Hozzászólások száma: 125
Ugrás a hírhez Oldalszám: 7
Témakörök > Hírek fórumai > Green /Grimm?/ Taxi sajtótájékoztató taxis szemmel. Avagy mikor járunk végre villanyautóval? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2012.03.02. 07:05:23 / # 34636
Háát, ha nem majd tízmilla lenne az ára...:-( [b]Peugeot 3008 Hybrid4 - Világelső A nagyon korrekt tájékoztatón kiderül, hogy ennek a hibridnek köze sincs az eddig megismert Toyota-modellekhez, sőt az összkerék-hajtás sem hagyományos benne. Rémesen leegyszerűsítve: a 3008 HY4 elöl dízel, hátul elektromos, s a két hajtómű néha külön, néha pedig együtt dolgozik, mindenféle mechanikus kapcsolat nélkül. További jellemzői a rendszernek, hogy négyféle - ZEV, 4WD, Sport, Auto - üzemmódra képes, csúcsteljesítménye 200 lóerő, 3,8 liter az átlagfogyasztása, károsanyag-kibocsátása pedig 99 g/km. S mi az előnye a dízel és elektromos hajtás kombinációjának a hagyományos hibridekéhez képest?! A válasz természetesen a fogyasztásban, illetve a dízelmotor hatékonyságában „rejlik": a 2 literes HDi FAP erőforrás a 27 kW-os villanymotorral összekötve igazi aszkéta jellem.

tomajer 2012.02.22. 21:22:36 / # 34635

Egér 2012.02.18. 13:08:47 / # 34634
avatar
Sziasztok!Azok az autók még mindig dolgoznak természetesen a "zöld droid" programban.
indi50 2012.02.17. 19:04:31 / # 34633
ötletet
indi50 2012.02.17. 19:03:45 / # 34632
Én rákérdeztem, itt nálunk. Dobták az ötletett. Gondolom elkezdtek számolni.
tomajer 2012.02.17. 16:24:53 / # 34631
Valaha igen. Vagy öt fel lett matricázva, és Zónásként futottak.
alelölülő 2012.02.17. 15:35:38 / # 34630
Mi lett a g(ö)rín-taxival? Látott valaki valaha utcán egyet is belőlük? Lehet, várják a környezetvédelmi besorolás (Euro5-ös motor) életbelépését...

tomajer 2011.08.19. 10:27:54 / # 34629
[font ssize=4]Nagyszabású villanyautó teszt a Schneider Electric közreműködésével.[/font] A Schneider Electric, az energiamenedzsment globális specialistája támogatóként vesz részt a SAVE projektben, amely Franciaország legnagyobb, kizárólag villamos energiával megoldott mobilitás-fejlesztést célul kitűzött kísérleti projektje. A körülbelül 100 jármű és 150 töltőpont bevonásával végzett kísérlet keretén belül 8 Renault Fluence Z.E., 20 Renault Kangoo Z.E. és 11 Nissan Leaf jármű közlekedik a Seine Aval régió útjain. A járművek töltését összesen 101 töltési pont biztosítja, amelyek közül 36 a nagyközönség számára is hozzáférhető az utak mentén, áruházaknál és a parkolóházakban. A SAVE projekt annak eredményeként született, hogy a Renault-Nissan csoport, az EDF, az Yvelines megyei önkormányzat, az EPAMSA és a párizsi regionális hatóság közösen elhatározta: nagyléptékű, a villamos hajtású mobilitással foglalkozó kísérletet hajtanak végre Seine Aval területén. A partnerekhez a Schneider Electric és a Total is csatlakozott. A Schneider Electric a töltőinfrastruktúra biztosításával járul hozzá a projekthez. Emellett a vállalat végzi a rendszerek műszaki felülvizsgálatát, illetve az állomások adatainak gyűjtését és energiafogyasztásuk kezelését is. A SAVE fórum célja, hogy összegyűjtsék a tesztvezetéseket végző ügyfelek tapasztalatait a töltőinfrastruktúra telepítésével és a villamos hajtású járművek használatával kapcsolatban. Az eddigi eredmények azt igazolják, hogy az ügyfelek villamos hajtású járművekkel kapcsolatos előítéletei azonnal megszűnnek, amint beülnek a volán mögé. A sofőrök a visszajelzések szerint intenzíven használják a járműveket, amiből egyértelműen kitűnik, hogy azok megfelelnek a felhasználók közlekedési igényeinek. A Colizen vállalat például naponta átlagosan 90 km-t tett meg Kangoo Z.E. járművével, míg a 2 ATP MR személyfuvarozó vállalat Fluence Z.E. modellje naponta átlagosan 107 km-t tett meg. A SAVE projekt a tervek szerint 2012 szeptemberéig tart majd. A kísérlet következő lépéseként 30 perces töltésre tervezett gyorstöltő állomásokat alakítanak ki két Total szervizben, járműveket biztosítanak magánügyfelek részére, valamint továbbfejlesztik a töltőinfrastruktúrát is. Hosszú távon ezeknek a teszteknek az eredményeivel egészítik ki a városi töltőállomások telepítésével foglalkozó zöld könyv ajánlásait.

