Hozzászólások száma: 267
Oldalszám: 14
Témakörök > Droszt Híradó > Pécsi Taxisok A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Aranyospalabácsi 2014.11.19. 11:37:25 / # 336851
avatar

Ez a fegyelmi eljárás szó nagyon teccik!

tomajer 2014.11.19. 08:15:40 / # 336848
Újabb taxis sztrájk? - A pécsi sofőrők fele fél, hogy lehúzhatja a rolót... 


Alaposan átrendeződhet a pécsi taxis front (is), ha életbe lépnek a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium asztalára került javaslatok. Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője érdeklődésünkre azt mondta, a szigorú előírásoknak a pécsiek többsége nem tudna eleget tenni, így nagyjából a taxisok fele felhagyhatna a szakmával. A cégvezető szerint sokan vannak a piacon, de nem ezen a módon kellene változtatásokat elérni.

Legfeljebb hétéves autóval, ötévente megújított engedéllyel és online mérővel róhatják ezentúl az utakat a taxisok, ha valóban előírássá válnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium javaslatai.

A pécsi szakmabeliek körében hatalmas felháborodást váltott ki a napvilágra került tervezet, ami - legalábbis az ő szemszögükből - érthető. 

A csökkenő, vagy jóindulattal is csak stagnáló kereslet mellett ugyanis jelentősen megugranának a költségeik.

- Abban az esetben, ha az eredetileg tervezett módosításokat elfogadják a képviselők, alaposan megváltozhat a mostani helyzet Pécsett. Számításaink szerint a taxisok negyven-ötven százaléka is felhagyhat jelenlegi munkájával - nyilatkozta hírportálunknak Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője.

Hozzátette ugyanakkor, a javaslat már puhult, a legújabb tervek szerint például az autókra vonatkozó hétéves határt tízre módosítanák.

- Tüntetésről vagy blokádról egyelőre nincs szó, hiszen még nem született döntés a változtatásokról. Egyelőre nagy a bizonytalanság, de az elmúlt években sajnos ehhez már hozzászokhattunk - fogalmazott.

Mindenesetre azt ő sem kétli, hogy változtatások kellenek.

- Hosszabb távon persze létszámstopra van szükség. A nyugat-európai példákból kiindulva százötven-százhatvan taxis elegendő lenne Pécsett a mostani közel háromszáz helyett. Ennyien tisztességesen meg tudnának élni a munkájukból - magyarázta, majd leszögezte: az átszervezéshez időt kell hagyni, a változást pedig nem úgy kell elérni, hogy ellehetetlenítik a taxisokat.

Palotás P.

tomajer 2014.09.15. 07:36:31 / # 335672

Ki sziggya?  Hol?


Álljon elém! :-P

hiénakutya 2014.09.15. 06:37:02 / # 335667

És ezt a honlapot szidják, még az RTL lejátszója is dzsal rajta...

:-)

tomajer 2014.09.14. 19:41:29 / # 335658

Biztos kocsog vagyok, de azon az utcán, én se szeretnék visszatolatni éjszaka!!! :-(


