Témakörök > Hírek fórumai > Fizetős lesz az M0-s A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Omega | 2015.01.05. 15:01:16 / # 337341 |
|
Hát ez az! Minden vizsgán 7 ülés volt benne a forgalmiban mégis 8 van írva!
Előzmény: #337336 zenitó 2015.01.05. 13:16:16 |
zenitó | 2015.01.05. 13:16:16 / # 337336 |
|
Megnézed a forgalmit,ha oda 8 személy van beírva,akkor D2. Függetlenül a kocsiban lévő tényleges ülések számától.
Előzmény: #337335 Omega 2015.01.05. 12:55:06 |
Omega | 2015.01.05. 12:55:06 / # 337335 |
|
Nekem citroen C8-am van ami gyárilag 8 személyes de mióta megvan csak 7 ülés van benne. Van valami esély megúszni a D2-be kerülést???
|
alelölülő | 2015.01.01. 20:06:25 / # 337293 |
Nincs remény, kormány öl, butít, nyomorba dönt és idióta.
|
|
tomajer | 2015.01.01. 18:30:24 / # 337291 |
Útdíj: teljes káosz
Nagyon sok a nyitott kérdés az újévkor induló új útdíjfizetési rendszerben. Egyelőre nincsenek pontosan kitáblázva, honnan kell fizetni. Arról sincsen még információnk, hogyan értesítik azokat az autósokat, akiket megbüntettek. Akit február végéig megbírságolnak, összesen 6470 forintot kell fizetnie. Érthetetlen, a megyehatárokon áthaladó szakaszokra milyen megyei matrica kell. Februárig kell várni arra is, hogy mobiltelefonon vegyünk megyés engedélyt. Balatonfőkajár neve alighanem az útdíjmizéria és az átgondolatlan, előkészítetlen kormányzati intézkedések szinonímájaként íródik föl a 2015-ös év krónikájának első lapjaira. Ez ugyanis az egyetlen Veszprém megyei település, amelyet jelenleg érint az M7-es autópálya, így itt húzódik a kormány által díjasnak kijelölt egyetlen rövidke útszakasz a megyében. Hogy ez az egyetlen fizetős szakasz a megyében, nem magától értetődik, a 8-as főútból illetve helyette évtizedek óta épülő gyorsforgalmi út némely szakasza, vagy akár az egyszer majd szintén az M8-as részét képező, most 710-esnek számozott kelet-balatoni elkerülő legalább annyira bekerülhetett volna a szórásba január elsejétől, ahogy Pest megyében a rosszabb kiépítettségű M2-es vagy a nyúlfarknyi vasi M86-os, a kaposvári elkerülő 61-es. Főkajár, az állatorvosi lóAz alábbiakban példaként kezeljük a Veszprém megyei szakaszt, természetesen máshol is vannak hasonló részek. Az M1-es például rövid szakaszon halad Fejér megyében. Fontos azt is tudni, hogy a már jól ismert, tíznapos, havi vagy éves matricák továbbra is léteznek, a megyei rendszer kiegészíti a korábbit. A motorosoknak ugyanannyiba kerülnek a megyei engedélyek, mint a személyautósoknak, darabonként ötezer forintba 2015-re. Visszatérve a főkajári M7-esre, kérdés tehát, hogy emiatt a rövid szakasz miatt kell-e Veszprém megyei matricát vennie azoknak, akik úgy döntenek, az M7-est (mondjuk a Balaton déli partjára utazva) éves megyei matricák kombinációjával használják 2015-ben. A választ az óév utolsó előtti napjának végén megjelent hivatalos térképekről lehetett remélni. Sárga szakaszokHa megnézzük a Veszprém megyére vonatkozót, a szóban forgó szakasz sárga színt kapott. A jelmagyarázat szerint ez azt jelenti: Jelölt megyei és irány szerinti szomszédos megyei matricákkal használható szakaszok Ez a kifejezés többféleképpen értelmezhető, és semmiképpen sem egyértelmű. Sokan bizonyára úgy értik, hogy a főkajári M7-re jó a Veszprém megyei matrica is, de a szomszédos, azaz Fejér megyei vagy somogyi engedély is jó. Ez méltányos megoldás lenne a megyehatárokon átmenő szakaszokra, amelyek a térképeken általában sárgával vannak jelölve. Szerkesztőségünkben akad olyan, aki úgy véli, eredetileg ez is volt a szándék. Ám valójában rosszabb a helyzet, legalábbis cikkünk írásakor így látszik. