Hozzászólások száma: 35136
Ugrás a hírhez Oldalszám: 1757
Témakörök > Droszt Híradó > Főtaxisok ide KLIKK!!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
mb210 2010.12.01. 17:49:03 / # 300813
avatar
Sziasztok ! Olcsóbb árak jobb szinvonal a reptéren !!!!!! Új kocsik (nagyok) !! Szép álom !!!!!! Ki adja a pénzt mindehhez ????? Olcsóbban fuvarozni a drága becses utasokat a reptére ? A mostani is egy röhejesen olcsó tarifa ! Mindezt drágább ujabb autókkal !! Ti tényleg meghibanttatok ! Csak kivánni tudom hogy legalább a tagdíjjatok ne legyen a duplája . De tudjuk hogy az lessz ha nem több !!

Dodi 2010.12.01. 17:47:32 / # 300812
avatar
Nem. December "elejétől",szól a fáma.:)
művészúr 2010.12.01. 17:42:41 / # 300811
avatar
Egyébként ma már a főtaxi áll a reptéren? Hogy működik a dolog?

Dodi 2010.12.01. 16:48:31 / # 300787
avatar
Az APEH vizsgálat mindenkit érint.Mint mondtad,a Zónát is. Mi ezzel a gond?És milyen aspektusban írtad? Jó szándékú,baráti figyelmeztetés,vagy kárörvendés? Ez a baj az írott szöveggel,nem jön át a hangsúly. "Mitől növekedne a városból a reptér felé a Főtaxi forgalma????" Ennyi kérdőjel láttán,azt feltételezem,hogy teljesen elképedtél eme kijelentésen.De nem értem az értetlenkedésedet. Miért,szerinted csökkenni fog? A Zóna taxinak a megalakulásának a pillanatában "0" volt a kifelé menő fuvarja. Mára van"x"db. Mitől növekedett meg? Ha tudod a választ akkor tudod,hogy miért fog a Főtaxinak is. "a cég müködik tovább, átvesz 10-15 szórakozó helyet plusz viszi továbra is a reptérre is az utasokat.." Erről szól a városi taxizás.Sok sikert hozzá. "A többi taxias cég naponta fogja a Fötaxira küldeni az Apehot." Most erre mit lehet mondani? A keserűség szól belőled. Amúgy az elmúlt napok,hetek írásait nézegetve egy csomó furcsaságot fedeztem fel. Az elmúlt évek alatt azzal hárítottatok el minden vádaskodást,hogy a reptér magánterület.A KRESZ-ben nem létező szabályokat,közlekedési táblákat állítottatok fel,melyek kivételei csak a Zóna taxi volt. Most hirtelen,hogy jutottál arra az álláspontra,hogy mégis közterület?A Fővárosi önkormányzat tulajdona? De akkor,hogy lehetett"magán kresztáblákat"kihelyezni egy közterületre? "terminál csarnokok nyilvános területek ott bárki tarózkodhat, szórólapozhat ajánlhat taxit. Akit ZAKLATNAK hogy ezt ne tegye feljelentheti a zaklatót." Erről megint csak most hallunk először.Ilyet eddig is lehetett volna? Elárulom,volt aki megpróbálta.Nagydarab emberek kérték,hogy ne tegye! Szerencsétlen figura.Volt,hogy meteor zápor verte szét a kocsiját,volt,hogy csak szimplán kigyulladt. Szavaid amúgy,féltő aggódást sugallnak: Gyerekek,nem jó buli ez,ne csináljátok!Nekünk se jó,de nekünk már mindegy,megszoktuk. Szerintem hagyjuk a dolgokat a saját medrükben folyni. Felnőtt emberek dolgoznak a Főtaxinál.El tudják maguk is követni ugyan azokat a hibákat,"segítség" nélkül is. Vagy.......Okultak másokéból és jobban csinálják. Idővel úgy is választ kapunk rá.
alelölülő 2010.12.01. 16:40:54 / # 300771
Vagy csak szimplán kapzsibbak VI-nál is...

