Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.12.01 16:35
http://www.youtube.com/watch?v=TErEtnKxMko&playnext=1&list=PL6D552C89D86BDE0E&index=12
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.12.01 16:14
Vegyépszer-ügy: csalódottak és elkeseredettek az alvállalkozók
Zalai cégeket is csődbe juttathatnak a magyar építőipar egykori zászlóshajójának, a Vegyépszer Zrt.-nek pénzügyi nehézségei. A cég ellen megyénkből is nyújtottak be felszámolási kérelmeket.
2010. november. 30. kedd | Szerző: Szabó Judit, Kiss Anna
Lehívhatják a bankgaranciát
Több zalai építőipari vállalkozás fordult lapunkhoz azzal, hogy hónapok óta nem tud hozzájutni a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. megbízásából különféle uniós projektekben alvállalkozóként végzett munkája ellenértékéhez. Az elmúlt években már hallani lehetett a korábban páratlan karriert befutott, nagy állami megrendeléseket elnyert hazai építőipari cég hanyatlásáról, de most már felszámolási kérelmeket is benyújtanak ellene a türelmüket vesztett alvállalkozók. A zrt. fizetési nehézségei miatt olyan régóta prosperáló vállalkozások is bajba kerültek, mint a Fő-Ép Kft., amely többek között az egerszegi Dél Hercegnője társasházat építette, és közintézményeket, iskolákat újított fel.
- A szombathelyi szennyvíztelep laboratóriumának és diszpécserközpontjának felépítésére kötöttünk alvállalkozói szerződést a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-vel mintegy 280 millió forint összegben - vázolta Tornyos Ferenc, a Fő-Ép Kft. ügyvezetője. - Határidőre és jó minőségben elvégeztük az uniós projekt keretében zajló munkát, készre jelentettük, de nem kaptunk időpontot a Vegyépszertől az átvételre. Gondolom, húzni akarták az időt, hogy minél később kelljen fizetni. A szombathelyi önkormányzat hathatós közbenjárására sikerült lebonyolítani az átadást június végén. A számláinkat befogadta a fővállalkozó, de csak 23 milliót fizetett. A többi pénzzel hónapok óta tartozik, annak ellenére, hogy 2006 óta folyamatosan dolgozunk neki. Ha nem kapjuk meg rövid időn belül a pénzt, abba kell hagynunk a tevékenységünket, mert nem tudjuk megfinanszírozni a projekteket. Most Csesztregen és Kisbucsán dolgozunk a közösségi házon, és a zalaistvándi templomot újítjuk fel. Ezeket a munkákat remélhetőleg be tudjuk fejezni, de újakat nem merünk vállalni.
A Fő-Ép a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. felszámolását kezdeményezte, mert hiába ostromolta a céget a követelésével. Panasszal fordult a közbeszerzési tanácshoz, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez és a Nemzetgazdasági Minisztériumhoz is. A Közbeszerzések Tanácsa azt válaszolta: a Vegyépszer nem sértett jogszabályt, mert a szerződéskötéskor még nem volt érvényben, hogy csak akkor kaphatja meg a fővállalkozó a pénzét, ha már kifizette az alvállalkozókat. A tanács és a szombathelyi önkormányzat kivételével a többi szervezet válaszra sem méltatta a céget.
Felszámolási kérelem érkezett az eddig fővárosi, múlt héttől azonban zalai, szentgyörgyvölgyi székhelyű Vegyépszer ellen a boncodföldei Á.P.R. Bau Kft.-től is. A zalalövői Horváth Zoltán érdekeltségbe tartozó cégnek, és egy másik vállalkozásának, a ZIZPIJ Kft.-nek összesen 40 millió forinttal tartozik a Mota-Engil Magyarország Zrt. és a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. Megbízásukból hulladéklerakó-rekultivációs munkákat végeztek az alvállalkozók a Zalaispa program során.
- Ígéretet rengeteget kaptunk, pénzt nem - szögezte le Horváth Zoltán, s hozzátette: a Zalaispa program rekultivációs munkáit nem csak neki nem fizették ki. Más magánvállalkozásoknak és önkormányzati hulladékgazdálkodási cégeknek is tartoznak 400-500 millió forinttal. Horváth Zoltán nemcsak a fővállalkozót, hanem a Zalaispa kedvezményezettjét, a közel háromszáz önkormányzatot tömörítő társulást is hibáztatja a történtekért.
- Az a véleményem, hogy a megrendelőnek kutya kötelessége nyomon követni, hogy megkapják-e az alvállalkozók a járandóságukat - szögezte le.
