Hozzászólások száma: 220
Ugrás a hírhez Oldalszám: 11
Témakörök > Hírek fórumai > Tüntetnek végre a taxisok az Uber ellen!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kunó 2016.01.21. 21:55:44 / # 342513
avatar

Köszönet illeti Metál Zoltánt, hogy a háttérből elősegítette a patthelyzet megoldását.

Az ő több hónapos áldozatos munkája nélkül nem tartanánk most ebben a nyerő pozícióban.

A budapesti taxisok


tomajer 2016.01.21. 19:26:00 / # 342511

Taxismentés


Ha valaki emlékszik olyan esetre, amikor a kormány (bármelyik) belenyúlt a taxizás szabályaiba, és a taxisok jól jöttek ki belőle, elevenítse föl nekünk, a legjobb találatért akár ingyenes Uber-utazás is járhat.

A múltidézés nem öncélú: a mai taxihelyzet nem érthető meg a rendszerváltás kori állami hozzáállás ismerete nélkül. „Tud vezetni? Van autója? Akkor taxizzon!” – tízezreknek mondták ezt a nyolcvanas évek legvégén, sok ezren meg is fogadták a munkaügyi hivataltól kapott tanácsot.

Az Antall-kabinet saját hatalmába vetett hitét megrendítő taxisblokád után viszont alaposan megregulázták és megdrágították a szolgáltatást – azóta nem a szabadság szinonimája a taxizás. Legen­dásan nagy adminisztratív és anyagi terhek alatt nyög az iparág. Később, amikor Ferihegyen már nemcsak az utasforgalmat zavarta, de az üzletet is ellehetetlenítette a taxisok hiénázása, megint az állami szervek léptek: a hiénák maradtak, de tovább drágult a reptéri taxi, és szolgáltatók sora szorult ki belőle.

  hirdetés

Elérkezett 2013 és vele az egyenár, a kötelező sárga matrica meg a többi értelmetlenség: akit a munkája rendszeres taxihasználatra ítél (mint például az újságírót), annyit tapasztalhatott belőle, hogy ismét többet kell fizetni ugyanazért a káeurópai színvonalért. Ha tehát mi most taxizásból élnénk, remegő térddel hallgatnánk a fideszes Tuzson Bencét arról, hogy az Uberrel szemben a taxisoknak van igazuk, és szabályozási eszközökkel fogják megoldani a problémájukat: negyedszázados tapasztalat mondatja velünk, hogy megint a bérsofőrök (meg az utasok) fognak ráfaragni. 

tomajer 2016.01.21. 19:10:50 / # 342508
Egy részükkel biztos.  Egy másik részük meg elmegy pizzafutárnak.
alelölülő 2016.01.21. 18:58:31 / # 342507
Számomra úgy tűnik, elkerülhetetlenül kollégák leszünk.
Legalábbis taxisok egy részével azok lesznek, akik ubernél folytatják.
Ha maradhat jelenlegi üzleti modelljük, akkor azért, mert viszik fuvarok jelentős részét, taxis meg megy utána.
Ha taxivállalatként kell folytatniuk, akkor meg azért, mert eleinte biztos habzsi-dőzsi lesz.
Harmadik lehetőség, hogy feladják Budapestet, de ez nem valószínű.
Ez pedig fuvarszervezői rosta is lesz egyben.
tomajer 2016.01.21. 18:34:26 / # 342506

Ennyi volt - Befejeződött a taxisok demonstrációja

Befejeződött a taxisok demonstrációja csütörtök délután két órakor Budapest belvárosában. Az Uber ellen tiltakozó személyszállítók elhagyták a Bajcsy-Zsilinszky út, a József Attila utca és az Andrássy út kereszteződését, így megszűnt a forgalmi sávok blokádja.

A tervek szerint a demonstráción részt vevő taxisok konvojban végighajtanak az Andrássy úton a Hősök teréig, ahol tesznek egy kört, ezzel véget ér a közös akció.

Erről azután döntöttek, hogy a demonstráció szervezői megállapodtak az illetékes kormányzati szervekkel az érdemi tárgyalások jövő heti folytatásáról - hangzott el a helyszínen megtartott sajtótájékoztatón.

