Hozzászólások száma: 206
Ugrás a hírhez Oldalszám: 11
Témakörök > Droszt Híradó > Észt mundérban... (taxifájos élmények) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
balagge 2018.01.26. 19:45:34 / # 347566
avatar
Majd a droidtarto átgondolja, hogy bevallja ill. fizet-e ÁFA-t...:-))))
balagge 2018.01.26. 19:43:43 / # 347565
avatar
Pedig nagyon szeretnének a taxisok fuvarszervezők érdekében előremutató javaslatokat letenni az asztalra a rendeletmódosításhoz. 
alelölülő 2018.01.26. 16:50:35 / Módosítva / # 347555
"honnan tudja a nav, hogy neked számláz a taxify?"

Mindenkit óvok attól, hogy elmulassza az  áfa befizetését. Ha egyszer bukta lesz, akkor az nagyon fog fájni. Hallottam kollégáról, aki lakását veszítette el adótartozás miatt. Elég, ha kérnek egy listát bkk-tól a taxifájós kollégákról, és utána nézhetnek, hogy ki fizetett áfát és ki nem. Kikérhetik a cégtől is a kiállított számlákat.
Vajon hány taxify-os kolléga van, akinek fogalma sincs arról, hogy áfát kellene fizetnie?
Vajon tudja-e a cég, hogy alvállalkozóik tömegét teszik tönkre éppen?
tomajer 2018.01.26. 15:41:18 / # 347553
Háát, én próbáltam velük megértetni a kamarai egyeztetésen, de nem sok sikerrel :-(
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.26. 13:55:42 / # 347551
avatar
Én alapvetően félek a tarifaemeléstől. Nyilván a taxizó közönség nagy részét nem vágná mellbe, de én attól tartok, hogy több bevétel kiesés lesz emiatt, mint amennyi plusz. Az alapdíj ugyanakkor nem klasszikus értelembe vett tarifaemelés, hiszen az utasok nagy részének lehetősége van utcáról beülni az autóba, tehát ugyan annyit fizetnének, mint eddig. 
Lenne egy ötletem egyébként, amivel népszerűsíteni lehetne az utcai leintés/drosztolást, de még utána kell járnom 1-2 dolognak ezzel kapcsolatban. Én a kulcsot abban látom, hogy a fuvarszervezők helyzetét gyengíteni kell, nem rosszindulatból, hanem azért, mert az érdekeink ezt kívánják. 
tomajer 2018.01.26. 13:33:23 / # 347550
Alapvetően most fogja tárgyalni a közgyűlés a tarifaemelést.  Egy mondat kéne a rendeletbe ... és hogy ez is kötelező tarifaelem!
Most lehetne ütni a vasat. ...  habár nem meleg, de hátha ...  ha nagyon sokan fújjuk! :-)
anyahajókabinajtóhajtogató 2018.01.26. 12:19:16 / # 347549
avatar
A kiállási díj hatalmas előrelépés lenne. Azon kívül, hogy szerintem csak minimálisan ugyan, de növelné a bevételt, jóval több beülős utas lenne, ezzel végre gyengülne a fuvarszervező cégek helyzete, és lehet, hogy a legközelebbi tagdíj emeléskor kétszer meggondolják, hogy mennyit emeljenek, hiszen több eséllyel lehet mezítlábasként boldogulni. Az meg nekik sem jó, ha a fél brigád kilép. 
Nem utolsó sorban az utasok is jól járnának, nagyobb eséllyel kapnának autót. 
tomajer 2018.01.26. 11:12:01 / # 347548
"Beszélni kell a Tállaival, ki kell tolni az áfahatárt!"

Ezen nem segít az áfahatár.  Hiszen nem a saját bevételed után fizeted az áfát, (most) hanem a taxifáj bevétele után, ami százmilliós összeg.
Az áfahatár, ami 8 000.- most, a te bevételedre vonatkozik.  Ha azt eléred, akkor azután is fizetheted az áfát!
tomajer 2018.01.26. 07:06:08 / # 347546

