Hozzászólások száma: 59
Ugrás a hírhez Oldalszám: 3
Témakörök > Hírek fórumai > Töketlen taxisok, tökös töketlenek A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
sipi 2016.01.14. 05:18:56 / # 342088
avatar
Elküldtem mind a hetet ! Továbbítottként is jó lesz?
tomajer 2016.01.13. 16:33:44 / # 342080
Ez is megtörtént.  Sőt ugyanez, másik emilcímről is. 
Nincs válasz.
szabadataxi 2016.01.13. 16:20:20 / # 342079
A spam mappától tartok, ha odakerül, akkor a démon se szól vissza. Lehet, hogy a sok egyidejű címzettől sokallt be a NAV-szerver. Meg kell próbálni újraküldeni nekik úgy, hogy a címzett mezőben csak az ő e-mail címük szerepel, másolatot sem kap senki. A szövegtörzsben persze benne marad, hogy kik kapják még. (Be.)
tomajer 2016.01.13. 16:11:49 / # 342078
De ettől még nekem, csak kettő igazolt vissza.

És egyik se pattant vissza a démonról! :-)
tomajer 2016.01.13. 16:07:24 / Módosítva / # 342077

Őszinte leszek, lusta voltam, és a cikkből másoltam:

ugyfelszolgalat@ngm.gov.hu;
ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu;
nav_kozpont@nav.gov.hu;
kommunikacio@nkh.gov.hu;
budapest@bfkh.hu;
bkk@bkk.hu;
sajto@budapest.hu


És mint látjuk, jól! :-)

szabadataxi 2016.01.13. 14:58:48 / # 342076
Baszki, én is elírtam itt. Helyesen: nav_kozpont@nav.gov.hu (alsó kötőjellel), de a posztban jól szerepel. Vigyázzon mindenki, ezt könnyű elrontani.
szabadataxi 2016.01.13. 14:54:29 / # 342075
Ez aggaszt. Sokáig nem volt ugyanis publikus e-mail címe a NAV-nak, csak a weboldalukon keresztül lehetett velük kommunikálni, mígnem az Átlátszó.hu 2012-ben ki nem kényszerítette, hogy legyen. Én, tegnap leteszteltem, működik, vissza is jelez, azt az automata választ próbáltam itt megosztani, amelyet a nav-kozpont@nav.gov.hu küld azonnal. Nem lehet, hogy elírtad a címet? Kérlek, nézz utána.
tomajer 2016.01.13. 13:38:02 / # 342073
Nna tőlük nem kaptam ...  pedig a spammappában is kerestem :-)

tomajer 2016.01.13. 13:33:01 / # 342071
Semmi baj :-)

szabadataxi 2016.01.13. 12:06:52 / # 342068
(Bocs, úgy tűnik, a bemásolással szétcsesztem a kereteket, és szerkeszteni sem tudok valamiért...)
szabadataxi 2016.01.13. 12:05:12 / Módosítva / # 342067

NAV Központ

jan. 12. (1 napja)    
címzett: saját magam

Tisztelt Cím!

 

Tájékoztatjuk, hogy a beadványát a NAV fogadta.

szabadataxi 2016.01.13. 11:40:34 / # 342063
Olyat a NAV-tól is kellett kapnod.
tomajer 2016.01.13. 10:38:24 / # 342061

Az NFM. és az NGM. automata válaszban reagált, hogy megkapták.

tomajer 2016.01.13. 10:35:42 / # 342060

To'om, hogy marhára ciki itt hozzászólni, mert mit szólnak a fészen?!? ...  de azért örülnék, ha jönne visszajelzés arról, hogy veszitek e-é a fáradtságot ezen emil elküldésére.


Nekem kb három perc volt!  ..  de én még írtam is hozzá! :-)


Ütős lenne két háromezer emillel megbombázni őket!

tomajer 2016.01.13. 07:56:28 / Módosítva / # 342059

Elküldve!


Én kiegészítettem ezzel:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 .....

......

.....

Kelt Budapest, 2016. január 13.

ui: Egyben kérem hozzájárulásukat, a válasz honlapunkon való megjelenítéséhez.

 

Köszönettel és üdvözlettel:

 

Majercsik Tamás
főszerkesztő

www.hallotaxi.hu

majercsik@hallotaxi.hu

20/457 48 46

Kapcsolódó írásaink:
Kapcsolódó fórumunk:

Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,


janoutas 2016.01.12. 22:41:24 / # 342057
avatar

Esetleg egy kártérítési próbaper az Uber által okozott károk megtérítéséért! Akár az eu bíróságig is elvinni, ha szükséges...? Versenysemlegesség stb.