Gelencsér Zsolt szervező, aki megköszönte a lakosság türelmét, illetve a rendőrség tevékenységét, elmondta: megegyezésre jutottak a kormány képviselőivel, Tasó Lászlóval, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikai államtitkárával arról, hogy a jövő héten csütörtökön tárgyalásokat kezdenek a taxistörvényről, illetve az Uber működéséről. Utóbbi korlátozásáról, vagy arról, hogy kötelezettségeik miként egyenlíthetőek ki a taxisok kötelezettségeivel. Úgy vélekedett, hogy ezzel elérték a demonstráció célját.

Czifery Csaba, a demonstráció másik szervezője arról szólt: az egyeztetésen elhangzott, hogy a kormányzat a szabályosan működő taxisok oldalán áll, és taxiszolgáltatást kizárólag a kormányrendeletben meghatározott feltételek mellett lehet nyújtani. A fejlesztési tárca vizsgálja a szabályok betartását, illetve komolyabb ellenőrzéseket tartanak a jövőben, szabálytalanság esetén pedig szankciókat alkalmaznak.

A demonstráció szervezői ígéretet tettek arra, hogy a forgalomkorlátozást csütörtökön befejezik - hangsúlyozta a szervező.
Hozzáfűzte: a jövő héten kezdődő tárgyalásokon a demonstráló taxisok csoportja által kijelölt delegáció vesz részt. Szerinte a hathatós szabályozás bevezetéséhez egy-másfél hónap mindenképpen szükséges.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) azt közölte: tárgyalásokat folytattak a Budapesten tüntető taxisok képviselőivel, akik megígérték, hogy csütörtökön befejezik a forgalomkorlátozással járó demonstrációt.

A tárca csütörtöki közleményében az áll: a kormány döntésének megfelelően az NFM közigazgatási államtitkára, Czepek Gábor és közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Tasó László tárgyalt a taxisok képviselőivel Budapesten.

Azt írták, az egyeztetésen elhangzott, hogy a kormány a szabályosan működő, adófizető taxisok oldalán áll; taxis szolgáltatás kizárólag a kormányrendeletben meghatározott, azonos feltételek mellett nyújtható. A fejlesztési tárca vizsgálja az előírások betartását kikényszerítő komolyabb szankciók és hatékonyabb ellenőrzés lehetőségeit. Az egyeztetések a jövő héten folytatódnak, a minisztérium várja a demonstrálók javaslatait is.

Korábban írtuk: péntekig, rendőrségi jóváhagyással biztosan tüntetnek a taxisok a fővárosi Bajcsy-Zsilinszky úton, az Andrássy úton és a József Attila utca kereszteződésében. Így változatlanul egy-egy sáv lesz csak járható, a rendet pedig, ahogyan eddig is, rendőrök vigyázzák. A tüntetők létszáma a szerda reggeli órákra viszonylag alacsony volt, egyes tudósítások szerint csupán 30 taxi állt a helyszínen. Ez délutánra emelkedett, ekkora 100-nál is több jármű vezetője demonstrált. Változás mutatkozott a sofőrök szándékaiban is: a kezdeti teljesíthetetlen követeléseiken, miszerint az Uber és a többi illegális személyszállító azonnali betiltását követelték, addig szerdán már megegyezést szorgalmaztak.

Gelencsér Zsolt, a taxis tüntetés egyik szervezője a helyszínén tartott sajtótájékoztatón közölte: kérik, hogy a kormány péntekig hívja össze az egyeztetést, jövő hét végéig pedig szülessen megállapodás. Ellenkező esetben országossá terjesztik ki tiltakozásukat. A szervező hangsúlyozta: a törvénynek betarthatónak kell lennie és be is kell azt tartatni. A taxisok bejelentése alatt az Uber sem tétlenkedett, a cég körüzenetet küldött regisztrált, ám eddig még egyszer sem utazó ügyfelei számára. Ebben kijelentették, hogy vasárnap éjfélig ingyen próbálhatják ki szolgáltatásukat. (A szöveg további részéből kiderült, hogy az első út csak 2500 forintig ingyenes.)

