Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.19 18:55
Akit még érdekelnek részletek, elég a gúgliba beütni, hogy Vegyépszer. aztán csak úgy ömlenek a friss hírek.
Az alábbi ollózás egy 2004-es cikkből van, az újságíró szabadlábon, tehát még él. Eltelt 7 év, csak történik már valami még idén.
Bízzunk benne.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.19 18:53
Még egy kis olvasmány:
Főtaxi: könyv szerinti és azon felüli értékek
Bő egy éve azután ? miután az Inforgtól átkerült az egyik Vegyépszer érdekeltségbe ? a Vegyépszeré lett a Főtaxi is végül. Nem tudni, miért volt a vargabetű, tény az, hogy - a Népszava által a cégnyilvántartásban fellelt adatok szerint - a fuvarozással foglalkozó társaság könyvvizsgálója a privatizációig azonos volt a Vegyépszer pénzügyi és gazdasági vezérigazgató helyettesével több mint két éven át. Timár Gyula igen csak ismerhette az értékes ingatlanokat birtokló pepita oroszlán könyv szerinti és nem könyv szerinti értékeit. Utóbbi tisztségét 1999 januárjától látta el, és a Főtaxi könyvvizsgálásával a cégbejegyzés szerint csak aznap hagyott föl, amikor már a Főtaxi részvények kilencven százaléka az Inforg Rt. kezébe került 2001-ben.
Timár azóta elnök-vezérigazgatóvá avanzsált, ?kiváltotta? a Vegyépszer élén a szívesen rejtőzködő, az immáron másfél évtizede befolyását folyamatosan növelő, s az Orbán-kormány megbízásával meggazdagítva mind terebélyesebb Vegyépszer birodalom súlyával fordított arányban nyílt szerepet vállaló Nagy Elek tisztségeit.
Kérdezd meg az öregektől, hogy csak a Fővárosban hol, mekkora telephelyek tulajdonosa volt a Főtaxi. Mivé zsugorodott mára ez a vagyon?
Kérdezd csak meg, el fogják mesélni, hogy mi lett a részvényeikkel, amit szaré-hugyér vett meg tőlük Nagy Elek.
Az a Nagy Elek, aki az elmúlt 15 évben annyira rejtőzködik a külvilág elől, hogy még a Kerepesi úton is csak a 15 évvel ezelőtt készült fotóját látják a dolgozók, mert ő maga személyesen bizony nem nézi meg, hogy hízik-e, vagy soványodik a jószág. Az ebűl szerzett jószág.
Oda teszi hol ezt, hol azt vezérigazgatónak, akik vagy meglopják, vagy becsapják, aztán minden marad a régiben.
Csakhogy:
Itt van ez a miniszterelnöki beszéd. Egy hét alatt mindjárt kettő.
A hatalom tudja pontosan ki mennyit lopott, és ahogy a szocik sorba döntötték ki maguk közül a telhetetlen kapzsi bűnözőket 2009--ben, 2010-ben, úgy ma már a Fidesz sem tehet mást.
A megújuláshoz vezető első lépes a megtisztulás.
Az önhibáján kívül elszegényedett társadalmi rétegek felemeléséhez sok pénzre van szükség. Akik a közösből mértéktelenül loptak az elmúlt két évtizedben, azok bűnhődni fognak.
Kár a 6 emeletes Csalogány utcai irodában 5 emeletnyi ügyvéddel és biztonsági szolgálattal védekezni, mert ha odaér az Apeh, Vpop, Rendőrség, Nemzetbiztonság, a Nagycsaládosok aktivistái, a tengízi Özvegyek Egyesülete, onnan már csak egy rövid utazás vár Nagy Elek úrra, hogy egyeztesse a számoszlopokat a számon kérők felé.
Pedig milyen jó céget lehetett volna építeni a Főtaxiból mondjuk 1993-tól.
De hát ezt már sose tudjuk meg.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.19 18:35
Blikken Butult Bunkó!
Neked írom. Hogy olvasd el figyelmesen. Hogy majd ne nyavalyogj, ne nyüszíts, mikor úgy jársz, mint - mára már - jó néhány száz magyar vállalkozás, akiket a végzett munkájukért nem fizettek ki. Nagy Elek cégei nem fizették ki. Pedig ezek a Nagy Elek cégek megkapták a végzett munkáért a pénzt. Csak nem fizették tovább. Itt te fizetsz havonta egy minimálbérnyi összeget ezeknek azért, hogy - jobb esetben - minimálbéren tengődj.
Fáj használni az agyad?
Akkor csak neked egy rövid részlet:
"...tehát a Vegyépszer négyötöde mindössze hárommillió forint készpénzért Nagy Elek és általa beültett új menedzsment irányítása alatt állt Épszer Unió Befektető Kft. többségi tulajdona lett, no meg az MRP-é. (Hitel és kárpótlási jegy is szerepelt a vételár kiegyenlítésében, utóbbit jóval beszámolási értéke alatt árulták a tőzsdén). Az Épszer-Unió azóta részvénytársasággá alakult - elnök-vezérigazgatója Nagy Elek. Fő tevékenysége a vagyonkezelés. Elkel a szaktudás, persze vagyont kezelni csak akkor lehet, ha van."
3 millióért egy Vegyépszert, ami még az állami időkben is éves százmilliós nyereséget termelt.