hiénakutya 2014.09.14. 18:03:48 / Módosítva / # 335656

mecsek 2013.09.23. 12:49:45 / # 30972
avatar
Szép cikk,olvasmány,érdekes. - A szabaduszó taxisok nem tesznek kivételt utas és utas között,megrendelő és megrendelő között."Kétajtós szekrény"már elnézést a megjegyzést,de mi személyszállitók vagyunk és nem butorszállitók. -Az / ezer ft alatti / taxisok,akik hirdetve magukat médiában,weblapon,a hirdetett tarifa alkalmazásával szálitjuk utasainkat kivételezések nélkül.Egyébként a megrendelő a telefonhivás elött már ellenörizheti,hogy A ból B be milyen áron jut el a weblapokon szereplő díjkalkulátorok segitségével. -Az,hogy a tetőlelzők,a megjelenés szabályos e vagy se döntése van a hatóságnak,mivel a műszaki vizsgákon videóra veszik az autókat és fényképeket is készitenek ,sőt a tetőjelzőket külőn fényképezik. -Versenyképesek e vagy sem?A szabaduszó taxi nem hirdeti magát médiában és egyéb helyeken ,hogy válassza a legjobbat,mint Volán taxi.Ezt döntse el az utas,hogy ki a legjobb,de ne a taxis a hirdetésében,vagy talán közvélemény kutatási eredmények adatában teszi ezt? -Az érdekes,hogy a Volán taxi NEM KÉRI azt ami ezen gondokat megoldaná és nem okozna fejfájást Kovács úrnak, az EGYSÉGES HATÓSÁGI FIXTARIFA BEVEZETÉSÉT PÉCSEN IS,.Ezt csak a Volán taxi nem kéri mert igy megszakadna az állandó hatalomra törekvésük esélye.Pedig kéne Pécsre az egységes hatósági fixtarifa! -Az ellenörzések adottak./NAV,NKH,Fogyvédők/,és a taxidrosztot kezelő Biokom. Egyébként a hatóság részéről több ellenőrzést érintő résztvevők voltunk és vagyunk,olykor olyankor is amikor csak ránk terjed ki az ellenörzés és A VOLÁN TAXIRA NEM,,na de ez lehet véletlen is?. -Kovács úr a Volán taxi tagsága álltal megválasztott űgyvezető aki 160 tagságot képvisel.Akkor miért veri a pálcát a város összes taxisa felett? -Aki a forumokat olvassa emlékezhet a májusi egyeztető tárgalásokon a Kovács úr szereplésére,ott kellett volna a szakmát képviselni,a szakmáért kiállni. -Nem cinikus csak egy szakmályát nap mint nap végző becsületes szabaduszó taxis véleményét megiró szerettem volna lenni.
tomajer 2013.07.22. 06:32:44 / # 30971
Úgy elcsendesedtetek:-( [b]Vigyázat, egyes pécsi taxisok akkora árat mondanak, amekkorát nem szégyellnek Úgy tűnik, a pécsi taxis utazások egy részénél nem csak a megtett kilométerszám, hanem az utas termete is befolyásolja a viteldíjat. Kovács József, a Volán Taxi ügyvezetője hírportálunknak azt mondta, nem egy olyan esetről hallott, hogy szabadúszó sofőrök az autóba beszállt társaság - általában lányokról van szó - valamennyi tagjától elkérik az összeget. A cégvezető szerint a pécsi állapotok még messze vannak attól, hogy egységes tarifát vezethessenek be. [/b] A szerkesztőségünkhöz eljutott panaszok szerint egyre többen szembesülnek azzal, hogy a pécsi utakat járó, úgynevezett ezer forint alatti taxik csak a nevükben hordozzák a számot. Ugyan a legtöbb ilyen autó három vagy négy kilométeres utazások esetében kilencszáz forintos árat ígér, olvasóink beszámolója szerint sok esetben ezer-ezerötszáz forint alatt aligha úszható meg a fuvar. - A legnagyobb probléma az ellenőrzések gyakorlatilag teljes hiánya, hiszen minden rendelet annyit ér, amennyit be tudnak tartatni belőle - kezdte helyzetértékelését Kovács József, a Pécsett százhatvan autóval jelen lévő Volán Taxi ügyvezetője. - A kilométerre lebontott viteldíjat az autó külsején és a belsejében is fel kell tüntetni, sajnos vannak azonban, akik ezzel nem foglalkoznak, amikor pedig valaki számon kéri, miért nem kilencszáz forint a viteldíj, arra hivatkoznak, az csak a nevük - tette hozzá. Elmondta még, a cikkünk elején említett taxik már a megjelenésükkel szabályt sértenek, hiszen a jármű tetején csak cégbíróság által bejegyzett társaság neve szerepelhetne. - A várost több zónára osztották, ám ilyen jellegű tarifát nem lehet alkalmazni. A törvény szerint a taxiórának az utaztatás során működnie kell, így azt nem tehetik meg, hogy már az utazás előtt beállítják valamekkora összegre, bár sajnos ezzel kapcsolatban a jogszabály nem fogalmaz egyértelműen - sorolta a további aggályokat. A Volán Taxi árban aligha lehet versenyképes olcsónak hirdetett társaival, hiszen Kovács József szerint a volánosok a szerződés értelmében csak egységes tarifát alkalmazhatnak. - Sajnos hallani olyan esetekről, hogy egyes szabadúszó taxisok annak megfelelően alakítják ki a díjszabást, hogy egy kétajtós szekrény-típusú ember vagy éppen három lány szállt-e be az autóba - példálózott a cégvezető. Ennek ellenére a Volán Taxi nem kéri a pécsi önkormányzatot, hogy az egységes árszabályozást vezessen be, hiszen az ügyvezető szerint „az csak megfelelő, rendszeres kontroll mellett működhet jól". - Az lenne az ideális, ha nem az árakkal, hanem a minőséggel csábítanák magukhoz a cégek az utasokat. A mostani pécsi helyzet még nagyon messze van attól, hogy egységes viteldíjas rendszert léptessenek életbe - szögezte le. Természetesen kíváncsiak voltunk az ezer alatti taxisok véleményére is, ám a honlapjukon feltüntetett telefonszámok egyikét sem vették fel, akihez pedig személyesen mentünk oda, elhárította a nyilatkozás lehetőségét.