kockásfülü nyuszi 2010.12.01. 16:35:18 / # 300810
avatar
http://www.youtube.com/watch?v=TErEtnKxMko&playnext=1&list=PL6D552C89D86BDE0E&index=12

alelölülő 2010.12.01. 16:33:29 / # 300809
Főtaxi figyelembe vehetné, hogy az alvállalkozójának is meg kellene élni valamiből. Ha van egy csirkéd, választhatsz: egyszer levágod, vagy tojik minden nap egy tojást. Persze az, hogy ennyit kérnek most, az minősíti nem csak a hozzáállásukat, hanem a hozzáértésüket is. Valszeg túllőtték magukat a reptérnek fizetendő díjban és most ki kell termelni.
kockásfülü nyuszi 2010.12.01. 16:14:07 / # 300808
avatar
Vegyépszer-ügy: csalódottak és elkeseredettek az alvállalkozók Zalai cégeket is csődbe juttathatnak a magyar építőipar egykori zászlóshajójának, a Vegyépszer Zrt.-nek pénzügyi nehézségei. A cég ellen megyénkből is nyújtottak be felszámolási kérelmeket. 2010. november. 30. kedd | Szerző: Szabó Judit, Kiss Anna Lehívhatják a bankgaranciát Több zalai építőipari vállalkozás fordult lapunkhoz azzal, hogy hónapok óta nem tud hozzájutni a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. megbízásából különféle uniós projektekben alvállalkozóként végzett munkája ellenértékéhez. Az elmúlt években már hallani lehetett a korábban páratlan karriert befutott, nagy állami megrendeléseket elnyert hazai építőipari cég hanyatlásáról, de most már felszámolási kérelmeket is benyújtanak ellene a türelmüket vesztett alvállalkozók. A zrt. fizetési nehézségei miatt olyan régóta prosperáló vállalkozások is bajba kerültek, mint a Fő-Ép Kft., amely többek között az egerszegi Dél Hercegnője társasházat építette, és közintézményeket, iskolákat újított fel. - A szombathelyi szennyvíztelep laboratóriumának és diszpécserközpontjának felépítésére kötöttünk alvállalkozói szerződést a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-vel mintegy 280 millió forint összegben - vázolta Tornyos Ferenc, a Fő-Ép Kft. ügyvezetője. - Határidőre és jó minőségben elvégeztük az uniós projekt keretében zajló munkát, készre jelentettük, de nem kaptunk időpontot a Vegyépszertől az átvételre. Gondolom, húzni akarták az időt, hogy minél később kelljen fizetni. A szombathelyi önkormányzat hathatós közbenjárására sikerült lebonyolítani az átadást június végén. A számláinkat befogadta a fővállalkozó, de csak 23 milliót fizetett. A többi pénzzel hónapok óta tartozik, annak ellenére, hogy 2006 óta folyamatosan dolgozunk neki. Ha nem kapjuk meg rövid időn belül a pénzt, abba kell hagynunk a tevékenységünket, mert nem tudjuk megfinanszírozni a projekteket. Most Csesztregen és Kisbucsán dolgozunk a közösségi házon, és a zalaistvándi templomot újítjuk fel. Ezeket a munkákat remélhetőleg be tudjuk fejezni, de újakat nem merünk vállalni. A Fő-Ép a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. felszámolását kezdeményezte, mert hiába ostromolta a céget a követelésével. Panasszal fordult a közbeszerzési tanácshoz, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez és a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz is. A Közbeszerzések Tanácsa azt válaszolta: a Vegyépszer nem sértett jogszabályt, mert a szerződéskötéskor még nem volt érvényben, hogy csak akkor kaphatja meg a fővállalkozó a pénzét, ha már kifizette az alvállalkozókat. A tanács és a szombathelyi önkormányzat kivételével a többi szervezet válaszra sem méltatta a céget. Felszámolási kérelem érkezett az eddig fővárosi, múlt héttől azonban zalai, szentgyörgyvölgyi székhelyű Vegyépszer ellen a boncodföldei Á.P.R. Bau Kft.-től is. A zalalövői Horváth Zoltán érdekeltségbe tartozó cégnek, és egy másik vállalkozásának, a ZIZPIJ Kft.-nek összesen 40 millió forinttal tartozik a Mota-Engil Magyarország Zrt. és a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. Megbízásukból hulladéklerakó-rekultivációs munkákat végeztek az alvállalkozók a Zalaispa program során. - Ígéretet rengeteget kaptunk, pénzt nem - szögezte le Horváth Zoltán, s hozzátette: a Zalaispa program rekultivációs munkáit nem csak neki nem fizették ki. Más magánvállalkozásoknak és önkormányzati hulladékgazdálkodási cégeknek is tartoznak 400-500 millió forinttal. Horváth Zoltán nemcsak a fővállalkozót, hanem a Zalaispa kedvezményezettjét, a közel háromszáz önkormányzatot tömörítő társulást is hibáztatja a történtekért. - Az a véleményem, hogy a megrendelőnek kutya kötelessége nyomon követni, hogy megkapják-e az alvállalkozók a járandóságukat - szögezte le. A lenti Le-Ko Kft. ügyvezető igazgatója,Verein József elmondta: a Vegyépszer több mint 600 ezer euróval tartozik az önkormányzati gazdasági társaságnak. A Le-Ko Kft. is hulladéklerakó-rekultivációt végzett a zrt. felkérésére. - A Vegyépszer mindeddig biztos partnerünk volt, de sajnos most nem tud fizetni. Több mint egy éve lejárt a követelésünk, a kintlévőség miatt el kell halasztanunk az idei évre tervezett korszerűsítéseket. A cégünk működőképessége azonban továbbra is biztosított, és mi kifizettük az általunk megbízott alvállalkozókat, csak a szintén önkormányzati tulajdonú Lenti Hulladékkezelő Kft.