Témakörök > Hírek fórumai > Green /Grimm?/ Taxi sajtótájékoztató taxis szemmel. Avagy mikor járunk végre villanyautóval? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2012.03.02. 07:05:23 / # 34636 |
Háát, ha nem majd tízmilla lenne az ára...:-(
[b]Peugeot 3008 Hybrid4 - Világelső
![]() ![]()
|
|
tomajer | 2012.02.22. 21:22:36 / # 34635 |
|
|
Egér | 2012.02.18. 13:08:47 / # 34634 |
![]() |
Sziasztok!Azok az autók még mindig dolgoznak természetesen a "zöld droid" programban.
Előzmény: #34631 tomajer 2012.02.17. 16:24:53 |
indi50 | 2012.02.17. 19:04:31 / # 34633 |
ötletet
Előzmény: #34632 indi50 2012.02.17. 19:03:45 |
|
indi50 | 2012.02.17. 19:03:45 / # 34632 |
Én rákérdeztem, itt nálunk.
Dobták az ötletett.
Gondolom elkezdtek számolni.
Előzmény: #34630 alelölülő 2012.02.17. 15:35:38 |
|
tomajer | 2012.02.17. 16:24:53 / # 34631 |
Valaha igen. Vagy öt fel lett matricázva, és Zónásként futottak.
Előzmény: #34630 alelölülő 2012.02.17. 15:35:38 |
|
alelölülő | 2012.02.17. 15:35:38 / # 34630 |
Mi lett a g(ö)rín-taxival?
Látott valaki valaha utcán egyet is belőlük?
Lehet, várják a környezetvédelmi besorolás (Euro5-ös motor) életbelépését...
|
|
tomajer | 2011.08.19. 10:27:54 / # 34629 |
[font ssize=4]Nagyszabású villanyautó teszt a Schneider Electric közreműködésével.[/font]
![]()
|
|
thomas | 2011.08.05. 21:37:01 / # 34628 |
Behalt a mutatvány!
"Átverhet a látvány,átver ez a látvány,
átverhet a látvány
BUNDA!"
(Beatrice,Üzenetek I.)
Előzmény: #34601 tomajer 2010.12.02. 15:02:34 |
|
tomajer | 2011.08.05. 20:22:40 / # 34627 |
[b]Hetente négyezer tonna CO2-t termelnek a londoni taxik
CO2 helyett konnektorok lephetik el Londont
[/b]Az elektromos üzemre történő átállítás nagyban csökkentené a város légszennyezettségét.
Hetente négyezer tonnával kevesebb szén-dioxidot lélegeznének be a londoniak, ha a London Taxi elektromos lenne.
|
|
tomajer | 2011.06.18. 00:12:47 / # 34626 |
Előzmény: #34625 tomajer 2011.06.17. 06:21:27 |
|
tomajer | 2011.06.17. 06:21:27 / # 34625 |
[b]A Siemens elektromos e-RUF roadster sportkocsiját tesztelik az M0 autópálya megújult déli szakaszán.
![]() ![]() ![]()
Előzmény: #34624 tomajer 2011.06.16. 19:30:59 |
|
tomajer | 2011.06.16. 19:30:59 / # 34624 |
[b]A Siemens elektromos sportkocsiját tesztelik az M0-áson
Egyedülálló tesztvezetés keretében próbálhatják ki a szakemberek a Siemens elektromos meghajtású sportkocsiját, az eRUF Roadstert. A világon egyedülálló konstrukció kifejlesztése a Siemens városi elektromos töltőhálózatokról szóló projektjéhez kapcsolódik.[/b]
Szakemberek, szakújságírók és az autó facebook-oldalán futó játék nyertese teszteli ma délután a Siemens elektromos sportautóját az M0 autópálya egyik már felújított, de a forgalomnak még át nem adott szakaszán. Az eRUF Roadster a Siemens és a nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH együttműködésében készült. A világon egyedülálló konstrukciót a Hannoveri Vásáron mutatták be először, idén áprilisban.