mecsek 2013.04.24. 12:31:43 / # 30970
avatar
Nem népszerű akarok lenni,hanem megélni és a családomat fenntartani a taxizásból.Ezt jelen esetben elég nehéz már most is mert hasonló rendeletek és kialakult helyzetek miatt nehézkes.Ha Pécsi vagy tudnod kell,ha nem akkor mesélek.Évekkel elötti droszt és létszám rendeletek,EKF idelyén való taxidroszt megszüntetések és áthelyezések létszáma stb,tudod ezen rendeletek meghozatala elött is olyan ember volt jelen a rendelet tárgyalásain aki nemtörödve a szakmából élökkel nyilatkozott,döntött és javasolt.Volt ez legutobb igy Bp en is a kamarai egyeztetői tárgyalásokon is,ha képben vagy tudod,ha nem nézz utánna most nem részletezem.Pécsen eddig egyoldalú érdekek alapján döltek el taxis kérdések és minden a V taxi felére játszottak.Tudod okúlva mindezen előzményekben,most és a jővőben a taxisok érdekeiben kellene ,hogy dőljenek el ha lesznek szigoritások vagy változások.Pécsre,Pécsről beszélek és írok.Manapság nem a népszerúség a valós lét ez űgyben,de a megélhetést befolyásolja.Nem szolgalelkek akarunk lenni,de felszólalni az egyedúralomrara való törekvés ellen.Tudod a kérdésekben való javaslatokban tennivalókban,eddig sem kérték a taxisok véleményét,itt egy azaz egy réteg gondolata volt a mérvadó.A 10 éves korhatár elleni tárgyalás alapjait megtettük,mi,mi tettük meg elinditottuk az aláirásgyűjtő ivet,majd kész állapotban továbbitottuk az illetékeseknek.Tudod,ha nem leszek népszerű nemérdekel,de mi ezt is aláirtuk,de a népszerűek nem,gondolom érted,hogy kire és mire értem.Kérdésedre és gondolataidra szívesen válaszolok a továbbiakban is .
tom485 2013.04.23. 21:00:36 / # 30969
avatar
Szerintem Te nem leszel népszerű Pécsett ezen beírásoddal! Teljesen rossz a hozzáállásod, hidd el nekem! Vidéken, így Pécsett is teljesen felesleges a fóliáról még ötletelés szintjén is beszélni, főleg egy ilyen topikban ahol az illetékesek ötleteket szoktak meríteni. Nem jó hozzáállás előre megengedni, hogy ezekről tárgyaljanak nálatok, mivel a vidék nem bír el semmilyen fóliát, és semmilyen alapszínt!!! A tárgyalásaitoknak arról kell szóljanak, ha egyáltalán kell nálatok tárgyalni, hogy ki és milyen dolgokkal megy a minisztériumba a 10 éves korhatár ellen tárgyalni! Ne legyetek szolgalelkek!!! És főleg ne önként, amikor még nem is kérték!
mecsek 2013.04.23. 09:35:26 / # 30968
avatar
Minket érintő napi hírek,a taxis rendeletek szigoritása,a taxizás feltételeinek szigoritása.Pécsen érdekes dolog történik a napokban.Igaz nem Bp,és nem BKK,ez a város kezében üzemelő Tükebusz.Megjött CREDO buszok egyike,nap mint nap,P.....12 es rendszámmal közlekedik,személyeket szállitva forda szerüen a belvárosi forgalomban.Elég érdekes és egyben szomorú,hogy mig nekünk ahoz ,hogy egy utast is elvihessünk térités ellenében,ezer és ezer dokumentomot kell intézni,engedély hegyek,műszaki,sárgarendszám,és addig egy buszos cég,P -s rendszámmal személyszállitást végez,ráadásúl a rendszám is 12 es tehát tavalyi.A P-s rendszámot gondolom mindenki tudja,hogy ki és miként használhatja,nem ám ,hogy személyszállitásra.Hányinger ami itt folyik,más faszával verni a csalányt,egyszerű.Egységes külső,árak,méretek,évjárat,és minden szarság ami ránk vonatkozik.A város és vezetésük alatt álló egységek meg úgy tesznek mindent ahogy kedvükre válik. Ha én egy P-s rendszámot hasznélnék,nem ám ,hogy taxira csak egy egyszerü autón, a rendőr egyből ellenőrizné a céget akire ez kilett adva,acégtagokat akik használhatják a rendszámot,most itt ezt miért nem nézi senki???

