Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:23:56 / # 267150 |
|
Ja, és ez 2011-es költségen számított adat.
Előzmény: #267148 2013.03.31. 16:22:15 |
hiénakutya | 2013.03.31. 16:23:15 / # 267149 |
Hanem?
Előzmény: #267146 szálka 2013.03.31. 16:07:56 |
|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:22:15 / # 267148 |
|
Ez a rezsióradíj dolog szerintem a taxizásban nem játszik. Ki lehet számolni, hogy mekkora az óránkénti bevételszükségleted, de az nem egyenlő a rezsióradíjjal. És még így sem egyszerű.
Azért fölteszek valamit. Nem tudom, hogy miylen formátumban fog megjelenni, de próbáljuk meg. Ha esetleg értelmezési problémáid adódnak, még egy darabig nem lépek ebédelni.
Költségek főállású vállalkozó esetén
Éves állandó 3.600.000 Ft 300.000 Ft/hó
Változó kb. 40 Ft/km
Össz. költség 2000 km-re 380.000 Ft/hó 4.560.000 Ft/év
3000 km-re 420.000 Ft/hó 5.040.000 Ft/év
4000 km-re 460.000 Ft/hó 5.552.000 Ft/év
Munkanapok száma és munkaidő 2013-as munkaidő naptár szerint, 251 munkanap 1574 munkaóra. A számolás a teljes óraszámmal történt. Sem szabadság, sem betegállomány, sem semmi.
Minimális bevételszükséglet a naptár szerinti óraszámmal. Ez csupán a kiadások fedezését szolgáló bevétel.
2000 km-nél éves bevétel 4.560.000 Ft. napi minimális bevétel 18.167 Ft. 2.270 Ft/óra
3000 km-nél 5.040.000 Ft 20.079 Ft 2.509 Ft/óra
4000 km-nél 5.552.000 Ft 21.992 Ft 2.749 Ft/óra
Minimális kilométerenkénti bevételszükséglet (pirossal)
Km. kihasználtság 30%
2000 össz. km-nél 600 utas km. költség 380.000 / 600= 633 Ft/km Alap
3000 900 420.000 / 900= 466 Ft/km
4000 1200 460.000 /1200= 383 Ft/km
Km. kih 40%
600 utas km 1500 össz.km. költség 360.000 Ft / 600= 600 Ft/km különbség alaphoz 33 Ft/km 900 2250 390.000 Ft / 900= 433 Ft/km
1200 3000 420.000 Ft /1200= 350 Ft/km
Km. kih. 50%
600 utas km. 1200 össz.km költség 348.000 Ft / 600= 580 Ft/km különbség alaphoz 53 Ft/km
900 1800 372.000 Ft / 900= 413 Ft/km különbség előzőhöz 20 Ft/km
1200 2400 396.000 Ft/ 1200= 330 Ft/km
Km.kih 60%
600 utas km 1000 340.000 Ft/ 600= 566 Ft/km különbség alaphoz 67 Ft/km
900 1500 360.000 Ft/ 900= 400 Ft/km különbség előzőhöz 13 Ft/km
1200 2000 380.000Ft/ 1200= 316 Ft/km
Km.kih. 70%
600 utas km. 857 334.280 Ft/ 600= 557 Ft/km különbség alaphoz 76 Ft/km
900 1285 351.400 Ft/ 900= 390 Ft/km Különbség előzőhöz 9 Ft/km
1200 1714 368.560 Ft/1200= 307 Ft/km
Előzmény: #267142 hiénakutya 2013.03.31. 15:04:08 |
törölt felh. | 2013.03.31. 16:14:37 / # 267147 |
|
Azért azt ne gondold, hogy mi, mármint mondjuk a TGFSZ bármit is elvár itt bárkitől. Különösen azt nem, hogy a taxista bármit is kitermeljen.
Ezzel a vidéki visszaúttal kapcsolatban szándékosan nem válaszoltam részletesen. Én nem mondhatom meg senkinek, hogy elkérje-e a visszaútra vonatkozó összeget, vagy sem. A rendelet szerint elkérheti. Csak sebtében néztem utána a dolognak, ezért nem vállalok felelősséget érte. Ezt írja egy talán mértékadónak tekinthető fórum.