Mikoriban ez történt, akkor 3 millióért egy jobb állapotú panelt lehetett vásárolni Gazdagréten.
Ha lett volna ennyi pénzed, vagy egy kicsivel több, és tudsz az üzletről, nem adtál volna akár 3 és felet egy Vegyépszerért?
Aztán mi lett belőle?
És mi lett mára a Főtaxiból?
Kérdezgesd a droszton a nyugdíjasokat, majd mesélnek, miért kell 68 évesen a Főtaxinál 43 ledolgozott év után a minimálnyugdíj mellet taxikázni.
Kérdezgess, barátkozz, Isten hozott ebben a nagyszerű és patinás taxitársaságban.
Samu bácsi nyugodjon békében.
Ámen.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.19 11:40
Valóban, pont olyan, mint Jókai hőse:-)
Nagy Elek pénzügyi befolyását a 90-es évek elején a Vegyépszer privatizációjakor alapozta meg, ám az Orbán-kormány alatt növesztette olyan magas szintű erkölcsi tőkévé, hogy ekkor már maga ajánlhatta levélben Orbán Viktornak Kossuth díjra saját édesapját. Méhes György azt meg is kapta, ám aki szereti a meseírót, nem ezért teszi.
A nyilvánosság előtt soha nem szereplő, háttérben ténykedő Nagy Elek titka megfejtésre szorul. Az Erdélyből a rendszerváltáskor végleg áttelepült kolozsvári építész-közgazdász, aki a nyolcvanas évek elején jött át Magyarországra, és aki egy gimnáziumi osztályba járt a rendszerváltás idején az MDF-fel jó kapcsolatot ápolt Tőkés Lászlóval, 2002-re az ötödik leggazdagabb magyarrá küzdte fel magát becsült 25 milliárdos vagyonával - már amennyiben hinni lehet a TOP 100-nak. Utóbbi szerint a következő évre, 2003-ra sikerült Nagy Eleknek újabb 2 milliárddal megtoldania vagyonát, vagyis 27 milliárd forintnyira becsülték azt tavaly.
A 80-as években a Középület-tervező Vállalathoz került, tartós külszolgálatában Nigériát, majd Algírt megjárt Nagy Elek a rendszerváltás utáni első kormány fejének, néhai Antall József miniszterelnöknek lett a gazdasági főtanácsosa a Miniszterelnöki Hivatalban. Itt korábbi sajtóértesülések szerint Matolcsy Györggyel, az Orbán-kabinet gazdasági miniszterével már 1990-ben együtt dolgozott. A befektetési tanácsadó az Állami Vagyonügynökség (ÁVÜ) akkori ügyvezető helyettesével, Slosár Gáborral együtt alapította a Magyar Vállalkozói Kamarát, egy igazgatóságban dolgozott vele a Provízió Rt.-ben, együtt voltak kurátorok a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítványban.
Nagy Elek 1992-ben először úgy került a Vegyépszerrel kapcsolatban pozícióba, hogy váratlanul beült az elnöki székbe - elődje mandátuma még 5 évre szólt. Korábbi sajtóhírek szerint Slosár segítő keze ebben benne volt - az ÁVÜ vezetői értekezletén mást jelöltek eredetileg elnöknek. (Nagy 1993-ban aláírta, hogy nincs összeférhetetlen tisztsége az évi tízmilliárdot meghaladó forgalmú, százmillión felüli nyereséget termelő cég elnöki posztjával, jóllehet megfordult potenciális konkurens cégek vezető testületeiben is. Majd átmenetileg távozott az elnöki székből. A régi vezérigazgató ellen feljelentést tett az ÁVÜ, elbocsátották. Mire felmentette a bíróság a Vegyépszer már magánkézben volt. - HVG).
Vezetői kivásárlásos megoldással azután többed magával az ÁVÜ által meghirdetett privatizáció győztese lett. Az új menedzsment, és az annak irányításával induló Épszer-Unió Kft.a részvények névértékének közel 115 százalékát ígérte a magánosítási versenyben. Igaz, konkurense, az Agrobank hiteligérvényével jelentkező versenytárs, a vállalatot sikeresen vezető volt elnök-vezérigazgató, menedzsment és munkavállalók 200 százalékért vásároltak volna. A nem sokkal később meghurcolt és megszűntetett pénzintézetnél tudták, hogy az övék a jobb ajánlat, de abból, hogy az eredményhirdetés csúszott, arra következtettek, hogy vissza kellene lépniük, mert úgymond ?kedvenc tyúkszemre léptek?. Felkeresték a privatizációs szervezetet, s utóbb az a kép állt össze bennük, hogy - noha az üzleti tervet olyan szakember készítette, aki a céget Nagy Eleknél lényegesen jobban ismerte, az előző elnök-vezérigazgató - jobban teszik, ha visszalépnek. Az ÁVÜ másnap kihirdette a győztest.
Az agrobankos ajánlatban szereplő üzleti tervet nullára értékelte a vagyonügynökség. Úgy látták, súlyos érdekeket sértettek, amikor ringbe szálltak Magyarország egyik legnagyobb építőipari vállalatáért, amelyet odafent ?kinéztek? valaki(k)nek. A visszalépő levélben egy finom utalás szerepelt arra, hogy ezt nyomásra tették. (Utóbb bűntetőeljárás indult a pénzintézet vezetői ellen, s az Agrobankot megszűntették, jóllehet a Bankszövetség kiállt az igazságszolgáltatás által bűnösnek ítélt hitelezési gyakorlat mellett).
