyos hozzászólás. De annyit szabadjon megjegyeznem, hogy bár igaz, vén faszok vagyunk akiknek már nagyjából felnőttek a gyerekeik, viszont mi se úgy kezdtük hogy miután a kölkök kinőtték az első cipőjüket, akkor bevittük őket a zaciba és kihoztunk helyettük néhány keresőképest. Ugyanúgy felneveltük, taníttattuk, stb. És esetleg nekünk is több hiteltartozásunk volt mint lakásunk. Vállalkoztunk, dolgoztunk, túléltünk. Ne csináljunk úgy, mintha a taxizás a járvány előtti időkben maga lett volna a kánaán. Csak emlékezni kéne azokra az időkre is amikor pl. 2012 - ben a 450 forintos benzin mellett 150 - 170 forintos km díjakra kárhoztattak bennünket. Túléltük. Tettünk és áldoztunk érte. 
szálka 2020.04.02. 01:18:59 / # 351229
avatar
Őszintén sajnálom, de tényleg többet néztem ki belőled. Mintha képregényeket nézegetnék veled. Külön-külön érted a képeket, de nem tudod összerakni a történetet. 
A fóliázással kapcsolatos írásomat valószínűleg azért nem értetted, mert1 : feltételezem akkor még nem taxiztál2 : nem tudtad összerakni a közvetlenül előtte írt hozzászólásommal, amit úgy fejeztem be, hogy a taxisok jórésze sírásban a legerősebb. 
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 23:39:13 / # 351228
avatar
A vitát hagyjuk, látványosan rémeket látsz, senki sem köszörülte rajtad a nyelvét, és egy szóval sem írtam, hogy zavaros az elméd.
Akárhány perces a memóriám, a kommentjeimnek semmi olyan üzenete nem volt, ami indokolta a te viszontválaszaidat, egyetlen állításodnak sem mondtam ellen, de te viszont hevesen ellenkezel az írásaimra. 
Melyik állításomnak volt olyan jelentéstartalma, ami bármi olyat sugallt volna, hogy a vállalkozói létet én másképp definiálom, mint te? 
Te írtad, hogy 1-1 taxis már 5 nap után világvégét kiállt, erre hoztam fel példát, amivel bizonyítani próbáltam, hogy ez nem taxis sajátosság. Ennyi. Aki ebbe többet látott, az te vagy, hiszen elkezdtél nekem fóliázásról beszélni, meg a kezdő taxisokról, akik nem tudnak számolni. Ami mind szép és jó, csak éppen nem válasz az állításomra, ugyanis egy szóval sem mondtam, hogy a taxis vállalkozó nem felel semmiért, és tessék alanyi jogon havi 500 ezer forintot adni nekünk, mert csak úgy (mielőtt neki állnál személyeskedni, meg a memóriámat minősíteni, amiért "nem értem" a fóliás és a kezdő taxis példád, ne fáradj, ugyanis tökre egyetértek veled a témában, tehát ha emiatt lehülyézel, akkor magadat is lehülyézed).

A hozzászólás felcímkézés meg rendkívül hasznos, pl akkor, amikor telefonról nem töltődik be rendesen minden hozzászólás, és fogalmam sem volt, hogy közben mások is írtak a témához.  
 
szálka 2020.04.01. 22:29:29 / # 351227
avatar
Figyelj ember, elég volt. Nem tudok mit kezdeni azzal, akinek 5 perces a memóriája és képtelen összefüggésekben, vagy átvitt értelemben gondolkodni. Ritkán szoktam zavarosan fogalmazni, és szerintem az elmúlt két napban sem tettem. Neked, igen neked válaszoltam, mert úgymond te szólítottál meg egy olyan írás kapcsán, amit egyébként nem neked, hanem a kertestaxi pajtásnak írtam. Utána az egész egy jelképes asztaltársasággá alakult, mivel más is hozzászólt. Ezek után következett az, amikor bár látszólag neked válaszoltam, de úgy, hogy a többiek is "hallják vagy értsék". Gondoltam / reméltem, talán te is "látod" a körülötted ülőket. Helyette megint rajtam akarod köszörülni a nyelved, bizonygatva, hogy az én elmém zavaros. De, ha neked ekkora probléma az efféle párbeszéd, akkor legközelebb felcimkézem a hozzászólásom. Sőt, már most: Kedves Alelölülő  Nehogy félreérts, tényleg nem gúnyolódom. Az éhen döglés kifejezést először kertestaxi dobta be a járvány kapcsán. Arra válaszoltam a 25-35 éves vállalkozói léttel kapcsolatosan, mert ha jól sejtem ő se ma kezdte a taxit. Ami pedig az alkalmazottakra vonatkozó kitételem volt, az természetesen nem a taxis alkalmazottakról szólt (ennél még én is jobban ismerem a szakmánkat), hanem arról az állapotról amikor valaki egy akármilyen munkahelyen tölt be alkalmazotti státuszt. De, azt hittem, hogy ez kitűnt az akkori válaszomból.
alelölülő 2020.04.01. 21:33:40 / # 351226

Nagyon klassz, hogy van olyan munkaadó, aki próbálja megtartani alkalmazottait.