"Az 1992. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: áfa-törvény) 70.§-a értelmében a nyugtaadási kötelezettség általános, ez alól csak az ugyanezen törvényhely (2) bekezdésében, illetve a 73.§-ban tárgyalt esetek képeznek kivételt. Egyszerűsített számlát csak a vevő kérésére kell kibocsátani. Az adózó nem dönthet úgy, hogy azáltal iktatja ki a nyugtaadást, hogy kivétel nélkül minden értékesítéséről egyszerűsített számlát bocsát ki, mert a törvényi előírásoknak megfelelő egyszerűsített számlán a vevő nevének és címének mindenképpen szerepelni kell. Amennyiben a vevő nem hajlandó nevét, címét megadni, részére számlát az eladó - szándéka ellenére - nem tud kibocsátani (azaz a számlával szemben az áfa törvényben támasztott tartalmi követelményeknek nem felel meg, ezért nem fogadható el az a számla, amelyben a vevő adatai nincsenek kitöltve)."
Nekem az jön le belőle, hogy amennyiben számlát adsz, akkor mentesülsz a nyugtaadási kötelezettség alól. Az is biztos, hogy a vevő részére azt az okmányt kell átadnod, amit kér. Ha számlát, akkor azt, ha nyugtát, akkor azt. A kettőt egyszerre semmiképpen sem. Ha előre megegyezel vele, hogy számlát fogsz adni, akkor kiállítod a számlát a végösszegről, és mindenki boldog. Te a visszaút során beleteszed az órába a számlán szereplő összeget, és a nyugta azt az összeget fogja tartalmazni, amit a számla, és ami az órában szerepel. de meg lehet annak a veszélye, ha szivatni akarnak, hogy a végén meggondolja magát, és a nyugtát követeli. Ekkor bebuktad a visszaútra vonatkozó összeget. Mondom, ez csak az én logikám. Messze nem biztos, hogy jól gondolom. Majd ha elfogadták a rendeletet, akkor állásfoglalást kell kérni a NAV-tól. És nem a kényes ízlésüknek kell megfelelni, hanem a jogszabálynak
Nem adom az értetlent, mert nem értem a kérdést. A bemásolt idézet szerint, egyfajta tarifa alkalmazható. E szerint nem kérhetsz más összeget.
Pont azt akarja megakadályozni a rendelet, hogy nyolc tarifa legyen az órában. És igazából erre nem tudunk jó választ adni, mert tudjuk, hogy milyen visszaélések vannak. Nem, mintha ezután nem lehet majd visszaélni valahogyan, de ennyire eljátszottuk a szakma becsületét.
Azért egy dologban egyezzünk meg. A fuvarszervezőnek nem lehet megtiltani, hogy kedvezményt adjon, Ha akar, bármilyen mértékű tagdíj, vagy mittudomén milyen kedvezményt adjon neked. Most ezt a lehetőséget vegyük el a taxisoktól? Nem. Gondolom, most azt mondod, hogy én hülye vagyok. Nem. Pontosan tudom, mire gondolsz. Ezt próbáljuk sulykolni már nagyon régen, hogy az utasnak a kedvezményt nem a fuvarszervező adja, hanem a taxis. A fuvarszervező nem áralkalmazó ebben a vonatkozásban, ezért nem tud a fuvardíjból kedvezményt adni. És a fuvardíjból te sem adhatsz kedvezményt, mert akkor törvényt sértesz, és megbüntethetnek. No most. Mit fog csinálni a fuvarszervező? A jelenlegi rendelet tervezet, és az ártörvény értelmében érvényesen nem köthet a rögzített ártól eltérő szerződést. Ha "kedvezményt" akar adni a szegény multinak, akkor azt másképpen kell megtennie.Valószínűleg úgy fogja megtenni, hogy valamilyen, a taxi viteldíjra még nyomokban sem emlékeztető jogcímen fog milliókat visszautalni. És neked meg fölemeli a tagdíjadat, amiből ezt a te zsebedre, a te érdekedben megteheti. Hogy ezt hogyan lehet majd megakadályozni? A taxisokat ismerve, nehéz lesz. A ha minden igaz, a lehetőséget meg fogják kapni. De a lehetőséggel élni is kell. Borítékolom, hogy nem egy taxis fog segíteni a fuvarszervezőknek abban, hogy hogyan jétsszák ki közösen a rendeletet.