A kormány hivatalos álláspontja szerint a taxisoknak igaza van, ezért a kabinet tárgyalásokat kezd, ezek két mederben zajlanak majd. Egyrészt egy hosszú távú, mindenkinek előnyös szabályozást akarnak, amely szabálysértési szankciókat is tartalmaz és adózási szempontból is végrehajtható. Másrészt - amíg ez nem születik meg, ami minimum másfél hónap - egy olyan átmeneti rendszerre van szükség, amely alapján szankciók vezethetők be azokkal szemben, akik megsértik a jelenlegi jogszabályokat - közölte az Tuzson Bence, aki az átmeneti rendszer várható elemei között említette az adóhatósági ellenőrzéseket. A kormányzati kommunikációért felelős államtitkár arra kérte a sofőröket, hogy a tárgyalás idejére függesszék fel demonstrációjukat. Hangsúlyozta, az Ubert nem áll szándékukban betiltani, de rájuk is szigorú, egységes szabályok fognak vonatkozni.

 A taxisok hétfő reggel óta akadályozzák a forgalmat az Uber közösségi személyszállító szolgáltatás ellen tiltakozva.


tomajer 2016.01.21. 18:23:57 / Módosítva / # 342505

Dudálva távozó taxis tüntetők

 

tomajer 2016.01.21. 17:50:34 / # 342504
El is csendesedtek! :-)
Mennek a tanfolyamra :-)

Végeredményben én aztneméértem, hogy háát taxikáznak  Mert azt teszik. 
Kvázi taxisok ők maguk is.   Csak épp most csaló taxisok ...   de taxisok. 
Ahogy anno a szotyitaxisok is azok voltak.  Sokat ártottak, de ettől még taxisok voltak, mert ugyanazt csinálták mint a többi taxis, csak kevesebb pénzért ....   

Tehát, úberes "kollégáink":   Ha szeretnétek a mi szakmánkban érvényesülni, akkor ideje elkezdeni a tanfolyamokat, és szépen megfelelni annak a sok szivatásnak aminek mi öreg motorosok is megfelelünk ...  és mi se örömünkben!
Berlioz 2016.01.21. 17:09:40 / # 342503
avatar

Az uber es férgeket is idefujta a szél a taxisfórumra???  

Rossz hírem van számukra, vége  a kontártaxinak  jön a súlyos büntetések időszaka.  

Lehet pénzt keresni legális módszerekkel is , nem csak feketén!

tomajer 2016.01.21. 16:58:21 / Módosítva / # 342502

Khmm...  Főtaxi .....

 

tomajer 2016.01.21. 13:37:09 / Módosítva / # 342495

 

Véget vetnek a taxisok a demonstrációnak

KK, 2016. január 21., csütörtök 12:11, frissítve: csütörtök 13:00
Véget ér a taxis blokád, miután a személyszállítóknak sikerült egyeztetniük a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban tárgyalt a demonstráló taxisok delegációja. Tasó Lászó, az NFM közlekedési államtitkára a taxisokkal folytatott egyeztetés után bejelentette: jövő héten folytatják a tárgyalásokat a taxisok kérései, észrevételei mentén, és olyan jogszabályi környezetet fognak kialakítani, amely az elmúlt napokban megfogalmazódott a fuvarozók részéről, valamint az Uber helyzetét is igyekszenek majd rendezni. Pontos részleteket azonban az államtitkár nem mondott, számolt be munkatársunk 12 órakor a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól.

 

 

Gelencsér Zsolt, a taxisdemonstráció főszervezetője azt közölte, hogy 14 órakor véget fog vetni a tüntetésnek, miután elérték céljaikat, választ és segítséget kaptak a kormány részéről.

 

baupexim1 2016.01.21. 13:29:36 / # 342493
avatar
el kell menni dolgozni... 
tomajer 2016.01.21. 13:21:51 / # 342490
Ezt kellett volna tegnap is mondani ..... :-(

tomajer 2016.01.21. 13:17:18 / # 342489

hánymacska? 2016.01.21. 13:15:36 / # 342488
avatar

00000000000000000000000000000000000000000000

tomajer 2016.01.21. 13:08:19 / # 342484

Ha netán túl hosszú lenne, akkor zanzásítom:  Arró szó, hogy miként használ benneteket szerencsétleneket a térképen tologatott ólomkatonaként egy zseniális ifjú arra, hogy milliárdos és lassan a világ szállításának az ura legyen.

Megvezetett zombihadsereg vagytok.
tomajer 2016.01.21. 13:05:46 / # 342483
Ezt a cikket, minden jelenlevő uberes (és uberfan) olvassa el.  Utána beszélgethetünk.


Ő a taxisok főellensége

GettyImages-469049570

Csurgó Dénes Csurgó Dénes követés 2016.01.21. 10:15

A héten Budapest is megtapasztalta, hogy milyen az, ha az Uber megjelenik valahol: felforgatja a világot maga körül, dühöngő taxisokat, zavarodott döntéshozókat és lelkesen rajongó utasokat hagyva mindenütt.