De ezt nem lehet általánosnak nevezni, alkalmazottat azért tartják, hogy hasznot termeljen.

Ha nem tud működni a vállalkozás, akkor csak felesleges költség. Ez van, ez a kapitalizmus.

Tudja, tudhatja valaki, hogy meddig fog ez tartani? Szerintem nem.

Ha egyszer végre elkezd visszatérni az élet a megszokott kerékvágásba, akkor valószínűleg a turizmus, vendéglátás és szolgáltatások (mi...) jön rendbe legutoljára. Mert nélkülözhetőek vagyunk, és sok embernek sokkal fontosabb pótolnivalóik lesznek. Bár tévednék.

alelölülő 2020.04.01. 21:12:47 / # 351225

Én írtam éhenhalásról. Nem szó szerint értettem, a teniszezők beszéltek éhezésről és ezt terjesztettem ki átvitt értelemben taxisokra. Az éhezés egy folyamat vége lehet, ne jusson odáig senki! Remélhetőleg...

Kedves Szálka! Mégis, hogy lehet valaki alkalmazott a taxi szakmában biztos fizetéssel, amikor ilyen státusz ebben a szakmában nem létezik? Mint tudjuk, az alkalmazottnak nevezettek valójában kocsibérlők, akik mindent kapnak, csak fizetést nem. Vihetik a fix heti leadót, ha marad valami a bukszában, az a fizetés. Ember nincs, aki erre a helyzetre fel tudott készülni. Szerencséseknek van valamennyi tartalékuk és tart, ameddig tart.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 20:17:20 / # 351224
avatar
Igazad van, akkor van értelme a vitának, ha figyelünk egymásra. Éppen emiatt főleg nem értelek, ugyanis se éhenhalásról, sem pedig áldozathibáztatásról nem írtam.
Egy tényt írtam le: nem csak a taxisok, hanem mindenki más is megroppant ettől a pandémiától, emiatt mindenkitől meglehetne kérdezni, hogy mit csinált az elmúlt 30 évben. Ennyi. Még mindig nem értem, hogy pontosan miről vitázol velem. 
tomajer 2020.04.01. 20:14:48 / # 351223
Mindent leírtatok előttem!
Alelölülővel értek egyet :-)

De jó volt olvasni értelmes vitát!
szálka 2020.04.01. 19:03:50 / # 351222
avatar
Fussunk neki újra : "donkihóténak" volt egy felvetése, amire ezt válaszoltam ----  " Aki fél a felelősségvállalástól, annak lehetőségként ott az alkalmazotti lét. Állandó körülményekkel, főnökkel, szabott keretekkel. Aki meg jobban kedveli az önállóságot, a szabadságot az önmaga munkáltatójává válik. Viszont, ha így dönt valaki, akkor meg kell tanulnia tolerálni a bizonytalanságot, és vállalni egy jóval magasabb kockázatot.A függetlenség velejárója a kényelmes munkavégzés, de megnyered vele azt a kiszolgáltatottságot is, ami a politikai és a gazdasági változásokkal együtt jár. "Erre írt "kertestaxi" némi éllel, idézem : "Tulajdonképp még igazad is van. Szerintem vagyunk még egy páran akik nem számoltunk azzal, hogy éhen döglünk, mert a sárga férgek nyersen zabálják a denevért"Itt jöttem én azzal a neki írt válasszal, amire már te reagáltál. Ez volt az a bizonyos éttermes, multicéges...és én csak innen folytattam veled a beszélgetést. Te szálltál be, ami nem baj, csak vitatkozni, beszélgetni úgy van értelme, ha figyelünk egymásra, mert egyébként teljesen félremegy minden.Nem írtam éhenhalásról, célozni sem céloztam rá. A józan, megfontolt vállalkozásról írtam. Arról, ha valaki belekezd, akkor számoljon olyan helyzetekkel is amikor kevés a melldöngetés, hogy király vállalkozó vagyok.Nincs bennem áldozathibáztatás.