mecsek 2013.03.25. 12:56:59 / # 30967
avatar
Mint a médiában és a forumokban is olvasható,Bp en már peregnek az események.Az országos rendelettervezet mellett már napvilágot látott a f városi rendelettervezet is.Mint mindent valószinű,hogy a vidéki városok is saját jogkörükben majd tesznek hasonló lépéseket. Minket itt,Pécs érdekel.Mielött a városi vezetés itt is kitüzi ez ügyben a tárgylásokat majd egyeztető megbeszéléseket,időben,mondom időben kéne gondoskodni az itteni szakmának,hogy ezen tárgyalásokra a szakmát olyan képviselő egyén vagy egyének jelenjenek meg akik valóban a szakmát képviselik,és nem úgy mint az elmúlt kamarai egyeztető tárgyaláson tedte ezt a megjelent ember... Gondolom mindenki érti,hogy ezt miért irom.Előzmények olvashatók a topic nyitó oldalán.Javaslom,hogy jelenje meg egy képviselő team a volán részéről,egy az euro részéről,egy a 900 as,és egy a szabadúszók közül,akik többen talán elfogadható ötleteket tudnak hozni ami majd szavazásra kerülne. A szin nagyon mérvadó,mert még a fóliázásnál is számit a szin és minőség az árakban.Javasolni mindenképp ,a minden autótipust forgalmazó cég egyik alapszinét kéne,hogy vásrolni és fóliázni is kivitelezhetöbb volna.De a javaslatok kell,hogy itt PÉCSEN,szorgalmazzák a város által meghatározott hatósági szabott tarifa bevezetését,amire azért is nagy szükség,mert ezeket a szigoritásokat csak megfelelő bevételi forrásból lehet kivitelezni most,és a mindenkori határidők lejáratánál. Időben kell észnél lennünk,mert ha már eszetlen dolgokat szavazgatnak meg,akkor már csak futhatjuk a köröket.