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatán ugyanis január 1-én egyértelműen úgy tájékoztattak, az a bizonyos 'és' a meghatározásban azt jelenti, az adott szakaszra mindkét matricára szükség van, ahogy a többi sárgával jelölt részen is. Konkrétan: a Balaton felé Veszprém és Somogy megyei, a főváros felé Veszprém és Fejér megyei matrica kell. Budapestről a Balaton déli partjára tehát eszerint négy megyei matricára van szükség (Pest, Fejér, Veszprém, Somogy). Tény, ez egy évre 20 ezer forintba kerül, vagyis kevesebb, mint a felébe az éves matrica árának, tehát így is jobban járhat, aki sokszor utazik ide, de máshová nem. Két matrica kell egy szakaszraKétségtelenül van logika abban, hogy a megyehatárt metsző „sárga” sztrádaszakaszokra két megyei engedély kell, hiszen két megyét érintenek. De nézzük meg, mi van azokkal, akik a Balaton északi partjára utaznának megyei matricákkal az M7-esen majd a 71-es úton! Ha szó szerint értelmezzük az eddig begyűjtött információkat, arra jutunk, hogy olyan megye matricáját is meg kell vásárolnunk, amelyet nem is érintünk! Tény ugyanis, hogy a Balaton felé tartva a balatonvilágosi csomópontban, a 90-es kilométerkőnél hagyjuk el a sztrádát, azaz pár száz méterrel még Somogy megye előtt. (A következő település, Balatonvilágos pár éve csatlakozott Somogyhoz.) Viszont odáig a főkajári „sárga” sztrádaszakaszon haladtunk, tehát ha jól értelmeztük a magyarázatot a térképen, somogyi matricára is szükségünk van! Mit magyaráz a jelmagyarázat?Biztos ez? Egyáltalán nem. Mi van, ha a szomszédos megye nem Somogyot jelenti? Miért érdekes az nekünk, hogy az autópálya, amelyet elhagyunk, milyen megyébe fut bele? Szomszédos megye Vas vagy Győr-Moson-Soporon is, akkor ha oda van matricánk, az is jó? Logika nem lenne benne kevesebb. Vagy mi van, ha az M7-es Veszprém megyei része nem is egy, hanem két „sárga” szakasz, és az elsőre nem kell somogyi passzus? Vagyis ha csak Világosig megyünk, mert ráhajtunk a 71-esre, akkor mégis elég a veszprémi matrica? És ha az északi partról Világosnál Siófok felé kanyarodunk, akkor is kell veszprémi matrica a somogyi mellé? A kérdéseket nem folytatjuk. Akárhogy is, látható, hogy a szabályozás bonyolult, nem egyértelmű, viszont logikátlan. A Balaton északi partjára rendszeresen utazók közül ugyanis sokan bizonyára megspórolják majd a somogyi (?) és a veszprémi matricát, néhány kilométerrel hamarabb, még Fejérben lehajtva az M7-esről, így 10 ezer forintért járhatnak egész évben úti céljukhoz. Nehéz megbecsülni, hogy az M0-s autóút szakaszainak díjasítása az átmenő forgalom mekkora hányadát tereli vissza a főváros lakott részeire Forrás: MTI/Kovács Attila
Az új útdíjrendszer hibái
Matrica kell, de pontosan milyen? Forrás: MTI/Máthé ZoltánEgyik munkatársunk a Megyeri hídnál járt, ahol egyelőre nincsen pontosan kitáblázva, mettől kell fizetni, egy külföldi autóst nagyon könnyen megbüntethetnek. Arról sincsen egyelőre információnk, hogyan értesítik azokat az autósokat, akiket megbüntettek. Akit február végéig megbírságolnak, összesen 6470 forintot kell fizetnie. Még csak a kutakonMobiltelefonon, interneten még nem, de a benzinkutakon már kaphatók a megyei éves útdíj e-matricák. Az Origo által megkeresett fővárosi benzinkutaton mindenütt lehetett már kapni matricákat. Elkezdték a táblázást és feliratos figyelmeztetést is. A megyei éves matrica 5000 forintba kerül, és egy-egy megyére érvényes. Az értékesítési