A munkavállalók így sem maradtak ki, ők is pályáztak a vállalat részvényeire. Nélkülözhetetlenek voltak a Munkavállalói Részvénytulajdonosi Programhoz (MRP), amely a privatizációs törvény ?vívmánya? volt: a munkavállalók által létrehozott szervezet ugyanis versenytárs nélkül, kedvezményes hitellel vehette meg a céget. Utóbb pedig jóformán eltűntek a cégekből.
Máig hatóan juttatta olcsón tulajdonhoz az akkori szabályozás - amelynek kidolgozásakor Nagy Elek a MeH-ben dolgozott - a rendszerváltás mámorában elsősorban szabadságot váró dolgozók-lúzerek helyett azokat, akik tudták: évtizedek, évszázadok anyagi viszonyai dőlnek el a privatizációban.
A konkurens visszalépése után tehát a Vegyépszer négyötöde mindössze hárommillió forint készpénzért Nagy Elek és általa beültett új menedzsment irányítása alatt állt Épszer Unió Befektető Kft. többségi tulajdona lett, no meg az MRP-é. (Hitel és kárpótlási jegy is szerepelt a vételár kiegyenlítésében, utóbbit jóval beszámolási értéke alatt árulták a tőzsdén). Az Épszer-Unió azóta részvénytársasággá alakult - elnök-vezérigazgatója Nagy Elek. Fő tevékenysége a vagyonkezelés. Elkel a szaktudás, persze vagyont kezelni csak akkor lehet, ha van. Az Orbán-kormánytól kapott sztrádaépítási program kivitelezése nyomán 2001-ben mintegy 100 milliárdos, 2002-ban 163 milliárdos, s becslések szerint tavaly mintegy 70 milliárd forintos árbevételt ért el a Vegyépszer Rt. Nem csoda, ha időközben az alvállalkozói szerződések megkötésében járatos MAÚt Kft. is az érdekeltségébe tartozik, mint ahogyan az sem, hogy a kormányváltás után újabb céggel, a Svábhegyi Rt.-vel gazdagodott a Nagy Elek érdekeltségébe tartozó birodalom. A Tengizi olajmezőkön, Kazahsztánban ténykedő egykori Vegyépszer, amely korábban egyetlen méter autópályát épített mára olyan alvállalkozói kört gyűjtött saját érdekeltségében maga köré, hogy egy esetleges kormányváltás után már gördülékenyen építené meg a külföldön is mind több megbízást szerző társaság Európába tartó útjainkat.
Hír Televízió: guruló autópálya-forintok
Előjön az autópálya-pénz! - suttogták a Hír Televízió tulajdonos váltásáról ez év elején. Az Orbán-kormány színre lépéséig tetemes adósságot fölhalmozott, felszámolási eljárás közeli helyzetéből pályáztatás nélküli sztrádamegbízásokkal fölemelt, autópályát korábban soha nem épített Vegyépszer Rt. elnöke, Nagy Elek az Orbán-kormány bukása után ugyan ?ellépett? vezetői posztjáról, hogy könnyítse cége helyzetét, ám a cégbirodalomnál megjelentek az állami százmilliárdokból ?továbbgurításra? szánt milliárdok. Idő kérdése az egész: két év sem telt el a kormányváltás óta, s ez év áprilisra Vegyépszer közeli tulajdonba került a Fidesz számára a Millennárisra álmodott, ám a választók akaratából meghiúsult média helyett létrehozott hírcsatorna, a jobboldali magántőkével üzemeltetett Hír Televízió Részvénytársaság. Egy magánszemély is tulajdonos lett: Töröcskei István, volt bankár. A Fidesz által a szlogenek szintjén mind többet kárhoztatott foglalkozású Töröcskeit egy éve a hírcsatorna felügyelő bizottságába és a Vegyépszer igazgatóságába is beválasztották.
A Hír TV egyik tulajdonosa az Orbán-kormány idején bonyolított Főtaxi-privatizációval nevet szerzett Ingatlanforgalmazó és Gazdasági Tanácsadó Rt. (Inforg Rt.) lett. Nagy Elek régi üzlettársa a cég többségi tulajdonos-vezérigazgatója, Nánásy Csaba ? Nánásy a kezdetektől szerepel a Vegyépszert évtizede privatizáló Épszer Unió Rt. igazgatóságában, amelynek tulajdonos elnök-vezérigazgatója Nagy Elek. Az Antall-kormány egyik államtitkára, Kajdi József majd egy évtizedig volt jelen az 1990-ben alapított cég, az Inforg felügyelő bizottságában. E grémiumnak tagja Nagy Elek leánytestvére is.