Igen, azt kérdezem. Azt gondolod, hogy odamegyünk kedden, és elkezdjük csapkodni az asztalt, hogy követelünk valamit? Vagy menjünk oda egy regiment taxissal, és taroljuk le a városházát? Mondjuk azt a Főpolgármester Úrnak, hogy ha nem kapjuk meg ezt meg azt, akkor balhét csinálunk? Elárulom neked, hogy erre már volt példa. Nem mi mondtuk ezt, és aki mondta, nagyon finoman fogalmazott, de nagyon kulturált módon, de nagyon határozottan el lett küldve a .......ba a Főpolgármester Úr által. Szóval ez nem fog menni. Tárgyalni lehet, kérni, javasolni lehet, de tudomásul kell venni, hogy ott, és akkor nem vagyunk olyan helyzetben, hogy bármit is követeljünk. Én biztos nem fogom megtenni, és szerintem a Szálka sem.
Köszönöm, hogy emlékeztetsz bennünket kötelességeinkre, meg a felelősségeinkre. Most, hogy így felhívtad rá a figyelmünket, mindjárt nagyobb felelősséggel fogunk hozzáállni a dolgokhoz.
Azt szeretném, ha a taxisokat is valamilyen módon emlékeztetnéd a saját kötelességeikre, vagy legalább a lehetőségeikre ebben a vonatkozásban.
Ez a léptem ebédelni dolog, hogy őszinte legyek mellbevágott. Örülök neki, hogy ennyi mindent ráraksz a vállamra, vállunkra, aztán ilyen lazán kivonod magad a forgalomból.
Bárcsak én is megtehetném.
Előzmény: #267140 szega 2013.03.31. 14:45:02 |
szálka | 2013.03.31. 16:07:56 / # 267146 |
|
Nem hiszem, hogy az a célravezető, ha a tarifában próbáljuk kompenzálni a több órás hiábavaló várakozásunkat.
Előzmény: #267142 hiénakutya 2013.03.31. 15:04:08 |
hiénakutya | 2013.03.31. 15:59:32 / # 267145 |
Mindenki csak a futásteljesítménnyel kalkulál.
Előzmény: #267144 szega 2013.03.31. 15:30:18 |
|
szega | 2013.03.31. 15:30:18 / # 267144 |
|
....és fuvarszervezővel?
Én még sosem láttam olyan számítást, amivel a fuvarszervező a legalacsonyabb, de még rentábilis fuvardíjat állapította volna meg.
Előzmény: #267142 hiénakutya 2013.03.31. 15:04:08 |
hiénakutya | 2013.03.31. 15:04:08 / # 267142 |
De vajon mennyi lesz a rezsióradíj?
Illetve, azt ki lehet-e termelni ezzel a tarifával - fuvarszervező nélkül?
|
|
szega | 2013.03.31. 14:47:19 / # 267141 |
|
Azért remélem "átment", hogy mit is feszegetett a kérdés a sorok között.
Nem Mari néni és Hans a lényeg, de ezt vagy tudod, vagy felesleges magyaráznom.
Előzmény: #267139 zenitó 2013.03.31. 14:32:34 |
szega | 2013.03.31. 14:45:02 / # 267140 |
|
Elsősorban köszönöm a választ.
Másodszor tudom, hogy amíg "pöcsét" nem kerül a papírra addig ezek csak javaslatok.
A vidéki fuvarral kapcsolatban azért én megkérdezném a NAV-ot, hogy szerintük ez az elkérem, nem kérem mennyire felel meg a kényes ízlésüknek (hiszen az sem mindegy mikor veszed el a pénzt, a nyugta adás előtt vagy után, majd pont a vidéki fuvart lehet kifizettetni bemondásra és hogyan adok nyugtát, hogyan fehérítem így a gazdaságot?) és persze, hogy elkérem hiszen valahogyan ki kell termelni az új ótó árát nem?