pontok listája megtalálható a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt. honlapján. Nincs világos jelzésAz Origo egyik munkatársa kipróbálta az új megyei matricát, és átment az M0-s Megyeri hídi szakaszán. A Megyeri hídra érve sincsen hivatalos jelzés arról, hogy később fizetni kell Forrás: OrigoPest felé haladva nincsen kitáblázva, hogy a híd utáni szakasz fizetős lesz, így aki péládul külföldi, annak semmilyen információ nem áll a rendelkezésére a későbbi kötelező díjfizetésről. Miután átértünk a hídon, és elérkeztünk a dunakeszi leágazás előtti részhez, akkor szerepel az eletronikus kijelzőn, hogy onnantól fizetni kell, de tábla továbbra sincsen. A probléma ezzel az, hogy a lehajtóhoz csak meglehetősen közel szerepel a kijelzőn az információ, így 100 kilométeres sebességnél gyakorlatilag nincs lehetőség arra, hogy elhagyjuk az útszakaszt. A külföldiek ebben a helyzetben sem kapnak információt arról, hogy fizetniük kell. A dunakeszi leágazásnál csak az elektronikus kijelző hívja föl a figyelmet, hogy fizetni kell. Hivatalos tábla nincsen erről Forrás: OrigoA dunakeszi lehajtót elhagyva, ahonnan fizetős az M0-s, csupán egyetlen eletronikus kijelző figyelmeztetett minket arra, hogy ettől kezdve fizetős szakaszon haladunk. Csak az elektronikus kijelző figyelmeztet, hogy fizetni kell a dunakeszi lehajtó után Forrás: OrigoA reülőtérre sem lehet ingyen menniÁtmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj (1470 forint) megfizetése mellett az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak. Így akit most megbüntetnek, annak 6470 forintot kell majd fizetnie. Arról nincsen információnk, hogyan értesítik azokat, akiket megbírságoltak a matricahasználat elmaradása miatt. Mától kell megyei matricákat vásárolni az ország bizonyos útszakaszaira Forrás: MTI/Kovács TamásCsütörtöktől fizetős az M0-s körgyűrű, a sztrádák fővárosi bevezető szakasza, illetve számos nagyvárost elkerülő út. A Liszt Ferenc Repülőtér 2-es termináljához sem lehet ingyen eljutni autóval, ugyanis a 4-es út bevezető szakasza sem maradt ingyenes. Hende sem volt képbenTovábbra sem kell fizetnizetni az M86-os út használatáért az autósoknak Hende Csaba honvédelmi miniszter szerint, a kormány útdíjtérképén mégis a matricaköteles szakaszok között van a Vas megyei út. Nem csak költői kérdésAz interneten tett fel valószínűleg nem csak költőinek szánt kérdést az új útdíjakról, egészen pontosan a Megyeri híd fizetőssé tételéről Wintermantel Zsolt. Újpest közlekedésmérnök végzettségű polgármestere csomópontot keres. „De vajon melyik az M0-74-es csomópont, ameddig ingyenes a Megyeri híd? Az első pont, ahol le lehet jönni, az a 75-ös!” – ezt írta Wintermantel Zsolt a Twitteren, és biztos, ami biztos, a Facebookon is feltette a kérdést. A legtöbben bizonyára Pest megyei matricát vesznek majd, miközben Békésnek, Nógrádnak, Szolnoknak nincs is megyei passzusa Forrás: Origo
Ujhelyi: Milyen háttértanulmányok készültek?Seszták Miklós nemzeti fejlesztési minisztertől és Börzsei Tibortól, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatójától kért tájékoztatást a január elsejétől életbe lépett új útdíjszabási rendszerrel kapcsolatban Ujhelyi István, az MSZP európai parlamenti képviselője. Az új díjfizetéssel kapcsolatban Ujhelyi a szakminiszternek írt levelében többek között arra vár választ, hogy miért pár héttel a bevezetés előtt jelentették csak be a jelentős változásokat, illetve milyen konkrét hatástanulmányok és számítások készültek az új díjstruktúrával kapcsolatban.