A másik újdonsült tv-tulajdonos cég, a szintén az Orbán-kormány idején, de már az utolsó időszakban, a két választási forduló között botrányos körülmények között BÁV tulajdonossá vált, az érdekeltségeivel alvállalkozóként ugyancsak a sztráda programban részt vett Inforg Rt. alapította Pro-Cash Részvénytársaság ?kistestvére?, az abból kivált Pro Aurum Rt. Ezt a Magyar Hitel Bank Rt. egykori vezérigazgatója, a már említett televízió magántulajdonos, Töröcskei István vezeti. (Az Inforg Rt. által is alapított, annak többségi tulajdonában álló Pro-Cash Vagyonkezelő Rt. saját tőkéjének közel felét, 2.5 milliárd forintnyi Pro-Cash részvényt és összességében több mint fél milliárd forint értékű diszkont kincstárjegyet és a nevében is szereplő cash-t, készpénzt kapott Pro-Aurum Rt. háromnegyed része Nagy Elek testvérének a birtokában van).
*
A Hír Tv új vezérigazgatója, Fazekas Csaba is az egykori APEH-elnök, majd MFB főtanácsadó Simicska Lajos érdekeltségtől, a Mahír-csoporttól érkezett. Fazekas a Hung-Ister vezérigazgatója, azé a cégé, amely fele részben a Mahir Rt., 45 százalékban pedig Simicska és felesége korábbi tulajdonának, a B-Reklám Kft.-nek a birtokában van. Igaz, tavaly áprilisban Győri Tibortól a B-Reklámot visszavette Simicska felesége és a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. Utóbbinak ez év februárjától Liszkay Gáboron kívül - váratlan fordulat - a sztrádaépítéseken versenytársak nélkül árakat diktáló Vegyépszer-családba tartozó Pro-Aurum a tulajdonosa.
Simicskától Simicskáig
Mindkét Hír Televízió tulajdonos cég tehát az Orbán-kormány kegyéből, verseny és tárgyalás nélkül kiválasztott autópálya építésre 10-20 százalékkal áron fölül fölkért Vegyépszer köpenyéből bújt ki. Az egyetlen magánszemélyt, Töröcskei Istvánt más úton szerencséltette az Orbán-kormány. Ő az egyébként az autópályát is finanszírozó Magyar Fejlesztési Bank Rt. (MFB) jóvoltából jutott főrészvényesként cégén, a Menagro Rt.-n keresztül a 12 agrárcég közül az egyik, a Gödöllői Tangazdaság Rt. többségi tulajdonába. A konstrukció szerint ? aligha feledhető, hogy a pénzt művészi szinten forgató Simicska Lajos az Orbán-kormány idejének felében az állami pénzintézetnél volt elnöki főtanácsadó - a vevők halasztott hitelt kaptak az MFB-től a vásárlásra. Az MFB-nél APEH elnöksége után Simicska, a Fidesz volt gazdasági igazgatója elnöki főtanácsadóként 1999-2001-ig ténykedett - az állami pénzintézet a sok vihart kavart szakember megjelenését követően került az akkor már késésben lévő autópálya finanszírozás főszerepébe. De hiába, mindent nem lehet ? volt elég dolga Simicskának addig az APEH-ben is.
Tönkrement alvállalkozók - hajléktalan haszonélvezők
A munkát nyomott áron elvégző sok száz magyar sztrádaalvállalkozó közül a hírek szerint többen tönkrementek. A szerződés a munka bizonyos arányáig - 30 százalékáig - lehetővé tette alvállalkozók bevonását. A szisztéma az volt, hogy a feladatokat továbbadta az autópálya építő konzorcium - a kizárólag magyar tulajdonban lévő Vegyépszer-Betonút páros -, az alvállalkozók pedig további alvállalkozóknak adták át azt alacsonyabb áron. Az alvállalkozók alvállalkozóinak alvállalkozói végül olyan nyomott áron végezték el a valóságos munkát, hogy nem tudták működtetni belőle a cégüket.
Volt, aki más megoldást választott a "csőd" elkerülésére: a cégfantomizálást. A lőszermentesítésre közel 1 milliárd forintra szerződött Defend Kft. egyik alvállalkozója úgy oldotta meg köztartozásai és nyeresége miatt támadt gondjait, hogy hajléktalanoknak adta el a céget, majd bérelt irodájából nyomtalanul eltűnt. (Hajléktalanokat pedig a Moszkva téren 5-6000 ezer forintért toboroztattak az ügyvédeknek.) Ahogyan ugyanezzel a leleményes módszerrel találkozhattunk a Millenáris karóráiból származó haszon eltűntetésekor, amikor is ugyanezt tette az egyik kisebb alvállalkozó cég is. Az ügyvéd, akit a tanú megjelölt, mint olyat, akihez rendszeresen mentek aláírni most az egyik neves céget képviseli a K & H tízmillliárdot is meghaladó sikkasztási ügyében. (Az ma még kérdés, hogy az elmúlt években jelentős bevételekre szert tett társaság vezetői sikkasztattak-e Kulcsár Attilával, és azt teljesítette-e túl az előzetes letartóztatásban lévő volt bróker, vagy mindent a saját szakállára tett évekig a bankbotrány főszereplője e társaság esetében).
Miközben tehát mára aligha maradhatott talpon mindenki a közel 400 autópálya építésben résztvevő alvállalkozó közül, a választások után - miközben az egykor Riegler Zoltán fideszes képviselő által sikertelenül megszerezni kívánt székesfehérvári ARÉV Rt. felszámolási eljárását elkezdték - a cégcsoport milliárdos ingatlanvagyonnal rendelkező Kft.-je a sztráda fővállalkozó Vegyépszer-csoport tulajdona lett.