janoutas 2016.01.12. 22:30:03 / # 342056
avatar
Nagyon jó kezdeményezés! Szerintem lehetne egy olyan verziót is kitenni, amit a nem taxis, de az illegális ubert, és az uber jelenséget elítélő magánemberek (akár az utasok, akár mások is) elküldhetnének az adóelkerülésre, és a törvénytelen működésre hivatkozva!
A címlistát ki lehetne egészíteni a Gazdasági Versenyhivatallal (vagy ha ilyen nincs, akkor a jogutódja is, mert szerintem az uber a versenysemlegesség elvét sem tartja be, mikor nem a hivatalosan előírt Bp.-i taxitarifákon szállít engedélyek nélkül utasokat! Ez már csak hab lenne a tortán, mert a GVH elég vad büntetéseket is oda tud vágni, amit már az uber is megérezne!
Nagyon drukkolok a becsületes taxisoknak!!!!!! Mindent meg kell próbálni, hogy az ubernek is be kelljen tartania a szabályokat, vagy takarodjon innen is el! Érdekes lenne esetleg egy próbapert indítani a BKK-nak, vagy a taxisoknak, az uber által okozott kár megtérítésére, ami a jogellenesen elszállított utasai miatt keletkezett a taxisoknak! Ők mondták 100 000 utas/ hónap! (átlag 2000ft/út számolva 200 000 000/hónap) Ha a korábbi hónapokat is figyelembe vesszük (2015. okt 21,-én mondták, hogy 600 000 utasuk volt eddig) , és a novembert nem számoljuk, az akkor is minimum 700 000 utazás, ami 1,4 MILLIÁRD forint! És mindez illegálisan!!!!!!!  Bizonyítsák be az ellenkezőjét, és azt, hogy ez legális bevétel!!!!! 
koldus 2016.01.12. 20:14:28 / # 342054
avatar

Ezt ebben a formában én is elküldöm azt hiszem. Valahogy el kellene juttatni mindenkinek, esetleg a Taxisok világában, mert kétlem hogy sokan olvassák a fórumot, fuvarszervezők meg nem fogják ezt terjeszteni :S

tomajer 2016.01.12. 14:13:23 / Módosítva / # 342052

Töketlen taxisok, tökös töketlenek

TÁGRA NYÍLT LEVÉL
Az Uber csak gusztustalan hajszál a taxisoknak feltálalt feketeleves bőrző felszínén. A főváros több mint kétharmadával megemelte a drosztdíjat, úgy, hogy a 4500 taxinak csak kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut. Ezek zöme is madár nem járta helyeken, az utasfelvételre alkalmas néhány placcon pedig csak a kiválasztottak állhatnak meg közületi korrupció (lásd Főtaxi–Budapest Airport), vagy annak a megélhetési terület-körbehugyozással való összefonódása miatt (pályaudvarok, Deák tér, Oktogon, frekventált szórakozó-, kirándulóhelyek, turistanevezetességek környéke). A BKK sajátos módszerekkel csuklóztatja a pesti taxisokat: nem kis cinizmussal akár azért is szerződést bont, ha jobb (és egyáltalán droszt) híján nem taxiállomáson várnak utasra*, hanem megpróbálják a kereslet közelébe helyezni a kínálatot. Desszerként arcukba szervírozott tortán a hab, hogy ismét felmerült, a pénzügyi kormányzat online pénztárgépet is vetetne velük, miután épp csak lecserélték az autójukat előírt életkorú, tengelytávú, csomagtartó-méretű, károsanyag-kibocsátású, százezrekért sárga fóliába csomagolt járművekre.

...

....

....

 

Tudom, hosszú lett. Ezért azoknak, akik nem olvassák végig, idemásolom a végét, a lényeget. Ezt a levelet küldöm el az alábbi helyekre, célszerű lenne, de semmiképp nem ártana, ha minél többen követnétek a példámat, copy–paste, saját adatokkal. (Ha droid vagy vagy rendszámbérlő, a bemutatkozó bekezdésből hagyd ki az egyéni vállalkozó szóösszetételt, és engedélyszám helyett írd oda a fényképes igazolványod számát.)


 

(E-mail címek, mind a címzett rubrikába, egyik sem a másolatot kap mezőbe: ugyfelszolgalat@ngm.gov.hu; ugyfelszolgalat@nfm.gov.hu; nav_kozpont@nav.gov.hu; kommunikacio@nkh.gov.hu; budapest@bfkh.hu; bkk@bkk.hu; sajto@budapest.hu)


 

 

Címzettek: a Nemzetgazdasági minisztérium, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, a Nemzeti Közlekedési Hatóság, Budapest Főváros Kormányhivatala, a Budapesti Közlekedési központ és a Főpolgármesteri Hivatal illetékesei

 

Tárgy: a budapesti taxisok helyzetének ellehetetlenülése az Uber nevű, engedély nélküli, közteherviselés-kerülő, jogszabályellenesen – 75/2015. (VII. 7.) kormányrendelet, illetve 31/2013. főváros rendelet – működő kontártaxi-szolgáltatásnak köszönhetően

 

Tisztelt Illetékesek!