A lenti Le-Ko Kft. ügyvezető igazgatója,Verein József elmondta: a Vegyépszer több mint 600 ezer euróval tartozik az önkormányzati gazdasági társaságnak. A Le-Ko Kft. is hulladéklerakó-rekultivációt végzett a zrt. felkérésére.
- A Vegyépszer mindeddig biztos partnerünk volt, de sajnos most nem tud fizetni. Több mint egy éve lejárt a követelésünk, a kintlévőség miatt el kell halasztanunk az idei évre tervezett korszerűsítéseket. A cégünk működőképessége azonban továbbra is biztosított, és mi kifizettük az általunk megbízott alvállalkozókat, csak a szintén önkormányzati tulajdonú Lenti Hulladékkezelő Kft.-nek tartozunk 40 millió forinttal. Tettünk jogi lépéseket annak érdekében, hogy hozzájussunk a pénzünkhöz, de mi nem kezdeményeztünk felszámolási eljárást a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. ellen. Megállapodást kötöttünk a céggel az adóssága törlesztésére, de sajnos nem tartja a fizetési ütemezést. A Fővárosi Bíróságon továbbra is folyik az eljárás, és bízom benne, hogy eredményes lesz - mondta Verein József.
- Sokkal többet teszünk, mint amennyit kellene annak érdekében, hogy az alvállalkozókat kifizessék - jelezte Vass Nándor, a Zalaispa projektmenedzsere. Hozzátette: pedig nem feladatuk lépéseket tenni az ügyben, mert nincsenek szerződéses viszonyban az alvállalkozókkal. Azzal sem vádolható a társulás, hogy rajta múlt a kifizetések elmaradása, említette. A Zalaispa ugyanis minden számlát pontosan rendezett, nem a társulás indított tehát körbetartozásos lavinát.
A Vegyépszer a konzorciumi partnereivel már a Zalaispa építési munkálataiban is részt vett, elnyerte például a zalaegerszegi hulladékkezelő központ kivitelezését. Akkoriban még nem volt probléma a fizetőképességével, csak a rekultivációs munkák után.
- A rekultiváció egy részét a Mota-Engil és a Vegyépszer konzorciuma végezte fővállalkozóként, a gesztor a Mota-Engil volt - mondta Vass Nándor. - Ez azt jelenti, hogy az államkincstár a Motának utalja az uniós projekt pénzeit, s a Mota fizeti ki a konzorciumi partnerét, valamint kivitelezőként a saját alvállalkozóit. A Mota alvállalkozói részben megkapták a pénzt, s úgy tudjuk, hogy hamarosan, a végszámla terhére a többieknek is utalni fogják a vállalkozói díjakat. A Vegyépszer tartozásaival kapcsolatban azt próbáljuk elérni, hogy ha a végszámla ellenértéke megérkezik a Motához, ne adja át a Vegyépszernek, hanem közvetlenül fizesse ki az alvállalkozókat. Ismerve a hazai jogi és gazdasági környezetet, ez nem lesz egyszerű, de ami rajtunk múlik, azt megtesszük az ügy érdekében.
Vass Nándor szerint abban, hogy pórul jártak az alvállalkozók, szerepet játszottak a nem megfelelő magyar jogszabályok.
- Említek egy példát: szerettük volna feltüntetni a közbeszerzési kiírásban, hogy nem pályázhat a munkákra, akinek lejárt tartozása van a megrendelővel vagy a vállalkozói körével szemben, de ezt nem tehettük, mert ez a kitétel diszkriminatívnak minősül. A magyar jogszabályok nem védik az alvállalkozókat. Talán a nemrég elfogadott új közbeszerzési rendelkezések változást hoznak, de a puding próbája az evés, lehet, hogy aki akar, talál kiskaput. A másik probléma, hogy az alvállalkozók kényszerhelyzetben voltak. Nagy szükségük volt a megbízásokra, és elfogadták a fővállalkozók által diktált feltételeket. Nem tudtak kellő garanciákat kikötni, például azt, hogy csak akkor jelentik készre a munkát, ha legalább a pénz egy részét megkapják.
Egyelőre nyitott kérdés, hogy beérkeznek-e a kintlévőségeik. Szerettük volna megkérdezni erről a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-t is, de a Seprényi Sándor operatív vezérigazgatónak küldött levelünkre nem jött válasz.
