Hozzászólások száma: 267
Oldalszám: 14
Témakörök > Droszt Híradó > Pécsi Taxisok A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2006.09.13. 19:31:56 / # 30799
avatar
Jelentős hátránynak számít a drasztikus áremelésen túl például ******(törölve szerk) és akkor ****** (törölve szerk), az a drasztikus, meg a ******(törölve szerk), az, de jó mélyen.

Fixi 2006.09.13. 19:25:59 / # 30817
avatar
GAZDASÁGI VERSENYHIVATAL KÖZLEMÉNYE A GVH VÉLEMÉNYE A FŐVÁROSI TAXI TARIFÁK SZABÁLYOZÁSÁRÓL A budapesti taxi piac működési zavarai megoldásának érdekében a Fővárosi Önkormányzat élni kíván azzal az ártörvényi felhatalmazással, melynek értelmében a települést érintően fix tarifákat állapíthatnak meg az önkormányzatok. A Gazdasági Versenyhivatal álláspontja szerint nem indokolt a taxi tarifák mindenre kiterjedő fixálása. Ehelyett olyan szabályozási megoldás kialakítása célszerű, amely képes kezelni az egyes piaci szegmensek sajátosságait, ugyanakkor nem szünteti meg a taxi piacon zajló verseny árcsökkentést, jobb és gyorsabb szolgáltatást eredményező kedvező hatásait. A Gazdasági Versenyhivatal jelen közleményében foglalja össze a rendelettervezettel kapcsolatos szakmai kifogásait: A tervezetben javasolt ár bevezetése a becslés szerint - és ezzel a Taxis Kamara és a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség is szakmailag egyetért - mintegy 60-70 %-os mértékű díjemelést eredményezne. Piaci tapasztalatok szerint az átlagtarifa - a szerződéses árakat is figyelembe véve 160 Ft//km, ami 240 Ft/km-re emelkedne, illetve erre épülne még rá a fuvarok mintegy 80-90 %-ánál a 300 Ft-os kiállási díj, ami egy átlag fuvarköltséget kb. 20 %-kal emelne. A taxi piacok szabályozásának nemzetközi tendenciája a dereguláció. Magyarország ezt a lépést a rendszerváltást követően megtette. A fogyasztóvédelmi szempontból fontos korrekciók is megszülettek az idők folyamán: minőségi követelmények minimumainak meghatározása, ármaximálás lehetősége. E beavatkozások hatására jelentős változások következtek be, és a piac konszolidációja folyamatosan zajlik. Néhány piaci anomália (repülőtér, pályaudvarok környékén tapasztalható túlszámlázás, területfoglalási harcok) fennmaradt, ezeknek a megoldására azonban a tarifa fixálása nem jelent megoldást. Ezeken a problémákon az utasok számára nyújtható információk növelésével, továbbá a taxiállomásokhoz való hozzáférés más típusú szabályozásával, szigorúbb ellenőrzésével kellene és lehetne hatékonyabban segíteni. A telefonhasználat gyors terjedésével a fogyasztói szokások megváltoztak. Ez a fogyasztói kiszolgáltatottság csökkenése szempontjából nagy előnyt jelent, hiszen a taxi társaságokhoz csatlakozott taxisok közötti verseny előnyös hatásai itt szemmel láthatóak. A taxisok pedig szintén dönthetnek arról, hogy részt kívánnak-e venni ezen a piaci szegmensen folyó versenyben, vállalva akár az alacsonyabb árakat, vagy megmaradnak függetlennek, élve a maximált árakban rejlő nagyobb döntési szabadsággal. Ez kellő mozgásteret biztosít a taxisok számára is. A telefonos tarifa drágábbá tételével vélhetően csupán egyes - különösen az alacsonyabb komfortfokozatú járműveket használó - taxisok járnának jól. Az általánosnak vélt piaci előnyök igen jelentős fogyasztói hátrányt eredményeznének. Jelentős hátránynak számít a drasztikus áremelésen túl például, ha a költségemelkedés elkerülése érdekében a fogyasztó nem telefonon rendelné a kocsit, hanem taxiállomást keresne fel, vagy az utcai leintés lehetőségével élne, de ezzel egyidejűleg a "kiszolgálás színvonala" objektíve is romlana. Csomagját neki kellene cipelni, és ha kocsit talál végképp nincs választási lehetősége, mert örülne az első "megálló" lehetőségnek. A fogyasztói érdek azért is sérülne, mert a leintéses fuvarvállalás során a szolgáltatás minőségével kapcsolatos reklamációk elintézésének hatékonysága nagyságrendekkel rosszabb. Erre bőséges példával rendelkezik a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség. Az ártörvényi felhatalmazásban rejlő lehetőség nem jelenti azt, hogy szabályozási kötelezettsége lenne az önkormányzatnak. Különösen nem jelenti azt, hogy a taxipiac egyes szegmenseinek (rendeléses fuvarok piaca, szerződéses fuvarok piaca, utcai leintéses és droszton történő fuvarfelvétel) eltérő sajátosságai ne lennének kezelhetőek más-más beavatkozásokkal. Lehetséges lenne például árszabályozás a szerződéses fuvarpiacon, ármaximálás vezethetnének be a rendeléses fuvaroknál, kötött árakkal dolgoznának a leintéses és drosztos rendelésfelvételnél. A Gazdasági Versenyhivatal az Önkormányzathoz eljutatott levelében arra is felhívta a figyelmet, hogy a taxi piac szegmensei közé nemcsak a telefonos és utcai taxi igénybevétel tartozik, hanem az ún. szerződéses megrendelések is, amelyeknek eddigi árszintjét a tényleges verseny határozta meg. A fix tarifa bevezetése ebben a szegmensben is a fogyasztók számára kedvezőtlenebb helyzetet eredményez a mostaninál. dr. Horváth Anita Sajtófőnök Budapest, 2005. március 18. További információ: Dr. Horváth Anita Sajtófőnök cím: 1054 Budapest, V. ker. Alkotmány u.5. tel: (+36-1) 472-8966 mobil: 30-970-8191 email: HORVATH.Anita@gvh.hu http://www.gvh.hu Forrás: www.gvh.hu