donkihóte 2020.04.01. 17:52:23 / # 351221
avatar
A vita eredetét keresve visszaolvasgattam picit, és azt látom, hogy tulajdonképpen egy hozzászólásom indította el. Pedig egyáltalán nem volt célom, ráadásul félre is lettem értve. Ugyanis eszem ágában sem volt panaszkodni. Egyszerűen felmerült bennem, hogy miközben egy csomó cég ( Wizz, MÁV, Volán stb.) visszatérít, átír, kitol, kompenzál,  a közút meg a főváros pedig követhetnék a példát, de inkább lapítanak. Az előre kifizetett, de jelenleg használhatatlan droszthasználati szerződésről egyetlen szó sem esik, hogy bármilyen formában segíteni szeretnének eszükbe sem jut. És miután ez a kérdésem nem érte el az ingerküszöböt, feltettem a kedvenc lemezem. De, hogy ebből hogy jött az, hogy éhenhalásról panaszkodok?

alelölülő 2020.04.01. 16:58:43 / # 351220

Nincs két egyforma élethelyzet. Aki 25 éve taxizik, valószínűleg elég öreg ahhoz, hogy gyerekei már felnőttek legyenek. Aki nem taxizik ennyi ideje, az meg lakásra gyűjt, gyereket nevel, pénzt próbál félretenni a következő kocsira, stb. Esetleg ilyen-olyan hitelei vannak. Imént olvastam, hogy profi teniszezők éheznek, mert nincs semmi bevételük és segítséget kérnek a nemzetközi szövetségtől. .Nyilván nem élteniszezőkről van szó, hanem világranglista hátsó részében elhelyezkedőkről, de mindenki ott kezdi és fokozatosan kerülhet előre. Nekik se kellene éhenhalni azért, mert nem láttak mindent előre. Meg a rossz helyzetben lévő taxisoknak sem. Nem magamról beszélek, mert én is elég öreg vagyok ahhoz, hogy napi betevő gondoktól mentes legyek, de azért tudok együttérezni a bajba jutottakkal. Sajnos Magyarországon nemzeti sport az áldozathibáztatás.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 16:47:44 / # 351219
avatar
A komment másik fele lemaradt, szóval:

Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy a taxisoknál jóval nagyobb és tőkeerősebb vállalatok is megroppantak pillanatok alatt, úgyhogy most ez a "hiszti" nem ugyan az, mint amikor egy kolléga panaszkodik egy átlagos szeptemberi szerda este, hogy "még csak 20 ezernél tart, pedig már vagy 5 órája dolgozik".
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 16:39:48 / # 351218
avatar
Én kezdem elveszteni a fonalat. Most tulajdonképpen miről vitázunk? 
Állítottad (pontosabban kérdezted), hogy aki nem tud átvészelni 3 hónapot, az mit csinált eddig 30 évig. Én erre írtam, hogy ezt nagyjából minden vállalkozótól meglehetne kérdezni, mert senki sem viseli jól ezt az időszakot. 

Bátyó 2020.04.01. 16:09:46 / # 351217
avatar
Jogos.
szálka 2020.04.01. 15:59:43 / # 351215
avatar

Egy példát hozok neked a múltból, igaz leegyszerűsítve, mert annyira szerteágazó és annyiféle hatásos érv is szólt ellene, hogy isten tudja mi lett volna a leghelyesebb döntés.

A sárgítás, 2013-ból. Fontos volt a fix tarifa mielőbbi bevezetése, ebbe a többség talán egyetértett.

Ennek ára volt, sok más mellet a fóliázás, amit viszont minden másnál hamarabb meg kellett csináltatni.

Persze rengeteg ellenzője volt, született ezerféle miért, stb. És persze a mindent háttérbe szorító " de milyen sokba kerül a kurva anyátokat rohadékok, miből, nincs pénzem...taxis érvrendszer.

Próbáltunk a józan észre hatni, hogy az alaptarifa 300-ról 450-re ugrik, és hogy az akkori hevenyészett statisztika szerint is havi átlagban 150 fuvart vett fel egy taxis az adott cégétől, és ehhez jött az utcai fuvar. Mondjuk kb. összesen 200 darab fuvar havonta. Ez nagyjából 30.000 forint havonta, 360.000 forint évente, amiért tényszerűen egyetlen plusz métert sem kellett megtenni. Ennek az egy évnyi összegnek kb. az egyharmadáért fóliáztak nagyjából 2-5 évre attól függően, hogy kinek mikor kellett autót cserélni.