Jó erre ébredni, hogy okos dolgokkal foglalkoztatok iccaka :-)

balagge 2018.01.26. 01:36:49 / # 347544
avatar
Ubereztel a Budapest taxi előtt? Ha igen, milyen uber után taxisnak lenni? 
balagge 2018.01.26. 00:32:30 / # 347543
avatar
Annyira nem nehéz. Megnézed a forgalmadat és azt, hogy mennyit fizettel a fuvarszervezesert. Ezt összehasonlítod a "hagyományos" mosóporral. Mi van ha nem fizeted/vallod be az áfát?honnan tudja a nav, hogy neked számláz a taxify? Különös tekintettel arra, ha katas vagy, hiszen annak nem kell kiadásairól nyilvántartást vezetnie.
cukrosleves 2018.01.25. 23:37:52 / Módosítva / # 347542
avatar
Forgalom arányos, éppen ezért nehéz hagyományos fuvarszervezőhöz hasonlítani! Nagyban függ attól, mennyi beülősöd van. Ha csak beülősöd van, akkor nem kell fizetni semmit, és máris olcsóbb lehet mint a hagyományos fuvarszervező. Szabiról, nyaralásról nem is beszélve. Úgy kell csinálni, hogy meglegyen a balance. -mondjuk lehet ezt csinálom szarul. Az utasokkal nincs baj, nem érzem hogy kikéne nyalni a szépfelüket. Fiatal-idős, van minden, mint egy rendes utcai mix. Talán egy kicsit több a kínai és az arab, de amelyik nem tud beszélni, az legalább beírja magától hova szeretne menni. Szerintem az elvetemült uberes közönség nem ez volt, azoknak drága a taxi, és most is vibereznek!
balagge 2018.01.25. 22:09:23 / # 347541
avatar
...Valamiért nem érdeke...:-) mint ahogy az sincs terítéken, hogy taxi óra helyett lehessen GPS alapon viteldíjat megállapítani online...:-) aztán csak halllom, hogy sikerül még okosságokra bukkanni egyesek taxi órája körül. 20 éve négy kereken egy helyben 
szabadataxi 2018.01.25. 22:01:28 / Módosítva / # 347540
Ez a rendszer akkor lesz jó, ha ismét lesz kiállási díj, és a közvetítő annak fix összegével beéri fuvaronként. Ez egyben a tarifaemelés kérdését is megoldhatná, ahogy az időszakos taxihiányt is. Csak hát nincs fogadókészség a jogszabályalkotók részéről a pluszszolgáltatás kifizethetőségének visszaállítására.
Főleg azért, mert senki, egyetlen magát érdekvédőnek tituláló szervezet vagy önjelölt vátesz sem kéri valamiért. 
balagge 2018.01.25. 21:58:28 / Módosítva / # 347539
avatar
Nem csodálkozom hogy jobb mint a Budapest taxi..sok jót én sem hallottam róla. Többet keresel,de többet is kell fizetni....akkor gondolom az egyenleg pozitív  :-) Az a gond, hogy a 15% az nettó. Az bruttó ~19%. Ez kb. 2x annyiba kerül mint máshol, "hagyományos" fuvar szervezőknél, cserébe legalább forgalom aranyos. Mindezt azok után, hogy évekig azt kommunikáltak a GPS alapú fuvar szervező(uber), hogy azért olcsóbbak mert kevesebb a fuvarszervezes költsége. Most akkor olcsóbb vagy dragabb?:-)))
Gondolom sok az utas, nagyon jó a megítélése a cégnek az internet (alja) népe körében. Olyan uberes stílusban nyomják, szaros a segge ? majd a sofőr kinyalja...
szabadataxi 2018.01.25. 21:52:47 / Módosítva / # 347538
Ez igaz, bár a taxi és az Uber az én meglátásom szerint nem ugyanaz az ágazat, akkor sem, ha mindkét címüzér viteldíj ellenében személygépkocsival személyeket szállító vállalkozókon és droidokon élősködik. A Taxify jogkövető taxiscégnek akarja eladni magát, míg az Uber egy pillanatig sem fontolgatta ezt Magyarországon. 
Egyébként, esetemben, majdnem eredményes is volt a verbunk, komolyan fontolgattam pár napig, hogy közétek állok. 