-nek tartozunk 40 millió forinttal. Tettünk jogi lépéseket annak érdekében, hogy hozzájussunk a pénzünkhöz, de mi nem kezdeményeztünk felszámolási eljárást a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. ellen. Megállapodást kötöttünk a céggel az adóssága törlesztésére, de sajnos nem tartja a fizetési ütemezést. A Fővárosi Bíróságon továbbra is folyik az eljárás, és bízom benne, hogy eredményes lesz - mondta Verein József. - Sokkal többet teszünk, mint amennyit kellene annak érdekében, hogy az alvállalkozókat kifizessék - jelezte Vass Nándor, a Zalaispa projektmenedzsere. Hozzátette: pedig nem feladatuk lépéseket tenni az ügyben, mert nincsenek szerződéses viszonyban az alvállalkozókkal. Azzal sem vádolható a társulás, hogy rajta múlt a kifizetések elmaradása, említette. A Zalaispa ugyanis minden számlát pontosan rendezett, nem a társulás indított tehát körbetartozásos lavinát. A Vegyépszer a konzorciumi partnereivel már a Zalaispa építési munkálataiban is részt vett, elnyerte például a zalaegerszegi hulladékkezelő központ kivitelezését. Akkoriban még nem volt probléma a fizetőképességével, csak a rekultivációs munkák után. - A rekultiváció egy részét a Mota-Engil és a Vegyépszer konzorciuma végezte fővállalkozóként, a gesztor a Mota-Engil volt - mondta Vass Nándor. - Ez azt jelenti, hogy az államkincstár a Motának utalja az uniós projekt pénzeit, s a Mota fizeti ki a konzorciumi partnerét, valamint kivitelezőként a saját alvállalkozóit. A Mota alvállalkozói részben megkapták a pénzt, s úgy tudjuk, hogy hamarosan, a végszámla terhére a többieknek is utalni fogják a vállalkozói díjakat. A Vegyépszer tartozásaival kapcsolatban azt próbáljuk elérni, hogy ha a végszámla ellenértéke megérkezik a Motához, ne adja át a Vegyépszernek, hanem közvetlenül fizesse ki az alvállalkozókat. Ismerve a hazai jogi és gazdasági környezetet, ez nem lesz egyszerű, de ami rajtunk múlik, azt megtesszük az ügy érdekében. Vass Nándor szerint abban, hogy pórul jártak az alvállalkozók, szerepet játszottak a nem megfelelő magyar jogszabályok. - Említek egy példát: szerettük volna feltüntetni a közbeszerzési kiírásban, hogy nem pályázhat a munkákra, akinek lejárt tartozása van a megrendelővel vagy a vállalkozói körével szemben, de ezt nem tehettük, mert ez a kitétel diszkriminatívnak minősül. A magyar jogszabályok nem védik az alvállalkozókat. Talán a nemrég elfogadott új közbeszerzési rendelkezések változást hoznak, de a puding próbája az evés, lehet, hogy aki akar, talál kiskaput. A másik probléma, hogy az alvállalkozók kényszerhelyzetben voltak. Nagy szükségük volt a megbízásokra, és elfogadták a fővállalkozók által diktált feltételeket. Nem tudtak kellő garanciákat kikötni, például azt, hogy csak akkor jelentik készre a munkát, ha legalább a pénz egy részét megkapják. Egyelőre nyitott kérdés, hogy beérkeznek-e a kintlévőségeik. Szerettük volna megkérdezni erről a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-t is, de a Seprényi Sándor operatív vezérigazgatónak küldött levelünkre nem jött válasz. Lehívhatják a bankgaranciát Kérdés, hogy a Vegyépszer esetleges fizetésképtelensége esetén mi lesz a Zalaispa projekthez kapcsolódó garanciális munkákkal. Valószínűleg ugyanaz, mint a rekultivációban szintén fűvállalkozóként részt vett, s azóta csôdöt jelentett Green Network esetében: az önkormányzati társulás a bankgarancia lehívásával fedezte a költségeket. Vass Nándor szerint ez kellô fedezetet nyújt a felmerülô hibák kijavítására Szerintem (Szabó Judit jegyzete) Vajon mit finanszíroznak a fôvállalkozók az uniós beruházásokért kapott, de a munkát ténylegesen elvégzôknek ki nem fizetett pénzbôl? Valószínûleg soha nem tudjuk meg, az viszont érzékelhetô, hogy az alvállalkozók alulmaradni látszanak a jogos járandóságukért folyó küzdelemben. A felszámolási eljárás megindításáig százféleképpen ki lehet térni követeléseik elôl, s utána sem biztos, hogy lesz mibôl kifizetni ôket. Rebesgetik, az új közbeszerzési szabályok sem jelentenek megoldást: elég lesz beiktatni még egy alvállalkozói lépcsôt, s máris ugyanott tartunk, mint most.