Főtaxi: könyv szerinti és azon felüli értékek
Bő egy éve azután ? miután az Inforgtól átkerült az egyik Vegyépszer érdekeltségbe ? a Vegyépszeré lett a Főtaxi is végül. Nem tudni, miért volt a vargabetű, tény az, hogy - a Népszava által a cégnyilvántartásban fellelt adatok szerint - a fuvarozással foglalkozó társaság könyvvizsgálója a privatizációig azonos volt a Vegyépszer pénzügyi és gazdasági vezérigazgató helyettesével több mint két éven át. Timár Gyula igen csak ismerhette az értékes ingatlanokat birtokló pepita oroszlán könyv szerinti és nem könyv szerinti értékeit. Utóbbi tisztségét 1999 januárjától látta el, és a Főtaxi könyvvizsgálásával a cégbejegyzés szerint csak aznap hagyott föl, amikor már a Főtaxi részvények kilencven százaléka az Inforg Rt. kezébe került 2001-ben.
Timár azóta elnök-vezérigazgatóvá avanzsált, ?kiváltotta? a Vegyépszer élén a szívesen rejtőzködő, az immáron másfél évtizede befolyását folyamatosan növelő, s az Orbán-kormány megbízásával meggazdagítva mind terebélyesebb Vegyépszer birodalom súlyával fordított arányban nyílt szerepet vállaló Nagy Elek tisztségeit.
A Főtaxi ingatlanjait utóbb egyébként egy saját tulajdonában lévő ingatlanforgalmazó cégbe vitték be ? a Metropolitan Enterprises Kft.-be apportálták, amelynek könyvvizsgálója ugyancsak Timár Gyula lett. Amikor eladták, vevőként ? mit tesz a véletlen - egy olyan cég jelentkezett, amelyiket utóbb szintén Nánásy Csaba vezetett.
BÁV: privatizáció az utolsó pillanatban
A BÁV-ot is e család tagja, a Pro-Cash Vagyonkezelő Rt. vásárolhatta meg az Orbán-kormány ténykedésének utolsó pillanataiban. Az eladó cég ez esetben sem volt más, mint a Magyar Fejlesztési Bank.
A nagy értékű BÁV ingatlanok egyes vélemények szerint értéken aluli szerepeltetése, és a konstrukció miatt botrányt kavart privatizációt az OTP Bank finanszírozta, amely ekkor a BÁV másik felét szerezte meg. Utóbb az egész részvénypakett a Pro-Cash közelébe került, miután ő jelölhette ki a megállapodás szerint a vevőt, így juttatta a legnagyobb lakossági bank a hitelezéssel a magáncéget a kivételes BÁV-vagyonhoz. A patinás cég eladását az MFB kormányváltás utáni új vezetősége az állam oldaláról nézve kedvezőtlen, feltűnően értékaránytalan értékesítésnek ítélte. Mellékesen, vagy nem mellékesen, de tény, hogy Simicska 2001 októberétől az OTP Lakástakarék Rt. elnök-vezérigazgatói székébe igazolt át, miután távozott az MFB-től.
Budai Malomipari Kft.: csiki-csuki, avagy segít az MFB
Új szerzemény viszont a Budai Malomipari Kft., amelynek kétharmadát a Nagy Elek testvére többségi tulajdonában lévő, tavaly decemberben 2,5 milliárdos Pro-Cach részvénycsomaggal útjára indított Pro-Aurum Rt. vette meg. Az egyharmad rész változatlanul a választások után, 2002 júliusától Simicska Lajos által ismét elnökölt Mahir Rt.-é. A malomipari cég külön érdekessége, hogy egy 1.2 milliárdos MFB- hitelből szerezte meg 1999-ben a felszámolás sorsára jutott Budai Hengermalom Kft. eszközeit és ingatlanait. (A hitelt visszafizették). Ebben a kivételes esetben közvetlenül jelenik meg az a gyakorlat, amellyel a saját, időlegesen üzlettársaknak átadott érdekeltséget állami segédlettel pumpálják, hogy addig nőjön, ameddig lejár az állami szférában zajló megbizatás.
***
A Vegyépszer ölébe hullhat minden
Egyes vélekedések szerint a 2002-ben kiírt pályázatokon jelentkező, s utóbb a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kartellgyanújába keveredett autópálya építő cégek kizárásával a Vegyépszer Rt. ölébe hullhatnak a jól fizető állami útépítési munkák. A Vegyépszer nem vehetett részt ugyanis abban a pályázatban, mert ekkor még nem adott át egyetlen kilométer új autópályát sem. Hogy a többi céget kiéheztető évek alatt töretlenül gazdagított Vegyépszer még sem valószínű, hogy folytathatja diadalmenetét az azért valószínű, mert a GVH a közelmúltban egy újabb, közútépítési megbízásokra vonatkozó vizsgálatot is indított, amelyben 15 másik útépítő társaság között a Vegyépszer neve is felbukkant az érintettek között.