A létező rend felkavarása nem véletlen, hanem gyakorlatilag az Uber üzleti modellje és a cég alapítójának személyes filozófiája. Travis Kalanick, az Uber milliárdos alapítója és vezérigazgatója erre a harcra úgy tekint, mint egy politikai versenyre, amit a világ minden városában meg kell vívni, de amit 51-49 helyett 98-2 arányban kell megnyerni. Sokan vizionáriusnak, mások agresszív kupecnek tartják, vagy mindkettőnek egyszerre, de ezt lehet, hogy ő sem nagyon bánja. Ahogy az Uber egyik befektetője mondta róla:

Nehéz úgy rombolni, hogy közben nem vagy seggfej.

Nézzünk bele, mit érdemes tudni a világ taxisainak főellenségéről!

Nyomni, nyomni, nyomni kell

Travis Kalanick 38 évesen a techvilág egyik legjobban csodált cégvezetője és 5,3 milliárd dolláros vagyonával a világ egyik (a Forbes szerint egész pontosan 283.) leggazdagabb embere. Viszont mire ide eljutott, addigra túl volt már százmilliós pereken, adócsaláson, egy bedőlt és egy sokszor majdnem bedőlt cégen meg egy világ körüli úton.

Travis Kalanick

Travis KalanickFotó: Tobias Hase

Travis Los Angeles egyik külvárosában nőtt fel, anyja egy helyi újság sales osztályán dolgozott, apja mérnök volt, a bátyja pedig tűzoltó lett. Első vállalkozását 18 évesen indította, érettségi felkészítőket tartott New Way Academy néven. Ez jól ment, részben azért, mert tényleg nagyon okos volt és a saját SAT tesztjét 99 százalékosra írta, másrészt mert már kamaszkorában is ösztönösen el tudta adni magát, és meggyőzni másokat, hogy amit ő csinál, annál nem nagyon lehet jobbat találni. Gimis ismerősei a Business Insider újságírójának azt mondták róla, hogy 

mindig úgy érezték, hogy el akar nekik adni valamit, mint egy használtautó-kereskedő.

Ehhez képest nem brókernek vagy menedzsernek tanult, hanem informatikusnak a UCLA-n, ahol elég hamar belekavarodott egy cégalapításba. Egész pontosan megismert két szintén infós srácot, akiknek már volt is egy kis Scour nevű cégük. Ez volt az első olyan szolgáltatás, amivel a felhasználók egymással tudtak fájlokat megosztani a neten. Kalanick az egyetemet nem fejezte be, helyette  a Scour második hivatalos alkalmazottjaként csatlakozott 1998-ban, elvállalva a cég üzletviteli részét. A Scour ekkor egy pici lakásban működött, de elég jól ment, sok felhasználója volt, és komoly befektetőik is voltak, úgyhogy pénzben sem volt hiány. 

063 462852402

Fotó: Steve Jennings

Viszont már ez a cég is megrángatta néhány nagy hatalmú érdekcsoport bajszát, egész pontosan a tartalomszolgáltatókét, amelyek nem annyira örültek, hogy a Scouron ingyen osztogathatják az emberek egymás között a filmjeiket és zenéiket. Ennek az lett az eredménye, hogy

a sértett cégek 250 milliárd dollárra perelték a Scourt.

Travis még ekkor sem adta föl, folyamatosan hívogatta a befektetőket és az üzletfeleket, biztatva őket, hogy milyen jó stratégiai döntés a cégébe befektetni. Végül persze be kellett csukni a boltot, a Scour 2000-ben csődbe ment. 

Kalanick ezután megalapította a Redswoosh nevű céget, saját bevallása szerint bosszúból: azt akarta, hogy ugyanazok a cégek fizessenek a szolgáltatásaiért, amik halálba perelték az előző vállalkozását. A Redswoosh ugyanis ahelyett, hogy mások tartalmait segített volna megosztani a felhasználóknak egymással, azt gyorsította föl, ahogy az emberek tartalmakat tudjanak letölteni annak jogos tulajdonosától, a sávszélesség megosztásával. 