thomas 2011.08.05. 21:37:01 / # 34628
Behalt a mutatvány! "Átverhet a látvány,átver ez a látvány, átverhet a látvány BUNDA!" (Beatrice,Üzenetek I.)
tomajer 2011.08.05. 20:22:40 / # 34627
[b]Hetente négyezer tonna CO2-t termelnek a londoni taxik CO2 helyett konnektorok lephetik el Londont [/b]Az elektromos üzemre történő átállítás nagyban csökkentené a város légszennyezettségét. Hetente négyezer tonnával kevesebb szén-dioxidot lélegeznének be a londoniak, ha a London Taxi elektromos lenne.

tomajer 2011.06.18. 00:12:47 / # 34626
tomajer 2011.06.17. 06:21:27 / # 34625
tomajer 2011.06.16. 19:30:59 / # 34624
[b]A Siemens elektromos sportkocsiját tesztelik az M0-áson Egyedülálló tesztvezetés keretében próbálhatják ki a szakemberek a Siemens elektromos meghajtású sportkocsiját, az eRUF Roadstert. A világon egyedülálló konstrukció kifejlesztése a Siemens városi elektromos töltőhálózatokról szóló projektjéhez kapcsolódik.[/b] Szakemberek, szakújságírók és az autó facebook-oldalán futó játék nyertese teszteli ma délután a Siemens elektromos sportautóját az M0 autópálya egyik már felújított, de a forgalomnak még át nem adott szakaszán. Az eRUF Roadster a Siemens és a nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH együttműködésében készült. A világon egyedülálló konstrukciót a Hannoveri Vásáron mutatták be először, idén áprilisban. Az eRUF roadster kifejlesztése kapcsolódik a Siemens városi elektromos töltőállomás-hálózatokról szóló projektjéhez. Az autó a benne lévő „ComBox" berendezés segítségével – ami lehetővé teszi a kommunikációt az infrastuktúrával –hatékonyan köthető rá a városokba tervezett intelligens villamos hálózatra. Így a teszt során az elektromos autózáshoz szükséges komplex infrastrukturális hátteret is demonstrálja a Siemens. Az eRUF Roadstert a Siemens az M0 körgyűrű bővítés alatt álló déli szakaszán mutatja be. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a régi balatoni út (7-es főút) és a diósdi (törökbálinti) út közötti útpályát bocsátotta rendelkezésre, amely a Colas csoport munkaterülete. A tesztsofőrök a kiváló minőségű pálya két kilométeres szakaszán tapasztalhatják meg az eRUF roadster hatékonyságát. A nagy teljesítményű Siemens elektromos autó alapja egy Porsche Carrera 997-es modell. A Magyarországon bemutatkozó sportkocsi 180 kilowattos elektromotorját a Siemens gyártotta. Az erőforrást 29 kW-os lítiumion-akkumulátor táplálja, ez mintegy 150 kilométeres hatótávolságot biztosít. A kocsi végsebessége 220 km/óra, 0-ról 100 km/órára 5 másodperc alatt gyorsul fel. A bajorországi Pfaffenhausenben működő, nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH-val való együttműködésben a Siemens kutatói további tíz Porsche 911 járművet is nagy teljesítményű e-autóvá alakítanak át. A fejlesztési programot a német Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium is támogatja.

R005 2011.06.15. 04:27:39 / # 34623
avatar
Ja érdemes kicsit körülnéznünk nyugaton hogy mennek a dolgok... egy km-er egy liter benzin,utca olcsóbb mert telefonon rá kell gurulni és várni ami pénzbe kerűl,német taxis áfa nélkül vehet mercit taxinak... tényleg érdemes lenne már szétnézni nyugaton ,hogy mennek a dolgok! elektromos taxi mi? 7-8 milláért.13 milla lesz mire kifizetjük kb 10 év alatt! De vigyázzatok,csak két három éves koráig lesz jó taxinak,mert utána már nem nyílik az ajtaja,és nem gördülnek a kerekei!(hogy is dolgozhatnánk lepukkant 3 éves elektromos autókkal?) akkor lemaradnánk a nyugattól!!! :(