kockásfülü nyuszi 2010.12.01. 16:04:55 / # 300807
avatar
A Vegyépszer miatt csúszik az uszoda építése 2010. november 19. 15:19 , Legutóbb frissítve: 2010. november 20. 07:45 Barta Zsolt Kecskemét | Kecskeméten futótűzként terjedt a hír a héten, hogy csúszik az új uszoda kivitelezése, mert a generál-kivitelező MAHÍD Zrt. tulajdonosa, a Vegyépszer Zrt. anyagi gondokkal küzd. Az építkezés azonban folytatódik, bár az eredeti határidőhöz képest várhatóan 3-4 héttel később adják át jövőre a fürdőt. Állítólag a 6,5 milliárd forintos beruházás finanszírozását végző CIB Lízing Zrt.-től a MAHÍD-hoz átutalt pénz megfelelő része nem érkezik meg időben az alvállalkozókhoz. Azért, mert a MAHÍD számlájára érkező pénzeket a CIB Bank automatikusan leemeli a Vegyépszer tartozása miatt. Elterjedt a városban, hogy a kivitelezésen dolgozó cégek egy része levonult az építési területről, mert nem kapták meg az időarányos kifizetéseket. – Tud-e a problémákról az önkormányzat? – kérdeztük Nagypál Sándor alpolgármestert. – A szerdai kooperációs értekezleten értesültünk arról, hogy az építkezés során bizonyos problémák merültek fel. Részletes információt kértünk az Alföld Oázisa Konzorciumtól, de teljes körű tájékoztatással még nem rendelkezünk. Ez azt jelenti, hogy a CIB-Banktól kaptunk már információkat, de a generálkivitelező fővállalkozótól még nem. Tudomásunk szerint az alvállalkozók nem álltak le. Az a legfontosabb, hogy a munka zökkenőmentesen folytatódjék, és ehhez részünkről minden segítséget megadunk. Tárgyalunk az Alföld Oázis Konzorcium tagjaival, és a jövő héten az alvállalkozókkal is leülünk egyeztetni –mondta Nagypál Sándor. Az alvállalkozók a héten folytatták az új kecskeméti versenyuszoda és élményfürdő építését Arra a kérdésünkre, hogy a tavaszra tervezett uszodai próbaüzem őszre halasztódik-e, nemmel válaszolt. Információi szerint, maximum 3-4 hetes csúszással lehet a jelenlegi helyzetben számítani. A kifizetésekben már nincs elmaradás, az azonban nem kizárt, hogy egyes alvállalkozóknál korábban néhány napos csúszás előfordult – nyilatkozta lapunknak az alpolgármester. (Szerkesztőségünk november 15-én az üggyel kapcsolatban megkereste a CIB Bankot és a MAHÍD Zrt.-t., akik a jövő hétre ígértek tájékoztatást.)