Lehívhatják a bankgaranciát
Kérdés, hogy a Vegyépszer esetleges fizetésképtelensége esetén mi lesz a Zalaispa projekthez kapcsolódó garanciális munkákkal. Valószínűleg ugyanaz, mint a rekultivációban szintén fűvállalkozóként részt vett, s azóta csôdöt jelentett Green Network esetében: az önkormányzati társulás a bankgarancia lehívásával fedezte a költségeket. Vass Nándor szerint ez kellô fedezetet nyújt a felmerülô hibák kijavítására
Szerintem (Szabó Judit jegyzete)
Vajon mit finanszíroznak a fôvállalkozók az uniós beruházásokért kapott, de a munkát ténylegesen elvégzôknek ki nem fizetett pénzbôl? Valószínûleg soha nem tudjuk meg, az viszont érzékelhetô, hogy az alvállalkozók alulmaradni látszanak a jogos járandóságukért folyó küzdelemben. A felszámolási eljárás megindításáig százféleképpen ki lehet térni követeléseik elôl, s utána sem biztos, hogy lesz mibôl kifizetni ôket. Rebesgetik, az új közbeszerzési szabályok sem jelentenek megoldást: elég lesz beiktatni még egy alvállalkozói lépcsôt, s máris ugyanott tartunk, mint most.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.12.01 16:04
A Vegyépszer miatt csúszik az uszoda építése
2010. november 19. 15:19 , Legutóbb frissítve: 2010. november 20. 07:45 Barta Zsolt
Kecskemét |
Kecskeméten futótűzként terjedt a hír a héten, hogy csúszik az új uszoda kivitelezése, mert a generál-kivitelező MAHÍD Zrt. tulajdonosa, a Vegyépszer Zrt. anyagi gondokkal küzd. Az építkezés azonban folytatódik, bár az eredeti határidőhöz képest várhatóan 3-4 héttel később adják át jövőre a fürdőt.
Állítólag a 6,5 milliárd forintos beruházás finanszírozását végző CIB Lízing Zrt.-től a MAHÍD-hoz átutalt pénz megfelelő része nem érkezik meg időben az alvállalkozókhoz. Azért, mert a MAHÍD számlájára érkező pénzeket a CIB Bank automatikusan leemeli a Vegyépszer tartozása miatt.
Elterjedt a városban, hogy a kivitelezésen dolgozó cégek egy része levonult az építési területről, mert nem kapták meg az időarányos kifizetéseket. – Tud-e a problémákról az önkormányzat? – kérdeztük Nagypál Sándor alpolgármestert.
– A szerdai kooperációs értekezleten értesültünk arról, hogy az építkezés során bizonyos problémák merültek fel. Részletes információt kértünk az Alföld Oázisa Konzorciumtól, de teljes körű tájékoztatással még nem rendelkezünk. Ez azt jelenti, hogy a CIB-Banktól kaptunk már információkat, de a generálkivitelező fővállalkozótól még nem. Tudomásunk szerint az alvállalkozók nem álltak le. Az a legfontosabb, hogy a munka zökkenőmentesen folytatódjék, és ehhez részünkről minden segítséget megadunk. Tárgyalunk az Alföld Oázis Konzorcium tagjaival, és a jövő héten az alvállalkozókkal is leülünk egyeztetni –mondta Nagypál Sándor.
Az alvállalkozók a héten folytatták az új kecskeméti versenyuszoda és élményfürdő építését
Arra a kérdésünkre, hogy a tavaszra tervezett uszodai próbaüzem őszre halasztódik-e, nemmel válaszolt. Információi szerint, maximum 3-4 hetes csúszással lehet a jelenlegi helyzetben számítani. A kifizetésekben már nincs elmaradás, az azonban nem kizárt, hogy egyes alvállalkozóknál korábban néhány napos csúszás előfordult – nyilatkozta lapunknak az alpolgármester.
(Szerkesztőségünk november 15-én az üggyel kapcsolatban megkereste a CIB Bankot és a MAHÍD Zrt.-t., akik a jövő hétre ígértek tájékoztatást.)
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.12.01 15:49
Menekülő utak: a Vegyépszer helyzete (2010-11-03 16:30:04)
ÉpítőiparGyakorlatilag minden munkavállalóját elküldi a Vegyépszer jogutódja, a Nemzetközi Vegyépszer Zrt. Ezt a cégnél a válsággal és az építőipari körbetartozásokkal magyarázzák.
Miközben tavaly még 240 fő dolgozott a társaságnak, az új struktúrában csak tucatnyi kulcsvezető maradna a vállalat közvetlen kötelékében. Ők egy-egy tevékenységre, illetve akár egy-egy megbízásra is külön projektcégeket alapítanak majd, és ezekbe vesznek fel a távozó kollégák közül. A szokatlan konstrukciót súlyos pénzügyi nehézségek indokolják - írja a Figyelő.
A Figyelő információ szerint a Vegyépszer a politikai változástól várta helyzete jobbrafordulását, de hazai megrendelések továbbra sem érkeznek a céghez. Mint a lap építőipari forrásai fogalmaztak: hiába a dicső múlt, vagyis hiába számított kedvencnek a cégcsoport az első Fidesz-kormány idején, 2010-ben már nincsenek benne a pikszisben, már nem e csoport rendelkezik a legjobb politikai renoméval a jobboldalon.