Közel két milliárdos osztalékot fizetett 2002-ben a Vegyépszer
A Közgyűlés a Vegyépszer Rt. 2002. évi számviteli törvény szerinti éves beszámolóját 4 494 991 ezer forint mérleg szerinti eredménnyel, 54 916 589 zer forint mérleg főösszeggel elfogadja. A Közgyűlés az eredmény felhasználására vonatkozóan úgy döntött, hogy a Vegyépszer Rt. a tulajdonosok részére 1 950 000 ezer forint osztalékot fizessen meg. A Közgyűlés a Vegyépszer Rt.. 2002. évi számviteli törvény szerinti konszolidált éves beszámolóját 11 600 186 ezer forint mérleg szerinti eredménnyel, 68 489 830 ezer forint mérlegfőösszeggel elfogadja. A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL IGAZGATÓSÁGI TAGGÁ VÁLASZTOTTÁK: Timár Gyula, elnök-vezérigazgató Gróf Anna Töröcskei István A KÖZGYŰLÉS ÁLTAL FELÜGYELŐ BIZOTTSÁGI TAGGÁ VÁLASZTOTTÁK: Dr. Pakucs János, elnök Szabó László Vouszka Péter.
(Elfogadták a VEGYÉPSZER RT. 2003. MÁJUS 26-I KÖZGYŰLÉSÉN - forrás: a Vegyépszer honlapja)
Névjegy
Nagy Elek 1952-ben született Kolozsvárott. Bukarestben végzett építész szakon 1977-ben, majd belsőépítészetet tanult 1985-ig az Iparművészeti Főiskolán. A Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetemen 1997.ben fejezte be további tanulmányait. 1990-93-ig kormányfőtanácsos a MeH-ben. 1992-ben beül a Vegyépszer elnöki székébe. 1993-96-ig az Állami Vagyonügynökség tulajdonában lévő Prudent -Invest Befektetési Alapkezelő Rt. vezérigazgatója, 1997-99 az Épszer-Unió Befektető Rt. vezérigazgatója, 1999-2001-ig a Vegyépszer Rt. elnöke-vezérigazgatója, 2001-2002-ig elnöke. A kormányváltás után szakértők szerint azért távozott a Vegyépszer éléről, hogy személye ne akadályozza cége autópálya karrierjét. Visszatért a Vegyépszer többségi részvényeit birtokló befektető társaság, az Épszer-Unió Rt.élére: jelenleg is tulajdonos elnök-vezérigazgató.
Névjegy
Simicska Lajos, aki 1993-94-ig a Fidesz gazdasági igazgatója volt 1998-99-ig az APEH elnökeként ténykedett, majd lemondása után, 1999-2001-ig az MFB Rt. elnöki tanácsadója lett. Az Orbán-kormány utolsó évében, 2001-2002-ben az OTP Lakástakarékpénztár Rt. elnök-vezérigazgatója volt. A bukott választás után visszament a Mahir Rt. elnöki székébe, amelyet korábban 1994-98-ig töltött be.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.18 21:30
Minden hatalom a birka birka nép beszariságát használja ki.
Mert mindenkinek van vaj a fején. Ezt tudják ők is, a hatalom. Ezért a sok beszari taxis csak nevének (N.E.) kezdőbetűjét meri idebiggyeszteni, mert fél, hogy ha kiderül, hogy ő írta, majd ráküldik az APEH-ot, vagy ezt az új összevont szerveződést.
Kis fejekre kevés vaj fér, Nagyra annál több. Mindenkinek van vaj a fején, viszont demokráciában élünk, és szólás szabadság van, így kimondható az igazság.
Szerintetek akik az előzőleg ideollózott cikk miatt nekem estek taxisok? Elárulom egy sem.
Csalogány utcai söpredék, haszonleső, seggnyalók hada. Ilyen környezetben közgazdasági törvényszerűség, hogy "ebűl szerzett jószág, ebűl vész el".
Tudomis életében nem taxizott. Lehet, hogy maga a méltóságos vezérigazgató irkál be tudomis nickkel, így dolgozva meg a fizetéséért.A többi védelmező takony szót sem érdemel.
Ide főtaxis már alig ír, nincs rá ideje, rohad a reptéren, vagy keccsől a városban.
Közben korog a gyomra, csak azért nem okádik az egésztől, mert nincs rá pénze, hogy belakmározzon.
Jó kis droidok, bocsánat, alkalmazottak lesznek, akikkel aztán mindent meg lehet majd tenni. Szép jövő.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.18 17:16
Még hogy Fidesz közeli..
Ne Blikket olvassatok, mert hülyék maradtok életetek végéig.
Nagy Elek azért menekül előre, mert a nyomában vannak.
Há" honnan, aszt mibű?
Fogják majd kérdezni nem is oly sokára.
Mert kell az újabb botrány.
Mert már Gyurcsányt is kérdik nem sokára. Akkor a Nagy Elek urat miért ne kérdeznék.
Elek úr, há mibű ez a szépséges cégbirodalom? Ami a szocik alatt is egész jól prosperált.
Most meg bedőlünk? Dőlögetünk?
Na arró meséjjen drága méltóságos Elek úr, hogy amikor a rendszerváltás után áttelepült Erdélyből mennyi készpénzt hozott, és mekkora táskában, hogy a privatizácikor ilyen faszán bevásárolt? Há mibű? Mert itt a határátkelői nyilvántartásban csak a Dácsiája rendszáma szerepel drága Elek úr. A mennyi készpénzzel érkezik rovatba 10 ezer lej, 5 ezer forint, meg 180 német márka szerepel.