Az eRUF roadster kifejlesztése kapcsolódik a Siemens városi elektromos töltőállomás-hálózatokról szóló projektjéhez. Az autó a benne lévő „ComBox" berendezés segítségével – ami lehetővé teszi a kommunikációt az infrastuktúrával –hatékonyan köthető rá a városokba tervezett intelligens villamos hálózatra. Így a teszt során az elektromos autózáshoz szükséges komplex infrastrukturális hátteret is demonstrálja a Siemens.
Az eRUF Roadstert a Siemens az M0 körgyűrű bővítés alatt álló déli szakaszán mutatja be. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a régi balatoni út (7-es főút) és a diósdi (törökbálinti) út közötti útpályát bocsátotta rendelkezésre, amely a Colas csoport munkaterülete. A tesztsofőrök a kiváló minőségű pálya két kilométeres szakaszán tapasztalhatják meg az eRUF roadster hatékonyságát.
A nagy teljesítményű Siemens elektromos autó alapja egy Porsche Carrera 997-es modell. A Magyarországon bemutatkozó sportkocsi 180 kilowattos elektromotorját a Siemens gyártotta. Az erőforrást 29 kW-os lítiumion-akkumulátor táplálja, ez mintegy 150 kilométeres hatótávolságot biztosít. A kocsi végsebessége 220 km/óra, 0-ról 100 km/órára 5 másodperc alatt gyorsul fel. A bajorországi Pfaffenhausenben működő, nagy teljesítményű sportautóiról ismert RUF Automobile GmbH-val való együttműködésben a Siemens kutatói további tíz Porsche 911 járművet is nagy teljesítményű e-autóvá alakítanak át. A fejlesztési programot a német Szövetségi Környezetvédelmi Minisztérium is támogatja.
|
|
R005 | 2011.06.15. 04:27:39 / # 34623 |
![]() |
Ja érdemes kicsit körülnéznünk nyugaton hogy mennek a dolgok... egy km-er egy liter benzin,utca olcsóbb mert telefonon rá kell gurulni és várni ami pénzbe kerűl,német taxis áfa nélkül vehet mercit taxinak... tényleg érdemes lenne már szétnézni nyugaton ,hogy mennek a dolgok! elektromos taxi mi? 7-8 milláért.13 milla lesz mire kifizetjük kb 10 év alatt! De vigyázzatok,csak két három éves koráig lesz jó taxinak,mert utána már nem nyílik az ajtaja,és nem gördülnek a kerekei!(hogy is dolgozhatnánk lepukkant 3 éves elektromos autókkal?) akkor lemaradnánk a nyugattól!!! :(
|
tomajer | 2011.06.14. 14:15:08 / # 34622 |
[b]25 ezer elektromos autónk lesz 2020-ra
E-community néven közösséget alakítottak azok a társaságok, amelyek szerepet kívánnak vállalni az elektromos járművek közúti elterjesztésében, az erről szóló megállapodást kedden írták alá Budapesten.[/b]
Az e-community, amelynek rendes tagja az Elmű-Émász csoport, az ABB és az elektronikai tevékenységgel foglalkozó Észak Budai Zrt., és támogatói között van például az Ernst and Young, platformként működik a fejlődés elősegítésére. A stratégiai partnerek között szerepel a Citroen, a Mitsubishi és a Peugeot, vendégtag pedig többek között a Fővárosi Vízművek, a The Boston Consulting, a PriceWaterhouseCoopers és a City Taxi.
"Együtt sokkal többet tudunk elérni, mint egymagában az Elmű-Émász", amely az e-community koordinátora - mondta Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász csoport igazgatóságának elnöke az aláírás alkalmából tartott sajtótájékoztatón. Elmondta, hogy a rendes tagok elektromos járműveket használnak, a támogató tagok a közös munka finanszírozásában segítenek, a vendégtagok pedig szellemi munkával, ötletekkel, javaslatokkal segítik az e-mobilitás elterjesztését.