Ezzel a céggel viszont eléggé kicseszett a sors:

  • 2000-es indulása után nemsokkal kidurrant a dot-com lufi,
  • a 2001-es New York-i terrortámadás után pedig az egész amerikai gazdaság megroggyant,

így nem nagyon találtak befektetőket. Ráadásul az egyik bostoni befektető, aki fel akarta vásárolni a céget, az egyik olyan géppel tartott éppen Los Angelesbe tárgyalni, amit a terroristák belevezettek a World Trade Centerbe.

A Redswooshnak nem is nagyon ment jól egy ideig, annyira nem, hogy alig tudták kifizetni azt a pár embert, aki Kalanickéknak dolgozott. Egész pontosan

úgy jöttek ki a pénzükből, hogy egy idő után nem fizették be az alkalmazottaik után az adót, amivel persze le is buktak.

Kalanick tagadta, hogy ő tudott volna az adócsalásról, bár ez valószínűleg nem volt így. Végül viszont senki nem ment börtönbe, Kalanicknak sikerült felhajtania annyi befektetést, hogy visszafizessék az adóhátralékot. Közben viszont üzlettársa és a dolgozók nagy része is otthagyta a céget, a maradék kollégákkal Kalanick pedig egy ideig Thaiföldre költözött, hogy jobban kijöjjenek a pénzükből. 

A cég végül kijött a gödörből, és miután a Microsoft delegációját gyakorlatilag üvöltve zavarta el a tárgyalóasztaltól a 1,2 millió dolláros felvásárlási ajánlatával együtt, az Akamai nevű bostoni cég 23 millió dollárért megvette a Redswoosht 2007-ben. 

Mutherfuckin' P.I.M.P.

Kalanick egy csapásra küszködő kisvállalkozóból milliomos lett, egy évig csak utazgatott a világban, majd hazatérve belevetette magát San Francisco techjuppik világába, ahol szegényebb startupokba fektette a pénzét, a gazdagabbak főnökeivel meg bulizgatott. 

Ilyen bulizások közben jött az Uber ötlete is: Kalanick egyik haverja, a cégét szintén milliókért eladó Garrett Camp – aki később az Uber társalapítója lett – panaszkodott arról, hogy milyen baromi drága sofőrt bérelni San Franciscóban, és milyen jó lenne valahogy letörni az árat. Azon gondolkodtak, hogy ha több ember – mondjuk pár tucat haverjuk – között megosztanák egy alternatív sofőrszolgálat  költségeit, akkor sokkal olcsóbban utazgathatnának nagy fekete limókkal a városban, mint egy igazi gengszter, ráadásul az egész pimp élményt egy gombnyomással elérhetnék.

És tessék, így született meg az Uber.

Kalanicknak nagyon tetszett az ötlet, de eredetileg inkább csak a felhasználói oldalról, a nagy fekete autóban utazgatáséról, végül amolyan főtanácsadó, „fő inkubátor” pozícióban beszállt a vállalkozásba. 

DSZZS20150321007

Fotó: Szigetváry Zsolt

Az UberCab, ahogy eredetileg hívták, nem sokkal később el is indult, és eredetileg inkább a limuzinbérlő és sofőrszolgálatokkal versengett, nem a taxisokkal. 2010-es indulásakor egy UberCab utazás 1,5-szer annyiba került, mint egy taxi. A San Francisco-i közlekedési hatóság így is elég hamar kiakadt, hogy a cég taxiengedély nélkül és a „cab”, vagyis taxi megnevezést illegálisan használva fuvarozgat embereket a városban. Megalapozva a jövő konfliktusait, Kalanick, aki hamar a cég vezérigazgatója lett, magasról tett a szabályozó felszólításaira, annyit engedve, hogy leszedték a cabet a szolgáltatás nevéből. 

Az Uber 2010-ben 1,25 millió dollár kezdőtőkét tudott összekalapozni, azóta pedig már 58 ország 311 városában van jelen. A taxisok őszinte sajnálatára.

Arrogancia nélkül nem megy

Ahogy minden más zseninek kikiáltott tech-CEO Zuckenbergtől Steve Jobsig, Travis Kalanick is hisz a kreatív rombolásban és abban, hogy az innovációnak ki kell könyökölnie a régi játékosokat a piacról. Viszont amíg az Apple-nek az IBM-et, a Facebooknak pedig a MySpace-t, vagyis másik techcégeket kellett kigolyóznia, addig az Uber a taxisokkal és sofőrszolgálatokkal száll versenybe. Ez azt is jelenti, hogy egy pár évvel hamarabb elindult versenytárs helyett egy évszázada működő, szanaszét szabályozott, helyi szinten nagyon beágyazott oligopol rendszerbe kell befurakodnia magát, ami

sokkal inkább egy politikai gerillaháborúvá teszi azt, amit az Uber csinál.