Ugyan ez a helyzet a szállodákkal éttermekkel, nagyon jól tudod mire gondolok, nem add az értetlent. Eddig volt külön (magasabb)Ö tarifájuk, most miért szoknánk le erről a dologról? Miként várjk, várjátok el, hogy a taxista kitermelje a minden igényt kielégítő új verdát ha lemond a bevétele egy részéről? Ne gyere azzal, hogy mennyit nyer a 150-hez képest, mert nem is akarok ezen a mindenki számára nyitott oldalon erre válaszolni. (gondolom érted)
És végül ebben a témakörben még egy kérdés: mi a facér van nekünk 8 tarifát megjegyezni képes taxaméterünk ha nem használjuk?
Mari nénivel pedig azért jövök, mert szerencsétlen, sajnos.
Semmilyen rendelet nem írja elő, hogy a fuvarszervező adhat kedvezményt! Ez kicsit kevés, mert ha nem tilos akkor szabad! Tessék megtiltani, akkor van értelme. Így csak a taxisok terhei nőnek ismételten.
Hogyan értsed, hogy kikövetelni? Ezt Te kérdezed? Nem Ti (TGFSZ) fenyegetőztök blokáddal, tűzzel-vízzel?????
Gábor! Tegyétek mérlegre, hogy mit hoz a fix és nézzétek meg mi indebről mondotok le miatta. Ha már egy csomó dologban kedvezőtlen hatással lesz az új rendelet a taxisokra akkor tessék ragaszkodni ahhoz, hogy a szar kevésbé legyen büdös! Te, Ti vagytok az érdekvédők, a Ti felelősségetek a tárgyaláson felkészülten, minden részletre kiterjedő aprólékosan kidolgozott tárgyalási stratégiával előállni és a meglévő eszközökkel (gondolok itt törvényekre, rendeletekre, azokra való utalásra, hivatkozásra) a lehető legjobbat kihozni ebből a helyzetből. Lássuk be a félmegoldás nem megoldás és csak nagyobb bajt okoz. Lehet, hogy eddig még nem tudtátok, hogy mekkora fába vágtatok bele, de most már nem lehet visszacsinálni, tehát hajrá! Nem ellendrukker vagyok csak szeretném a figyelmeteket felhívni néhány dologra amiről azt hiszem a nagy fix tarifa okozta mámorban megfeledkeztetek.
Na léptem "ebédelni"! Mindenkinek kellemeset!
Előzmény: #267138 2013.03.31. 13:37:22 |
zenitó | 2013.03.31. 14:32:34 / # 267139 |
|
Képzeld,még olyasmi is előfordulhat,hogy a Hiltonban lakó 65 év feletti csóró turista ingyen BKV-zik és vonatozik,míg mari néninek ha csak 64 éves,akkor ezért fizetnie kell....
Előzmény: #267134 szega 2013.03.31. 12:51:18 |
törölt felh. | 2013.03.31. 13:37:22 / # 267138 |
|
Amíg a rendeletet el nem fogadja a Közgyűlés, addig minden csak találgatás.
A jelenlegi tervezet szerint ez az egyetlen tarifa, ami az órában szerepel. Bár addig, amíg ez nincs ezekkel a szavakkal, vagy hasonló értelemben leírva, addig csak következtetni tudok.
A vidéki fuvarokkal kapcsolatban így fogalmaz a tervezet
16. §
"(1) Az egységdíjak kötelező mértéke – rögzített hatósági árként – a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák):
Alapdíj (Ft) Távolsággal arányos
egységdíj (Ft/km) Idővel arányos egységdíj
(Ft/perc)
450 280 70
(2) Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a vállalkozó az (1) bekezdés szerint meghatározott viteldíjat alkalmazhatja"
Tehát elkérheted, de szabadon választott. Vagy kéred, vagy nem. Valószínűleg előre kell majd közölnöd az utassal, hogy kéred-e, vagy sem.