tomajer 2011.06.14. 14:15:08 / # 34622
[b]25 ezer elektromos autónk lesz 2020-ra E-community néven közösséget alakítottak azok a társaságok, amelyek szerepet kívánnak vállalni az elektromos járművek közúti elterjesztésében, az erről szóló megállapodást kedden írták alá Budapesten.[/b] Az e-community, amelynek rendes tagja az Elmű-Émász csoport, az ABB és az elektronikai tevékenységgel foglalkozó Észak Budai Zrt., és támogatói között van például az Ernst and Young, platformként működik a fejlődés elősegítésére. A stratégiai partnerek között szerepel a Citroen, a Mitsubishi és a Peugeot, vendégtag pedig többek között a Fővárosi Vízművek, a The Boston Consulting, a PriceWaterhouseCoopers és a City Taxi. "Együtt sokkal többet tudunk elérni, mint egymagában az Elmű-Émász", amely az e-community koordinátora - mondta Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász csoport igazgatóságának elnöke az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a rendes tagok elektromos járműveket használnak, a támogató tagok a közös munka finanszírozásában segítenek, a vendégtagok pedig szellemi munkával, ötletekkel, javaslatokkal segítik az e-mobilitás elterjesztését. Az elnökasszony hozzáfűzte: Európában 2020-re várhatóan mintegy tízmillió elektromos jármű lesz és Magyarországon a számuk eléri majd a 25 ezret. MTI.

tomajer 2011.03.18. 17:05:20 / # 34621
Megint a hihetetlen szakértelem, és rálátás a szakmára.... [b]Zöld autók felé nyitnak a taxitársaságok A közúti forgalom nem elhanyagolható részét minden nagyvárosban a taxik bonyolítják le. Érdemes egy pillantást vetni arra, hogy a világ különböző országaiban miként közelítik meg ezt a témát, és zöld járművek üzembe állításával hogyan próbálnak megfelelni a társaságok a környezetvédelem iránt világszerte növekvő társadalmi elvárásoknak és szigorodó előírásoknak. [font size=3]Cserélhető akkumulátoros taxik Tokióban San Franciscoban is elektromos flottát terveznek London – a hagyományok maradnak, a technológia fejlődik Svéd elhivatottság Stockholmban Budapest – nagy tervek, alacsony támogatottság[/font] qrvára kéne már egy kis támogatás a szóvivő úrnak:-) Végül, de nem utolsó sorban, az ismertetett innovációk és kezdeményezések tükrében érdemes hazánkra is vetni egy pillantást. Magyarországot, és elsősorban Budapestet – mint a legjelentősebb taxiforgalmat bonyolító várost – szemügyre véve azt tapasztaljuk, hogy a fentiekhez hasonló kezdeményezések elvétve lelhetők fel csupán. Az egyik múlt évi hangzatos hír, ami talán azóta is egyetlen a témában, hogy Budapesten idén jelenik meg az utakon a Green Taxi szolgáltató, amely a Zóna Taxi járműparkjának átvételével startol. A társaság flottájában első körben az Euro-5 előírásoknak megfelelő járműveket üzemeltet, amelyet a tervek szerint folyamatosan bővítene elektromos járművekkel. Ennek egyelőre azonban komoly akadálya, hogy Budapesten jelenleg mindössze egyetlen üzemben lévő elektromos töltőhely üzemel. A Green Taxi fő célcsoportjaként azokat a cégeket jelölte meg, amelyek hangsúlyt kívánnak fektetni a környezettudatosságra, emellett természetesen a környezettudatos lakossági megrendelésekre is számítanak. A társaság sikerének, illetve „zöld” arculatának fenntarthatósága várhatóan azon múlik, hogy megfelelő partnereket talál-e céljai megvalósításához a városüzemeltetés és az elektromos szolgáltatók döntéshozóinak körében, illetve a szükséges infrastruktúra kiépítéséig is finanszírozni tudja-e beruházásait a már amúgy is túltelített magyar piacon. Amennyiben céljaikat sikerül megvalósítani, remélhetőleg követendő példát jelentenek majd más hazai taxitársaságoknak is – együttesen ugyanis a városi légszennyezés közel 5 százalékáért felelősek. [/b]

tomajer 2011.03.02. 06:57:33 / # 34620
[b]Opel Ampera - Használhatjuk tisztán elektromosan is. A villanyautó idén év végi piaci bevezetésével az európai autópiac teljesen új szegmensét nyitja meg az Opel. Egyedülálló elektromos hajtásrendszerével, az ötajtós, négy személynek és poggyászuknak helyet kínáló Ampera teljes mértékben alkalmas a mindennapi közlekedésre és hosszú utazásra.[/b]

attus 2011.02.24. 15:03:21 / # 34513
avatar
:-)

reabusz 2011.02.24. 14:49:00 / # 34619
avatar
http://www.fn.hu/belfold/20110224/megszunik_zona_taxi/

alelölülő 2011.02.24. 14:36:02 / # 34618
Lemondás esetén, kérjük, forduljon hozzánk a lehető leghamarabb. Törlések kiküldése után, akkor díjat fizet ¥ 710 Egy jen körülbelül 2.50 forint Itt az is kb. 1500 forint, ha lemondják a rendelést.
Oldalszám: 7