 

Alulírott Sz....... T............., a levelem tárgyában megnevezett kormány- és fővárosi rendeletekben lefektetett személyi, pénzügyi és tárgyi feltételeknek, illetve a mindenkori adójogszabályoknak mindenben megfelelően tevékenykedő egyéni vállalkozó budapesti taxis (engedélyszám: ......, adószám: ......) mély megdöbbenéssel és csalódottsággal tapasztalom, hogy a felsorolt működési kritériumokat semmibe véve tevékenykedő Uber nemzetközi cég magyarországi képviselete, mint feketefuvar-szervező, illetve az általa koordinált közteherviselés-kerülő kontártaxisok a fővárosi személyszállítási piac mind nagyobb hányadát mondhatják magukénak, részesedésük napról napra nő.

Történik mindez úgy, hogy a legális, minősített budapesti taxisokra rótt anyagi és egyéb terhek, megkötések (pl. decemberben 68 százalékkal megemelt drosztdíj, oktatási, továbbképzési, műszaki kötelmek stb.) egyre szigorodnak, nőnek és szaporodnak, az ellenőrzések rendszeressége és módszerei pedig már-már zaklatással érnek fel, és jogi aggályokat is felvető módszerekkel zajlanak (lásd az alapvető jogok biztosa, Székely Zoltán ez irányú jelentését). Ugyanakkor a hatályos jogszabályokat ignoráló Uber magyarországi megjelenése óta egyetlen hatóságtól sem zavartatva fejlődik töretlenül, saját bevallása szerint immár havonta több mint százezer fuvarfeladatot teljesít (azaz vesz el a taxisoktól), ezerautós flotta és több tíz ezres utastábor használja az okostelefonos fuvarközvetítő applikációt. A sajtó tág teret ad az "innovatív" állandó jelzővel gyakran méltatott nemzetközi startupnak, amely látványos promócióival hétről hétre több utast és autóst köt magához.

Az Uber toborzói magabiztosan hirdetik törvények felettiségüket, és azt sugallják, hogy magas rangú kormányzati, illetve kormányközeli személyek is érdekeltek "üzleti" sikereikben. Azt állítják "kvázi alvállalkozóiknak", hogy "tárgyalásokat folytatnak" a kormányszervekkel, minisztériumokkal, az adóhivatallal, de azok lezárultáig sem "zaklatja" a feketefuvarozókat sem a NAV, sem az NKH. (Az a NAV, amely által kiállított nullás adóigazolás nélkül a jogszabálykövető, legális taxis le sem cserélheti munkaeszközét, az autóját, és az az NKH, amely a BKK által bármilyen vélt vagy valós, bíróságon kívüli jogorvoslati lehetőség nélkül felmondott drosztszerződés következményeként haladéktalanul visszavonja a taxiengedélyeket, illetve az anélkül dolgozó taxisokat mérlegelés nélkül 600 ezer Ft közigazgatási bírsággal sújtja.)

Az Uber hazai képviselői azt is hangoztatják, hogy a BKK nem ellenőrizheti őket, de ha mégis próbálkozik, szankcionálni akkor sem tud, hiszen nem is hatóság, hanem egy társasági formáját tekintve zrt.-ként működő, közlekedésszervezői tevékenységet folytató magáncég. (Mondjuk ebben van valami.)

Mindeközben a "sárga taxisok" soha nem látott fuvarszám-visszaesést szenvednek el, megcsappant bevételük naprakész kontrolljára teljesen felesleges online taxióra beszerzését előirányozni, hiszen ha akarnák, sem tudnák átlépni az átalányadózás, a kisadózók tételes adója megszűnéséhez és/vagy az áfakörbe lépéshez vezető éves bevételi összeghatárt a jelenlegi körülmények között, de az új technikai eszköz beszerzése is szinte lehetetlen anyagi kihívást jelentene nekik.

 

Mélyen Tisztelt Illetékesek!

Mintegy 4500 budapesti taxis kollégám nevében is szeretném Önöket megkérdezni: terveznek-e lépéseket tenni annak érdekében, hogy az Uber felhagyjon magyarországi jogsértő gyakorlatával, indítanak-e ezt célzó eljárásokat, megvan-e mindehhez a kormányzati és önkormányzati szándék; vagy épp ellenkezőleg, a jövőben liberalizálni óhajtják a taxis és személygépkocsis személyszállítási tevékenységek elmúlt három évben példátlanul megszigorított feltételrendszerét.

Egyértelmű állásfoglalásukat kérem arról, hogy az Uber, illetve a vele üzleti kapcsolatban álló magánzó sofőrök szolgáltatási és jövedelemszerzési gyakorlata Önök szerint legális és tolerálható-e.

Mielőbbi szíves és gyors válaszukat, felszólalásom véleményezését kérem (természetesen csak az Önök hatáskörébe tartozó tematikában), hogy annak tükrében felkészülhessek minden törvényes eszköz alkalmazására érdekeim védelmében, beleértve a látványosan demonstratív megnyilvánulásokat is, illetve – végső esetben – akár a polgári engedetlenséget.

 

Kelt Budapest, 2016. január ...

 

Köszönettel és üdvözlettel:

 

 

 

Szabada  Taxi

sk.

 

 

Oldalszám: 3