De ennyiért nem. Elfogadom, hogy amiket felsoroltál, előnyt jelentenek, főleg a rádiócsend csábít nagyon. De a mohóságnak és a pofátlanságnak is van határa. Az én mércém szerint pedig ez itt át van lépve, nem kicsit. És nem csak a jutalék mértéke mondatja ezt velem. 
balagge 2018.01.25. 21:44:21 / # 347537
avatar
Jó a rendszer, nekem is tetszik csak aljas gazemberek vezetik. Más régiókban uber-módra működik azaz fehér rendszámos autókkal csináljak. Az szerintem mindenkinek tetszene ahogy működik a címosztása, de abból még nem következik az aljas lehúzás. Miért mennek ingyen a Nagyvárad térig? Ennyi pénzt fuvarszervezésért eddig senki nem fizetett, legfeljebb az uberesek... Ami az ÁFA határt illeti az nem a Tállai asztala hanem a penzugyminiszteriumé, de állítólag már kértek engedélyt az EU-tól az alanyi mentesség értékének emelésére. Ami azt illeti, ez nem különösebben érdeke a költségvetésnek:-)Az ÁFA határt nem azért kene megemelni, hogy a taxify gond nélkül rabolhasson egyre többet a sofőrök jövedelméből.
cukrosleves 2018.01.25. 21:37:22 / # 347536
avatar
Szerintem a személyi átfedés nem jelent semmit, más ágazatokban is sűrűn előfordul hogy a szakemberek vetésforgóban vannak. Sőt, vannak városok, ahol egyenesen konkurenciája egymásnak a két cég! 
szabadataxi 2018.01.25. 21:25:25 / Módosítva / # 347535
Az Uber-utóíz annyiban is megállja a helyét, hogy személyi átfedések is vannak: az egykori Perc utcai toborzólegény ma rigai akcentussal osztja az észt, de nagyjából ugyanazzal a szókészlettel. 
Nagyobb baj, hogy meggyőződésem szerint a legtöbb egyéni vállalkozó, aki hozzájuk csapódott, egyáltalan nem tud róla, hogy neki kell az áfát is megfizetni a harács után, ami persze nem mentesíti őket ez alól. Bár túl sok saját lábán álló partner nem lehet, ahogy tudom és látom, inkább az uberes droidsereget örökölte meg, illetve tenyésztette tovább az innovatív balti utasnepper, nekik meg nagyjából mindegy, hogy ki pengeti a VAT-ot (senki).
cukrosleves 2018.01.25. 21:22:09 / # 347534
avatar
Sávos jutalékfizetési rendszer van. 25-20-15%, attól függően mennyi címet viszel el. De persze ez akkor is K-sok!Cserébe viszont nincs pacsi, előke, csókos kollégák, megégés, nincs -gyere el mer gyere el-, nem kell frakkba öltözni, nem kell hallgatni a hülyeséget az URH-n, nem kell a kioktatást hallgatni és birkózni a diszpécserrel ha nincs ott az utas, mert érdekesmód ott van ahol rendelte, nem pedig a telefonos rontotta el. Ha mégsincs ott és nincs kedved megvárni mert szar helyre kérte, akkor elpöckölöd minden következmény és magyarázkodás nélkül, és mész tovább. Nem kell parázni, hogy csak kicsit ide beugrok tesó, aztán megyünk tovább, ha végzel vele elég csak lassítani és kipattanhat az utas, nem kell bénázni a pénzzel, intézi az app a fizettetést. Nem kell gondolkodni csak Wazét követni, lehet pörögni, és sokat menni mert nagyrészt mielőtt végeznél, már dobja a következőt. Nem kell kályházni, nem kell megtippeni szombat este, hogy hány perc alatt fogsz kiszabadulni a Király-ból, csak felveszed a címet, és hallgatod tovább a MusicFm-et halál nyugalomban. Ha látja hogy nem mozdulsz, úgyis visszamondja, ha meg be akarnak ülni, elpöckölöd. Nem kell kéthetente bejárkálni takkdíjazni, és elcseszni vele félnapokat, helyette lehet dolgozni. Én már azt sem tudom hol van a központ, még egy rohadt telefonszámom sincs oda. Ha valamit kérdezek üzenetben, napok múlva válaszol egy robot valami sablon szöveget taxify vízjeles e-mailben. Nemhogy nem baszogatnak, teljesen elengedték a kezem és magamra hagynak egy ekkora városban. Lehet örülni a rövid fuvaroknak is, mert pörög a számlálód, de tök sok a hosszú fuvar is. Sok a reptér, és sokszor vissza is hoznak, pedig nem szoktam megállni. Szóval tök jó is lehetne ez, csak ne lenne ennyire drága. Többet keresek mint a budapestnél, viszont több a fizetnivaló is. A repteres főtaxisnak hogyan éri meg,ha a Nagyvárad térig ingyen jön be? Itt szerintem hasonló a képlet. Beszélni kell a Tállaival, ki kell tolni az áfahatárt!
Oldalszám: 11