Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Rocktaxi | 2013.03.31. 17:07:14 / # 267166 |
Van zavar bőven a pozíciók tekintetében. :-)
Előzmény: #267165 Rita 2013.03.31. 17:05:10 |
|
Rita | 2013.03.31. 17:05:10 / # 267165 |
"..de ezt nem tolhassa tovább az alvállalkozójára." Miért, ki az alvállalkozója?
Előzmény: #267143 szega 2013.03.31. 16:58:48 |
|
szálka | 2013.03.31. 17:01:31 / # 267164 |
|
Jól van Gyuri, játszunk a szavakkal.
Azt írtam: nem hiszem, hogy a tarifában kell kompenzálni a hiábavaló várakozásunkat.
Nem a munkánk ellenértékét nem kell kiegyenlíteni tisztességes áron, hanem a hiábavaló várakozást.
Azt inkább egyéb szabálymódosításokkal kéne csökkenthetővé tenni.
De, szerintem amúgy is pontosan értetted...
Előzmény: #267149 hiénakutya 2013.03.31. 16:23:15 |
szega | 2013.03.31. 17:01:05 / # 267163 |
|
Esély nincs rá, hogy a kiállási díjat valaha visszahozzák! :(
Előzmény: #267159 dog 2013.03.31. 16:51:53 |
szega | 2013.03.31. 16:59:08 / # 267162 |
|
Ezt megadom! :)
Előzmény: #267161 dog 2013.03.31. 16:57:51 |
szega | 2013.03.31. 16:58:48 / # 267143 |
|
Nem a fuvarszervezők ellen kell egy rendeletet alkotni, hanem azért, hogy a gazdaság ott is fehéredjen már! Ha ő kedveskedik a megrendelőjének, akkor tegye, de ezt nem tolhassa tovább az alvállalkozójára.
"Ha készül egy olyan rendelet, amely minden vonatkozásban - ebben is - rendet tud tenni (rend, rendel, rendelet), akkor az ideálishoz közelíthet a rendszer. (Rend-szer)"
Készüljön el és egyszerre vezessék be hiszen sorosan összefügg a kettő!
|
dog | 2013.03.31. 16:57:51 / # 267161 |
Imikém addigra a telefonjának is lesz keze és majd integet helyette.
csáó
Előzmény: #267160 szega 2013.03.31. 16:55:23 |
|
szega | 2013.03.31. 16:55:23 / # 267160 |
|
Nem lesz olyan hatása ezt borítékolni lehet, hiszen a mai gyerekek a jövő megrendelői már a seggüket sem tudják kitörölni az okos telefonjuk nélkül! Hogyan jut eszedbe, hogy majd a kezével fog taxit leinteni!?
Előzmény: #267113 2013.03.31. 16:34:09 |
dog | 2013.03.31. 16:51:53 / # 267159 |
Üdv mindenkinek
Sok itt a rugózás.Ez úgy volt a FŐ meg a Volánnál vala,hogy volt 1 tarifa.Ezt tudta az argó meg a halda stb.DEEEE a fuvarfelvételtől számítva ketyegett a taxaméter.Most mi a helyzet?Üresen megyek a címre(veszteség).Üresen várom az utast legalább 10 percig(veszteség).Akkor még vigyem ki a városból és ne legyen visszaút?Akkor ez nem veszteség?Hogy a viharba ne lenne az.Amennyi Ft/km díjjal kivittem,annyival jövök vissza a közig határig.Ezt ugyebár az óra is tudja.Utas meg kaphat nyugtát és dicsérheti a napot.Majd,ha lesz kiállási díj és kapuk előtti várakozási díj,kiváncsi lennék mennyire lenne szükség a fuvarszervezőkre/címkufárok/.
Mert,ha valaki rendel és nem jön ki időben,akkor a fuvar akár 1000-1200ft-al is kezdődhet.Mi jön ekkor?Az,hogy az utas nem rendel ha olyan helyen lakik,ahol könnyű szerrel inthet le szabad taxit.Ekkor én a taxis elgondolkodom,hgy nem jobb é megtakarítani azt a pénzt/tagdíj/,ha mezítlább gurigázok,vagy megállok a drosztokon.Rögvest beljebb lennék úgy 70-80 ezerrel.Minek fizessek,ha leintenek,mert az utasnak ez lenne az olcsóbb.