Szállodák, éttermek. Nem tudom, mire gondolsz. Ez a díj szabás van, ami mindenre vonatkozik. Külön éttermi meghasonló nincsen. Ha esetleg a transzferekre gondolsz, az sincs.
Ugyanis erre az alábbi vonatkozik.
"14. §
(1) E fejezet rendelkezéseit kell alkalmazni minden olyan személytaxi szolgáltatásra, melyet Budapest közigazgatási területére kiadott tevékenységi engedéllyel rendelkező személytaxi üzemeltetésével nyújtanak.
(2) Az e fejezetben foglaltakat alkalmazni kell minden olyan személytaxi szolgáltatásra vonatkozó megrendelés teljesítése közben – ideértve a szállodákkal, a közösségi közlekedés állomásaival (vasút-, illetőleg autóbuszállomás, repülőtér, hajóállomás), a színházakkal és az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos személytaxi fuvarfeladatokat is –, amelyek Budapest területén történnek."
Miért jöttök mindig ezzel a szerencsétlen Mari nénivel, meg az SZTK-val? Annyi Mari néni van? Van-van, de azért nem számottevő. De ugyanannyiért viszed. De ha beleteszel az órádba valami kedvezményes tarifát, akkor azt a dúsgazdag külföldi is ki fogja követelni magának. Örüljünk neki, hogy végre eljuthatunk idáig, ne kezdjük darabokra szedni a tarifát, és ne akarjunk kedvezményeket adni. Hogy jó-e, azt döntsd el magad. Aztán ha akarsz, azt csinálsz ami jólesik. Ha akarod, ingyen is elviheted. Bár tapasztalataim szerint a Mari nénik inkább kifizetik a frankó viteldíjat, mint gazdagék, és még jattot is kapsz rá. Nem úgy, mint gazdagéktól. No meg nem utolsó sorban: Mari néni emberszámba is vesz. Nem úgy, mint a másik.
Semmilyen rendelet nem írja elő a fuvarszervezők kedvezmény adási lehetőségét. Érvényesen nem köthet a fixnél alacsonyabb áron szerződést, de ha valamilyen umbulda csatornán vissza akar adni pénzt, hát miért ne tehetné meg? És valóban, lehet számítani a tagdíjemelésekre. Szerintem.
Az ártörvény szerint a vállalkozó kérésére kell megállapítani. a hatósági árat.
"10. § (1) A hatósági ár megállapítása - ideértve az áralkalmazási feltételeket is - hivatalból vagy az árat érvényesítő vállalkozó kérelmére történhet. Ez utóbbi esetben a kérelmező köteles a hatósági árra vonatkozó javaslatát a hatósági ár megállapítója részére egyidejűleg megküldeni. A hatósági ár megállapítója - mindkét esetben - további adatokat kérhet."
Ha valamelyik taxis ezt kéri, akkor ezt a törvény szerint tárgyalni kell. Majd azért kíváncsi leszek arra is, hogy hány baromarcú taxis fogja kérni, hogy állapítsanak már meg alacsonyabb árat! Mert azért ennek is megvan a maga veszélye. A hivatalból megállapítás is játszik, de erre vonatkozóan ez a rendelet tervezet nem tartalmaz semmilyen utalást. És mivel az ártörvény két lehetőséget ad a Fővárosnak, ezért az majd eldöntheti, hogy melyiket választja. Javaslatot tehetünk a választásra.
Most ez a kikövetelést hogyan kell érteni? Ezzel nem igazán tudok mit kezdeni. Vagy azt gondolod, hogy menjünk be a Városházára követelőzni?
Előzmény: #267134 szega 2013.03.31. 12:51:18 |
szega | 2013.03.31. 13:13:27 / # 267137 |
|
Ja és az építő jellegű kritikát nem szabad összekeverni a fikázással!
Értse magára akinek szól!
|
szega | 2013.03.31. 13:11:21 / # 267136 |
|
Szia Atti! Boldog nyulat Neked!
Nem gondolom, hogy ezt válasznak szánta volna a Tomi és nem is igazán elégíti ki a kíváncsiságomat.