Akó mibűl vette a Főtaxit, a Vegyépszert, a Bizományit, a Ganz cégeket, meg a többit.
Csak nem nyert a lottón Elek úr?
Mer ez másképp maga a csoda. A magyar csoda. Hát ha maga ennyire tud, hogy ilyen ütemben gazdakszik, akó magának a kormányban a helye.
Na ezt nem akarja valami galád Fideszes, azt így Elek úr kénytelen menekülni.
Előre.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.18 17:05
Nem kell idegeskedni a Vegyépszeres cikkek miatt. Mármint nem nektek, ott a Csalogány utcai székházban. Titeket úgyis továbbmentenek, amíg tartanak a milliárdok. De nekünk, taxisoknak van okunk az idegeskedésre. Ki nem szarja le, hogy a Vegyépszer, a V-ber, vagy Mahíd, vagy BÁV, vagy ... soroljam még? tulajdonolja a Főtaxit. Leszarom basszátok meg. Tudomis, meg a többiek, akik itt fényezitek a "patinát". Mi a faszt tettetek a patináért?
Egy a dolog lényege:
Minden cég ura Nagy Elek milliárdos. Hogy a Főtaxit most éppen melyik cége tulajdonolja az kurvára de mindegy.
Az a nem mindegy, ahogy a sorban bedőlő cégei eljárnak a szerződött partnereikkel, alvállalkozóikkal. Családok, vállalkozások mennek tönkre, sorban, mert úgy menekül Nagy úr előre, hogy mindent tönkrevág maga körül. És ehhez kitűnő segédlete van Mohl László úr személyében, aki egyre nagyobb falatokat kap jutalmul a hozzá nemértése miatt. Hát szép jövőkép. Majd Mohl úr csinál olyan Főtaxit a 100 éves évfordulóra, hogy a csodájára járnak. Lesz kérem újra bejelentett alkalmazott sofőr, aki a technika legújabb vívmányának, a Csendes Címkiadási Rendszernek köszönhetően az utolsó fillér bevételével is kénytelen lesz elszámolna naponta, és a 3 éves:-) próbaidő alatt kénytelen lesz BKV-val bebumlizni Békásról a Kerepesire, ha dolgozni szeretne. Ja, az éves BKV bérlet a kollektív szerződés szerint jár a dolgozónak.
Hm.
Most, hogy így leírtam, nem is olyan rossz.
Hajrá Mohl úr, Hajrá Főtaxi!
Téma: Valami elkezdődött
Hozzáadva: 2011.02.15 16:20
1500 legyen az alap, mert én például nem rongáltatom a vasat gépimosóba.
350 legyen 1 kilometer, mert annyiért árulják a vattacukrot.
100 forint egy perc várakozásért, mert 100-ért már úgyse kapni semmit.
Ezt kéne bevezetni végre.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.02.15 16:16
Hát, hogy mik nem vannak?
Zalamegyei hírlap
Vegyépszer-ügy:
az alvállalkozók a pénzüket akarják
A Zalaispa- program keretében rekultivált, földdel letakart hulladéklerakó visszabontására gyűltek összeg hétfőn Milejszegen a ki nem fizetett alvállalkozók, s megjelent a rendőrség is. Mintegy 400 millió forinttal tartoznak a fővállalkozók azoknak az alvállalkozóknak, amelyek az uniós támogatású Zalaispa hulladékgazdálkodási program keretében végeztek munkákat Zala megye számos településén. Megelégelték, hogy nem tudnak hozzájutni a pénzükhöz.
2011. február. 14. hétfő | Szerző: Szabó Judit
Hétfőn reggel Milejszegen, a polgármesteri hivatal előtt gyülekeztek, hogy jelenlétükkel támogassák egyik kollégájuk, a zalalövői Horváth Zoltán akcióját.
Az építési vállalkozó arra készült, hogy visszabontja a falu határában fekvő hulladéklerakóra a rekultiváció során hordott földréteget. Így akart tiltakozni az alvállalkozói díjak elmaradása miatt.
- Zalában 2008- ban és 2009-ben végeztek hulladéklerakó- rekultivációkat a jelen lévő cégek a fővállalkozó Mota-Engil Magyarország Zrt. és a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. konzorciuma megrendelésére. A leigazolt teljesítések ellenére sok alvállalkozót „elfelejtettek” kifizetni - mondta a Zizpij Kft.-t, valamint a ÁPRBau Kft.-t képviselő Horváth Zoltán. - Nekünk 130 ezer euróval tartoznak már két éve. Minden lehetséges fórumot megjártunk, de hiába, ezért döntöttünk úgy, hogy megpróbáljuk visszabontani a lerakót - fogalmazott Horváth Zoltán.
Horváth Zoltán (piros sállal a nyakában) szervezte a tiltakozó akciót, amelyhez 11 cég csatlakozott – Fotó: Katona Tibor
Horváth Zoltán (piros sállal a nyakában) szervezte a tiltakozó akciót, amelyhez 11 cég csatlakozott – Fotó: Katona Tibor
A Zalaispa önkormányzati társulás bejelentésére azonban kivonult a rendőrség a helyszínre bevetési egységgel együtt. Tudatták: akár kényszerítő eszközzel is megakadályozzák a jogellenes beavatkozást, s aki nekikezd, azt feljelentik környezetkárosítás miatt. A vállalkozók közül néhányan felháborodással fogadták ezt a kijelentést, egyikük emelt hangon kérdezte a rendőröktől: talán őket nézik bűnözőnek? Holott ők azok, akik becsületesen dolgoztak, és ők érzik magukat becsapva és meglopva. Később megnyugodtak a kedélyek, s lassacskán Horváth Zoltán is elállt tervétől.