További részleteket a Figyelő csütörtökön megjelenő számának 50-51. oldalán olvashat.
(www.tozsdeforum.hu)
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.11.30 20:07
1-es változat
65.000 (eddigi bruttó tagdíj) + 24.000(+Áfa=30.000)= 95.000-Ft
150 fuvar x 750-Ft/fuvar=112.500-Ft
Tehát 150 darab teljesített fuvar esetén 207.500-Ft a tagdíj
2-es változat
65.000-Ft bruttó tagdíj
150 fuvar x 1.000-Ft/fuvar=150.000-Ft
Tehát 150 darab teljesített fuvar esetén 215.000-Ft a tagdíj
A két változat közül – ha már választani lehet, mindenképen az 1-es változat tűnik gazdaságosabbnakJ
Na de nézzük a 150 darab fuvarra eső egyéb költségeket:
Optimista verzió – minden fuvar csak a belvárosig megy, azaz a visszarobogásssal sincs több 50 kilométernél az egy fuvarra számolt távolság.
150 fuvar x 50 kilométer=7.500-km havi átlag
8 literes üzemanyag fogyasztást figyelembe véve a havi tankolási költség - 320-Ft/liter – alapján kb. 192.000-Ft
A 150 fuvar teljesítésből a táblázatban szereplő árak alapján nagyjából 750.000-Ft árbevételre lehet számítani, amiből csak a tagdíj és a tankolás elvisz 400.000-Ft költséget.
És akkor az egyéb kiadások?
Adók, járulékok, biztosítások, szervízköltségek (igen sűrün) amortizáció, amire nyugodtan lehet havi 200.000-Ft összeget kalkulálni.
Tehát a fenti számítás alapján mindösszesen marad(na) kb. 150.000-Ft, amit ki lehet „lopni” a vállalkozásból. De csak lehetne…
Ugyanis minden ellenkező híreszteléssel szemben minden fuvar nyilvántartásra kerül.
Ez azt jelenti, hogy nem csak a főtaxi, hanem a BA zrt is rendelkezik az összes adattal, ki, mikor, milyen áron végzett szolgáltatást a reptérről.
Innen már nem kell túlkombinálni a dolgot, és még csak kirúgott Zóna taxi bosszújától sem kell tartani. Bármikor (ötletszerűen) megjelenik az APEH és mind a 300/600/900? reptérről szolgáltató taxis végzett munkájáról megkapja fehéren-feketén, ki, mikor, mennyiért.
150.000-ért?
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.11.30 19:40
Régi regisztráltak, főtaxis fórumozók FIGYELEM!
Azt csiripelik a csalogányok, hogy az itt frissen regisztrált
- benőci
- bbea
- kissg
- tbrksz
fórumozók az egykori MSZMP agitprop osztályáról lettek felvéve a cégcsoport Csalogány utcai székházába, ahol jó pénzért azt a feladatot kapták, hogy titeket hülyítsenek.
Legyetek résen, és számoljatok mielőtt széthajtjátok a járgányokat aprópénzért.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.04.27 00:08
Biztos nem vagy A kategóriás. Az ellenőr csak tette a dolgát.
Vidéki fuvarok? Ja, én sem értem, hogy Székesfehérvárt, Szegedet meg Nagykanizsát miért nem velünk urnáztatták.
Ruppótlan vidéki önkormányzatok. Nem is az ő pénzük, az OVB fizeti a taxiszámlákat. Hát nem mindegy, hogy mibe kerül az egész? Jó helyre került volna a pénz, sok kolléga tudta volna törleszteni az adóságait.
Na de majd most. Jönnek a változások, lesz lové mindenre, jut majd nekünk is. Állitólag emelik a tarifát május 1-én. Ezt beszélik városszerte a jól értesültek.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2010.04.08 20:58
Jobban járt, hogy magától elhúzott. Garamszegi szegénységi bozonyítványa volt, mikor kinevezte. Nézz csak rá. Egy hiányos fogazatú állandóan topis alak, aki ráadásul még egy saját vállalkozás fenntartására sem képes. Ilyenre rábízni több száz tisztességes kolléga munkájának ellenőrzését a kinevezőjét minősíti. Nem baj, lassan végre elmúlik ez az uram-bátyám világ is. Épp ideje volt.
Lehet szapulni az öt új ellenőrt, lehet velük szemétkedni itt a neten, de ha valaki figyelte a forgalmazást 1 hét alatt több intézkedés történt mint az Elefánt közel egy éves működése alatt.