Csak cirkusz volt, semmi más. És hozzászólások a kivéreztetett mikrovállalkozókról, mint ahogy te is leírtad ugyanezt kb másfél órája....

szálka 2020.04.01. 15:31:09 / # 351214
avatar
Milyen hosszú legyen annak a hullámvasútnak a pályája amire felülünk? Miért pont az egy decemberi "jó" hónaphoz viszonyítsuk az azt követő 2 - 5 hónapot? Persze visszakérdezhetsz, hogy miért ne? Nincs jó válasz. Aki például november közepén kezdett taxizni, és december után azt hitte, hogy ez mindig így lesz, az szimplán hülye. A január - február nagyjából olyan volt, mint  legtöbbször az év eleje. Akinek ez volt az első a taxis pályafutása alatt, az miért nem érdeklődött előtte, hogy mi vár rá? Nem február végén kell csodálkozni, hogy jééééé..... A munka március közepe óta sem állt le, csak jóval kevesebb lett.Akik meg régebb óta csinálják, azokra meg érvényes, amit donkihóténak és kertestaxinak írtam.Nem tudsz meggyőzni arról, hogy most nekem is be kéne állnom a nyávogó kórusba.Vállalkozók vagyunk annak minden előnyével és hátrányával. Ami körülöttünk van, az a kockázat amire illene készülni. Legalább valamelyest.De itt a taxisok jó része  sírásban a legerősebb.
anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 14:46:56 / # 351213
avatar
Félre értesz, teljesen igazad van, nekem semmi bajom nincs a felsőzsolcai pénztárosokkal, és tényleg nagy felelősség hárul a könnyű pénzt ígérő szereplőkre (mondjuk a sofőröket sem kell félteni, köztük is van pár vetítő gép). 
Én csak azt akartam hangsúlyozni, hogy egy ilyen gyenge január-február után nem csak önmagában a gyenge márciussal van probléma. 
szálka 2020.04.01. 14:28:14 / # 351212
avatar
Ha mindenképp erőltetni akarod a témát....én inkább sajnálom a  " felsőzsolcai kisbolt pénztárosát ", mint az Alabárdos tulajdonosát, aki alighanem csak sportot űz a rinyálásból, és előre mosta kezeit, ha később esetleg kitette az alkalmazottait. Én meg tudok olyan külvárosi éttermet, ahol a tulaj 3 hónapra vállalta, hogy kifizeti minden alkalmazottja nettó bérének a kétharmadát a teljes bezárás esetére is. ( még akkor hozta a döntést, amikor délután 3-ig nyitva lehettek )Nem állítottam afféle balgaságot, hogy nincs baj az országban, vagy hogy a taxizás a legjobb időszakát élné. Sajnálom azokat, akiknek a napi bevételén múlik az albérleti lakhatása, stb. De, innentől érvényes mindaz, amit a korábbiakban írtam. Oszt lehet utálni érte.A járványhelyzeten túl mindezért felelősek azok is, akik a könnyű pénz ígéretével idecsábítottak ezreket a taxipiacra. Legyen szó fuvarszervezőről, vagy autókiadóról.És felelősek azok az emberek, akik összeadni és kivonni sem tanultak meg az iskolában. A taxizásból meg annyit láttak, hogy felcsavarjuk a zenét, aztán jönnek a "jócsajok"...meg a külföldi, akit át lehet baszni.

anyahajókabinajtóhajtogató 2020.04.01. 13:45:55 / # 351211
avatar
A budavári Alabárdos étterem tulaja már február végén bejelentette, hogy végük van, és akkor még sehol sem volt fertőzött Magyarországon. Ha egy sok sok éve működő "luxus" étterem 2 gyengébb nap után lehúzza a rolót, akkor egy évek óta kivéreztetett mikrovállalkozótól mit várjunk? 
Nem kívántam politizálni, csupán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy látszólag sokkal jobb volt a helyzet, mint amennyire valójában jó volt. Nem egy ismerősömet az aktuális munkahelyén ki sem fizették, és most nem a felsőzsolcai kisboltnak a 2 órára bejelentett fogatlan pénztárosának a fizetéséről beszélek, hanem magyar viszonylatban komoly szolgáltató cégek alkalmazottairól, akiket érintettek a korlátozások (mármint az üzleteket).
Itt taxis fronton szerintem inkább az a probléma, hogy volt egy iszonyat gyenge január-február, ahol nagyjából a fél brigád felélte a decemberi pénzeket, és akkor most jött egy még rosszabb március. 
Aki nem dolgozik inkább, és nem fizet tagdíjat, annak a január-február után túl sok megtakarítása nem maradt, és ugye bevétel nélkül nincs pénz, aki meg még mindig kint ül a hidegben, az meg amit megkeres, be is fizetheti a fuvarkufárnak, vagy éppen eltankolhatja a kúton. Szóval itt nem 5 nap csődről van szó, hanem inkább 90 nap csődről. 
Oldalszám: 17