Na ettől tartanak a kufárok és támadják a fix tarifát.Sokan lerángatnánk a matricákat,mert az utas tudja,hogy a km díj akkor is annyi.
Kicsit ébren álmodtam.
Előzmény: #267153 2013.03.31. 16:25:55 |
|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:50:05 / # 267158 |
|
Ebben igazad lehet. Bár ha abból indulok ki, hogy micsoda pánikot keltett néhányuknál ez a fix tarifás rendszer még ebben a szerény mértékében is, akkor azért van remény arra, hogy nem kell erre éveket várni.
Előzmény: #267114 hiénakutya 2013.03.31. 16:38:21 |
szega | 2013.03.31. 16:48:59 / # 267157 |
|
..." Az adózó nem dönthet úgy, hogy azáltal iktatja ki a nyugtaadást, hogy kivétel nélkül minden értékesítéséről egyszerűsített számlát bocsát ki, "
Nekem viszont ebből az jön le, hogy nem adhatok számlát a nyugta helyett, mivel nem kötelezhetem a megrendelőt, hogy közölje velem az adatait, amit ugye kötelező a számlára ráírni.
Persze tudom HA beleegyezik, HA megbeszéljük.
Gábor! Megint azt mondom, hogy ez a dolog sokkal nagyobb súlyú annál semmint, hogy Te mit gondolsz. A NAV-tól kérjen a TGFSZ egy hivatalos állásfoglalást.
"Nem adom az értetlent, mert nem értem a kérdést. A bemásolt idézet szerint, egyfajta tarifa alkalmazható. E szerint nem kérhetsz más összeget.
Pont azt akarja megakadályozni a rendelet, hogy nyolc tarifa legyen az órában. És igazából erre nem tudunk jó választ adni, mert tudjuk, hogy milyen visszaélések vannak. Nem, mintha ezután nem lehet majd visszaélni valahogyan, de ennyire eljátszottuk a szakma becsületét."
Te, Ti voltatok ott tárgyalni. Valaki felhívta rá a figyelmét a másik félnek, hogy miként is működik a taxizás? Elmondtátok, hogy bizony vannak különböző fuvarfeladatok, (hagyjuk most Mari nénit) van egyszerűen XY-t Á-ból, B-be szállítás, van csomagszállítás, bevásárlás, sofőrszolgálat, hidegindítás, stb,stb,stb.....
A teljesség igénye nélkül. Ezeknek természetesen különböző díjszabásuk volt eddig, de most akkor a taxis ezekről is mondjon le, mint a kiállási díjról anno?
A fuvarszervezőkkel kapcsolatban az a véleményem, hogy ahogyan ők "segítenek" a taxis rendelet tető alá hozásában, Nektek is segíteni kellene néhány ötlettel az ő "boldogulásukat" a rájuk vonatkozó rendelet megalkotásában.
De ha Te azt mondod, hogy nem lehet megakadályozni a visszapörgetést (nevezzük nevén) akkor szart sem ér a fix tarifa és a HCs-nek lesz igaza, csak a kiadási oldal bővül majd az ÁFA-val. Gondolom nem ez a cél.
"Igen, azt kérdezem. Azt gondolod, hogy odamegyünk kedden, és elkezdjük csapkodni az asztalt, hogy követelünk valamit? Vagy menjünk oda egy regiment taxissal, és taroljuk le a városházát? Mondjuk azt a Főpolgármester Úrnak, hogy ha nem kapjuk meg ezt meg azt, akkor balhét csinálunk? Elárulom neked, hogy erre már volt példa. "
Tudom Gábor és azt is tudom mennyi eredménye lett.
DE ÉN NEM EZT MONDTAM!!!!!
Nem tudom melyik sorból olvastad ki ezt ,de egyetlen gondolattal nem utaltam erre.
Azonban ha így indultok el tárgyalni, hogy mi csak bólogatni megyünk, akkor inkább maradjatok otthon. Ha nem érzitek magatokat egyenlő partnernek akkor nem kellett volna belekezdeni a tárgyalásokba.
"Ez a léptem ebédelni dolog, hogy őszinte legyek mellbevágott. Örülök neki, hogy ennyi mindent ráraksz a vállamra, vállunkra, aztán ilyen lazán kivonod magad a forgalomból."