|
|
Fotó | 2015.01.01. 08:59:21 / # 337288 |
|
|
MCCCXCII | 2014.12.31. 20:10:13 / # 337287 |
Rákérdeztem a telefonos ügyfélszolgálaton.A következőt mondták.A reptérre vezető útszakasz Vecséstől a reptéri lehajtóig már az is fizetős.Sőt, ha éjfél előtt kimentél a reptérre, és január 1.-én jössz el onnan, akkor is fizetős.Azaz pontosabban, ha nincs érvényes matricád, akkor büntetést kell fizetned.Kivétel, ha a megadott határidőig (azt hiszem február vége) megveszed személyesen a megyei éves matricát 5 ezer forintért.Vagy a másik megoldás, hogy veszel egy tíz napos matricát személykocsira 2975 forintért.Így még van tíz napod gondolkodni, hogy megveszed-e majd a megyei matricát vagy sem.Ha, nekem nem hiszel, akkor hívd a +36 (36) 587 500-as telefonszámot, és a menüpontok között navigálva eljuthatsz az ügyintézőig.Persze ne lepődj meg a következő szövegen:„Az ön hívása fontos számunkra, ezért türelmét kérjük. Amennyiben 3 percen belül nem tudjuk kapcsolni az ügyintézőt, akkor automatikusan bontjuk a vonalat.”
|
|
MCCCXCII | 2014.12.31. 19:54:26 / # 337286 |
Hát nagyon én sem.
Előzmény: #337283 zenitó 2014.12.31. 17:55:48 |
|
MCCCXCII | 2014.12.31. 19:52:14 / # 337285 |
Ja. Taxis vagyok ilyen KRESZ tudással.De, ha kevés a tudásom, majd plagizálok magamnak egy KRESZ vizsgát.
Előzmény: #337261 Kekec 2014.12.27. 07:45:54 |
|
zenitó | 2014.12.31. 17:55:49 / # 337283 |
|
Miért,egyébként nem terveztél Pest megyére matricát vásárolni?
Előzmény: #337282 Fotó 2014.12.31. 16:32:22 |
Fotó | 2014.12.31. 16:32:23 / # 337282 |
|
http://hvg.hu/cegauto/20141231_Matrica_kell_a_Ferihegyre_valo_kijutasert Ezt a mocskos lehúzást és még milyen idiótául!
Előzmény: #337276 tomajer 2014.12.31. 08:32:59 |
hiénakutya | 2014.12.31. 11:35:51 / # 337277 |
Itten van azoknak az elárusítóhelyeknek a listája, ahun az újfajta megyei matricák holnaptól megvásárolhatóak:
|
|
tomajer | 2014.12.31. 08:33:00 / # 337276 |
Ezt a képet mentse mindenki a telefonjára:
|
|
tomajer | 2014.12.31. 08:14:56 / # 337274 |
VEKE5 órája · szerkesztve ·Fizetős 4-es út, fizetős reptér?
|
|
alelölülő | 2014.12.28. 17:54:40 / # 337265 |
|
|
hiénakutya | 2014.12.27. 08:42:18 / # 337262 |
Ráadásul a közigazgatási határt jelző tábla sem azonos a gyorsforgalminál elhelyezett "lakott terület vége" táblával. De ez már tényleg részletkérdés ahhoz képest, hogy a "gyorsforgalmi" nem autóút.
Előzmény: #337261 Kekec 2014.12.27. 07:45:54 |
|
Kekec | 2014.12.27. 07:45:55 / # 337261 |
|
Remélem nem taxis vagy ilyen kresz tudással. Hol látsz ott autóút jelzőtáblát? Az egy lakott terűleten kívűli főútvonal.
Előzmény: #337255 MCCCXCII 2014.12.26. 22:22:12 |
MCCCXCII | 2014.12.26. 22:22:13 / # 337255 |
Annak csúfolják. A Határ út és Ferihegy között nem Budapest lakott területéhez tartozik a táblák szerint. Ezért elképzelhető, hogy fognak érte díjat szedni. Már csak azért is, hogy legyen miből majd felújítani. Vagy rosszul gondolom? : )
Előzmény: #337249 hiénakutya 2014.12.25. 12:47:20 |
|
hiénakutya | 2014.12.25. 12:47:20 / # 337249 |
Az egy autóút?
Előzmény: #337248 MCCCXCII 2014.12.25. 11:23:24 |
|
MCCCXCII | 2014.12.25. 11:23:24 / # 337248 |
Bocsánat a tudatlanságomért.De valaki mondja már meg nekem szegény kicsi fejemnek, hogy a repülőtérre menő két vaskorláttal ellátott út az a Győmrői, amelyik a Határ úttól kezdődik és majdnem a bezárt Ferihegyi 1-es terminálig tart, az ott egy autóút, amelyiket a köznép gyorsforgalminak nevez, az vajon fizetős lesz, vagy marad magyar hungarikumként díjmentes?
|