tomajer 2006.09.13. 14:21:18 / # 30819
Részletesebben, FIX TARIFA Dossziénkban!

tomajer 2006.09.13. 14:11:01 / # 30818
Társaságokon belül azonos a költségvonzatuk?:-) Mellékesen megjegyezném, hogy majd két éve létezik egy törvénymódosítás, amelyben az önkormányzatokra van bízva a tarifák meghatározása. "(3) A taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat - a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat - képviselő-testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség illetékes területi felügyelete és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdek-képviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő-testület - a helyi körülmények mérlegelésével - legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként határozhatja meg." És a Versenyhivatal ezt a törvénymódosítást nem vétózta meg. Tehát, ha végrehajtja bármely önkormányzat, csak a létező törvények szerint jár el!
Fixi 2006.09.13. 13:06:58 / # 30813
avatar
Lemaradt a vége: Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan, nem azonos a költségvonzatuk.

Fixi 2006.09.13. 13:03:59 / # 30816
avatar
Nézzük a szó szerinti idézetet: "Ha meg nem akakrod, hogy lehúzzanak akkor utazz Volánnal." (Longi) (forrás: iwiw.hu) Ha abból az irányból közelítetted volna meg, hogy nálatok egy-egy lehúzás bebizonyosodása komoly következményekkel jár, ezért szerinted egyik kollegád sem meri ezt megkockáztatni, kijelentésed semmi ellenérzést nem okozott volna. De a fenti kijelentést kategorikussá tenni? Na ez visszás. Ne következzen be, de ha valamely kollégád pont az Ő fuvarját drágítja, te is elmész attól a cégtől ahol ez az utassal történt. Vagy ami ésszerűbb és szokásos, elhatárolódsz, elhatárolódtok attól a kollégától, aki szabályt szegett. Ha tájékozódsz tarifakérdésben, a Versenyhivatal többek között azért nem támogatja a hatósági ár bevezetését, mivel a járműpark és a vállalkozók széles skálájából adódóan
longi 2006.09.13. 12:02:13 / # 30808
avatar
Csak még egy apróság, ami eszembe jutott. Én az egységes tarifa mellett tenném le a voksomat. Ameddig taxi van a földön, mindig az lesz a nyerő (a gyakorlat ezt mutatja) aki egy Forinttal olcsóbb tud lenni a másiknál. Ez odavezet, amit alul már leírt Tomajer. A taxibnál nem jól működik a piacgazdaság! Ne a tarifával keljen versengeni, mert annak mindig a taxis issza meg a levét, az győzzön, aki igazi taxis és úgy szolgáltat, hogy megelégedve szállnak ki az utasok az autójából. Ne legyen irreális a viteldíj. Se túl magas, se túlságosan alacsony, amiből már nem lehet vállalkozni csak felélni a befektetett eszközöket. Vannak erre szakemberek, akik ki tudnák számolni a megfelelő tarifát. Remélem, sokan egyetértenek velem ebben.