Az elnökasszony hozzáfűzte: Európában 2020-re várhatóan mintegy tízmillió elektromos jármű lesz és Magyarországon a számuk eléri majd a 25 ezret.
MTI.
|
|
tomajer | 2011.03.18. 17:05:20 / # 34621 |
Megint a hihetetlen szakértelem, és rálátás a szakmára....
[b]Zöld autók felé nyitnak a taxitársaságok
A közúti forgalom nem elhanyagolható részét minden nagyvárosban a taxik bonyolítják le. Érdemes egy pillantást vetni arra, hogy a világ különböző országaiban miként közelítik meg ezt a témát, és zöld járművek üzembe állításával hogyan próbálnak megfelelni a társaságok a környezetvédelem iránt világszerte növekvő társadalmi elvárásoknak és szigorodó előírásoknak.
[font size=3]Cserélhető akkumulátoros taxik Tokióban
San Franciscoban is elektromos flottát terveznek
London – a hagyományok maradnak, a technológia fejlődik
Svéd elhivatottság Stockholmban
Budapest – nagy tervek, alacsony támogatottság[/font]
qrvára kéne már egy kis támogatás a szóvivő úrnak:-)
Végül, de nem utolsó sorban, az ismertetett innovációk és kezdeményezések tükrében érdemes hazánkra is vetni egy pillantást. Magyarországot, és elsősorban Budapestet – mint a legjelentősebb taxiforgalmat bonyolító várost – szemügyre véve azt tapasztaljuk, hogy a fentiekhez hasonló kezdeményezések elvétve lelhetők fel csupán. Az egyik múlt évi hangzatos hír, ami talán azóta is egyetlen a témában, hogy Budapesten idén jelenik meg az utakon a Green Taxi szolgáltató, amely a Zóna Taxi járműparkjának átvételével startol.
A társaság flottájában első körben az Euro-5 előírásoknak megfelelő járműveket üzemeltet, amelyet a tervek szerint folyamatosan bővítene elektromos járművekkel. Ennek egyelőre azonban komoly akadálya, hogy Budapesten jelenleg mindössze egyetlen üzemben lévő elektromos töltőhely üzemel. A Green Taxi fő célcsoportjaként azokat a cégeket jelölte meg, amelyek hangsúlyt kívánnak fektetni a környezettudatosságra, emellett természetesen a környezettudatos lakossági megrendelésekre is számítanak.
A társaság sikerének, illetve „zöld” arculatának fenntarthatósága várhatóan azon múlik, hogy megfelelő partnereket talál-e céljai megvalósításához a városüzemeltetés és az elektromos szolgáltatók döntéshozóinak körében, illetve a szükséges infrastruktúra kiépítéséig is finanszírozni tudja-e beruházásait a már amúgy is túltelített magyar piacon.
Amennyiben céljaikat sikerül megvalósítani, remélhetőleg követendő példát jelentenek majd más hazai taxitársaságoknak is – együttesen ugyanis a városi légszennyezés közel 5 százalékáért felelősek.
[/b]
|
|
tomajer | 2011.03.02. 06:57:33 / # 34620 |
[b]Opel Ampera - Használhatjuk tisztán elektromosan is.
![]()
|
|
attus | 2011.02.24. 15:03:21 / # 34513 |
![]() |
:-)
|
reabusz | 2011.02.24. 14:49:00 / # 34619 |
![]() |
http://www.fn.hu/belfold/20110224/megszunik_zona_taxi/
|
alelölülő | 2011.02.24. 14:36:02 / # 34618 |
Lemondás esetén, kérjük, forduljon hozzánk a lehető leghamarabb.
Törlések kiküldése után, akkor díjat fizet ¥ 710
Egy jen körülbelül 2.50 forint
Itt az is kb. 1500 forint, ha lemondják a rendelést.
Előzmény: #34617 alelölülő 2011.02.24. 14:29:52 |