Úgy gondolom, hogy az eddigi tárgyalásokon is, de az ezt követőeken még hatványozottabban ki kell térni a részletekre, mert nagyon nagy szívás lesz "vakon belemenni a fixbe, csak azért, hogy legyen! Ha ezt a tárgyalni kívánó érdekvédők nem így gondolják akkor baj van és nem a megfelelő emberek ülnek ott. Pista bácsival szemben nem lesz megfelelő tárgyalási stratégia a kirohangálás és demonstrációval való fenyegetőzés.
Szerintem!
Előzmény: #267135 Bao 2013.03.31. 13:01:28 |
Bao | 2013.03.31. 13:01:28 / # 267135 |
|
3031 volt egyfajta válasz.
:)
Előzmény: #267134 szega 2013.03.31. 12:51:18 |
szega | 2013.03.31. 12:51:18 / # 267134 |
|
Szegasztok!
Újra beírni lusta vagyok, de továbbra sem kaptam választ a kérdéseimre, viszont nagyon kíváncsi vagyok. Időnként majd bemásolom, hátha egyszer Valaki majd válaszol!
Azért bízom benne, hogy nem csak engem érdekelnek a válaszok.
"A fix tarifával kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
A fix arra vonatkozik, hogy a Bp-n dolgozó taxik taxiórájában ez az egyetlen tarifa kell szerepeljen?
Mi van a vidéki fuvarokkal?
Elvileg azt kérhetem el az utastól amit a kakukk mutat!
Mi van a szállodákkal és éttermekkel?
Jó az, hogy Mari nénit ugyanannyiért viszem az SZTK-ba, mint amennyiért a Hiltonban lakó külföldit vacsorázni a belváros egyik "olcsóbb" éttermébe?
Azt hol és milyen törvény vagy rendelet írja majd elő, hogy a fuvarszervezők nem adhatnak kedvezményt a nagyobb megrendelőiknek?
Mert ha ez nincs megtiltva akkor kedves képviseletes kollégák számíthattok a drasztikus tagdíj emelkedésre!
Mi lesz a garancia arra, hogy a 280 nem 13 évig marad majd 280?
Ha már a Fővárosi Önkormányzat mindenbe beleszól akkor tessék már kikövetelni tőlük, hogy amikor az év első közgyűlésén megszavazzák a BKV menetjegyárait, közvetlenül ezután ugyanannyival emeljék a fix-et is! "
Előzmény: #266932 szega 2013.03.29. 11:30:51 |
pálcika | 2013.03.31. 10:35:00 / # 267132 |
|
Most? Gyakorlatilag semmiből, mert személyautóval dolgozunk.
Előzmény: #267130 2013.03.31. 07:55:41 |
törölt felh. | 2013.03.31. 08:01:53 / # 267131 |
|
Jé ez én vok!!!
Előzmény: #266992 hiénakutya 2013.03.29. 17:39:00 |
törölt felh. | 2013.03.31. 07:55:41 / # 267130 |
|
Azt írod, hogy egy csomo dolog után nem igényelheted vissza az áfát.
Azt gyüjtsd össze nekem illetve nem nekem hanem mindenkinek, hogy mi az amiböl egy taxis vállalkozás visszatudja igényelni az áfát.
Előzmény: #267128 pálcika 2013.03.31. 07:47:03 |
pálcika | 2013.03.31. 07:47:03 / # 267128 |
|
És persze nem csak a szín-elvárásról beszélek!
Nem értem, hogyan várnak el európai szintű szolgáltatást, ha a feltételeket nem teremtik meg. Hogyan adózhatnék többet -amit elvárnak, nyilván- ha nem teremtik meg a normális bevétel, és működés feltételeit?
És ne felejtsük, hogy bármilyen árat "kapunk", az már Áfás, azaz ha eléred a 6 millát, azonnal annyival csökken a bevételed, ezzel szemben egy csomó dolog után nem igényelhetsz vissza Áfát, (mennyit költünk üzemanyagra csak egy hónapban? Szervizre...)ellentétben csaknem minden más vállalkozással.
|