mecsek 2013.03.21. 07:40:48 / # 30966
avatar
Pécsi kollégáknak szólnék,hogy elindult a városban a nyitólapon közölt és olvasható aláiróiv kinyomtatott példánya.Olvashatjátok a témát itt is,és az aláiróivhoz csatolva is,olvassátok értelmezzétek és döntésetek tudatában irjátok alá...

mecsek 2013.03.19. 18:45:19 / # 30965
avatar
Taxi 900 nak is üzenném,hogy szintén beszélnünk kellene,ha este kiérsz,te is a szokott droszton megtalálsz.Köszi...

mecsek 2013.03.19. 18:43:58 / # 30964
avatar
Szega,találkoznunk kéne ma este mert 1-2 dolog kapcsán beszélnünk kéne szóban,ha megkezded a melót a szokott droszton megtalálsz.Köszi...
szega 2013.03.19. 10:17:24 / # 30963
avatar
Kérdezd meg a volános, Cryler Voyager-es srácot, mennyire kínzás! Trélerrel vitte haza műszakiról az autóját. :(
mecsek 2013.03.19. 09:24:35 / # 30962
avatar
Köszönöm,már megvolt.Kedvezöbb mint a diesel füstmérés,2szer forgatták le,2,5-3 ezres fordulatig,ez igy elfogadható.Adieselt 6szor forgatták le a piros tartományba,kinzás volt a motornak.
hiénakutya 2013.03.17. 16:31:56 / # 30961
Itt keresd 2. mellékletet, ami a környezetvédelmi felülvizsgálat technológiáját tartalmazza. "6. Kompresszió gyújtású motorral szerelt járművek vizsgálata (...) A motor, mérésre kész állapotának biztosítása A jármű füstölésének mérését közvetlenül megelőzően, a kipufogórendszerben lerakódott szennyezés eltávolítása céljából legalább háromszor, teljes töltéssel a leszabályozási fordulatszámra, illetve speciális esetben - pl. automatikus nyomatékváltó - a vizsgálatra előírt fordulatszámra kell gyorsítani a motort. A gyorsításoknál a gázpedált már a maximális fordulatszám elérésekor hirtelen fel kell engedni."
mecsek 2013.03.17. 15:42:19 / # 30960
avatar
Műszaki vizsgán a benzines autókat is szétpörgetik,vagy csak a dieselek kapják a pörgetést?Köszönöm az infót.

mecsek 2013.03.15. 09:40:41 / # 30959
avatar
Olvasom másik topicban,hogy fáj a fejük a kolégáknak a tagdijak,a befizetések,a tolvajlásnak,áldozatául esnek.Fiuk,ez mindennapos.Sajnos mi itt Pécsen is igy jártunk,ex csapatunknál mikor szóvá tettük,hogy miért x összeg a befizetnivaló,és miért csak y összegről kapunk számlát,akkor sajnos nem kivánt személyek lettünk.Vagyis nyomtuk a kasszába havonta a fekete pénzeket,és a vezető,majd a vezetőség fals dumával elterelve semleges válaszokat adva,nem tudott magyarázatot adni az ügyben,hogy hova megy el a pénz.A vége az lett,hogy pár embert ez miatt kirugtak,és mi páran magunktól eljöttünk mert még milettünk kiutálva.És láss csodát,azóta is megy a nevezett csapatnál a havonta befizetett feketepénz verzió,és teszik ezt büntetlenül.Igazság az nincs,ezért nem is kérdezem,hohy hol van itt az igazság??? Egyszerű itt Pécsen megkövetelni egy csapatban lévő tagtól,hogy becsületes és etikus legyen,mig a vezető,és a klikje,nap mint nap veszi hülyére azokat,akik hónapról-hónapra eltartják befizetéseikkel.

Oldalszám: 14