hiénakutya 2010.12.01. 15:55:13 / # 300806
"Hogy aztán a FŐTAXI mögött állók mennyire visszafogottak és gátlásosak..." Csinálhatjuk azt, hogy befejezed azt a gondolatot, amit én elkezdtem, csak ebből az lesz, hogy összemosnak kettőnket, aztán majd tarthatod a hátad az én beugatásaim miatt. :-D
attus 2010.12.01. 15:49:39 / # 300805
avatar
Nem gondolnám, hogy bármely piaci szereplő különb lenne V.Istvánnál abból a szempontból nézve, hogy mennyire érdekli az, hogy a taxisoknak jó -e? A módszereken meg lehet vitázni!:DDD Ezzel nem őt dicsértem, hanem inkább a többieket nem(sem).
kockásfülü nyuszi 2010.12.01. 15:49:37 / # 300804
avatar
Menekülő utak: a Vegyépszer helyzete (2010-11-03 16:30:04) ÉpítőiparGyakorlatilag minden munkavállalóját elküldi a Vegyépszer jogutódja, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. Ezt a cégnél a válsággal és az építőipari körbetartozásokkal magyarázzák. Miközben tavaly még 240 fő dolgozott a társaságnak, az új struktúrában csak tucatnyi kulcsvezető maradna a vállalat közvetlen kötelékében. Ők egy-egy tevékenységre, illetve akár egy-egy megbízásra is külön projektcégeket alapítanak majd, és ezekbe vesznek fel a távozó kollégák közül. A szokatlan konstrukciót súlyos pénzügyi nehézségek indokolják - írja a Figyelő. A Figyelő információ szerint a Vegyépszer a politikai változástól várta helyzete jobbrafordulását, de hazai megrendelések továbbra sem érkeznek a céghez. Mint a lap építőipari forrásai fogalmaztak: hiába a dicső múlt, vagyis hiába számított kedvencnek a cégcsoport az első Fidesz-kormány idején, 2010-ben már nincsenek benne a pikszisben, már nem e csoport rendelkezik a legjobb politikai renoméval a jobboldalon. További részleteket a Figyelő csütörtökön megjelenő számának 50-51. oldalán olvashat. (www.tozsdeforum.hu)

hiénakutya 2010.12.01. 15:38:23 / # 300803
Legközelebb inkább ne akarj megvígasztalni! :-D
hiénakutya 2010.12.01. 15:36:51 / # 300802
Hát, aki kizárólag repterezni akar, az megszopta. Nem akarnám ismételgetni magamat, de korábban már kifejtettem a véleményemet a FŐTAXI-ról, úgyhogy nekem egy percig sem voltak illúzióim, annál is inkább, mert biztos voltam abban, hogy ők nyerik. Ugyanakkor az is biztos, hogy a BA sem méri olcsón a reptéri fuvarozás jogát. Ők sok pénzt tettek le a reptérért és viszont szeretnék látni, természetesen némi haszonnal. Némi optimizmusra mégis látok okot - most még. Amit most látunk, értelmezhető úgy is, hogy a budapesti taxipiac bekebelezéséhez szükséges, vagy kiválóan alkalmas ugródeszkát kirántották egy egyébként meglehetősen gátlástalan és semmilyen eszköztől sem visszariadó... öööö... valakik alól. Most kezdhetik elölről az egész építkezést, ahogy már teszik is. Hogy aztán a FŐTAXI mögött állók mennyire visszafogottak és gátlásosak... De, azt gondolom, hogy időt nyertünk. Nem sokat, de valamennyit mégis.
alelölülő 2010.12.01. 15:20:40 / # 300801
Nézd, lehet hogy így is egy szép autót vettek abból a pénzből. Bár amilyen szép autókat azok szeretnek, a te pénzed kevés volt hozzá, de megoldották.
alelölülő 2010.12.01. 15:16:58 / # 300800
Ez az egész olyan, mint egy tipikus forradalom. Mindenki örül, hogy megbukik a gaz zsarnok, aztán egyszercsak kiderül, hogy a népnek sajnos még rosszabb lesz.

hiénakutya 2010.12.01. 15:01:32 / # 300770
Oh, már ki is volt szemelve... :-D

hiénakutya 2010.12.01. 14:59:28 / # 300799
Hát, amikor közeledik az elévülés ideje, akkor gőzerővel elkezdenek b@szogatni, de addig hagyják fölhalmozódni a cuccot. A jegybanki alapkamat kétszeresével ketyeg -mint tudjuk-; azért ez nem rossz bolt az államnak. Persze vannak taxisok, akik elmondják, hogy nekik elengedték a "kamatot", amikor egy összegben befizették a tőketartozást, de ezek a figurák igazi szerencsebajnokok. Hetente kétszer nézi el az utas náluk a pénzt és húszezrest ad, kétezres helyett, leintik őket az autópályán, hazafele menet, minden hétvégén beleesnek egy night clubba és sorolhatnám... :-D Szóval semmiképp sem okosság tartósan nem fizetni, de fél évnél jóval tovább is működik.
attus 2010.12.01. 14:50:44 / # 300798
avatar
Rosszul fogalmaztam: akar fizetni csak nem mindig tud!
alelölülő 2010.12.01. 14:48:23 / # 300797
Változnak az idők, rövidülnek a terminusok... Birság nélkül se lett volna semmi 5 évet visszamenőleg kicsengetni. Birsággal meg már egy kocsi ára...
Oldalszám: 1757