Nem a forgalomból vontam ki magam, csak szólított Anyu (tálalva!!!!) és vele nem lehet ellenkezni. :)
Gábor én semmit nem tettem a válladra, ezt kikérem magamnak! TE, Ti vállaltátok önként (dalolva nem), hogy tesztek a köz-ért! Én akkor felhívtam (de lehet, hogy csak emailt írtam már nem emlékszem) a Zsoltit és kifejeztem őszinte elismerésemet a szándék iránt, de azt is elmondtam, hogy nem irigylem!
Nem egy hálás feladat a taxisok érdekeit képviselni (eszembe nem jutna!), de ez nem ok arra, hogy felületesen tegyétek azt!
Most már nincs visszakoz, csak előre lehet menni, de nagyon észnél kell lennetek a tárgyaláson, mert a szakma elkövetkező 20 (ha nem több) éves jövője múlik most azon, hogy mit sikerül elérnetek.
Végül még egyszer: Nem rossz szándékkal írtam amit írtam, csak nem látom a fényt az alagút végén az olvasottak, hallottak alapján és engem nem tölt el ekkora optimizmussal a fix tarifa ígérete. Sajnos a mai világban még azt is el tudom képzelni, hogy a fix bevezetése elmarad, de az összes többit a nyakatokba, nyakunkba kapjuk, mert kétségem nincs afelől, hogy Budapest után rövid időn belül vidéken is alkalmazzák ezeket a remek ötleteket.
Előzmény: #267147 2013.03.31. 16:14:37 |
törölt felh. | 2013.03.31. 16:46:43 / # 267156 |
|
Még valamit.
A fuvarszervezőkkel kapcsolatosan gyakorlatilag mindenben egyetértünk. De az nem megoldás, hogy a fuvarszervezők ellen hozni egy rendeletet. Ezt senki sem fogja bevállalni, és nem is tehető meg. A fuvarszervezők piaci erőfölényének magszüntetése, illetve annak letörése, az nem egy ellenük készített rendelet dolga.
Ha készül egy olyan rendelet, amely minden vonatkozásban - ebben is - rendet tud tenni (rend, rendel, rendelet), akkor az ideálishoz közelíthet a rendszer. (Rend-szer)
A 70-es években ez így volt. Nem tudom, hogy hasonló lehet-e egyszer még.
Előzmény: #267133 hiénakutya 2013.03.31. 16:28:55 |
hiénakutya | 2013.03.31. 16:38:21 / # 267114 |
Igen, az feltételes mód, az időarányos költségek emelkedése meg kijelentő. Az egyik, feltételes módban évek alatt mehet végbe, a másik pedig azonnal következik be és nagyon is kijelentő módban.
Előzmény: #267113 2013.03.31. 16:34:09 |
|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:34:09 / # 267113 |
|
A mostani viszonyok között nem. Ha lesz egy olyan hatása, amit itt sokan gondolunk és várunk, akkor javulhat az utcai leintések aránya, így a mezítlábasok pozíciója is erősödhet. De ez csak feltételes mód.
|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:29:20 / # 267155 |
|
Előbb-utóbb rájön, rá kell, hogy jöjjön.
Előzmény: #267149 hiénakutya 2013.03.31. 16:23:15 |
hiénakutya | 2013.03.31. 16:28:55 / # 267133 |
Ez nem kategorikus, hanem - végre - őszinte.
Köszönöm szépen!
Magyarul: a fuvarszervezők pozícióját EZZEL a tarifával bebetonozzuk.
Ez kinek jó?
|
|
törölt felh. | 2013.03.31. 16:27:53 / # 267154 |
|
Olvasd végig.
Előzmény: #267151 hiénakutya 2013.03.31. 16:25:18 |
törölt felh. | 2013.03.31. 16:25:55 / # 267153 |
|
Kategorikus válasz akarsz?
Fuvarszervező nélkül nem lehet kitermelni. Legalábbis a mostani viszonyok között nem.
Előzmény: #267142 hiénakutya 2013.03.31. 15:04:08 |
hiénakutya | 2013.03.31. 16:25:43 / # 267152 |
Jó étvágyat az ebédhez!
Előzmény: #267150 2013.03.31. 16:23:56 |
|
hiénakutya | 2013.03.31. 16:25:18 / # 267151 |
"A számolás a teljes óraszámmal történt. Sem szabadság, sem betegállomány, sem semmi."
Eddig olvastam.
Előzmény: #267148 2013.03.31. 16:22:15 |