longi 2006.09.13. 10:12:41 / # 30815
avatar
A 100. hozzászóló nem nyer valamit?

longi 2006.09.13. 10:11:53 / # 30810
avatar
http://www.taxi900.fw.hu/

longi 2006.09.13. 09:30:49 / # 30814
avatar
Ugyan nem engem kérdeztetek, de azért engedjétek meg, hogy pár sorban megpróbáljam leírni a választ. Pécsi taxi választék: A számok csak tájékoztató jellegűek, mert pontos adatokat nem tudok, meg különben is napról napra változik: Volán ---200db Euro7 ---50db Euro ---5db Főtaxi ---6db Szabadúszó ---15db Taxi 900; 1000 stb. ---10db Fixi taxi ---1db + egy kisegítő Én így látom, de minden bizonnyal majd kiegészítenek, ha nem így lenne. A kollégának az a problémája, hogy állítása szerint két évvel ezelőtt ő kezdte el használni először a "FIX" nevet és ezzel néhány Fő taxis, taxi 900-as és taxi 1000-es visszaél, mert ők is elhelyezték ezt a szót az autójukon, holott erre csak ő lenne jogosult. A helyzetet az is bonyolítja, hogy szerinte a többiek lejáratják a "FIX" szót, mert nem azt nyújtják a szolgáltatásukkal, amit ígérnek. Magyarul szerinte náluk kiszámíthatatlan a fuvardíj. Gondolom az is rosszul esik neki, hogy egyre szaporodik a létszámuk, és már közel sem megy annyira jól az üzlet, mint két éve. Ezt mi Volánosok is érezzük, mert az éjszakai műszakban (ekkor dolgoznak) sokan hívják Őket. A folyamatot kb. négy-öt éve egy tőlünk kivált taxis indította el, aki akkoriban "Fix Áron" feliratú tetőjelzővel kezdett el dolgozni. Nála 500-600Ft volt egy út. Ő már nem taxizik. A Fixis kollégát pedig azzal sértettem meg, mert egy fórumozónak azt javasoltam, hogy amennyiben korrekt taxi szolgáltatásra vágyik akkor "velünk utazzon" ugyanis panaszkodott, hogy nem mer taxiba ülni, mert állandóan "lehúzzák". Miért kellene mást reklámoznom, amikor nem is ismerem. Ilyen alapon ti is durcásak lehetnétek, mert nem a 6x6-ot ajánlottam neki. Titeket remélem, nem bántottalak meg? Utálok bárkivel is haragba lenni.
tomajer 2006.09.13. 07:12:28 / # 30801
De még mindíg nem magyaráztad el a konfliktus alapját:-( Még mindíg nem tudjuk, a te "céged" mekkora? Még mindíg nem tudjuk, hogy ezért miért a Volánoskkal vitázol? Hiszen gondolom, egy nagy cég nem kezdett el másolni téged, és biztos nem írta ki hogy "FIX"