Ennek pedig Kalanick a mestere.

A stratégia valahogy úgy néz ki, hogy az Uber szolgáltatása először beszivárog a városokba, nagyjából semmibe véve a helyi szabályozásokat, majd amikor a hatóságok és a taxislobbi elkezd zsizsegni, hogy az Uber tök illegálisan működik, akkor agresszívan elkezdenek lobbizni hogy írják át a szabályokat. Eddigre viszont már a saját pártjukra állították a helyi fizetőképes és politikailag is fontos középosztályt, és úgy jönnek ki abból, ha a taxisok balhéznak, hogy a régi, begyöpösödött rendszer megváltóiként tetszeleghetnek. Ismerős?

DBZOL20160120006

Fotó: Balogh Zoltán

Ez sokkal inkább politikai meló, mint egy átlagos techcég vezetése, amit az is jól mutat, hogy az Uber 161 lobbistát dolgoztat csak az Egyesült Államokban. De Kalanick sokszor maga intézi a tárgyalást a szabályozókkal, ahol előjön az igazi buldog stílusa.

Az Uber főnöke általában nem teketóriázik, és rögtön nekimegy a helyi hatalmasságoknak, simán megvádolva a hatóságokat azzal, hogy a taxisok zsebében vannak, akár szemtől szemben, akár az Uber blogján vagy a saját Instagram-oldalán. A stílusát egy volt kollégája egy darázsfészek bökdöséséhez hasonlította, amivel néha talán jobban eszkalálta a konfliktust, mint ameddig az amúgy fokozódott volna. Sokszor viszont bejön ez a stílus, amit még a másik oldalról is elismernek néha. 

Kalanick a versenytárs kocsimegosztós cégeket is elég hevesen szokta gyalázni. Az is jól mutatja az Uber harcos hozzáállását, ahogy a vele kritikus újságírókról gondolkodik: a cég vezérigazgató-helyettese, Emil Michael egy vacsorán, amin Kalanick is ott volt, fölvetette, hogy

pár millió dollárért nyomozókat és újságírókat kellene felfogadnia a cégnek, hogy kompromittáló dolgokat ássanak elő kritikus újságírók magánéletéről. 

A beszélgetésen persze ott volt a Buzzfeed újságírója, aki megírta a sztorit, az Uber pedig heves bocsánatkérésekbe kezdett, mondván, hogy ez csak egy magánbeszélgetésen elejtett szerencsétlen szöveg volt, de senki nem gondolta komolyan. 

Nem biztos, hogy Kalanick a fiatal vállalkozóknak mutatható legjobb példakép, de az biztos, hogy az a fajta arrogancia, kitartás és állandó harc az, amivel több kudarc vagy kudarc fölötti lebegés után is fel tudott építeni egy lassan fogalommá váló céget, ami épp meghódítja a világot. Az őt ismerők szerint az Uber enélkül nem tartana ott, ahol tart. 

(A cikk leginkább a Business Insider, a Guardian és a Buzzfeed cikkeire épül.)





tomajer 2016.01.21. 13:02:21 / # 342480
Kuno nem lehet jomeo, mert kuno csizi! :-)
Csizi pedig bizonyítottan nem jomeo...  tehát, te lehecc csak jomeo! :-)
tomajer 2016.01.21. 12:55:44 / # 342478
Ájj!

Miért baj, ha uberest fényképez valaki???

Lécci lécci vezesd már le.

Bűnöző vagy é, avagy nem?

Mert ugye taxist fényképeznie mindenkinek szabad.  Senki nem akad ki rajta, ha a törvényes tevékenységét rögzítik.
kunó 2016.01.21. 12:27:19 / # 342474
avatar
Sajnos sok spicli van a taxisok között. Ők az időmérők. Saját kollégáikat is feljelentik pár forintért. 
taxidiota 2016.01.21. 12:12:47 / # 342472
avatar
Tegnap en voltam "Jomeo" most kuno, ki a kovetkezo?"Jajj elveszik a piacunkat jajj, gyorsan fenykepezzunk Ubereseket" ... szanalmas 
Oldalszám: 11