A rendőröknek kezdetben nem akart engedelmeskedni, végül Milejszeg polgármesterének engedélyétől tette függővé az önkormányzati területre lépést. Egyedné Salamon Mária nem járult ehhez hozzá.
- Törvénytelennek tartom a rekultivált lerakó visszabontását. Megértem, hogy az alvállalkozók el vannak keseredve, de törvényes eszközökkel kellene a követelésüket behajtaniuk - vázolta.
Ezt már megpróbálták, jelezte Gecse László, a Zala-Depo Kft. ügyvezetője érdeklődésünkre. A cég a Vegyépszerrel szerződött az egerszegi régi depónia rekultivációjára.
Rendőri jelenlét mellett zajlottak a hétfői események - Fotó: Katona Tibor
Rendőri jelenlét mellett zajlottak a hétfői események - Fotó: Katona Tibor
- A 2009-ben elvégzett munkánk jól megérdemelt ellenértékeként 75 millió forintot várunk - említette Gecse László. -Mindent elkövettünk kintlévőség behajtása érdekében: a többszöri felszólítást többszöri egyeztetés, majd felszámolási eljárás követte, de a folyamat csődegyezségi eljárásba ment át, miután a fővállalkozó kiegyezett valakivel a hitelezők közül. Ez azt jelenti, hogy újabb hat hónapot kapott a Vegyépszer. Most az összes hitelezőt, 65 vállalkozást kell megkeresnie, s mindenkivel egyezséget kötnie. Én tárgyalási alapnak a teljes összeget tekintem, amivel tartoznak. Semmilyen engedményt nem kívánunk tenni, sőt, foglalkozom a gondolattal, hogy csődbűntett megalapozott gyanúja miatt feljelentést teszek, ha most se jutunk előbbre.
Gecse László érdeklődésünkre hozzátette: ő nem folyamodik ahhoz az eszközhöz, hogy bontásba kezd a zalaegerszegi régi depónián, több okból. Az egyik, hogy a rekultiváció gázhasznosítással együtt valósult meg, s ahol gázfáklya ég, ott nincs helye hasonló beavatkozásnak.
Milejszegi jelenlétével amúgy kifejezésre juttatta, hogy ő is úgy véli, küzdeni kell a járandóság kifizetéséért.
Seprényi Sándor, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. vezérigazgatója hétfőntelefonon nyilatkozott lapunknak, előrebocsátva: amit Milejszegen el akartak bontani, az az önkormányzati társulás tulajdona, s bár megérti, hogy az alvállalkozók dühösek, de rendelkezhetnének némi önkontrollal. Leszögezte, hogy a rekultivációs munkákat elnyert konzorciumot nem a Vegyépszer vezette, s még nem történt meg az elszámolás a konzorciumi tagok között. Ezzel együtt nem állította, hogy ha a Vegyépszer megkapná a 400 millió forintot, akkor minden partnerének ki tudná fizetni a teljes vállalkozói díjat.
- Tavaly augusztus, szeptember óta reorganizáció zajlik a cégnél, s a folyamat középpontjában az áll, hogy sikerüljön a számlát vezető bankokkal valamilyen modus vivendire jutni. Ha ez sikerül, akkor lesz módja a Vegyépszernek a többi hitelezővel leülni és tárgyalni - mondta Seprényi Sándor, hozzátéve, hogy ez valószínűleg nem jelent majd százszázalékos kielégítést, de egyelőre nem tudná megsaccolni az arányát. Mindenesetre tárgyalni fognak, s törekednek rá, hogy a folyamatot ne akassza meg jogerőre emelkedő felszámolási eljárás. Kerestük a konzorciumot vezető Mota-Engil pénzügyi vezetőjét is, de nem sikerült elérni.
Mintegy 400 millió forinttal tartoznak a fővállalkozók az alvállalkozóknak - Fotó: Katona Tibor
Mintegy 400 millió forinttal tartoznak a fővállalkozók az alvállalkozóknak - Fotó: Katona Tibor
A VEGYÉPSZER JÖVŐJE
Az egykor szebb napokat látott, többek között a hazai autópálya-építésekben jelentős megbízásokat elnyert Vegyépszer jövőjéről Seprényi Sándor vezérigazgató lapunknak elmondta: a maradék vállalatcsoport véleménye szerint harminc- ötven fős kisvállalat lehet, amely megpróbál eleget tenni a jótállási és garanciális kötelezettségeinek. Úgy vélte, hogy a válságkezelés folyamata még három évig eltarthat, ezt követően derül ki, hogy a cég visszaindulhat-e a piacra, vagy végelszámolással megszűnik.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2011.01.29 15:48
Ha szigetröl kiteszik a Fötaxit az mennyire fájna????
Ugyan, melyik cég tudna havi négymilliót belerakni a Vizovicki zsebébe? Ezt te se gondolod komolyan. Méghogy a Főtaxit bárki kitúrná a szigetről.