Fixi 2006.09.13. 07:05:05 / # 30812
avatar
Nem haragszom Volánosokra, nem általánosíthatók. Én azokat nem tudom a szívembe zárni, akik aljas eszközökkel mások semmibevételével, azokat eltaposva kívánnak élni. Mint ahogyan azt sem állíthatja senki, hogy "nálunk csak becsületes rendes ember található", és aki nem a mi matricánkat viseli az mind gazember. Én azt vallom mindenki szabadon vállalkozzon, ha ezt a törvényben meghatározott keretek között teszi. Továbbá ne rendelkezzen valaki csak azért automatikus előjogokkal, mert régebbi vállalkozó, vagy régebbi formációhoz tartozik. Üdvözlettel:
Fixi 2006.09.13. 06:50:19 / # 30811
avatar
Üdvözlök mindenkit! A tetőjelzőjük különbözik mivel a régit lecseréltem, a matricájuk is mivel az autót és a matrica színvilágát lecseréltem. - Sok ember úgy jegyzi meg, vagy mondja el a másiknak, hogy tudod az a taxi aminek 900 vagy 1000 van a tetőjelzőjén (nálam korábban 900 volt az emblémám után). Ezzel is visszaélnek mások. - Nem neked kell egy-egy ismerősödnek megmagyarázni, hogy nem én vagyok ott ahol a forgalomba látni, vél, és nem megfordulni nem akarok, hanem egy másik városrészben tartózkodok. Az emberek többsége még arra sem emlékszik, hogy milyen színű autóban ült, nemhogy a típusát. Mond már meg nekem ez a "FIX ÁRON", s kolleganője hol volt amikor, Én ezt a szolgáltatási rendszert elkezdtem egyik sem szerepelt a "VERSENYTÁRS" kategóriába előbbi rég abbahagyta, a másik közel 200.000.- Ft befizetése után erősített egy másik pécsi formációt. - Biztos azért, mert annyira ment nekik! Én arra kívánok rávilágítani, hogy egyesek ne csodálkozzanak, ha törvénysértésük miatt, esetleg megkapják a sárga befizetési csekkjüket, ilyen ügyekbe nem kis összegeket szoktak kiszabni. Ti örömünnepet tartottatok mikor hasonló tetőjelzővel jelent meg a másik formáció? Korábbi felvetésedre, igen is engem felháborít, hogy egyes taxisok Pécsett mások által bejáratott nevekkel visszaélnek (nem csak rólam van szó), és még a FŐTAXI névvel a hátuk mögött is, különösebb következmények nélkül véleményem szerint törvénysértésre vetemednek, hisz Ők még odáig is elmennek, hogy nagybetűvel ki írják, hogy FIX, holott már korábbról üzemel Fix taxi Pécsett. - Nem tehozzád jön felháborodva az utas, hogy beült egy autóba aminek 1000 volt a tetőjelzőjén és amire nálam 1000.- Ft-t szokott fizetni az nála 1600.- Ft volt. Én elhiszem, hogy másoknak az az érdekük, hogy összemossanak eme élősködőkkel, de ennek beteljesülését nem hagyom és nem is fogom hagyni. Üdvözlettel:
tomajer 2006.09.12. 23:17:21 / # 30807
Szeretném, ha kicsit bővebben elmesélnéd nekünk ezt a történetet. Kezdd onnantól, hogy belevágtál a Taxiba. Mi ráérünk:-) Te egyedül vagy ilyen Fix Taxis, vagy van egy csapatod, és te vagy a főnök, azért beszélsz egyes szám első személyben? Miért haragszol a Volánosokra? Bántottak, történt valami? Semmit nem értek:-(
tomajer 2006.09.12. 23:14:47 / # 30806
Teljesen helyén van, hogy ezt itt vitatjátok meg. Inkább, mint valami himihumi fórumon, amit senki sem olvas:-) Csak még mindíg nem vagyok képbe, hogy mi is Fixi problémája:-( Bántottátok, vagy mi ez a küzdelem?
törölt felh. 2006.09.12. 21:05:03 / # 30805
avatar
Az meg külön öröm, hogy a lapnak és nektek köszönhetően nem csak Budapestre korlátozódik az ismeretanyagunk, a rálátásunk a szakmára. A vicceskedjünket én is szeretem:-))
longi 2006.09.12. 21:02:52 / # 30804
avatar
Szia Csogu, tudok róla, mert rendszeresen növelem a látogatottsági statisztikáját a weboldalatoknak, Szinte mindennap elolvasom az eseményeket híreket. Kedvenc fórumom amit mindig megnézek és sosem hagynám ki a "vicceskedjünk!"
törölt felh. 2006.09.12. 20:52:49 / # 30803
avatar
Én örülök hogy itt vagytok, és nagy érdeklődéssel olvasom a "vitát". Hiszen ez a probléma Pesten is adott, csak itt nem a cég sínyli meg igazán, hanem az utazóközönség.
longi 2006.09.12. 20:48:42 / # 30802
avatar
Szia Tamás kellett neked idehívnod bennünket, hát most ITT VAGYUNK. Én már nagyon únom ezt a vitatkozást. Valami másról kéne társalogni. Mikor jössz Pécsre?
longi 2006.09.12. 20:12:08 / # 30800
avatar
Szia, miért hivatkozol állandóan erre a paragrafusra? Szerintem egyik autójuk sem hasonlít a tiédre, teljesen más a matricájuk és a tetőjelzőjük is teljesen különbözik a tiedétől. Egyedül az árképzésben próbálják utánozni "Fix Áront", ahogy ezt te is teszed.
Oldalszám: 14